Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?


Troyamin

Anbefalte innlegg

Troyamin skrev (5 minutter siden):

Uansett årsak, så ligger ansvaret på eier. Hun har ikke tatt nødvendige grep etter første angrep. Og desverre er det hunden som må betale den prisen...

Det er jeg fullstendig enig med deg i. Svaret mitt var overhodet ikke ment for å forsvare eier, men mer som en forklaring på hvorfor det med tennene kanskje ikke var tatt tak i. Teddy var vist en del hos dyrlegen fordi han slet med ørene, så at ikke tennene ble sjekket når han først var der kan man jo bare lure på. Akkurat her har nok eier stolt på feil veterinær...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sirah skrev (2 minutter siden):

Det er jeg fullstendig enig med deg i. Svaret mitt var overhodet ikke ment for å forsvare eier, men mer som en forklaring på hvorfor det med tennene kanskje ikke var tatt tak i. Teddy var vist en del hos dyrlegen fordi han slet med ørene, så at ikke tennene ble sjekket når han først var der kan man jo bare lure på. Akkurat her har nok eier stolt på feil veterinær...

Det med veterinær har mange av oss vært borte i. Så jeg leste det ikke dithen som at du støtter eier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes det er greit at hunder avlives paga at den biter, mener dere at mennesker som biter også bør avlives? Jeg syns det er feil og avlive. Alle fortjener en ny sjangse både dyr og mennesker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banansnacks skrev (42 minutter siden):

Dere som synes det er greit at hunder avlives paga at den biter, mener dere at mennesker som biter også bør avlives? Jeg syns det er feil og avlive. Alle fortjener en ny sjangse både dyr og mennesker..

Jeg mener at man må se ann hendelsen i sin helhet. Jeg er i mot at bitt automatisk betyr avliving, det finnes alltid gråsoner. Derfor er jeg også for en ny hundelov som styrker hunders rettigheter. Hva som er riktig i situasjonen ang Teddy får det være opp til retten å avgjøre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banansnacks skrev (42 minutter siden):

Dere som synes det er greit at hunder avlives paga at den biter, mener dere at mennesker som biter også bør avlives? Jeg syns det er feil og avlive. Alle fortjener en ny sjangse både dyr og mennesker..

En hund som angriper flere ganger, slik som Teddy har gjort, bør avlives. Her har ikke eier gjort nok for å unngå at nye angrep kunne skje, etter at første angrep var et faktum. Nå har Teddy erfart at angrep er det beste forsvar. Og er hunden så usikker som eier påstår, har den ikke livets rett i utgangspunktet. Usikre hunder er tikkende bomber dersom de er i feil hender. Det er Teddy et godt eksempel på.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å lese dette for å få en litt bedre bilde om denne "stakkars" hunden.  Hundeeieren burde blitt anmeldt hun og. 

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/skjebnen-til-hunden-teddy-avgjores-i-retten-1.15619950?fbclid=IwAR03yBYJ0V_CpG53wCmlogxug7sFRV2a6fqLgUILri7YIMpa2jupl1TNqkI

Endret av Outlander
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, Vegard «Short Cut» Olsen, han har visst skrevet et stygt innlegg i gruppen som nå er slettet. Gud så masse drama.

Han gikk for langt da, det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sykt at det er flere saker der saker der hunder som er dømt til døden samler in hundretusener av kroner 😱 så en annen sak ei hadde brukt over 340 000 på å prøve å snu er avlivingsvedtak på huskyens sin. 

det er helt på jordet. Tømme sparepenger som kunne gått til hus, bil, sparing til barn osv. 

jeg synes også sakene og alt de samler inn er dårlig gjort og lite solidarisk med de som faktisk er blitt bitt. Jeg så leppa til hun i Teddy saken , det så ikke bra ut. 

Saker der hunder biter mennesker , der politiet/retten avgjør at hunden bør avvises, skal avlives ! alle pengene samlet inn i slike saker burde heller gått til dyrebeskyttelsen eller andre hjelpeaksjoner. Slike summer kunne hjulpet hundrevis av dyr! istedenfor å redde en hund

jeg synes generelt små hunder er dårlig oppdratt. Gjentatte ganger på joggetur var det en terrier som kom løpende ut av Hagen sin og løp etter meg og reiv tak i beinet mitt . Stoppet jeg stilte han seg foran meg og byksa om jeg forsøkte å bevege meg. En uakseptabel adferd av et dyr! Etter 4 gangen sa jeg til eier at skjer det en gang til ringer jeg politiet. Siden da har ikke hunden vært ute i Hagen 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken er bare trist. jeg synes synd på eieren av Teddy, hun har det sikkert fælt. Men hunden har jo bitt mange mennesker. Han har gått løs i butikken hennes, og han har bitt ganske mange ulike folk.  Og den skaden han ble anmeldt for, er jo veldig alvorlig. Stygg skade, som kan gi men for livet. 

Eieren har ikke tatt ansvar, selv etter at han har bitt flere mennesker flere ganger. 

Og de som har anmeldt bitt, har jo vært utsatt for grov trakassering og regelrett hets. Ikke bra.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Teddy skal avlives har tingretten avgjort idag.

Edit: Saken ble avgjort idag, ikke at Teddy skal avlives idag

Endret av MalloryK
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet. jeg hadde håpet det kom et omplasseringsvedtak, men skaden han forårsaket var så stygg og alvorlig, at det var vel ikke annet å vente,

Det er allerede krigshissing på gang i fb-gruppen, jeg håper folk holder seg for gode til å true dommeren i saken. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (På 25.8.2021 den 13.19):

Oj, Vegard «Short Cut» Olsen, han har visst skrevet et stygt innlegg i gruppen som nå er slettet. Gud så masse drama.

Han gikk for langt da, det er jeg enig i.

Har ikke fulgt med saken. Var innlegget for eller mot avlivning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tøvftta skrev (13 timer siden):

Bra at hanendelig blir avlivet. 

Har du link til saken hvor dommen står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke reglene. Men hvis de sier de vil anke med en gang, er det da automatisk utsettelse av dommen?

Har dere forresten lest kommentarene på nrk/tv2 på facebook?
"Han er jo så liten og søt, han kan ikke ha gjort noe vondt/skade".

Jeg sier igjen, jeg elsker dyr. Jeg har passet aggressive hunder, som likte meg og mine, men jeg måtte alltid passe på. Hundene fikk aldri mulighet til å angripe/bite siden jeg visste hvordan hunden var. Og det var kjempegode "hjemmehunder" som elsket venner og familie. Men fremmende, overhodet ikke. Så derfor var jeg alltid på vakt.

Men her må Teddy få slippe. Han har det ikke bra med seg selv.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...