Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?


Troyamin

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå klager admin/moderator over alle som er kritiske.
De sier det er "krangling". Ikke diskusjon. Man må ikke stille spørsmål om saken, bare stole på eieren. Og hate alle som ble bitt av Teddy da de bare lyger.

For dette er bare en prinsipp-sak fra politiet. Å ta inn en uskyldig hund og la Teddy være maskoten for alt som er urettferdig her i landet.

Dette er en liten rapport fra gruppen som jeg har skrevet. Ikke ordrett fra gruppen.

 

Jeg synes så synd på Teddy. Han må være så forvirret over alt som skjer. Kanskje han kunne ha levd livet der han er nå? Han får stell og mat og han trives sier politiet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå handler gruppen bare om en annen hund, Luk. Ikke noe nytt om Teddy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (10 timer siden):

Nå handler gruppen bare om en annen hund, Luk. Ikke noe nytt om Teddy

Regner med de ikke kom noen vei med Teddy som "frontfigur" for å endre lov om hundehold.

Legger uansett ved link til litt mer seriøs lesing om Luk og dommen mot han. For "Luk-saken" er nok en bedre sak å skulle fremme dersom en skal få til en lov om hundehold som faktisk gagner hundene i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg aner ikke hva dette egentlig betyr. Dette er fra et medlem i gruppen.

Å jeg advarer alle mot å åpne kjeften om jegere som dreper dyr politi som kidnapper hunder setter dem på hemmelig kennel hvis en unge går bort til fremmede hunder å hunden reagerer hvis en hund sover å en fremmed person vekker bikkja å da bikkja reagerer ikke bry dere hvis en unge går bort til en hund å da bikkja reagerer fikk kjeft av politi dag bare fordi jeg sier meninga mi om oppførselen tell folk på sosiale medier sier meninga om avliving av hund kidnapping av andres hunder som politi har gjort mot hunden tell joraand å hunden luk hærregud azz trudde vi hadde talefrihet men nei bare politi det som har det visst kjente jeg ble fly forbanna på hu der politisamarbeid som jeg prata med i vakta !!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (11 minutter siden):

Jeg aner ikke hva dette egentlig betyr. Dette er fra et medlem i gruppen.

Å jeg advarer alle mot å åpne kjeften om jegere som dreper dyr politi som kidnapper hunder setter dem på hemmelig kennel hvis en unge går bort til fremmede hunder å hunden reagerer hvis en hund sover å en fremmed person vekker bikkja å da bikkja reagerer ikke bry dere hvis en unge går bort til en hund å da bikkja reagerer fikk kjeft av politi dag bare fordi jeg sier meninga mi om oppførselen tell folk på sosiale medier sier meninga om avliving av hund kidnapping av andres hunder som politi har gjort mot hunden tell joraand å hunden luk hærregud azz trudde vi hadde talefrihet men nei bare politi det som har det visst kjente jeg ble fly forbanna på hu der politisamarbeid som jeg prata med i vakta !!

Tegnsetting er i hvert fall fullstendig ukjent for vedkommende som skrev dette :overrasket: Herreminskaper...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Noen som forstår hva de skriver i gruppen? Det er bare masse lange dikt. Lever Teddy?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (7 timer siden):

Noen som forstår hva de skriver i gruppen? Det er bare masse lange dikt. Lever Teddy?

Teddy og Luk lever. Men det jeg ikke forstår og da mener jeg ikke noe vondt - disse hundene har bodd på kennel såååå lenge nå.. er det virkelig det beste å få de hjem?

Vært sykt mye drama i gruppa i det siste. "Ny hundelov nå" liksom. Er Jo ren tigging for to hunder

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar det helt av i gruppa. Admin vil at Luk skal ha egen gruppe, og at gruppa kun skal handle om Teddy. Masse drama

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elhaym skrev (14 minutter siden):

Nå tar det helt av i gruppa. Admin vil at Luk skal ha egen gruppe, og at gruppa kun skal handle om Teddy. Masse drama

Hvem er Luk? Er ikke med i gruppen, noen som vil oppsummere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (2 minutter siden):

Hvem er Luk? Er ikke med i gruppen, noen som vil oppsummere?

Luk er en annen hund som bor på kennel etter bitt. Eieren hans tigger like mye som eieren til Teddy, men eieren til Teddy har aldri villet ha Luk (en husky) med i gruppa..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minimymlen skrev (26 minutter siden):

Lever Teddy fremdeles? Mener det ble skrevet her at han er avlivet?

Teddy lever fremdeles ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fatter ikke at de ikke skjønner at all denne kranglingen skader sakene deres........

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes saken til Luk er i en totalt annen kategori en Teddy saken. 

 https://www.dyrsrettigheter.no/familiedyr/huskyen-luk-domt-til-avliving/

 

Vinteren 2020 var Luk på tur med eieren sin. I forbindelse med en passering der to andre hannhunder kom gående skal Luk ifølge vitner ha reagert ved å bite fornærmede i baksiden. Luks eier har i retten fremmet en teori om at Luk kan ha reagert på en av de andre hundene, og angrepet fornærmede ved en feil. Begge hundeeierne har også forklart i retten at de senere oppdaget bite-/kloremerker på sin hund, og sannsynliggjør at hunden kan ha vært i noe form for basketak forut eller i etterkant av at Luk påførte fornærmede en skade. Fornærmede i saken har ifølge dommen ikke bedt om avliving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er latterlig hvordan de holder på. Fokus på hundene og hundeloven mister fokus i begge gruppene 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Magritta
MalloryK skrev (1 time siden):

Og der kom selvfølgelig diskusjonen om hvorfor politihunden ikke blir avlivet.

Saken om 11 åringen i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...