Gå til innhold

Plutselig ghostet av venninne.. Hun overså meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Det handler om at man får andre til å føle seg utilstrekkelig, og at de ikke er bra nok, når man behandler andre på denne måten. TS ble  jo «krenket» bare venninnen spurte om hvordan det gikk med faren hennes. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Hvor har du lest at hun «bare spurte hvordan det gikk med faren»? Om du leser på nytt så ser du at vedkommende spør og graver mye om familien min, og hun synes veldig «synd på meg og jeg er stakkars, stakkars, stakkars hele tiden», noe jeg har sagt at jeg ikke foretrekker at hun synes fordi jeg har et godt liv. Å synes synd på noen og konstant påpeke noe man ikke ønsker å prate om er det samme som å tråkke ned noe . 
 

Om man ikke ønsker å prate om noe skal man respektere dette. Akkurat som at vedkommende ikke liker å prate om at hun er barnløs og singel, selv om hun har nevnt dette så graver jeg ikke mer å mer men det har hub gjort hos meg så det har fått meg til å skurre litt på henne. 
 

Om man ønsker noen oppriktig noe godt så bør man vel respektere dens grenser samt ikke trylle noe ned.. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men her er det ikke snakk om daglig. Det er 3 uker siden sist. Det er forskjell på daglig og tre uker... 

At du i det hele tatt kan sammenligne ditt med mitt er jo merkelig. 

Anonymkode: e9c34...992

jaja selv om det ikke er like intenst kan det være at hun er lei av å være et «oppussingsprosjekt». 

Anonymkode: a2530...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun var lei av at du så ned på henne, ts?

"jeg hjelper henne (fordi jeg synes hun er så stakkarslig)"

Hun har ikke barn - så hun MÅ være misunnelig på deg..

Du inviterer henne til bursdager og middag for å være den stakkars damen litt til glede i en helt sikkert fæl og ensom hverdag.

det tar to for å ødelegge et vennskap, ts. Og jeg ser av teksten din at du har vært en ivrig ødelegger. For fremtiden: ikke se ned på folk.

 

Anonymkode: 705ac...dc3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en forelder som er utrolig masete og påtrengende, og hverken tar et hint eller et nei. Får bare surmuling tilbake om at h*n jo bare mener det godt, og vil hjelpe meg osv. Også fortsetter maset om det samme. Det er bare det at jeg ikke ønsker all denne påtrengende «omsorgen» og bekymringene. Ønsker å leve livet mitt på min egen måte jeg. Men da er det visst jeg som er fæl og utakknemlig. Manipulering er det. Og veldig slitsomt og stressende. 

Anonymkode: 12f10...7d5

ja! sånn er min veninne og😬blir gal av dette! trenger ikke «hjelpen». saken er at hun trenger mennesker-heeele tiden for å ha et greit liv. det gjør ikke jeg (i samme grad ivertfall). så forbannet slitsomt🤯

Anonymkode: a2530...4e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor har du lest at hun «bare spurte hvordan det gikk med faren»? Om du leser på nytt så ser du at vedkommende spør og graver mye om familien min, og hun synes veldig «synd på meg og jeg er stakkars, stakkars, stakkars hele tiden», noe jeg har sagt at jeg ikke foretrekker at hun synes fordi jeg har et godt liv. Å synes synd på noen og konstant påpeke noe man ikke ønsker å prate om er det samme som å tråkke ned noe . 
 

Om man ikke ønsker å prate om noe skal man respektere dette. Akkurat som at vedkommende ikke liker å prate om at hun er barnløs og singel, selv om hun har nevnt dette så graver jeg ikke mer å mer men det har hub gjort hos meg så det har fått meg til å skurre litt på henne. 
 

Om man ønsker noen oppriktig noe godt så bør man vel respektere dens grenser samt ikke trylle noe ned.. 

Anonymkode: e9c34...992

Du høres veldig slitsom ut som skal sette henne på plass hele tiden! Hvorfor er du venn med henne når du ikke liker hvordan hun er? 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jaja selv om det ikke er like intenst kan det være at hun er lei av å være et «oppussingsprosjekt». 

Anonymkode: a2530...4e9

Du sammenligner noe som overhode ikke kan sammenlignes så jeg råder deg til å lese før du kommenterer. Hm, så det som ødela vennskapet var å tilby henne hjelp til oppussing? Da var det ikke noe vennskap for meg uansett. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du sammenligner noe som overhode ikke kan sammenlignes så jeg råder deg til å lese før du kommenterer. Hm, så det som ødela vennskapet var å tilby henne hjelp til oppussing? Da var det ikke noe vennskap for meg uansett. 

Anonymkode: e9c34...992

og jeg råder deg til å skaffe deg mer selvinnsikt

Anonymkode: a2530...4e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS... du sier hun ikke hilste deg da hun så deg. Hilste du på henne?

Anonymkode: 42a8c...851

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg på jobb, så jeg har ikke tid til å svare mer i denne tråden. Jeg skal la denne venninnen gå. Ferdig! Jeg ønsker ikke venner som fordufter, er bitre og som aldri tar kontakt annet enn når jeg tar kontakt. Jeg blir såret over å tro at noen er der for meg når jeg trenger det men som ikke er der. De tar, tar, og atter tar men gir ingenting igjen. 
 

Hun får sitte i kottet hun kjøpte seg! Håper hun holder på de få vennene hun har igjen fordi hun har mistet mange på veien. Først nå ser jeg hvor bitter og lite inkluderende hun har vært og jeg er glad jeg er kvitt henne. Enn å være så frekk mot sin høygravide venninne å bare forsvinne på denne måten. At hun er sint for et eller annet for hun bare  å være. Hun får sitte å være bitter alene uten jobb, så kan hun prøve å fikse seg jobb selv neste gang (Det var hun som lurte på om vi trengte folk på jobb og om jeg kunne legge inn et godt ord for henne) Men sjefen har ikke gitt henne noe vakter så mulig hun ikke var så interessant. 
 
Hun vil aldri bli invitert i mitt hus igjen, og jeg skal ikke inkludere henne i mine bursdager, dåpselskap eller hyggelige fester igjen. Hun skal ikke få komme i mine barns selskap når hun viser meg så usunne og stygge verdier. 
 

Over og ut! 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du ber henne skjerpe seg, forteller hva hun kan si og ikke kan si til deg, og skal fortelle henne hvordan hun bør leve livet sitt. Det er faktisk ikke greit å drive å herse med andre folk på den måten. Man kan ikke bestemme hvordan andre skal være, og diktere hva de skal si. Det er ikke sånn det fungerer. Ingen liker det! Du oppfører deg jo som en sjefete tyrann som tror du er bedre enn alle andre. På tross av oppførelsen din har hun likevel stilt opp i dåp osv, men i dine øyne er hun visst bare en dårlig venn. Selv om det er du som oppfører deg dårlig og mangler selvinnsikt. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså du ber henne skjerpe seg, forteller hva hun kan si og ikke kan si til deg, og skal fortelle henne hvordan hun bør leve livet sitt. Det er faktisk ikke greit å drive å herse med andre folk på den måten. Man kan ikke bestemme hvordan andre skal være, og diktere hva de skal si. Det er ikke sånn det fungerer. Ingen liker det! Du oppfører deg jo som en sjefete tyrann som tror du er bedre enn alle andre. På tross av oppførelsen din har hun likevel stilt opp i dåp osv, men i dine øyne er hun visst bare en dårlig venn. Selv om det er du som oppfører deg dårlig og mangler selvinnsikt. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Dette!!!

Og hvorfor trekker ts hele tiden inn at hun har høygravid? Hva har det med saken å gjøre? Og hvorfor mener ts hun er snill som inviterer til dåp og andre ting som har med barna å gjøre? For mange av de som ikke har barn er det kjedelig, bråkete og stress.

Ts virker som hun setter seg langt over venninnen. «Jeg har bil, fint hus, jobb, mann, barn og det har ikke hun». Vel.. hun har frihet til å sove så lenge hun vil, kan bestemme helt fritt over sin tid uten å kompromisse med partner og bruke penger på hva hun vil.

Jeg har vært både i hennes situasjon økonomisk og samlivsmessig og i ts sin. Savner den tiden der friheten var større og ikke alt var spikret.

Jeg hadde ikke orket deg som venninne, ts, du virker altfor rigid, påståelig og lettkrenket. Hun gidder vel bare ikke mer av deg og er lei bilder og snap og mas om unger og graviditet og hus for det angår ikke henne en eneste prosent en gang. 

Anonymkode: 605ab...17d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette!!!

Og hvorfor trekker ts hele tiden inn at hun har høygravid? Hva har det med saken å gjøre? Og hvorfor mener ts hun er snill som inviterer til dåp og andre ting som har med barna å gjøre? For mange av de som ikke har barn er det kjedelig, bråkete og stress.

Ts virker som hun setter seg langt over venninnen. «Jeg har bil, fint hus, jobb, mann, barn og det har ikke hun». Vel.. hun har frihet til å sove så lenge hun vil, kan bestemme helt fritt over sin tid uten å kompromisse med partner og bruke penger på hva hun vil.

Jeg har vært både i hennes situasjon økonomisk og samlivsmessig og i ts sin. Savner den tiden der friheten var større og ikke alt var spikret.

Jeg hadde ikke orket deg som venninne, ts, du virker altfor rigid, påståelig og lettkrenket. Hun gidder vel bare ikke mer av deg og er lei bilder og snap og mas om unger og graviditet og hus for det angår ikke henne en eneste prosent en gang. 

Anonymkode: 605ab...17d

Nettopp. TS skjønner ikke at folk stiller opp i dåp og bursdag og barnegreier for å være høflige. Det er ikke noe snilt hun gjør for andre å invitere. Venninnen viser at hun bryr seg ved å stille opp, selv om det ikke er noe særlig gøy for henne. 
Jeg hadde heller ikke orket sånne venner, og hadde kuttet henne ut for lengst. Er singel selv og syns det er så irriterende med folk som skal mase om at jeg burde få meg kjæreste, prøver å spleise meg med alle og en hver som jeg overhodet ikke har noen interesse av en gang, og forteller meg at jeg er for kravstor som ønsker en fyr som gidder å treffes mer enn to ganger i året😅 Kommer selvsagt fra folk som er misfornøyde med sine egne forhold og liv og. 
 

Syns egentlig ikke det høres ut som om TS er noe fornøyd med livet sitt jeg. Da hadde hun vel ikke hatt dette ekstreme behovet for å påpeke hvor «vellykket» hun er.  Har hun ikke noen andre venner? Siden hun er så opphengt i denne ene. Som allerede på ungdomsskolen forsøkte å trekke seg unna. Sammen med andre. Uten at TS tar et hint. Eller ser på om det kan ha noe med oppførselen hennes å gjøre. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen mye av dette, men fra venninna din sin ståsted. 

Jeg kan i perioder ta avstand fra både venner og familie fordi jeg er i en dårlig periode. Det har absolutt ingenting med de å gjøre. Men jeg trenger bare litt avstand fra andre og da kan jeg ofte stenge ut andre folk rundt meg. Jeg vet det ikke er bra, men det bare blir sånn. Da er jeg ikke i humør til å si i fra eller å ta en prat med venner eller familie om det. Jeg bare trenger tiden for meg selv. Noen ganger kan perioden være lang og andre kan den være kort. Kan bare være en dag også. 

Under de periodene, så lar jeg vær å svare på meldinger (fordi jeg ikke er i humør til å svare på meldinger). Jeg ser heller aldri historiene på sosiale medier. Rett og slett fordi storyes er kjedelig. Ikke la sosial medier definere vennskapet deres. Sosiale medier er uansett en fake arena. Ta heller å ring henne, kom på uventa besøk og ta en prat og spør om det går bra. 

Det er ikke svart hvitt på ting. Trenger ikke ha noe med deg å gjøre i det hele tatt ;)

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 8.56):

Kan det hende at du fremstår såpass suveren og nedlatende i virkeligheten også? Og at hun derfor unngår deg når hun har en dårlig periode? 

Anonymkode: 900a3...638

Det samme lurer jeg på. Det kan høres ut som denne venninnen til TS faktisk er langt nede. Antakelig er hun deprimert. Når man er deprimert, er det ikke alltid man orker å danse etter pipen til en gift og gravid venninne med alt på stell. En som lever på en rosa sky.

Jeg har selv blitt «dumpet» av flere venninner da jeg var langt nede. Jeg klandrer dem ikke, for en som er deprimert klarer ofte ikke være en god venn. Men jeg synes heller ikke at de har noen rett til å klandre meg.

Anonymkode: 3c7ee...2d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 11.08):

Nå skal jeg på jobb, så jeg har ikke tid til å svare mer i denne tråden. Jeg skal la denne venninnen gå. Ferdig! Jeg ønsker ikke venner som fordufter, er bitre og som aldri tar kontakt annet enn når jeg tar kontakt. Jeg blir såret over å tro at noen er der for meg når jeg trenger det men som ikke er der. De tar, tar, og atter tar men gir ingenting igjen. 
 

Hun får sitte i kottet hun kjøpte seg! Håper hun holder på de få vennene hun har igjen fordi hun har mistet mange på veien. Først nå ser jeg hvor bitter og lite inkluderende hun har vært og jeg er glad jeg er kvitt henne. Enn å være så frekk mot sin høygravide venninne å bare forsvinne på denne måten. At hun er sint for et eller annet for hun bare  å være. Hun får sitte å være bitter alene uten jobb, så kan hun prøve å fikse seg jobb selv neste gang (Det var hun som lurte på om vi trengte folk på jobb og om jeg kunne legge inn et godt ord for henne) Men sjefen har ikke gitt henne noe vakter så mulig hun ikke var så interessant
 
Hun vil aldri bli invitert i mitt hus igjen, og jeg skal ikke inkludere henne i mine bursdager, dåpselskap eller hyggelige fester igjen. Hun skal ikke få komme i mine barns selskap når hun viser meg så usunne og stygge verdier. 
 

Over og ut! 

Anonymkode: e9c34...992

Tipper venninna di bare er glad til hvis hun ikke hører mer. Det lyser bitterhet av deg, ikke henne. Folk som er nedlatende og arrogante klarer ikke skjule det så godt som de tror, så det kan være en mulig grunn til at hun trekker seg unna. I tillegg er "høygravid med barn, mann, hus og bil" rimelig kjedelig i lengden når man lever et annet liv selv. Enda verre blir det når man forventer særbehandling fordi man er gravid. Puh.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adferdsmønsteret hennes sier vel at hun ikke er noe mer å satse på. Misunnelse virker til å styre oppførselen. Måten hun håndterer forholdet mellom deg og faren sier vel alt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scoop skrev (10 timer siden):

Tipper venninna di bare er glad til hvis hun ikke hører mer. Det lyser bitterhet av deg, ikke henne. Folk som er nedlatende og arrogante klarer ikke skjule det så godt som de tror, så det kan være en mulig grunn til at hun trekker seg unna. I tillegg er "høygravid med barn, mann, hus og bil" rimelig kjedelig i lengden når man lever et annet liv selv. Enda verre blir det når man forventer særbehandling fordi man er gravid. Puh.

Kjedelig liv.. Et liv hun ønsker selv men som hun ikke klarer å se andre har mener du👍
 

Sjalusi heter det! 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...