Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?


Troyamin

Anbefalte innlegg

Nå er det 14 dager til rettsaken står det.Noen som vet hva som skjer i en slik rettsak? Er det en fysisk rettsak?

Jeg spør fordi jeg ikke aner noe om retten. Hva/hvordan fungerer det?
Det eneste hun eieren snakker om er hvordan hun har det. Ikke noe om at Teddy er farlig og agressiv. Hun har meldt inn 3 medier for hets.

Teddy må få slippe (dette er mine egne ord). Han er ikke frisk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magritta
MalloryK skrev (13 minutter siden):

Er jeg den eneste som følger gruppen?

Nei.. Ble blokkert derfra så nå er jeg i gruppa med falsk konto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta på brua skrev (1 minutt siden):

Nei.. Ble blokkert derfra så nå er jeg i gruppa med falsk konto..

Følger gruppa og blir mer og mer matt…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (15 minutter siden):

Er jeg den eneste som følger gruppen?

Følger den, og blir mer og mer matt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker dere om Luk? Der virker det som en ufarlig lek/uhell. Som alle hunder gjør.

Teddy er farlig. Mener jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (53 minutter siden):

Er jeg den eneste som følger gruppen?

Sorry jeg følger men glemmer tråden her

Syns det var veldig spesielt da de splittet gruppene jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (4 minutter siden):

Hva tenker dere om Luk? Der virker det som en ufarlig lek/uhell. Som alle hunder gjør.

Teddy er farlig. Mener jeg.

Teddy har angrepet altfor mange til at det er greit.  Luk er en helt annen sak.

Det at Teddy skal fronte ny hundelov, blir meget feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klanak skrev (24 minutter siden):

Teddy har angrepet altfor mange til at det er greit.  Luk er en helt annen sak.

Det at Teddy skal fronte ny hundelov, blir meget feil. 

Er enig i dette, men samtidig tror jeg Luk er en tapt sak. De kommer aldri til å få inn nok penger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
MalloryK skrev (2 minutter siden):

Idag begynner rettsaken. Det står noe om det i Varden, men det er en + sak

Står en + sak i Ta også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste innlegg som legges ut nå inneholder et nr til vipps.

Håper Teddy får sovne inn rolig og fredelig snart. Han har det ikke bra med seg selv. Noen ganger finnes det ikke håp for dyr (og mennesker vil jeg si). Det er grusomt, men sånn er det bare.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskulino skrev (1 time siden):

Hvem tar vel NOAH seriøst? 

En hund som biter skal så klart avlives. 

Om en hund biter, så skal omstendighetene rundt hvorfor den bet avgjøre om den skal avlives eller ikke. Det skal ikke være så svart/hvit. 

En hund som angriper noen uten grunn skal selvfølgelig få slippe, for den har det ikke godt, og er ikke trygg for noen. 

Mens en hund som er uheldig med en tann i lek. Eller om man går i mellom to hunder som sloss, og ender opp med ett bitt. Så blir saken noe helt annet. 

Hunder er ikke som i Disney, og det må man snart forstå. Ingen andre dyr blir avlivet på så lite grunnlag som hunder, og det er skammelig at det sånn som nå for hunder. 

Teddy bør absolutt få slippe, mens Luk har endt opp i bråk med en annen hannhund, og "bet" i forbindelse med det. De vet ikke om det var ett bitt eller en klo en gang. For det var en liten stripe i huden. Ikke noe tydelig bitt. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eieren, i retten, kan påstå at Teddy må ha bitt pga tannproblemer sier litt om hvor lite innsyn dama har om egen hund. Når hunden har gjort så mye, hvorfor i all verden har hun ikke tatt hunden med til veterinær tidligere? Noen som vet hva hun sier til dette?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Troyamin said:

At eieren, i retten, kan påstå at Teddy må ha bitt pga tannproblemer sier litt om hvor lite innsyn dama har om egen hund. Når hunden har gjort så mye, hvorfor i all verden har hun ikke tatt hunden med til veterinær tidligere? Noen som vet hva hun sier til dette?

leste tidligere at den stakkars hunden hadde veldg dårlige tenner, får helt vondt inni meg av å tenkte på hvor mye vondt den har hatt det. Uansett hva utfallet av rettsaken blir burde eieren skamme seg over å ha tatt seg så dårlig av hunden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (Akkurat nå):

leste tidligere at den stakkars hunden hadde veldg dårlige tenner, får helt vondt inni meg av å tenkte på hvor mye vondt den har hatt det. Uansett hva utfallet av rettsaken blir burde eieren skamme seg over å ha tatt seg så dårlig av hunden.

Uff, ikke bra! Her har eier feilet på mange områder.😢

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troyamin skrev (2 timer siden):

At eieren, i retten, kan påstå at Teddy må ha bitt pga tannproblemer sier litt om hvor lite innsyn dama har om egen hund. Når hunden har gjort så mye, hvorfor i all verden har hun ikke tatt hunden med til veterinær tidligere? Noen som vet hva hun sier til dette?

Hunden har vært hos veterinær, men tennene har aldri vært et tema ettersom hva jeg har forstått. Jeg kjenner faktisk til dette veterinærkontoret og jeg tror faktisk ikke at dama skal ha all skylden for at dette ikke har blitt fanget opp... Jeg vet om flere ganske alvorlige tilfeller ved det kontoret dessverre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (38 minutter siden):

Hunden har vært hos veterinær, men tennene har aldri vært et tema ettersom hva jeg har forstått. Jeg kjenner faktisk til dette veterinærkontoret og jeg tror faktisk ikke at dama skal ha all skylden for at dette ikke har blitt fanget opp... Jeg vet om flere ganske alvorlige tilfeller ved det kontoret dessverre... 

Uansett årsak, så ligger ansvaret på eier. Hun har ikke tatt nødvendige grep etter første angrep. Og desverre er det hunden som må betale den prisen...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...