Gå til innhold

Prøver på første


Helne90

Anbefalte innlegg

Update:
Vi har vært på forsamtale for assistert befruktning på riksen, og står nå på venteliste. Ca et års tid, så blir nok privat på oss i mellomtiden tipper jeg!

Sjekket meg igjen, og mine prøver var fine - mange eggposer og bra antimuller-prøver, så han sa at om det blir IVF satser han på forkortet syklus - så det er bra! 
Han snakket medt om IVF pga høyere sukessrate, men ingenting i veien for IUI heller. 
Vi får se!

Endret av Helne90
oppdatert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fortsetter under...

Stund siden sist! Har ENDELIG fått tatt ny celleprøve etter konisering som er FIN!! 
Mannen har også tatt 2 sædprøver siden sist via sykehuset som dessverre begge viser azoosmerpi de også. Så da har både privat OG offentlig konstatert det. Akk ja, det var det vi var forberedt på, så nå blir det donor på oss! Vi har til og med bestilt, og venter nå bare på rett tid i syklus!!!! 
Første inseminasjon blir ved neste eggløsning i slutten av oktober. Veldig spennende!! Vi bestilte 3 strå, da det vistnok pleier ta mellom 2 - 6 forsøk.
Vi gjør det privat, men står også på venteliste offentlig om det tar mer enn 3 forsøk.

Vi gleder oss veldig!

Endret av Helne90
info
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra så flott at celleforandringene nå er et tilbakelagt kapittel! Og greit å få et klart svar angående mannen slik at man kan ta grep. Spennende å være i gang med bestilling og alt. Jammen ikke lenge til første inseminasjon nå. Masse lykke til! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Første IUI var for to uker siden, og jeg skal ta blodprøve i morgen for å se om det klaffet! Er SÅ spent! 
Jeg klarte ikke dy meg så tok en test både i morrest og nå til lunsj, og skimter en svaaaaak strek på begge!! Tør dog ikke tro helt på de før blodprøven er tatt, hehe. 

Ellers var selve IUI'en ganske kjip. om jeg skal være helt ærlig. Rent følelsesmessig, for oss begge. Vondt var det dog ikke, bare murret endel under selve prosedyren. Men når det var overstått var vi veldig takknemlige og spente begge to!
Rent statistisk sett er det lite sannsynlig at det klaffer på første, men kaaaaan jo kanskje se sånn ut på testene???
Har utrolig såre pupper og hold/sting og stikking i hele nedre del av magen av og på, men hender jo også det skjer før mensen. 

Vi får se! 

strek.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet JA - dette er positiv test! :hoppendeglad: Så magisk med klaff på første inseminasjon. Drister meg til et lite gratulerer! Selv om det er tidlig og du vil ha blodprøvesvar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 11.11.2021 den 12.22):

Herlighet JA - dette er positiv test! :hoppendeglad: Så magisk med klaff på første inseminasjon. Drister meg til et lite gratulerer! Selv om det er tidlig og du vil ha blodprøvesvar :klemmer:

Takk!! 
Nettopp fått utslag på blodprøve, så det er veldig stas!! 🎉
HCG-nivået var dog litt lavt (29), noe sykepleier sa mest sannsynligvis bare var fordi syklusen min er på rundt 30 dager og ikke 28, men for å være sikker på stigning ville hun jeg skulle ta ny blodprøve på mandag.
IKM er egentlig ikke før i morgen kveld/søndags morgen, så vi tok sånnsett blodprøven litt tidlig pga helg. 
Men siden jeg skal ta en prøve til tør jeg ikke helt å tro det enda, føles ikke virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir fint med en blodprøve til så får du se stigningen :) Den er tross alt viktigst, ettersom man produserer så forskjellig mengde hcg i starten. For en bra helg dette blir! Farsdag på søndag og alt! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en kjemisk graviditet dessverre!
Nede på 9 hcg idag, så nå er det vel bare å vente på at mensen skal komme. Og at puppene skal slutte å verke. haha. 
Det går fint, egentlig! Hadde ikke helt trodd på det siden syklepleieren var så forsiktig, og vi hadde på ingen måte belaget oss på at det skulle gå på bare 1 forsøk. Det hadde selvfølgelig vært fantastisk om det gjorde det, men det går bra at det ikke gjorde det. 
Kun 1/3 av befruktede egg klarer seg hele veien, og det hjelper mye å vite at det er veldig, veldig normalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (14 timer siden):

Så synd at det gikk nedover :( får håpe på bedre hell neste gang :klem:

Takk! Krysser fingrene for det 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er nå på DPO 10 etter IUI nr2! 
Forskjellen på først og andre forsøk var som dag og natt, rent mentalt. Vi syns begge første forsøk var ganske tungt, men denne gangen var vi begge blide og kjente ikke noe kjipt på det - var egentlig bare hyggelig! Utrolig deilig. Vi viste hva vi gikk til, og hadde allerede prosessert alle følelsene som kom krasjende ved forsøk 1. 

Jeg skal ikke ta blodprøve før neste uke, så har fortsatt hele helga å vente, og er SÅ utålmodig. Den første uka etter forsøket glemte jeg det egentlig litt og tenkte ikke så mye på det, men så for et par dager siden stakk det skikkelig i nedre mage - sånn at det var vondt og jeg måtte bøye meg over det, i noen sekund bare, og da kom jeg på det at "om en uke skal det testes". Har etter det gått å overanalysert alt av symptomer og sammenlignet med sist syklus som endte i kjemisk. Blir jo helt tullete -  helt håpløst! 
Idag har jeg ENDELIG fått såre pupper (haha, for en ting å ønske seg), men det var det største symptomet sist gang, men det kan jo strengt tatt også være pms. Vi får bare vente UTÅLMODIG å se.

Skal sette opp og pynte juletre i morgen, så det blir en fin distraksjon og start på helga!

Endret av Helne90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (10 timer siden):

Spennende tid for deg!! Krysser fingrene for deg 🤞🏻❤️

Takk! ❤️ Veldig spent. Idag klarte jeg å IKKE teste før jeg dro på jobb, og kjenner det egentlig  var ganske digg. Enten så er jeg, eller så er jeg ikke. Blir bare stressa av tidlige negative tester, men er jo såååå fristende likevel!

Vonde pupper og akutt kvalm på morgenturen til jobb, så håper det går rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helne90 skrev (1 time siden):

Takk! ❤️ Veldig spent. Idag klarte jeg å IKKE teste før jeg dro på jobb, og kjenner det egentlig  var ganske digg. Enten så er jeg, eller så er jeg ikke. Blir bare stressa av tidlige negative tester, men er jo såååå fristende likevel!

Vonde pupper og akutt kvalm på morgenturen til jobb, så håper det går rett vei!

Det er jo en seier i seg selv. Tror egentlig det er bedre å la være og teste til 13/14DPO. Det holder å bli skuffet en gang. Dessuten vet man jo at det kan være feil resultat når man tester for tidlig. 
 

Symptomene lover godt, så håper du sitter med postiv test de neste dagene 🤞🏻💫🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dpo -  jeg sprakk og tok en strimmeltest. Ganske hvit, men kan kaaaanskje skimte noe (når jeg snur og vender på den) 🙈 Blir jo helt tullete.

EDIT - tok en test til nå i kveld 13 dpo og ser helt klart en svak strek!! Jubler ikke enda etter sist måneds erfaring, men er veldig spent på om det blir sterkere strek i morgen! Blodprøve først på tirsdag. 

Endret av Helne90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 19.12.2021 den 11.03):

13 dpo -  jeg sprakk og tok en strimmeltest. Ganske hvit, men kan kaaaanskje skimte noe (når jeg snur og vender på den) 🙈 Blir jo helt tullete.

EDIT - tok en test til nå i kveld 13 dpo og ser helt klart en svak strek!! Jubler ikke enda etter sist måneds erfaring, men er veldig spent på om det blir sterkere strek i morgen! Blodprøve først på tirsdag. 

Så spennende! Hvordan var testen i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Supah skrev (4 timer siden):

Så spennende! Hvordan var testen i dag? 

Samme som i går - veeeeeldig svak strek. Kan være skygge!  Men rart om den er lik på begge? Har bare rfsu sine strimler og har lest mye dårlig om de så hvem vet! Spørs om jeg ikke kjøper en annen test i morgen mens jeg venter på blodprøvesvar! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å prøve en annen test. Kan også være fordi HCG nivået øker hver andre dag. Det kan gjøre at den blir sterkere i morgen 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid!!
Positiv test i morrest - ikke kjempesterk men helt klart en solid rosa strek (igjen på RFSU strimmel), og rett under 100 i hcg på blodprøven (er da 4+1). Det er vel innafor? Ikke kjempehøyt, men ikke lavt heller. 
Må få satt opp ny testtime for å sjekke økning så tør ikke helt tro det før det er gjort men ENDELIG!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...