Gå til innhold

Prøver på første


Helne90

Anbefalte innlegg

 Er 12+3 idag og har nettopp hatt ny ultralyd for å sjekke ståa før vi våger oss å fortelle de nærmeste, og alt så fint ut!! 

Det var en aktiv krabat som beveget seg mye (jeg drakk en appelsinjuice før kontrollen, et tips jeg leste et sted!), og alt var helt som det skal! Fin hjertelyd, fin nakkefold, fint neseben, fine organer av det jordmor kunne se, to hender og to bein. Jordmoren var utrolig flink og grundig, og tok seg god tid til å se på alt og fortelle alt hun så. Tok utvendig UL for første gang, og vi fikk fine bilder! Jeg har bakovervendt livmor så hun måtte trykke litt, men var ikke noe problem.
Det var  vistnok en fotogen baby, ifølge jordmor! Tullete kompliment, betyr jo bare at hen lå fint til for ultralyden, men gøy likevel. 

Jeg var utrolig nervøs, og er nå veldig lettet, men vi kjenner begge at det er vanskelig å nyte det helt da vi har mistet før. Blir litt skada av det, hehe.. Men nå skal vi iallefall fortelle de nærmeste ila uken når vi møter de! Da vil det kanskje føles litt mer ekte. 

Jordmor TIPPET at det var en liten gutt, men var også tydelig på at ingenting er sikkert så tidlig, så vi får se! Når det er sagt ble hun mer og mer sikker etterhvert som hun holdt på, og spøkte med at om det var jente måtte jeg sende henne en mail å si fra så hun fikk revurdere synet sitt, haha. Så vi får se! 
Jeg har hatt en liten magefølelse på at det er jente, men det er nok kanskje også fordi jeg har vokst opp i en familie med jenter? Spiller såklart uansett ingen rolle! 

Ellers hadde jeg første svangerskapskontroll offentlig forrige uke 11+3, og jordmor virket veldig hyggelig. Skal tilbake i uke 15 for blodprøver og ny prat. Hun syns det er for lenge mellom møtene i starten, så syns det lover godt! Mannen var med og vil være med på alt, og det syns jeg er veldig fint. 

Hun kalkulerte termin til 14.Mars. Appen jeg bruker (Preglife - liker den godt!), sier 10.Mars, men hun sa det spørs helt på hvordan det kalkuleres - 40 uker eller 40+3. Er jo bare et estimat uansett.

Veldig lettet og takknemlig. og krysser alt av fingre og tær for at alt  fortsetter å se fint ut ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!! Nå ble jeg veldig glad 🥰🥰🥰 Forstår godt at det er vanskelig å legge bort erfaringen med å miste. Det sitter nok i en stund til. Heldigvis tilsier alt at dette kommer til å gå bra når det så fint ut i dag. Min erfaring er at det blir mer ekte når man begynner å fortelle det og at det gjør at man tror mer på det selv. Dessuten tror jeg det bare er starten på mange år med bekymringer fremover, så det må vi bare lære oss å stå i 😂😂 Når er neste ultralyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Gratulerer så mye!! Nå ble jeg veldig glad 🥰🥰🥰 Forstår godt at det er vanskelig å legge bort erfaringen med å miste. Det sitter nok i en stund til. Heldigvis tilsier alt at dette kommer til å gå bra når det så fint ut i dag. Min erfaring er at det blir mer ekte når man begynner å fortelle det og at det gjør at man tror mer på det selv. Dessuten tror jeg det bare er starten på mange år med bekymringer fremover, så det må vi bare lære oss å stå i 😂😂 Når er neste ultralyd? 

Tusen takk! 🥰 Var kjempefint å se. Og så mye som har skjedd siden sist  UL for tre uker siden! Ser jo faktisk ut som en baby nå, ikke bare en liten bønne!
Gleder meg veldig til å fortelle kommende besteforeldre og tanter. På min families side er det den første babyen, så det er stort!
Mine foreldre og min søster vet prosessen vi har vært i, men har fått beskjed om at det er noe vi prater om om VI tar det opp selv, og at vi ikke vil de skal ta opp uoppfordret - noe de både forstod og har respektert, så dette blir veldig veldig stas å dele!  
På mannens side har storesøsken to barn fra før, men tipper svigers blir helt i hundre - jeg tror ikke de engang vet at vi har prøvd! (Mannen deler ikke så mye uoppfordret, hehe, kun med et par kompiser)

Haha, så sant!! Må nok lære oss å slappe litt av. Er veldig rolig ellers i livet og bekymrer meg generelt sett lite, blir bare helt koko av bekymring i denne prosessen 😅 

Ikke fått innkalling til OUL enda! Hvor lang tid tok det fra første jordmortime før du fikk brev/innkalling? 
Det blir januarbaby på deg?

Endret av Helne90
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (3 timer siden):

Tusen takk! 🥰 Var kjempefint å se. Og så mye som har skjedd siden sist  UL for tre uker siden! Ser jo faktisk ut som en baby nå, ikke bare en liten bønne!
Gleder meg veldig til å fortelle kommende besteforeldre og tanter. På min families side er det den første babyen, så det er stort!
Mine foreldre og min søster vet prosessen vi har vært i, men har fått beskjed om at det er noe vi prater om om VI tar det opp selv, og at vi ikke vil de skal ta opp uoppfordret - noe de både forstod og har respektert, så dette blir veldig veldig stas å dele!  
På mannens side har storesøsken to barn fra før, men tipper svigers blir helt i hundre - jeg tror ikke de engang vet at vi har prøvd! (Mannen deler ikke så mye uoppfordret, hehe, kun med et par kompiser)

Haha, så sant!! Må nok lære oss å slappe litt av. Er veldig rolig ellers i livet og bekymrer meg generelt sett lite, blir bare helt koko av bekymring i denne prosessen 😅 

Ikke fått innkalling til OUL enda! Hvor lang tid tok det fra første jordmortime før du fikk brev/innkalling? 
Det blir januarbaby på deg?

Jeg fikk innkalling samme dag, men avhenger sikkert av hvor du bor. Det er jo som regel mellom uke 18-20 🥰 Ja, frem til nå tilsier alt det ❤️ Har ikke begynt å kjenne bevegelser enda, så føles litt fjernt, men satser på at det endrer seg snart 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (16 minutter siden):

Jeg fikk innkalling samme dag, men avhenger sikkert av hvor du bor. Det er jo som regel mellom uke 18-20 🥰 Ja, frem til nå tilsier alt det ❤️ Har ikke begynt å kjenne bevegelser enda, så føles litt fjernt, men satser på at det endrer seg snart 🥰

Så utrolig greit med raskt svar! 

Ja blir sikkert  veldig snart! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig ultralydrapport! 🥰 Nå blir det veldig koselig å kunne fortelle familie og venner om hva som kommer. Det føles helt klart mer virkelig da. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! 🥰

Har fått urinveisinfeksjon så det blir antibiotikakur på meg den neste uke.. alltid noe 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+3

Det blir en liten gutt! Fikk svar på NIPT idag med fine resultater på alt, og siden vi sendte prøven til danmark fikk vi også vite kjønn.
Så jordmor hadde rett når hun tippet gutt på UL forrige uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+0 og offisielt i 2.trimester!

Symtommessig er jeg fortsatt trøtt og har såre pupper, men kvalmen er nå kun fremtredende rundt spesifikke lukter. Har også fått noen skikkelig synlige blodårer på puppene som jeg aldri har hatt før.
Det har de siste to ukene også stukket noe innmari rundt om i magen og lysken. Mest på sidene av magen, og av og til lyner det ned i låret. Som å ha sting/hold i et par sekunder før det forsvinner, ooooogså kommer det igjen litt etter. Det er vel bare skikkelige ligamentsmerter, som det vistnok heter? Noen andre som har hatt/har det?

Er veldig utålmodig etter ny oppdatering på lille for å se at alt fortsatt er fint. Har fortsatt ikke fått svar fra sykehus ang fødeplass og OUL... Storbysykehus, så de er vel travle da. 
Jeg gleder meg veldig til å kjenne liv etterhvert slik at jeg kan slappe litt mer av, hehe!
Har fått en biiitteliten kul som nå er der hele døgnet. Er slank, og om morgenen pleier det ikke være noe der, og på grunn av det blir det også mer tydelig - syns jeg da! Det blir stas når den blir enda mer synlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

17+0 idag! 

Formen er fin, mer energi og ingen store vondte eller plager. 
Har vært på en felles fysoptime i regi av helsestasjonen og lært skikkelig bekkenbunnøvelser. Har sålangt gjort de hver dag, og skal prøve å fortsette med det! 

Jeg er veldig usikker på om jeg har kjent liv eller ikke. Det er vanskelig å si siden det er første, jeg vet liksom ikke hva det skal kjennes ut som! Har merket meg en skikkelig kiling inne i magen et par ganger som jeg aldri har kjent lignende til før, men det har kun skjedd en håndfull ganger så jeg aner ikke. Kan jo være luft eller andre ting og sikkert! Tør liksom ikke gå ut fra at det er små bevegelser, selv om det hadde vært mest stas 😅

Magen er litt synlig for de som vet hvordan jeg ser ut til vanlig, men det kunne like greit vært min vanlige mage etter middag også, bare hele dagen.  Men når det er sagt har jeg både bakovervendt livmor, OG jeg er høy, så har greit med plass der inne enn så lenge. Har veldig lyst at magen skal komme skikkelig asap, hehe!

OUL om litt over 1,5 uker, gleder meg veldig! Men er også nervøs. Lille hadde det fint i uke 15 sist vi sjekka, men kjenner nervene komme når det har gått et par uker siden sist, spesielt når jeg nå er bedre opplagt. Kommer nok ikke unna den med det første, men syns jeg har blitt flinkere til å godta at jeg får ikke gjort noe med det uansett, og bare prøve å kose meg 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på OUL 🤞❤️ huff, skjønner at den frykten sitter i uansett om man er over 12 ukers kneika altså. Sånn er det vel blitt når man har opplevd å miste og prøvd lenge å bli gravid 😔 men nå er sjansen sikkert helt minimal for at det skal gå noe galt! ❤️ så bra at formen er fin ellers 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+5

Fin OUL tidligere i uken - lillegutt målte akkurat som han skulle og alt så fint ut! 💙
Han var krøllet sammen som en kringle med haka på brystet og knærne på nesa nesten,  og ville ikke flytte særlig på seg (fikk saft, hoppet rundt, sto nesten på hodet, haha), men han kosa seg fint der han lå thank you very much.
Etter TRE jordmødre/UL-spesialister som bryna seg med fikk vi tatt alle målene vi trengte for å sette termin, som nå er 14.Mars!

Jeg kjenner han helt klart nå!
I starten, rundt slutten av uke 15/tidlig 16 kjente jeg noe nytt men viste jo ikke hva bevegelse skulle kjennes ut som. Var kanskje en gang i uka i to uker. Men så ble det hyppigere og hyppigere, og nå kjenner jeg han nesten hver dag! Små støt inne i magen, nesten som lemus eller strøm. Det er veldig stas! 

Har også fått en liten bump som helt klart er en babybump, så nå ser jeg ikke bare oppblåst ut lengre woho! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så godt å høre at alt sto bra til med den lille gutten deres 👶🏼🥰 Det er fantastisk når magen kommer og man begynner å kjenne bevegelser. Da blir det litt mer virkelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

20+3

Kjente det første sparket på utsiden når jeg var til tannlegen forrige uke og lå med hendene på magen! Var usikker på om det var han først, men kvelden etter var det HELT klart aktivitet der inne som kunne kjennes fra utsiden, og mannen fikk også kjenne som var utrolig stas!
Nå dunker det i ny og ne, og jeg har kvept til skikkelig et par ganger når han tar skikkelig i, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

25+0

Idag har vi slått til på Black Friday, og kjøpt både vogn (endte på Britax Smile) pluss tilbehør som regntrekk, myggnett, saueskinn, og koppholder, organizer/stellebag, og div annet som bedside crib, vognpose til vinter og vognpose til vår/høst, og sammenleggbar badebalje! 
Har ønsket oss babycall, bæresele, leander stellematte, babygym og babylift til jul, og det vi ikke får tar vi i januarsalget! :) 
Har begynt å bli litt klesgaver, som er veldig hyggelig, og jeg har strikket endel. 

Har også kjøpt maling til babyrom! Han sover jo inn hos oss lenge når den tid kommer, men fint å ha det klart.


Lillegutt er veldig aktiv, som er utrolig stas! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Godt nytt år Helne99! Dette blir et spennende år for deg 😊 Ikke såå lenge igjen nå 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 5.1.2023 den 22.28):

Godt nytt år Helne99! Dette blir et spennende år for deg 😊 Ikke såå lenge igjen nå 💙

Godt nyttår! 🎉

Nei ikke så lenge igjen nå! 31 + 4 idag 🤩Formen er fin heldigvis, og har tatt ut 50% svangerskapspenger pga fysisk krevende jobb, så nå skal jeg ta det litt mer med ro og nyte de neste 9ish ukene! 

Alt bra hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...