nilci Skrevet 12. mai 2021 #201 Del Skrevet 12. mai 2021 nilci skrev (2 minutter siden): Hjelp, her er det spennende! 🙊🤩 veldig spennende symptomer synes jeg! når tester du?! 🤞🏻 Hjelp, en liten brainfart der! Ser jo nå at du har testa 😅✌️ synes allikavel det er veldig spennende symptomer da, kan vel fortsatt få strek en av de neste dagene? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #202 Del Skrevet 12. mai 2021 nilci skrev (39 minutter siden): Hjelp, her er det spennende! 🙊🤩 veldig spennende symptomer synes jeg! når tester du?! 🤞🏻 Ja, det er helt forferdelig spør du meg 😂 Sannsynligvis har jeg bare fått litt lenger lutealfase fordi kroppen stabiliserer seg. Likevel kan jeg huske fra f.eks tenårene at mensen kunne utebli et par dager dersom jeg var litt stressa, men den var alltid på plass etter negative tester. Jeg har altså testet så mye siden 10 dpo, opptil 2 - 3 ganger om dagen... Ingen strek. Symptomene jeg kjenner må jo være pms? Skal teste i morgen også, men jeg er ganske mentalt innstilt på at jeg får mensen! Forresten, veldig hyggelig at du legger igjen et spor ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 12. mai 2021 #203 Del Skrevet 12. mai 2021 Ms.Sommerfugl skrev (23 minutter siden): Ja, det er helt forferdelig spør du meg 😂 Sannsynligvis har jeg bare fått litt lenger lutealfase fordi kroppen stabiliserer seg. Likevel kan jeg huske fra f.eks tenårene at mensen kunne utebli et par dager dersom jeg var litt stressa, men den var alltid på plass etter negative tester. Jeg har altså testet så mye siden 10 dpo, opptil 2 - 3 ganger om dagen... Ingen strek. Symptomene jeg kjenner må jo være pms? Skal teste i morgen også, men jeg er ganske mentalt innstilt på at jeg får mensen! Forresten, veldig hyggelig at du legger igjen et spor ❤️ Ja, det er utrolig irriterende at eventuelle graviditetssymptomer og pms-symptomer er helt like 😂 synes ikke akkurat at kroppen var helt lur der nei.. jeg merker også i dpo-land at jeg legger merke til den minste lille murring, tett nese som du sier osv. Men hittil har jo det vært helt tilfeldig siden jeg ikke har blitt gravid ennå 😅 Jeg følger med i alle prøverdagbøkene her inne, og klarer ikke helt ha oversikt over hvilke jeg har lagt igjen spor i før 😆 men har fulgt med på deg lenge, og håper såå at det klaffer for dere snart! 🥰❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 12. mai 2021 Forfatter #204 Del Skrevet 12. mai 2021 nilci skrev (1 time siden): Ja, det er utrolig irriterende at eventuelle graviditetssymptomer og pms-symptomer er helt like 😂 synes ikke akkurat at kroppen var helt lur der nei.. jeg merker også i dpo-land at jeg legger merke til den minste lille murring, tett nese som du sier osv. Men hittil har jo det vært helt tilfeldig siden jeg ikke har blitt gravid ennå 😅 Jeg følger med i alle prøverdagbøkene her inne, og klarer ikke helt ha oversikt over hvilke jeg har lagt igjen spor i før 😆 men har fulgt med på deg lenge, og håper såå at det klaffer for dere snart! 🥰❤️ Haha, veit. Det er helt jævlig, egentlig, at kroppen kan "lure" oss på den måten 😂 Men så tenker jeg at jeg er i prøveperiode 3 (!) og må le litt av meg selv. Tålmodighet er ikke min sterkeste side, jeg er generelt en ganske utålmodig person når det gjelder sånne ting. I det øyeblikket jeg tenkte på å skaffe meg katt, fikk jeg katten min tre dager seinere. Hvis jeg finner ut at jeg vil til frisøren, booker jeg time dagen etter osv... MEN BABY!! Neida. Det må jeg vente på, som de fleste andre 😅 Men uansett, tusen takk ❤️ Jeg skulle bare så inderlig fått et eller annet tegn, enten mensen eller positiv test. Forrige syklus varte jo 29 dager, og jeg er på 29. dagen i dag, så jeg er såå spent. Likevel er jeg litt usikker på om jeg har regnet dpo riktig. Jeg fikk knall positiv eggløsningstest på morgenurinen CD 17 og da skal man visstnok få EL innen 24 - 48 timer, men kvelden før på CD 16 fikk jeg fast smiley på CB digital, så jeg regnet med at eggløsning må ha vært ettermiddag CD 17 og jeg hadde jo eggløsningssmerter den dagn. Men jeg husker jo at jeg kjente eggløsningssmerter selv på natten til CD 18, så jeg kan liksom ikke helt si med 100 % sikkerhet at jeg ikke kan være 11 dpo i stedetfor 12 dpo. Anyways, har dyttet i meg snickers med hvit sjokolade trekk - den er seriøst såå god. Jeg elsker hvit sjokolade Men samboer kjøpte seg snus i stad, og jeg kan virkelig ikke huske at det luktet så jævlig (jeg pleide å snuse før). Dessuten kom jeg på at jeg syns mint tyggisen samboer tygget på her om dagen luktet helt sykt ekkelt... Huff, jeg har også en lei tendens til å overtenke. RIP leserne her inne 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 12. mai 2021 #205 Del Skrevet 12. mai 2021 Ååh nå fikk jeg lyst på Snickers 😂🙊 Det kan jo godt hende du er 11dpo i dag da ja, så kaaanskje det fortsatt er litt tidlig for testing? Håpet er ikke ute før tempen dropper eller tanta kommer 🤞🏻😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 12. mai 2021 #206 Del Skrevet 12. mai 2021 Ms.Sommerfugl skrev (2 timer siden): Men samboer kjøpte seg snus i stad, og jeg kan virkelig ikke huske at det luktet så jævlig (jeg pleide å snuse før). Dessuten kom jeg på at jeg syns mint tyggisen samboer tygget på her om dagen luktet helt sykt ekkelt... Jeg krysser fingrene! Dagen før positiv test hos meg var det en lukt på jobben som er der hver eneste dag, som bare helt ut av det blå luktet helt sinnsykt sterkt og ekkelt! 😳😅🙈 Hååååper at det er sammenheng hos deg! 🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 13. mai 2021 #207 Del Skrevet 13. mai 2021 Ms.Sommerfugl skrev (5 timer siden): Haha, veit. Det er helt jævlig, egentlig, at kroppen kan "lure" oss på den måten 😂 Men så tenker jeg at jeg er i prøveperiode 3 (!) og må le litt av meg selv. Tålmodighet er ikke min sterkeste side, jeg er generelt en ganske utålmodig person når det gjelder sånne ting. I det øyeblikket jeg tenkte på å skaffe meg katt, fikk jeg katten min tre dager seinere. Hvis jeg finner ut at jeg vil til frisøren, booker jeg time dagen etter osv... MEN BABY!! Neida. Det må jeg vente på, som de fleste andre 😅 Dette var gjenkjennelig. Jeg har impulskjøpt både hund og katt 🙈 Krysser fingrene for at endret luktesans er et godt tegn 🤞😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #208 Del Skrevet 13. mai 2021 @nilci du burde prøve den med hvitt sjokoladetrekk hvis du liker hvit sjokolade og snickers Og tusen takk ❤️ @Niny Tusen takk ❤️ Så rart hvordan kroppen endrer seg! Tenk at du ble gravid rett etter jeg startet denne dagboka ❤️ @Lianne Heheh, nå har jeg hatt pus i mange år så det gikk jo bra, men impulskjøp av dyr er kanskje ikke såå heldig 😂 Men jeg visste jo at jeg ville ha katt lenge før, men så plutselig kom ideen i hodet mitt og da var det gjort. Og ja, tusen takk ❤️ Jeg har fremdeles ikke fått mensen, og tempen var 36,90 i dag blank så det er jo mest sannsynlig en del progesteron i kroppen enda, men jeg har virkelig ikke troa denne prøveperioden. Selv om jeg ikke har tempet jevnlig, så vet jeg at nedgang i temperatur så nærme IKM (eller, egentlig var vel IKM strengt tatt i går), og blendahvit tidligtest attpåtil bekrefter nesten mistanken. Nå er jeg bare klar for mensen, egentlig. Håper meg og samboer treffer neste eggløsning, for etter all sannsynlighet skal han bort fra fredag til mandag, og nå som syklusen er bittelitt utenfor det jeg har sett for meg, så har jeg mest sannsynlig eggløsning lørdag eller søndag når han er borte Åhh... Føler liksom også at jeg ikke har noen "rett" til å klage, for vi er så tidlig i prøvingen, men de siste dagene har vært som en følelsesmessig fyllatur på byen og nå føles det litt som dagen derpå 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 13. mai 2021 #209 Del Skrevet 13. mai 2021 Ms.Sommerfugl skrev (6 timer siden): @Lianne Heheh, nå har jeg hatt pus i mange år så det gikk jo bra, men impulskjøp av dyr er kanskje ikke såå heldig 😂 Men jeg visste jo at jeg ville ha katt lenge før, men så plutselig kom ideen i hodet mitt og da var det gjort. Og ja, tusen takk ❤️ Var litt flåsete skrevet av meg kanskje 😅 Jeg har altså hatt både hund og katt nesten hele livet, så anskaffelsene kom ikke helt ute av det blå. Men har vært litt sånn: "eh... hvor stor forskjell er det på og ha en eller to?" 🙈 Jeg tror ikke dyrene lider noen nød selv om det ikke var så nøye planlagt at det var akkurat de som skulle flytte hjem til oss 😂 Kjedelig at det ikke gikk denne gangen. Og enda kjedeligere at mannen kanskje er bortreist ved neste forsøk 😞 Men om dere får lagt inn aksjer torsdag og fredag før han reiser, skal det vel være gode sjanser likevel? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 13. mai 2021 Forfatter #210 Del Skrevet 13. mai 2021 Lianne skrev (4 timer siden): Var litt flåsete skrevet av meg kanskje 😅 Jeg har altså hatt både hund og katt nesten hele livet, så anskaffelsene kom ikke helt ute av det blå. Men har vært litt sånn: "eh... hvor stor forskjell er det på og ha en eller to?" 🙈 Jeg tror ikke dyrene lider noen nød selv om det ikke var så nøye planlagt at det var akkurat de som skulle flytte hjem til oss 😂 Kjedelig at det ikke gikk denne gangen. Og enda kjedeligere at mannen kanskje er bortreist ved neste forsøk 😞 Men om dere får lagt inn aksjer torsdag og fredag før han reiser, skal det vel være gode sjanser likevel? 😊 Nei, syns ikke det var flåsete skrevet i det hele tatt 😄 Jeg syns det var en morsom kommentar. Jeg er jammen ikke sikker på når jeg kan forvente eggløsning neste syklus for å være helt ærlig. Dersom jeg får det på CD 17/18, faller det på søndag/mandag, og det beste tidspunktet for å legge inn aksjer er jo i dagene før. Da blir jo siste mulighet på fredagen... Åh, det var litt kjipt kjenner jeg At han skulle reise vekk akkurat den helga! Jeg unner han jo det selvfølgelig ❤️ Likevel kjenner jeg, akkurat nå, på de kjipe følelsene. Jeg har ikke fått mensen ennå, men regner med at jeg får det i løpet av morgendagen. I dag har jeg hatt veldig typiske mensenmurringer som ikke er å ta feil av... i tillegg er jeg veldig hormonell, blir lett irritert og nedstemt, så tanken på at vi mest sannsynlig ikke får et reelt forsøk neste prøveperiode er ikke akkurat oppløftende 😂 MEN, hvis jeg skal påpeke en positiv ting, så er det at lutealfasen min endte opp på minst 12ish dager denne syklusen og det er jeg fornøyd med 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #211 Del Skrevet 14. mai 2021 CD 1 Da fant jeg spotting etter dobesøk nå nettopp. Eller, spotting og spotting, det er i det minste starten på mensen. Fikk negativ test i dag tidlig, så jeg er egentlig ganske sikker på at dette er mensen og ikke noe annet. Har litt blandede følelser. Er så klar for å bli mamma, men samtidig leste jeg noe veldig fint i en annen dagbok her med oppramsing over alle de positive tingene med å ikke være gravid ❤️ Syns det var ganske fint, så jeg prøver å holde fast ved det nå. Jeg var jo forberedt på det. Jeg tror det er litt ekstra vemodig nå, fordi jeg er ganske sikker på at pp4 kommer til å være veldig usikker. Jeg har fått eggløsning på CD 18 de to siste syklusene, og denne gangen er CD 18 på mandag. Får bare satse på å legge inn aksjer fredag og mandag, men allerede nå har jeg mista litt troen på prøveperiode nummer 4. Det er virkelig ikke meningen å være så negativ, men jeg føler liksom ikke jeg kan ta denne praten med mange andre heller. Jeg snakker mye med mamma, men når ordene kommer ut av munnen så opplever jeg det mer sårt enn forventet. Er ikke det spesielt? Etter så kort tid med prøving! Jeg kan jo bare se for meg hvordan det må føles for dem som prøver lenge... I denne syklusen fikk jeg mensen onsdag 14. April som varte i 5 dager, eggløsning mest sannsynlig på CD 18, og nå mensen igjen 14. Mai. 30 dagers syklus med lutealfase på 12 dager! 💪 Sånn sett er jeg ganske fornøyd med syklusen, og et tegn på at kroppen stabiliserer seg etter p - staven. Her er de tingene jeg vil fokusere på som er positivt: Gå ned i vekt og trene (håper for øvrig treningssentrene åpner her snart!) Spise spekeskinke 😄 Drikke vin ❤️ Jeg får mer egentid En måned nærmere å fullføre master God helg, fine folk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 14. mai 2021 #212 Del Skrevet 14. mai 2021 Skjønner veldig godt at det er sårt, man vil jo helst lykkes så raskt som mulig. Det er veldig lov å være litt negativ og synes det er kjipt å må gå inn i enda en prøveperiode, selv om man ikke har prøvd så lenge. Men ut ifra listen ser det ut som om du klarer å se litt positivt på ting likevel og jeg tror det er lurt å ha noe annet å fokusere på, selv om man aller, aller helst skulle blitt gravid i første prøveperiode. Spekeskinke og vin troner høyt på listen min God helg! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 14. mai 2021 #213 Del Skrevet 14. mai 2021 Så synd at mensen dukket opp Forstår jeg deg riktig, at du opplever det sårere når du sier ordene høyt og snakker om det? I tilfelle, så kjenner jeg meg veldig godt igjen i det. Ofte synes jeg det å si ordene høyt og sette ord på det vonde gjør det hele mer ekte og vondere, men etterpå så føles det som regel bedre. Spesielt om man får gitt litt slipp, og kanskje felle noen tårene. Det er lov å være lei seg, selv om det også er veldig fint å ha fokus på det som er positivt! ❤️ Det er en fin balansegang der gitt. Om det er en trøst så er hvert fall syklusen din veldig fin nå, og det virker som alt ligger til rette for at det skal klaffe for dere snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #214 Del Skrevet 14. mai 2021 Lianne skrev (2 timer siden): Skjønner veldig godt at det er sårt, man vil jo helst lykkes så raskt som mulig. Det er veldig lov å være litt negativ og synes det er kjipt å må gå inn i enda en prøveperiode, selv om man ikke har prøvd så lenge. Men ut ifra listen ser det ut som om du klarer å se litt positivt på ting likevel og jeg tror det er lurt å ha noe annet å fokusere på, selv om man aller, aller helst skulle blitt gravid i første prøveperiode. Spekeskinke og vin troner høyt på listen min God helg! ❤️ Tusen takk, fine deg ❤️ Samboer sendte en utrolig koselig melding. Han skrev: "Elsker deg, kjæresten. Sprø som ostepop, men søt som shell boller" (sistnevnte er fordi jeg ved to anledninger denne uka har kjørt til min lokale shell for å kjøpe de bollene) 😂 Han vet at jeg er ganske nedstemt for å få mensen, men er flink til og løfte meg 😄 Så jeg spiste spekeskinke i dag med god samvittighet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 14. mai 2021 Forfatter #215 Del Skrevet 14. mai 2021 bittelillebolla skrev (1 time siden): Så synd at mensen dukket opp Forstår jeg deg riktig, at du opplever det sårere når du sier ordene høyt og snakker om det? I tilfelle, så kjenner jeg meg veldig godt igjen i det. Ofte synes jeg det å si ordene høyt og sette ord på det vonde gjør det hele mer ekte og vondere, men etterpå så føles det som regel bedre. Spesielt om man får gitt litt slipp, og kanskje felle noen tårene. Det er lov å være lei seg, selv om det også er veldig fint å ha fokus på det som er positivt! ❤️ Det er en fin balansegang der gitt. Om det er en trøst så er hvert fall syklusen din veldig fin nå, og det virker som alt ligger til rette for at det skal klaffe for dere snart. Tusen takk, kjære deg ❤️ Ja, jeg syns det var mer fysisk sårt da for eksempel moren min lurte på om det var noe galt (hun var på besøk i går), og jeg følte en stor trang til å ikke snakke om det hvis du skjønner? Det var så ubehagelig å si det høyt, at jeg er 90 % sikker på at mensen kommer hvert øyeblikk, men så er det fremdeles et bittelite håp... Men så var jeg litt lettere da hun dro, fordi jeg er veldig nær moren min og hun vet om prosessen jeg er i. Hun sa at jeg har jo egentlig et dårlig utgangspunkt så utålmodig jeg er 😂 Uansett, dagen i dag skal jeg tillate meg å kjenne på følelsene og være nedstemt. Det føles generelt tungt i dag, men det er flere årsaker. Første menstruasjonsdag er ofte ganske heftig for meg 😅 Men takk for oppmuntrende ord ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 14. mai 2021 #216 Del Skrevet 14. mai 2021 De negative følelsene er aldri gode å få, men plutselig er du også den som står med 2 streker og uteblitt mens ❤️ Mulig du er fullt klar over det allerede, men ville bare skyte inn fra siden at spotting ikke telles som CD1, selv om det er oppkjøring til mens. Først når det er friskt blod på papiret teller vi CD1 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 14. mai 2021 #217 Del Skrevet 14. mai 2021 (endret) Ms.Sommerfugl skrev (3 timer siden): Uansett, dagen i dag skal jeg tillate meg å kjenne på følelsene og være nedstemt. Det føles generelt tungt i dag, men det er flere årsaker. Første menstruasjonsdag er ofte ganske heftig for meg 😅 Men takk for oppmuntrende ord ❤️ Det var ikke ment som at du ikke skal være lei deg! Absolutt ikke! Veldig viktig å tillate seg selv å være lei seg og kjenne på det man kjenner. Alt blir verre om man prøver å legge lokk på, eller å skyve det vekk! ❤️ Høres ut som du har et fint forhold med moren din. 🥰 Selv om du ikke følte for å snakke om det i dag, så er det kanskje litt trøst i å vite at du kan om du vil senere? Slik føler jeg det noen ganger. Kos deg med staoil-boller! De er skikkelig gode, og de bollene har du fortjent! 😁 Endret 14. mai 2021 av bittelillebolla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 30. mai 2021 #218 Del Skrevet 30. mai 2021 Hvordan går det med deg? 😊 Har du hatt eggløsning enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Sommerfugl Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #219 Del Skrevet 31. mai 2021 Tusen takk for tips @Niny ❤️ Jeg tror ikke jeg var klar over det, men har gått ut fra første reelle blødningsdag som CD1 de fleste ganger og bare markert spotting i FF appen. Og @bittelillebolla, beklager at jeg svarer så sent! Det var ganske fint å lese svaret ditt med "nye øyne" hvis du skjønner, når jeg er på en plass i syklusen som ikke gjør meg så hormonell og følsom. Jeg fikk pratet ut om det med både moren min og en venninne, så det ordnet seg veldig bra. Jeg bare føler for min egen psykiske helse at det å bruke så mye tid på dagboka har blitt en slags "trigger" for de følelsene jeg kjente på sist. Det er ganske spesielt, for jeg syns egentlig det er fantastisk å kunne skrive ned tanker og følelser på nett. Likevel blir jeg så besatt av ting som opptar meg noen ganger at det gjør bare mer skade enn godt Derfor er jeg så sjeldent her inne om dagen. @Lianne Tusen takk som spør! ❤️ Jeg har faktisk ikke peiling denne syklusen. I dag er CD 18 og det er som regel mellom CD 16 og CD 18 jeg har hatt eggløsning tidligere. Nå blir jeg faktisk ikke helt klok på disse testene. Legger med et bilde som fra øverst er CD 16, midterst er CD 17 og nederst er CD 18 (i dag). Jeg syns på en måte CD 16 ser sterkest ut, men likevel ikke. Dessuten er jo de to under ganske sterke også. Jeg har kjent på eggløsningskramper siden fredag, det begynte vel fredag kveld tror jeg og tok seg litt opp på lørdag, og bittelitt i dag. Jeg aner virkelig ikke Men jeg har heller ikke vært så nøye med testing heller, ettersom samboer reiste på fredag og kommer hjem i dag. Denne prøveperioden er derfor litt gitt opp, fordi vi fikk ikke gjort noe på fredag og dermed er det kun den ene gangen på onsdag (CD 13!) og potensielt i dag da, som umulig kan være nok... Jeg vil ikke virke sutrete heller, fordi jeg vet at egentlig har jeg ingen "rett" til å kjenne på disse følelsene når vi har vært prøvere i en liten brøkdel av det andre opplever. Altså, misforstå meg rett, jeg tillater meg å kjenne på følelser knyttet til dette, men jeg selv syns det er litt dumt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 31. mai 2021 #220 Del Skrevet 31. mai 2021 Du er ikke sutrete Virkelig, det er helt normalt å ønske å bli gravid når man faktisk er prøver, og det ønsket er der allerede fra pp1. For mange er ønsket der tidligere også, men forskjellige årsaker gjør at man ikke får startet når man vil. Så ikke unnskylde deg for at dette er det du ønsker deg. Alle som prøver skulle helst vært gravid i går! Hver dag og uke føles som en evighet i prøveverden - det er vi mange som forstår Jeg syns testene dine her ser positive ut altså. Kanskje ikke dagens, at den såvidt begynner å bli svakere. Men de andre er da like. Så håper EL er rett rundt hjørnet! 🤞 Som tips ellers kan jeg anbefale å ha en rosa pakke digitale CB liggende. Jeg føler meg egentlig ganske stø på strimmeltolking etter mange år, men av og til blir man rett og slett usikker da man ikke klarer å se om strekene er helt like, eller bare nesten. Da er det godt å bare få klart svar! Så på slike her tester ville jeg også forsøkt med en digital på samme urin, bare for å få en bekreftelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå