Gå til innhold

Plutselig ghostet av venninne.. Hun overså meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du høres ekstremt krevende, storforlangende og selvsentrert ut. Herregud, andre er faktisk bare mennesker altså. Hun prøver å støtte deg, og viser at hun bryr seg ved å stille spørsmål, mens du tar alt i verste mening. Du kan faktisk ikke forvente at andre skal skjule foreldrene sine for å ta hensyn til deg. Prater ikke du om kjæresten din og det kommende barnet, eventuelt sender bilder selv om hun er singel og barnløs da? Vet ikke om du har en diagnose eller noe sånt selv. Men syns det er du som høres ut som en dårlig venn her.

Anonymkode: 12f10...7d5

Er jeg dårlig venn fordi jeg har barn og mann og ikke henne? Jeg har jo prøvd å invitere henne, å finne på ting med henne.

Synes ikke at venner skal synes synd på meg, fordi det er å stakkarsliggjøre noen er på en måte å trykke noen ned. Hun bryr seg nok, men å grave for mye er ikke lurt når man ikke sees oftere. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg synes for å høre helt ærlig at du høres litt nedlatende ut. Det er flott at du har lykkes og er fornøyd med livet ditt, men jeg får inntrykk av at du liker å sitte på din høye hest og forvente at alle skal høre på din visdom i dyp takknemlighet. Litt satt på spissen. Venner kommer og går. La henne gå hvis det er det hun vil, da var nok ikke vennskapet deres verdt å satse på.  

Anonymkode: 481bb...d99

Eller gi henne litt space. Noen ganger trenger man litt fred og ro og, og ønsker å være litt i fred. Uten at folk trenger å tolke det i verste mening. Det må da være lov syns jeg. Trenger ikke å ha noe som helst med TS å gjøre en gang. Verden dreier seg faktisk ikke rundt TS. Kan være helt andre ting og i livet til venninnen. Er så irriterende det, med folk som tror absolutt alt man gjør har noe med dem å gjøre. Andre har faktisk sitt liv, og sine egne problemer også. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

det kan være slitsomt å være den»mislykkede» i enhver relasjon.

og føles påtrengende når en veninne tilbyr almisser. men synes ikke hun høres hyggelig ut; bitre og misunnelige mennesker er som regel ikke det😌

Anonymkode: a2530...4e9

Hun er verdens snilleste men har utfordringer med at andre har det hun ønsker selv. 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller gi henne litt space. Noen ganger trenger man litt fred og ro og, og ønsker å være litt i fred. Uten at folk trenger å tolke det i verste mening. Det må da være lov syns jeg. Trenger ikke å ha noe som helst med TS å gjøre en gang. Verden dreier seg faktisk ikke rundt TS. Kan være helt andre ting og i livet til venninnen. Er så irriterende det, med folk som tror absolutt alt man gjør har noe med dem å gjøre. Andre har faktisk sitt liv, og sine egne problemer også. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Det kan hende. Men rart å bli oversett på butikken da kanskje🤔

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv blitt ghostet av ei venninne.. Det resulterte i at jeg kuttet kontakten fullstendig. Fjernet henne fra alt av sosiale medier plattformer.. Har sett i etter tid at hun har mistet av både gamle og nyere venner.

Anonymkode: dc871...319

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jeg dårlig venn fordi jeg har barn og mann og ikke henne? Jeg har jo prøvd å invitere henne, å finne på ting med henne.

Synes ikke at venner skal synes synd på meg, fordi det er å stakkarsliggjøre noen er på en måte å trykke noen ned. Hun bryr seg nok, men å grave for mye er ikke lurt når man ikke sees oftere. 

Anonymkode: e9c34...992

Syns det er du som høres nedlatende ut, og ser ned på henne. Du skriver blant annet at det er hennes egen feil at hun ikke har utdanning og jobb. 
 

Så er det feil når hun bryr seg og stiller spørsmål, og feil når hun trekker seg unna? Hun har vel skjønt at du syns det er feil uansett hva hun gjør da regner jeg med. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig, du fremstår litt selvsentrert, nedlatende og "meg meg meg". Kan det være at veninnen din ikke har det så bra? Hjelper det da å se at veninnene fremstår så vellykket og lykkelig?

Som noen skriver over her, det er vanskelig å være den "mislykkede" i en relasjon. Jeg var alenemor en periode, og akkurat da fikk min beste veninne seg kjæreste. Jeg husker så godt at det eneste hun snakket om var at hun skulle spleise meg med noen av kompisene til kjæresten, så skulle alt bli så bra. Fremfor å spør hvordan jeg faktisk hadde det, og om det var noe hun kunne gjøre for meg. Det er på ingen måte en god følelse å føle at veninnene dine synes synd på deg og mener at det du har eller gjør ikke er godt nok. 

Så, om du tar kontakt med henne, ikke snakk om deg og ditt. Lag en god opplevelse for henne, så forstår du kanskje hvorfor hun gjør som hun gjør. 

Anonymkode: b25ef...31e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har selv blitt ghostet av ei venninne.. Det resulterte i at jeg kuttet kontakten fullstendig. Fjernet henne fra alt av sosiale medier plattformer.. Har sett i etter tid at hun har mistet av både gamle og nyere venner.

Anonymkode: dc871...319

Hvordan skjedde dette, og hva gjorde du  i ettertid? Var dere gode venner, eller mindre gode venner i utgangspunktet..

Når slettet du henne? 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det synes jeg blir litt vel dramatisk og fjortis.. Eller?

Anonymkode: e9c34...992

Er det fjortiss å snakke rett ut om ting som skjer? Det er tvert i mot voksent å stå for sine meninger, og å be om svar når noe skurrer.

Anonymkode: 41355...90a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun rett og slett er distre og ikke så deg? Kanskje hun sliter med å gjenkjenne ansikt? Noen er "ansikt-blinde". Men om du tenker hun overså deg, hva kan være grunnen? Har du fornærmet henne eller gjort noe som skulle tilsi en slik oppførsel? Man ignorerer ikke bare ut av det blå. Det må ha skjedd noe - og tviler på at hun ignorerer kun fordi hun er sjalu. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan hende. Men rart å bli oversett på butikken da kanskje🤔

Anonymkode: e9c34...992

Det har ikke slått deg at hun kanskje ikke så deg? Noen ganger har ikke jeg lagt merke til kjente ute fordi jeg gjerne går litt rundt i min egen verden, konsentrerer meg om hva jeg skal huske å kjøpe osv. 

 

Du tar virkelig alt i verste mening virker det som. En gang gikk jeg forbi en jeg kjente og prøvde å si hei, men han så ikke på meg og gikk bare videre. Tok det opp senere, og det viste seg at han ikke hadde hatt på brillene sine, så han hadde ikke sett meg. Så det kan være mange ting som ligger bak sånt da. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig, du fremstår litt selvsentrert, nedlatende og "meg meg meg". Kan det være at veninnen din ikke har det så bra? Hjelper det da å se at veninnene fremstår så vellykket og lykkelig?

Som noen skriver over her, det er vanskelig å være den "mislykkede" i en relasjon. Jeg var alenemor en periode, og akkurat da fikk min beste veninne seg kjæreste. Jeg husker så godt at det eneste hun snakket om var at hun skulle spleise meg med noen av kompisene til kjæresten, så skulle alt bli så bra. Fremfor å spør hvordan jeg faktisk hadde det, og om det var noe hun kunne gjøre for meg. Det er på ingen måte en god følelse å føle at veninnene dine synes synd på deg og mener at det du har eller gjør ikke er godt nok. 

Så, om du tar kontakt med henne, ikke snakk om deg og ditt. Lag en god opplevelse for henne, så forstår du kanskje hvorfor hun gjør som hun gjør. 

Anonymkode: b25ef...31e

Håper ikke jeg er det, men om jeg er det så er det trist. Kanskje jeg snakker for mye om meg selv.. Har prøvd å få henne til å snakke mer men hun er veldig privat om følelser og det har hun vært hele livet. 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CorvusCorax skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun rett og slett er distre og ikke så deg? Kanskje hun sliter med å gjenkjenne ansikt? Noen er "ansikt-blinde". Men om du tenker hun overså deg, hva kan være grunnen? Har du fornærmet henne eller gjort noe som skulle tilsi en slik oppførsel? Man ignorerer ikke bare ut av det blå. Det må ha skjedd noe - og tviler på at hun ignorerer kun fordi hun er sjalu. 

Jeg har kanskje fornærmet henne ved å å invitere henne på mye hjemme og ellers, ordnet i stand mye og tatt mye kontakt. Kanskje hun ble fornærmet over at jeg er gravid og ikke henne.. Eller kanskje hun er fornærmet over at jeg har sendt henne en del teite og morsomme snaps samt filmer på TikTok.. Jeg har vel krenket henne med å prøve å få mer kontakt med henne enn hva jeg allerede har ved å tilby henne hjelp med å skaffe jobb, tilby henne gratis bil og hjelp til oppussing. 
 

Jeg har kanskje fornærmet henne med å å inkludere henne i vennegjengen min. Ja, jeg har vært en forferdelig person imot henne. 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Glemte å skrive at hun er veldig bitter på samtidlige og hun er veldig irritert på visse folk som har det hun ønsker seg. Etter vi fikk oss ny bil ble hun litt irritert fordi hun skjønte ikke hvorfor vi brukte så mye penger på bil.. Når jeg bygde på huset og skulle få større plass ble hun stille og mente at noen hadde det enkelt her i livet og hun fikk meg nærmest til å føle skyld for at jeg har et stort hus.. Når hennes søster fikk barn orket hun ikke å hilse på barnet fordi hun mente hun skulle få barn før søsteren.. Her satte jeg henne på plass å ba henne om å skjerpe seg da det å ikke hilse på et nyfødt barn er teit og barnslig. 

Jeg vet ikke men samboer og jeg tjener bra, og vi har slitt mye for å komme dit vi er. Ofte når jeg er med henne så snakker hun om penger og jeg synes det fort kan bli litt sytete og masete om alt av penger hele tiden. Selv et hunner offer fordi hun er singel og permittert og selv om jeg fikset ny jobb til henne så er takknemligheten ikke å se. Jeg føler nesten at jeg bare har blitt brukt til tider for å hjelpe henne med å få et bedre liv, 

Føler jeg har vært veldig snill imot henne og jeg har fortalt henne mye personlig som ingen andre vet om, blant annet at min far er alvorlig psykisk syk og at han er lagt inne på psykiatrisk sykehus. Hun vet at jeg har hatt det tøft men har aldri snakket mye om sorgen når vi har møttes selv om hun har gravd veldig mye om mine personlige probelmer så har jeg holdt en del tilbake også, fordi hun har spurt så veldig mye hvis dere skjønner. 
 

Jeg er glad jeg holdt tilbake privat informasjon fordi hun er borte og tar ikke kontakt. Gud så glad jeg er for at jeg ikke fortalte henne mer om familien min og om far sine problemer fordi Gud vet hva som har skjedd med informasjonen jeg har gitt henne. 

Anonymkode: e9c34...992

Snakk om å være sjalu på deg. Hu oser jo av sjalusi. Sånne negative mennesker trenger du ikke i livet ditt. Du er et godt menneske som lever deg inn i andres elendighet. Det er lov og være medfølsom men ikke la henne påvirke deg og ditt liv. Det kan hun jammen meg bare glemme as. Du er jo reine oprah winfrey for hu også. Vender hu ryggen sin helt sånn. Hun takler vel ikke at du har det bedre da. Kofnronter henne så finner ut av det. Hva har du og tape egentlig? Voksen mot voksen.. Sånn er det. 

Anonymkode: 58d49...919

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har ikke slått deg at hun kanskje ikke så deg? Noen ganger har ikke jeg lagt merke til kjente ute fordi jeg gjerne går litt rundt i min egen verden, konsentrerer meg om hva jeg skal huske å kjøpe osv. 

 

Du tar virkelig alt i verste mening virker det som. En gang gikk jeg forbi en jeg kjente og prøvde å si hei, men han så ikke på meg og gikk bare videre. Tok det opp senere, og det viste seg at han ikke hadde hatt på brillene sine, så han hadde ikke sett meg. Så det kan være mange ting som ligger bak sånt da. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Ja, det kan jo hende men da har hun fått nedsatt syn på kort tid. Jeg sto typ ikke så langt unna og hun så i min retning og så borte. Så observerte hun meg å så bort. 
 

Om hun har mistet synes og har blitt akutt blind så er det jo en viss fare for det. 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

 

Ts her. Les dette! 

Men hvordan skal jeg få til å være der når hun ikke møter meg? Å hvorfor er vi så sikre på at hun sliter? Det er vel mer snakk om at hun kanskje ikke vil være med meg. Jeg skal jo ikke bli straffet fordi jeg har barn og ikke henne..
 

En ting som har irritert meg litt har vært hennes overdrevne nysgjerrighet rundt min fars helse. Og jeg fikk dårlig magefølelse på dette da hun prøvde hardt å synes synd på meg siden jeg ikke har kontakt med faren min lengre. Hun sa at jeg var stakkars siden jeg måtte leve uten far, og selv om jeg presiserte ar jeg har jo familie, mann og barn sp jeg klarer meg bra men alikevel så var hun veldig på stakkars, stakkars meg. 
 Jeg vil ikke synes synd på og det har jeg sagt fordi jeg lever et godt liv fordi. Jeg og far har et vanskelig forhold og dette vet hun, og hun har sagt at hun synes det er vondt at barna mine må vokse opp uten en bestefar osv, fordi det skal ikke hennes barn osv fordi hennes far er så snill. Hun har også sendt meg masse bilder for en stund tilbake av hun og faren som pusser opp sammen, og som gjør masse fine ting sammen. Jeg synes det er veldig hyggelig at hun har et godt forhold til sin far, men på en måte føler jeg at hun prøver å få fram en reaksjon på meg eller noe med å sende meg så mange bilder av hun og faren🙈

Føler jeg har vært veldig snill imot henne og jeg har fortalt henne mye personlig som ingen andre vet om, blant annet at min far er alvorlig psykisk syk og at han er lagt inne på psykiatrisk sykehus. Hun vet at jeg har hatt det tøft men har aldri snakket mye om sorgen når vi har møttes selv om hun har gravd veldig mye om mine personlige probelmer så har jeg holdt en del tilbake også, fordi hun har spurt så veldig mye hvis dere skjønner. 
 

Jeg er glad jeg holdt tilbake privat informasjon fordi hun er borte og tar ikke kontakt. Gud så glad jeg er for at jeg ikke fortalte henne mer om familien min og om far sine problemer fordi Gud vet hva som har skjedd medinformasjonen jeg har gitt henne. 

Anonymkode: e9c34...992

Jeg hadde også ei sånn venninne for et år siden. Vi ble kjent via studier og jeg likte hu kjempegodt. Hu slet mentalt med psykiske problemer og eneste ulempen var at hun ghostet meg I flere dager eller ville ikke svare hvis jeg ringte eller sendte melding. Jeg orket ikke det. Skal du før ha ett vennskap sammen med meg. Også når vi i tillegg var sammen konstant hun var hjemme hos meg konstant, jeg fikk aldri bli invitert i leiligjetenhennes men hun introduserte meg til faren sin og sine to beste venninner. Hu kunne finne på og stresse meg. Noe jævlig med helt irrasjonelle ting som ikke engang hendte da vi studerte sammen. Bare rist sånne mennesker av dere alle sammen. Det gjelder alle som leser nå. Ingen har ansvar for og fortelle deg hvordan DU skal leve livet ditt. Hva morgendagen bringer. Og du skal ikke måtte leve med mennesker som. Ikke vet hvordan de skal holde på de vennene som faktisk er der for dem. Og som bryr seg. Som snakker rett fra levra. Det er de som varer lengst ut i livet. Omgi deg og dere selv med positive mennesker. Det er ingen som skylder noen noe for den de er.

Anonymkode: 58d49...919

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres kanskje ut som hun kan slite med noe psykisk? Da kan man trekke seg unna. Da ville jeg heller sendt en melding å sagt «hei, går det bra med deg?» og faktisk bare vært ærlig, men da med en fin og anerkjennende tone, kontra det du blåser ut her. Psykisk helse er ikke kødd, og det kan være hun er langt nede. 

Anonymkode: 11a2f...c2f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har kanskje fornærmet henne ved å å invitere henne på mye hjemme og ellers, ordnet i stand mye og tatt mye kontakt. Kanskje hun ble fornærmet over at jeg er gravid og ikke henne.. Eller kanskje hun er fornærmet over at jeg har sendt henne en del teite og morsomme snaps samt filmer på TikTok.. Jeg har vel krenket henne med å prøve å få mer kontakt med henne enn hva jeg allerede har ved å tilby henne hjelp med å skaffe jobb, tilby henne gratis bil og hjelp til oppussing. 
 

Jeg har kanskje fornærmet henne med å å inkludere henne i vennegjengen min. Ja, jeg har vært en forferdelig person imot henne. 

Anonymkode: e9c34...992

Du høres ganske påtrengende og masete ut. Kanskje hun syns det blir litt mye, og ikke ønsker kontakt med deg hele tiden. Folk har ulike sosiale behov. Du vil ikke at hun skal synes synd på deg sier du, men du skriver du har forsøkt å hjelpe henne med jobb, tilby hennes gratis bil, og hjelp til oppussing. Som om hun er ett eller annet veldedighetsprosjekt. Du ser jo ikke på henne som et likeverdig menneske høres det ut som. Sånt merker man. Du oppfører deg som en martyr. 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er jeg dårlig venn fordi jeg har barn og mann og ikke henne? Jeg har jo prøvd å invitere henne, å finne på ting med henne.

Synes ikke at venner skal synes synd på meg, fordi det er å stakkarsliggjøre noen er på en måte å trykke noen ned. Hun bryr seg nok, men å grave for mye er ikke lurt når man ikke sees oftere. 

Anonymkode: e9c34...992

Du er absolutt ikke noen dårlig venn. Du har strekt ut hånda så langt at kniven nå treffer beinet. Hva mer skal stakkars deg gjøre? 

 

Hun kan takke seg selv for sin oppførsel mot deg. Du kan ikke være der for alle. Det der har jeg lært for lengst. Om hun sliter psykisk oxo så hvordan kan du vite at hun har det så ille hvis hun skal ignorere deg sånn?? Det gir jo ingen mening. Hvis du ser på siste episode av rådebank på nrk så sier GT at han kunne gjort noe for og redde sin fkompis fra og ta selvmord. Men han kunne jo ikke det for han mmkunne unuligens ha sett hva han slet med. 

 

Hvis man vil hjelpe seg selv så er det opp til enhver og ta grep. For alt står der. Rett foran dem. 

Anonymkode: 58d49...919

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snakk om å være sjalu på deg. Hu oser jo av sjalusi. Sånne negative mennesker trenger du ikke i livet ditt. Du er et godt menneske som lever deg inn i andres elendighet. Det er lov og være medfølsom men ikke la henne påvirke deg og ditt liv. Det kan hun jammen meg bare glemme as. Du er jo reine oprah winfrey for hu også. Vender hu ryggen sin helt sånn. Hun takler vel ikke at du har det bedre da. Kofnronter henne så finner ut av det. Hva har du og tape egentlig? Voksen mot voksen.. Sånn er det. 

Anonymkode: 58d49...919

Håper og tror at det er andre grunner, men synes det er rart at hun forsvinner sånn når hun skal flytte og få en ny plass å bo. Har invitert meg selv på besøk men hun har forsvunnet, og det er vel ok for meg helt innerst inne. Hun vet jeg er høygravid og er hjemme. 
 

Hun kuttet meg ut på ungdomskolen og ghostet meg da også. Jeg byttet klasse i Oslo fordi hun behandlet meg som luft og flere av hennes venner behandlet meg som dritt, men dette har vi snakket om og hennes dårlige venner har kun også kuttet ut men jeg må si jeg føler på traumen jeg opplevde den gang. Det er jo vondt å bli vendt ryggen, og spesielt nå som jeg er gravid og trenger en venn! 
 

Har ikke lyst å sende henne melding men heller bare la henne gå. Om hun sender meg snap eller tar kontakt så skal jeg ikke svare fordi hun har såret meg, og det med vilje tror jeg.  Hun er den typen som behandler folk dårlig så kommer hun snikende tilbake og later som ingenting etterpå fordi hun har jo ikke gjort noe galt og hun er jo så uskyldig.. Ikke F om jeg orker å bruke tid på henne noe mer, fordi hun har ikke invitert meg eller inkludert meg i noe og det sårer meg. 
 

Hun har vært i dåpen til sønnen min og hun behandler meg så dårlig:( 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...