Gå til innhold

Prøver på første


Helne90

Anbefalte innlegg

Ruskemor skrev (18 timer siden):

Titter innom her👋

Det er helt naturlig at man har flere følelser rundt noe. At man er lei seg på egen vegne fordi man ikke har fått barn selv, betyr ikke at man samtidig ikke kan være glad på andre sine vegne når de får barn. Det betyr heller ikke at man er et dårlig menneske hvis man har behov for å skjerme seg selv litt. 

Man er bare et menneske med normale følelser ❤️ å gi seg selv tillatelse til å kjenne på alle de følelsene tror jeg gjør ting litt enklere å håndtere. Vær glad på andre sine vegne, og vær trist på egen vegne ❤️ Ha begge følelsene, det er lov og det er normalt.

 

Hurra for mensen👏

Ja du har så rett! Møtte den ene lille i går bare 11 dager gammel - og var da bare utelukkende glad på deres vegne og kjente ingen tristhet for oss, så det var veldig fint 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helne90 skrev (9 minutter siden):

Ja du har så rett! Møtte den ene lille i går bare 11 dager gammel - og var da bare utelukkende glad på deres vegne og kjente ingen tristhet for oss, så det var veldig fint 🥰

Det er så godt når man klarer å bare kjenne på den fine følelsen en liten stund🥰 For man føler seg så innmari dritt når man kjenner på de vonde også❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ny positiv EL-test, nye muligheter! Får håpe third times the charm 🤞

For oss ser en ny prøverunde slik ut_
1 mensdag: ring klinikken og sett opp time til EL-sjekk om ca 12 - 16 dager, litt ut fra syklus.  
EL-sjekk: se ståa på livmorslimhinnen og eggene. Estimer EL ut fra størrelse på egg. Begynn med eggløsningstester.
Ved positiv EL-test: Ring klinikken, avtal tid for IUI. Som oftest dagen etter positiv test. 

Veldig romantisk!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (54 minutter siden):

Ny positiv EL-test, nye muligheter! Får håpe third times the charm 🤞

For oss ser en ny prøverunde slik ut_
1 mensdag: ring klinikken og sett opp time til EL-sjekk om ca 12 - 16 dager, litt ut fra syklus.  
EL-sjekk: se ståa på livmorslimhinnen og eggene. Estimer EL ut fra størrelse på egg. Begynn med eggløsningstester.
Ved positiv EL-test: Ring klinikken, avtal tid for IUI. Som oftest dagen etter positiv test. 

Veldig romantisk!
 

Spennende!! 🥰 Gleder meg til å følge deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Helne90 skrev (17 minutter siden):

Ingen suksess denne PP dessverre. Så vi fortsetter! 

Så kjedelig 😔 skal du ha IUI neste pp også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (På 17.3.2022 den 11.45):

Så kjedelig 😔 skal du ha IUI neste pp også? 

Rekker sannsynligvis ikke neste da vi skal PÅ FERIE WOHO 🤩🥂🌴 akkurat den uka jeg har eggløsning. Med mindre alt går opp og jeg har eggløsning dagen før vi reiser hjem (lite sannsynlig) blir det pausemnd.

Som er helt greit, jeg gleder meg utrolig mye til ferie! Også reiser vi med venner, så å kunne drikke vin og spise whatever uten å tenke på det er digg 😊

Men ja vi har bestilt flere strå til nye iui forsøk! Vi står jo også på venteliste offentlig (blir da isåfall ivf for å maksimere sjansene om det ikke går med de neste iui-forsøkene privat), men det er fortsatt en stund til det er vår tur i køen, så vi bare kjører på privat i mellomtiden 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (På 22.3.2022 den 8.59):

Rekker sannsynligvis ikke neste da vi skal PÅ FERIE WOHO 🤩🥂🌴 akkurat den uka jeg har eggløsning. Med mindre alt går opp og jeg har eggløsning dagen før vi reiser hjem (lite sannsynlig) blir det pausemnd.

Som er helt greit, jeg gleder meg utrolig mye til ferie! Også reiser vi med venner, så å kunne drikke vin og spise whatever uten å tenke på det er digg 😊

Men ja vi har bestilt flere strå til nye iui forsøk! Vi står jo også på venteliste offentlig (blir da isåfall ivf for å maksimere sjansene om det ikke går med de neste iui-forsøkene privat), men det er fortsatt en stund til det er vår tur i køen, så vi bare kjører på privat i mellomtiden 💪

Ååå, så deilig 😍🏖️☀️ fantastisk å kunne drikke vin og spise hva man vil med gode venner, uten å tenke på bekymringer osv 🥰 kos dere masse! Skjønner at dere kjører privat i mellomtiden siden det er så lange køer offentlig.. Blir godt å lade opp batteriene til ny runde! 🏖️🥂☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ingen suksess på IUI nr 4, men denne syklusen prøvde vi letrozol (egentlig bare fordi jeg ville prøve NOE), og forsøk 5 er allerede i gang. Håper det er vår tur snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

PDO 13 og ingen rosa strek så er ikke så veldig håpefull. 
Når der er sagt har jeg pleid å teste positivt mellom dpo 14 - 16 og prøver å minne megselv på det, men samtidig orker jeg ikke gi megselv falskt håp 😅

Denne syklusen ble litt annerledes! jeg prøvde letrozol, og når jeg var inne på sjekk i syklusdag 9 (en fredag), var allerede folikkelen 18cm og legen tippet den kom til å slippe lørdagen, så for å ikke "kaste bort" syklusen satte vi en eggløsningssprøyte og kjørte på den fredagen! Kjente eggløsningen den lørdagen, då DPO 1 søndag 22/5.

Av totalt 5 IUI har nå en endt i kjemisk, en i MA, to uten suksess, også får vi se hva nr 5 blir.. De sier jo at for de som får det til med IUI skal det gå innen 3 - 6 forsøk, men teller de alle påbegynte graviditeter eller regner de kun "suksesfulle" graviditeter?? Det er sånt jeg går å lurer på, hehe. 

Jeg merker også at jeg nesten bare forventer at det ikke skal gå. Det har jo ikke gått sålangt, så hva skal være annerledes nå? Det er ikke en veldig positiv tankegang, meeeeeen is it what it is!

Jaja! På en positiv tone har vi nettopp bestilt oss sommerferie til varmere strøk, så det er i det minste noe å glede seg til!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med testingen? Heier på dere 👏❤️ om det er graviditeter eller vellykkede graviditeter er vanskelig å si 😬 ville spurt legen om det! ☺️ så deilig med ferie til varmere strøk! ☀️🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen sukess denne gangen heller! Vi rekker et forsøk til før ferien, så krysser fingrene!

Har også endelig fått plass i køen offentlig, men å faktisk få tak i sykepleierne for å avtale tid/melde mens og alt det der er jo helt håpløst. Prøvd å komme igjennom i to dager nå men de hverken tar telefonen eller ringer tilbake som de sier de skal. Erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! Godt at dere har et nytt forsøk planlagt før ferien 🥰🥰 Krysser fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg våger meg til å dele det her inne - jeg er gravid! 9+4 idag. 

Fikk positiv test etter IUI i Juni, og reiste på ferie et par dager etter.
Klinikken åpnet nylig etter ferien, så var på tidlig UL i går og så ei lita bønne som målte akkurat korrekt som lå å sprella med fin hjertelyd!
Etter dårlige nyheter på TUL forrige graviditet var det helt surrealistisk å nå få gode nyheter. Å si jeg var nervøs er en underdrivelse så det holder, hehe. 

Vi har ikke fortalt det til noen, og kommer til å vente til fullgått uke 12 (og sikkert en UL for å bekrefte) før vi deler det. 
Så nå krysser vi begge fingrene for at det holder hele veien!! Er fortsatt veldig forsiktig optimistisk. 

Formen har blitt litt bedre - har vært kvalm til alle døgnets tider fra uke 6 - 9, men må har det roet seg litt og er mer om jeg er sulten eller sliten, eller lukter noe (mat, parfyme, røyk - æsjæsjæsj). Er trøtt hele tiden. MEN tar det gjerne mot en frisk baby i Mars! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åååå nå ble jeg så glad!!! ❤️❤️ Gratulerer så mye. Endelig er det deres tur. Skjønner godt at du er forsiktig optimist. Det kan jeg kjenne meg igjen i og noe som veldig naturlig når man har fått dårlige nyheter eller mistet tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (3 timer siden):

Åh 😍 gratulerer så mye! 😍

 

Prøver2021 skrev (2 timer siden):

Åååå nå ble jeg så glad!!! ❤️❤️ Gratulerer så mye. Endelig er det deres tur. Skjønner godt at du er forsiktig optimist. Det kan jeg kjenne meg igjen i og noe som veldig naturlig når man har fått dårlige nyheter eller mistet tidligere. 

 

Amatariel skrev (1 time siden):

Så gode nyheter!! Gratulerer så mye og lykke til videre :klemmer:


Tusen takk dere! Håper håper håper dette går hele veien ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...