Gå til innhold

Plutselig ghostet av venninne.. Hun overså meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du høres ganske påtrengende og masete ut. Kanskje hun syns det blir litt mye, og ikke ønsker kontakt med deg hele tiden. Folk har ulike sosiale behov. Du vil ikke at hun skal synes synd på deg sier du, men du skriver du har forsøkt å hjelpe henne med jobb, tilby hennes gratis bil, og hjelp til oppussing. Som om hun er ett eller annet veldedighetsprosjekt. Du ser jo ikke på henne som et likeverdig menneske høres det ut som. Sånt merker man. Du oppfører deg som en martyr. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Snakk om å være frekk as haha. Hun prøver jo bare og hjelpe? Hva har det og si? Være martyr? Hun har ikke akkurat braset inn i livet hennes og prøver og ta kontroll. 

Anonymkode: 58d49...919

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det kan jo hende men da har hun fått nedsatt syn på kort tid. Jeg sto typ ikke så langt unna og hun så i min retning og så borte. Så observerte hun meg å så bort. 
 

Om hun har mistet synes og har blitt akutt blind så er det jo en viss fare for det. 

Anonymkode: e9c34...992

Det var et eksempel på at det kan være andre grunner. Så mye som 70% av tiden  oppfatter vi ting feil faktisk av andre. Så man bør være litt forsiktig med å tolke ting i verste mening, da det ofte kan ha helt andre årsaker. Alt dreier seg ikke om deg vet du, tro det eller ei!

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne venninnen egentlig irriterer deg mer enn hun gjør deg godt. Jeg ville bare blitt fadet ut, for det er jo det hun holder på med. Hadde ikke giddet å spør engang om hva som var galt. Hun er vel en voksen dame, som selv kunne tatt det opp med deg dersom hun ønsket det. Ville rett og slett ikke brukt noe mer energi og kalori på henne. Du har sikkert andre venninner som gir deg mer positiv energi? Hold heller på dem. 

I løpet av livet har jeg lært meg at noen venner kommer og går. Noen har man for alltid, men trenger slett ikke å ha hyppig kontakt. De er der bare, og de vil deg bare godt. Det er de som verdt å ta vare på.

Jeg har selv ei venninne som nå fader meg ut mer og mer. Jeg har heller ikke gjort noe galt overfor henne, men jeg merker det er noe som ligger under. Hun har laget dårlig stemning på tilstelninger jeg har laget i stand, og ødelagt mer enn en kveld for meg med sitt ego. Så for min del må hun gjerne bare fade meg ut. Hun har verken unnskyldt seg i etterkant eller ser sin egen rolle og skyld i noe som helst, og det har jeg funnet ut passer meg dårlig. Folk som ikke kan stå for ting de har rotet til, eller har skyld i, kan gjerne forsvinne ut av livet mitt. De er vanskelige og barnslige å forholde seg til. 

Anonymkode: 5942b...0db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En gammel barndomsvenninne jeg fikk kontakt med igjen for 2 år har forsvunnet fra jorda, og da mener jeg snap, insta, messenger, Facebook, mobil verden og alt som er. Hun ser ikke historiene mine en gang, og igår så jeg henne på butikken og hun latet som hun ikke så meg.. Jeg begynte neste å le fordi det var så utrolig absurd og rart. Kanskje hun har planlagt dette lenge, og har ønsket å fade meg ut nå som hun flytter.. 
 

Hun er singel, pusser opp leilighet hun har kjøpt seg nå og hun har snakket lenge om at hun er litt sjalu på at jeg har barn, hus, familie og jobb da hun har slitt mye med å finne seg en liten ledighet. Selv har hun blitt permittert og sliter litt, men har prøvd å hjelpe henne med å finne jobb men hun mangler relevant utdanning der jeg jobber dessverre. Har prøvd å hjelpe henne hele veien, og hun har fått lånt det meste av meg og jeg har tilbudt henne å hjelpe henne med å pusse opp osv siden vi har pusset opp en hel enebolig. Etter jeg sendte henne en morsom film på insta for 3 uker siden snart har det vært helt stille.. ikke en lyd, eller livstegn..Har ikke fått komme å se på leiligheten hennes heller, og av en eller annen grunn blir jeg holdt utenfor.
 

Nå er det bare 1 måned til jeg skal føde, og jeg kjenner jeg blir litt satt ut av oppførselen hennes. Jeg blir lei meg av å bli behandlet slik, og jeg har ikke gjort henne noe. Jeg klarer ikke å forholde meg til slike folk, og jeg orker ikke tanker på å invitere henne til min datters dåp når hun behandler meg som luft til tider. Samboer mener jeg skal invitere henne og prøve å snakke med henne, men hvorfor skal jeg det når hun behandler meg som luft. Plutselig kan hun virke veldig «flask» i en periode og være så glad og hyggelig så forsvinner hun helt igjen. Så har hun egentlig aldri inkludert meg skikkelig heller selv om jeg har gjort dette med henne i min gjeng..  

Hun er typ venninne som har vært i bursdager til sønnen min, vært i dåpen og blitt satt pris på. Sist var det jeg som tok iniativ og det var i jula da jeg inviterte på julemiddag. Før der gikk vi en tur sammen og siden ikke hørt noe..

Det jeg lurer på.. Hadde dere «slettet» henne som deres venn mentalt og behandlet henne som en vanlig gammel venn neste gang dere traff hverandre, eller hadde dere vært irritert og oversett henne? Jeg føler ikke for å late som lengre, og jeg orker ikke å smile og le og være falsk fordi det er ikke meg tilfelle jeg ser henne. Orker ikke å invitere henne for å la henne møte barnet mitt heller når de tid kommer fordi hun er jo ingen venn slik hun er nå. Synes også at hun kan få smaken av å ikke være inkludert lengre overhode fordi oppførselen hennes er stygg og usmakelig spør dere meg. Jeg venter barn snart og blir behandlet som søppel.. Orker ikke å ha slike falske folk rundt meg nå som jeg skal bruke all min tid på et barn jeg har gledet meg til å møte lenge. 

Anonymkode: e9c34...992

Kanskje det ikke handler om deg men om henne? Noen ganger er det for vondt å være en stor del av livet til de som har «lykkes». Du er høygravid, har enebolig og partner, og ett barn. Hun har kanskje ingen av de tingene, men ønsker seg det. Kan det være at hun blir litt sliten av all «perfeksjonismen», og det får henne til å føle enda mer på utilstrekkeligheten? 
Du skriver foresten at hun har blitt satt pris på gjennom dåp, bursdager etc.. men det er jo for deg, ikke henne? Så morsomt er ikke en barnebursdag og en lykkelig familiedåp for en kanskje ulykkelig singel kvinne. Det er jo for deg hun kom, ikke for seg selv. Det er vanskelig å se hennes side når du føler at du har gitt mye. Men du har det ikke slik som henne, og da er det vanskelig å sette seg inn i hvor vondt det kan føles å ikke å ha «lyktes»/ ha «alt» på stell. Kanskje..bare kanskje du har «gnidd det» litt inn for henne? Sier ikke at du har det, men kanskje..?

Anonymkode: 74b5a...6e4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, hun vil ikke være med meg og dette er trist. 

Jeg får bare godta at hun forsvant så kan jeg bruke tiden på å sørge over hennes tapte vennskap. Trist at det ble slik🥲

Anonymkode: e9c34...992

Du høres fryktelig umoden og selopptatt ut. Og hvorfor i alle dager er du avhengig av å ha hun som venn? Du skjønner vel at det ikke er vennskap som går begge veier når hun overser deg. Og syntes du tenker fryktelig negativt om henne. For hver gang du skriver noe så blir det bare mer og mer negativt. Får en følelse av at du trenger henne i livet ditt så du kan føle deg på topp i forhold til henne og hva du har som hun ikke har. Du er ikke i en særposisjon fordi du er gravid og skal ha barn, kan da ikke forvente at folk skal ha like stor interesse av det kommende barnet som deg selv

Anonymkode: 8d0ba...c05

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har kanskje fornærmet henne ved å å invitere henne på mye hjemme og ellers, ordnet i stand mye og tatt mye kontakt. Kanskje hun ble fornærmet over at jeg er gravid og ikke henne.. Eller kanskje hun er fornærmet over at jeg har sendt henne en del teite og morsomme snaps samt filmer på TikTok.. Jeg har vel krenket henne med å prøve å få mer kontakt med henne enn hva jeg allerede har ved å tilby henne hjelp med å skaffe jobb, tilby henne gratis bil og hjelp til oppussing. 
 

Jeg har kanskje fornærmet henne med å å inkludere henne i vennegjengen min. Ja, jeg har vært en forferdelig person imot henne. 

Anonymkode: e9c34...992

Som jeg sa i stad, "meg meg meg meg meg". Ser du ikke selv hvor nedlatende du er?? 

Anonymkode: b25ef...31e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet du jo strengt tatt ikke hvorfor hun har trukket seg unna, du bare antar.

Jeg støtter den å ta en prat med henne. Hør hva som er i veien, hva er grunnen til at hun ikke lenger tar kontakt med deg. Kanskje har det faktisk skjedd noe der hun trenger tid, kanskje er det noe du har sagt eller gjort uten å mene det, eller kanskje er hun bare en dritt. Om det er en misforståelse kan dere få løst opp i det, og om ikke kan dere bli enige om å avslutte vennskapet. Da er saken over, og du vil ikke havne i det samme tankekjøret hver gang du ser henne. 
Mennesker vokser jo fra hverandre fra tid til annen, det er ikke noe unaturlig i det, men om dette er en venninne som er såpass nær at hun har vært inkludert i dåp og barnebursdager, vil jeg si at den praten er verdt å ta. 

Det er ikke fjortis å prate ut om ting som ordentlige voksne, det som er fjortis er "du kontakter ikke meg, da gidder ikke jeg kontakte deg heller". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du høres ganske påtrengende og masete ut. Kanskje hun syns det blir litt mye, og ikke ønsker kontakt med deg hele tiden. Folk har ulike sosiale behov. Du vil ikke at hun skal synes synd på deg sier du, men du skriver du har forsøkt å hjelpe henne med jobb, tilby hennes gratis bil, og hjelp til oppussing. Som om hun er ett eller annet veldedighetsprosjekt. Du ser jo ikke på henne som et likeverdig menneske høres det ut som. Sånt merker man. Du oppfører deg som en martyr. 

Anonymkode: 12f10...7d5

What? Å tilby en singel venninne med dårlig råd praktisk og flyttehjelp er å være martyr😅 Nei nå ble det for merkelig det her.. Slutt å tull! 

Hvordan klarer man å snu dette til noe negativt? Men hvis jeg hadde hatt dårlig råd, ingen bil og ikke barn da hadde det vært innafor å tilbudt henne hjelp med leiligheten? 
 

Slutt å vær i bakvendt land der kan alt gå an😏

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Snakk om å være frekk as haha. Hun prøver jo bare og hjelpe? Hva har det og si? Være martyr? Hun har ikke akkurat braset inn i livet hennes og prøver og ta kontroll. 

Anonymkode: 58d49...919

Jo det er jo akkurat det hun gjør, uten at denne venninnen har bedt om hjelp. Jeg ønsker i hvert fall vennskap som går begge veier. Ikke noen som skal hjelpe meg, og fikse livet mitt. Sånne bedrevitere som behandler meg som om jeg har «potensiale», i stedet for å akseptere meg som jeg er, gidder ikke jeg heller.

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du høres fryktelig umoden og selopptatt ut. Og hvorfor i alle dager er du avhengig av å ha hun som venn? Du skjønner vel at det ikke er vennskap som går begge veier når hun overser deg. Og syntes du tenker fryktelig negativt om henne. For hver gang du skriver noe så blir det bare mer og mer negativt. Får en følelse av at du trenger henne i livet ditt så du kan føle deg på topp i forhold til henne og hva du har som hun ikke har. Du er ikke i en særposisjon fordi du er gravid og skal ha barn, kan da ikke forvente at folk skal ha like stor interesse av det kommende barnet som deg selv

Anonymkode: 8d0ba...c05

Jeg mener gode venner skal glede seg på dine vegne, og gode venner tar kontakt med hverandre. Jeg har ikke vært slem mot henne, jeg har prøvd å hjelpe henne. 
At du mener jeg er egoistisk er din mening, men hvordan er jeg den slemme her? Er jeg slem fordi jeg har god økonomi og har barn og mann? 
 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

What? Å tilby en singel venninne med dårlig råd praktisk og flyttehjelp er å være martyr😅 Nei nå ble det for merkelig det her.. Slutt å tull! 

Hvordan klarer man å snu dette til noe negativt? Men hvis jeg hadde hatt dårlig råd, ingen bil og ikke barn da hadde det vært innafor å tilbudt henne hjelp med leiligheten? 
 

Slutt å vær i bakvendt land der kan alt gå an😏

Anonymkode: e9c34...992

Jo. Nettopp på grunn av det du sier: « å tilby en singel venninne med dårlig råd, praktisk- og flyttehjelp». Som om hun er støttekontakten til denne venninne eller noe.  Eller en tigger på gata hun forsøker å hjelpe.  Og forventer i tillegg masse takknemlighet tilbake, når denne venninne mest sannsynlig ikke ønsker hjelp, men en venn! 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett så høres dere ikke ut som en bra kombinasjon som venner. Kanskje det er det venninnen din føler på. Henne høres ut som en energitjuv for deg, og du kanskje er en energitjuv for hennne

Anonymkode: f0752...d05

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo det er jo akkurat det hun gjør, uten at denne venninnen har bedt om hjelp. Jeg ønsker i hvert fall vennskap som går begge veier. Ikke noen som skal hjelpe meg, og fikse livet mitt. Sånne bedrevitere som behandler meg som om jeg har «potensiale», i stedet for å akseptere meg som jeg er, gidder ikke jeg heller.

Anonymkode: 12f10...7d5

Hva vet du om at denne venninnen har bedt om hjelp eller ikke. Når man er gode venner er det normalt å spørre om man har tid og overskudd til å hjelpe til med noe. Spesielt når man har pusset opp et hus selv og sitter inne med mye kunnskap som den andre kanskje ikke enda har. Å tilby noe slikt er veldig fint og hyggelig. Å bli krenket over å bi spurt om noe slikt sier vel mer om den psykiske helsen og ikke vennskapet i seg selv. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: kom forresten til å tenke på: er du sikker på at hun ikke har lagt ned alle sine sosiale medier? At hun ikke bare har valgt å kutte det ut? Vet du om hun fortsatt er venn med flere?

Anonymkode: 74b5a...6e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo. Nettopp på grunn av det du sier: « å tilby en singel venninne med dårlig råd, praktisk- og flyttehjelp». Som om hun er støttekontakten til denne venninne eller noe.  Eller en tigger på gata hun forsøker å hjelpe.  Og forventer i tillegg masse takknemlighet tilbake, når denne venninne mest sannsynlig ikke ønsker hjelp, men en venn! 

Anonymkode: 12f10...7d5

Edit: Hun snakker mye om penger og hvis du leser hele innlegget og det jeg har postet tidligere noe du bør gjøre før du kommenterer så ser du at hun klager mye over hvor dårlig økonomi hun har osv. 

Hun har dårlig råd og hun har fortalt med dette. Hun sa hun hadde gitt opp boligmarkedet og at hun sleit med å finne seg leilighet. selvfølgelig spør jeg om hun vil ha hjelp, det er jo slik gode venner gjør når man sliter. 
 

At hun ikke ønsker hjelp er ok. Å jeg har ikke spurt henne mer. Men når jeg har tid og energi tenkte jeg det var fint å tilby henne dette samt at vi fikk tilbringe tid sammen som venner

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vet du om at denne venninnen har bedt om hjelp eller ikke. Når man er gode venner er det normalt å spørre om man har tid og overskudd til å hjelpe til med noe. Spesielt når man har pusset opp et hus selv og sitter inne med mye kunnskap som den andre kanskje ikke enda har. Å tilby noe slikt er veldig fint og hyggelig. Å bli krenket over å bi spurt om noe slikt sier vel mer om den psykiske helsen og ikke vennskapet i seg selv. 

Anonymkode: e9c34...992

Åja så nå sitter du også inne med mere kunnskap enn henne altså😅 Noe mer du er bedre enn henne til? 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

noen trenger mer space enn andre. jeg er en sånn person, og misliker sterkt at en av mine venner kontakter meg daglig. gjerne gjennom en hel dag og. og ja har gitt beskjed, ganske kraftig. innser at jeg kanskje må gjøre som veninnen til ts-total blokkering. for å redde meg selv. er kronisk irritabel og stresset pga denne ekstreme pågangen. hun bruker ofte påskudd for å hjelpe meg, som grunn til å ringe🧐»jeg så et sokkepar jeg tror du hadde likt, skal jeg kjøpe så vippser du»😩

Anonymkode: a2530...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det synes jeg blir litt vel dramatisk og fjortis.. Eller?

Anonymkode: e9c34...992

Er det virkelig det? Er det ikke forståelig at man syns det er sårt og ønsker/trenger svar når en venn plutselig overser en uten en åpenbar grunn? Da syns jeg det er mye mer fjortis og dramatisk å gjøre som denne "venninnen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

noen trenger mer space enn andre. jeg er en sånn person, og misliker sterkt at en av mine venner kontakter meg daglig. gjerne gjennom en hel dag og. og ja har gitt beskjed, ganske kraftig. innser at jeg kanskje må gjøre som veninnen til ts-total blokkering. for å redde meg selv. er kronisk irritabel og stresset pga denne ekstreme pågangen. hun bruker ofte påskudd for å hjelpe meg, som grunn til å ringe🧐»jeg så et sokkepar jeg tror du hadde likt, skal jeg kjøpe så vippser du»😩

Anonymkode: a2530...4e9

Ja, men her er det ikke snakk om daglig. Det er 3 uker siden sist. Det er forskjell på daglig og tre uker... 

At du i det hele tatt kan sammenligne ditt med mitt er jo merkelig. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

noen trenger mer space enn andre. jeg er en sånn person, og misliker sterkt at en av mine venner kontakter meg daglig. gjerne gjennom en hel dag og. og ja har gitt beskjed, ganske kraftig. innser at jeg kanskje må gjøre som veninnen til ts-total blokkering. for å redde meg selv. er kronisk irritabel og stresset pga denne ekstreme pågangen. hun bruker ofte påskudd for å hjelpe meg, som grunn til å ringe🧐»jeg så et sokkepar jeg tror du hadde likt, skal jeg kjøpe så vippser du»😩

Anonymkode: a2530...4e9

Jeg har en forelder som er utrolig masete og påtrengende, og hverken tar et hint eller et nei. Får bare surmuling tilbake om at h*n jo bare mener det godt, og vil hjelpe meg osv. Også fortsetter maset om det samme. Det er bare det at jeg ikke ønsker all denne påtrengende «omsorgen» og bekymringene. Ønsker å leve livet mitt på min egen måte jeg. Men da er det visst jeg som er fæl og utakknemlig. Manipulering er det. Og veldig slitsomt og stressende. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...