Gå til innhold

Plutselig ghostet av venninne.. Hun overså meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Cordelia skrev (2 timer siden):

Adferdsmønsteret hennes sier vel at hun ikke er noe mer å satse på. Misunnelse virker til å styre oppførselen. Måten hun håndterer forholdet mellom deg og faren sier vel alt.

 

Enig

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glad jeg ikke er så avhengig av venner, synes det er godt å se venner en gang i ny og ned, men er ikke avhengig av mange for å ha det hyggelig. 
 

De jeg har betyr mye for meg, og de er der. Resten kommer og går👍 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 8.37):

Det synes jeg blir litt vel dramatisk og fjortis.. Eller?

Anonymkode: e9c34...992

Hva er dramatisk og fjortis ved det?? Det er jo greit å få et svar/en forklaring?

Anonymkode: 5bd42...97d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 11.37):

Nettopp. TS skjønner ikke at folk stiller opp i dåp og bursdag og barnegreier for å være høflige. Det er ikke noe snilt hun gjør for andre å invitere. Venninnen viser at hun bryr seg ved å stille opp, selv om det ikke er noe særlig gøy for henne. 
Jeg hadde heller ikke orket sånne venner, og hadde kuttet henne ut for lengst. Er singel selv og syns det er så irriterende med folk som skal mase om at jeg burde få meg kjæreste, prøver å spleise meg med alle og en hver som jeg overhodet ikke har noen interesse av en gang, og forteller meg at jeg er for kravstor som ønsker en fyr som gidder å treffes mer enn to ganger i året😅 Kommer selvsagt fra folk som er misfornøyde med sine egne forhold og liv og. 
 

Syns egentlig ikke det høres ut som om TS er noe fornøyd med livet sitt jeg. Da hadde hun vel ikke hatt dette ekstreme behovet for å påpeke hvor «vellykket» hun er.  Har hun ikke noen andre venner? Siden hun er så opphengt i denne ene. Som allerede på ungdomsskolen forsøkte å trekke seg unna. Sammen med andre. Uten at TS tar et hint. Eller ser på om det kan ha noe med oppførselen hennes å gjøre. 

Anonymkode: 12f10...7d5

Sjalusi er en vond greie, spesielt for de som har venner som har alt de ønsker selv👍Det kan for noen bli veldig vanskelig og veldig bittert.

Har opplevd det selv, og det er vondt. Er bare å kutte ut å gå videre.

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Sjalusi er en vond greie, spesielt for de som har venner som har alt de ønsker selv👍Det kan for noen bli veldig vanskelig og veldig bittert.

Har opplevd det selv, og det er vondt. Er bare å kutte ut å gå videre.

Anonymkode: e9c34...992

Ja, det er det TS skylder på ja. Men syns ikke hun fremstår særlig empatisk eller som noen god venninne her. Men selvsagt veldig lett å trekke opp sjalusikortet for å slippe å ta noe ansvar selv. 
 

Jeg har selv hatt venner som har påstått at de ikke har så mange venninner fordi folk er så sjalu osv, men når man blir bedre kjent med dem så ser man den egentlige grunnen... 

Anonymkode: 12f10...7d5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.2.2021 den 21.52):

Ja, det er det TS skylder på ja. Men syns ikke hun fremstår særlig empatisk eller som noen god venninne her. Men selvsagt veldig lett å trekke opp sjalusikortet for å slippe å ta noe ansvar selv. 
 

Jeg har selv hatt venner som har påstått at de ikke har så mange venninner fordi folk er så sjalu osv, men når man blir bedre kjent med dem så ser man den egentlige grunnen... 

Anonymkode: 12f10...7d5

Dette er åpenbart sjalusi! 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett henne mentalt og gå videre i livet ditt. Jeg har også en «venninne» som ble sjalu før og snakket dritt om meg til andre fordi jeg hadde ting hun ville ha. Sånne mennesker ønsker ingen andre å ha det bra! Toxic rett og slett. 

Anonymkode: 75f96...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
 

Nå har hun plutselig tatt kontakt igjen etter å ha forsvunnet fra sosiale medier, og alt som finnes. Sender snaps og kommenterer det ene og det andre. Føler det blir litt merkelig å plutselig skulle late som alt er bra. Har svart henne høflig men ikke noe spesielt mer enn et kort og hyggelig svar. 
 

Føler det blir litt merkelig av henne når jeg har prøvd å få kontakt med henne i over en måned og bare late som ingenting. Tilogmed samboer synes det er merkelig oppførsel av henne og skjønner ikke helt greia hennes🙈

 

Anonymkode: e9c34...992

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her. 
 

Nå har hun plutselig tatt kontakt igjen etter å ha forsvunnet fra sosiale medier, og alt som finnes. Sender snaps og kommenterer det ene og det andre. Føler det blir litt merkelig å plutselig skulle late som alt er bra. Har svart henne høflig men ikke noe spesielt mer enn et kort og hyggelig svar. 
 

Føler det blir litt merkelig av henne når jeg har prøvd å få kontakt med henne i over en måned og bare late som ingenting. Tilogmed samboer synes det er merkelig oppførsel av henne og skjønner ikke helt greia hennes🙈

 

Anonymkode: e9c34...992

Spør direkte og ærlig.

Jeg tror hun sliter med noe som er ganske langt forbi det du oppfatter. 

Hun er åpen om at hun føler hun mangler mye i livet, og forsvinner totalt fra jordas overflate.

Det kan være kjip dusteoppførsel, eller hun er dypt deprimert og trekker seg unna når hun er ekstra dårlig. 

Spør uten å ha alt fokus på deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (1 minutt siden):

Spør direkte og ærlig.

Jeg tror hun sliter med noe som er ganske langt forbi det du oppfatter. 

Hun er åpen om at hun føler hun mangler mye i livet, og forsvinner totalt fra jordas overflate.

Det kan være kjip dusteoppførsel, eller hun er dypt deprimert og trekker seg unna når hun er ekstra dårlig. 

Spør uten å ha alt fokus på deg. 

Er det ikke litt rart å spørre henne om dette? Hva om hun har det helt fint men kun ikke ønsker så mye kontakt med meg.. Vi vet jo ikke om hun har det vanskelig, dette er jo ren grubling.. 

Eventuelt hva kan jeg si? Jeg føler mer for å slette henne mentalt å gå videre. Orker ikke å lage mer styr eller drama. 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (6 minutter siden):

Spør direkte og ærlig.

Jeg tror hun sliter med noe som er ganske langt forbi det du oppfatter. 

Hun er åpen om at hun føler hun mangler mye i livet, og forsvinner totalt fra jordas overflate.

Det kan være kjip dusteoppførsel, eller hun er dypt deprimert og trekker seg unna når hun er ekstra dårlig. 

Spør uten å ha alt fokus på deg. 

Hvor står det at hun er åpen om at hun mangler mye her i livet? 

Anonymkode: e9c34...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det ikke litt rart å spørre henne om dette? Hva om hun har det helt fint men kun ikke ønsker så mye kontakt med meg.. Vi vet jo ikke om hun har det vanskelig, dette er jo ren grubling.. 

Eventuelt hva kan jeg si? Jeg føler mer for å slette henne mentalt å gå videre. Orker ikke å lage mer styr eller drama. 

Anonymkode: e9c34...992

Tja, spørs jo hvor du vil med vennskapet og om du bryr deg?

Om hun en dag gjør alvor av å forsvinne fra jordas overflate kan det jo hende du angrer på at du aldri spurte rett ut om hva som egentlig foregår.

Eventuelt er hun jo bare koko og du går videre.

Jeg hadde bare sagt det rett ut. «Du gjør utfra intet slik og sånn, før jeg dropper å pleie vennskapet vårt tenker jeg bare spørre direkte om hva atferd x, y, z egentlig bunner i.»

Om du ikke er interessert i et svar går du jo bare videre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (6 minutter siden):

Tja, spørs jo hvor du vil med vennskapet og om du bryr deg?

Om hun en dag gjør alvor av å forsvinne fra jordas overflate kan det jo hende du angrer på at du aldri spurte rett ut om hva som egentlig foregår.

Eventuelt er hun jo bare koko og du går videre.

Jeg hadde bare sagt det rett ut. «Du gjør utfra intet slik og sånn, før jeg dropper å pleie vennskapet vårt tenker jeg bare spørre direkte om hva atferd x, y, z egentlig bunner i.»

Om du ikke er interessert i et svar går du jo bare videre. 

 

Om du ønsker å fortsatt være venn med henne så kan spørre om det går bra med henne siden hun ikke ville hilse på deg, og så kan du jo si at du har vært bekymret for om du har gjort noe galt. Men slik du beskriver forholdet så hadde ikke jeg brukt noe mer energi på det.

Anonymkode: 706cc...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså.... ts. Nå må du roe deg ned og slutte å utlevere. Mye av det du har skrevet her stemmer ikke, og det vet du godt selv også. Men er vel deilig å få tømt seg til ukjente på et forum og sette seg godt tilrette i offerrollen. 😅

Anonymkode: 34a82...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.2.2021 den 8.50):

Nei, hun vil ikke være med meg og dette er trist. 

Jeg får bare godta at hun forsvant så kan jeg bruke tiden på å sørge over hennes tapte vennskap. Trist at det ble slik🥲

Anonymkode: e9c34...992

Har hatt ei slik «bestevenninne» i mange år. Hun ble sur da jeg arvet penger, sur da jeg kjøpte hagemøbler, veldig sur da søsteren hennes tjener, og lever bedre enn henne. Jeg liker godt å være sammen ned henne, men hun har denne misunnelige og hatefulle siden, imot alle som har eller gjør det bedre enn henne. Hun trives når andre er fattige og har det helt elendig, da blir hun ovenpå. Alt skal være på hennes premisser. Hun har avlyst avtaler utallige ganger, med helt tåpelige grunner. Jeg ble så nedprioritert og følte meg som en tosk i det vennskapet. Kuttet omsider tråden.

Anonymkode: 5b2f1...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt åpenbart at din venninnen har det vanskelig for tiden. Men hvordan har egentlig du det, Ts? Utifra denne tråden virker det ikke som om du egentlig har det noe bra i det hele tatt, sånn som du sparker venninnen din som allerede ligger nede, for å komme deg høyere opp. Har du alltid følt deg mindreverdig i forhold til henne, er det nytt? Føler du deg ofte mindreverdig i forhold til andre venner også? Regner vel egentlig med det, så hardt som du sparker i denne tråden. Det er ikke så mye selvinnsikt og ydmykhet å spore. Håper du får det bedre med deg selv, Ts. Det finnes heldigvis støttepersoner som kan hjelpe deg. Ta imot den hjelpen, da blir du en bedre venn, en bedre kone og en bedre mor.♥️

Anonymkode: 784fb...462

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...