Gå til innhold

Prøver på første


Helne90

Anbefalte innlegg

Så bra dere har funnet ut grunnen, skjønner at det er en lettelse. Såklart veldig synd at det er blitt sånn, men hvis det er noe som kan behandles så er jo det positivt. Tror nok jeg også ville vurdert privat videre hvis jeg var i den situasjonen, kanskje det til og med finnes en spesialist på dette, så dere er sikre på å få god hjelp fra starten 😊 

Jeg tror det er litt ulikt om man pauser det eller ei, tenker det er litt opp til hva du selv ønsker?

Lykke til med videre utredning ihvertfall! Håper dette er noe han kan få behandling for raskt 🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Atticmess skrev (58 minutter siden):

Så bra dere har funnet ut grunnen, skjønner at det er en lettelse. Såklart veldig synd at det er blitt sånn, men hvis det er noe som kan behandles så er jo det positivt. Tror nok jeg også ville vurdert privat videre hvis jeg var i den situasjonen, kanskje det til og med finnes en spesialist på dette, så dere er sikre på å få god hjelp fra starten 😊 

Jeg tror det er litt ulikt om man pauser det eller ei, tenker det er litt opp til hva du selv ønsker?

Lykke til med videre utredning ihvertfall! Håper dette er noe han kan få behandling for raskt 🤞

 

Takk! 🥰 Ja tenker også det, nå som vi vet vil vi jo bare sette igang med å finne løsningen fortest mulig, og da er nok privat veien for å få ballen rullende!

Hvordan  går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (4 minutter siden):

Takk! 🥰 Ja tenker også det, nå som vi vet vil vi jo bare sette igang med å finne løsningen fortest mulig, og da er nok privat veien for å få ballen rullende!

Hvordan  går det med dere?

Det er nok sant!

Kanskje det også blir en fin pause fra prøvingen for dere. Av og til er jo det veldig godt med litt fri, så kan man gå igang igjen med friskt mot. Og da er forhåpentligvis svømmerne i form til den lange ferden 😊

Vi var igjennom utredning sist prøveperiode, og alt så tilsynelatende bra ut. Men nå har den prøveperioden også passert, og nå er jeg igang med prøveperiode 10 og 9mnder med prøving.. Men heldigvis kommer våren og lyset nå, så selvom prøvingen er tungt så er det endel annet som blir mye lettere framover 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (1 minutt siden):

Det er nok sant!

Kanskje det også blir en fin pause fra prøvingen for dere. Av og til er jo det veldig godt med litt fri, så kan man gå igang igjen med friskt mot. Og da er forhåpentligvis svømmerne i form til den lange ferden 😊

Vi var igjennom utredning sist prøveperiode, og alt så tilsynelatende bra ut. Men nå har den prøveperioden også passert, og nå er jeg igang med prøveperiode 10 og 9mnder med prøving.. Men heldigvis kommer våren og lyset nå, så selvom prøvingen er tungt så er det endel annet som blir mye lettere framover 😊 

Ja det er SÅ sant! Må prøve å skru av litt og leve i nuet. 

Så godt å høre at det så fint ut på utredning! Har dere blitt det begge to? Må komme meg inn på dabboken din jeg og!!
Da er vi jo helt likt da - dette var PP9 for oss og (selv om det sånnsett ikke ble noe prøving hehe). 

En ting som hjalp meg når jeg syns det ble litt vel kjipt var å lage meg et pintrest-board for å "manifeste" hvordan ting skal bli (masse fine bilder og ting bare) - det var et lite positivt anker på en måte, når mens kom i PP8 og jeg virkelig følte på det. Ikke sikkert det er noe for alle, men som en veldig visuelt-preget person var det fint her iallefall! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27

Hei! 

Jeg har lest gjennom dagboken din og kjenner meg mye igjen. 

Jeg skal nå ta prøver når mensen kommer på dag 2. Og begynne på letrozol på dag 3. Vi venter på svar fra sædprøve fra mannen! Nå har vi prøvd et halvt år uten hell så da ville vi sjekke oss noenlunde så vi vet hvis det er en årsak til at det ikke går. 

Trist å lese at sædtesten ikke var så bra.. Men likevel tror jeg dere har store muligher!! ☺️ 

Masse lykke til 🤞❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (3 minutter siden):

Ja det er SÅ sant! Må prøve å skru av litt og leve i nuet. 

Så godt å høre at det så fint ut på utredning! Har dere blitt det begge to? Må komme meg inn på dabboken din jeg og!!
Da er vi jo helt likt da - dette var PP9 for oss og (selv om det sånnsett ikke ble noe prøving hehe). 

En ting som hjalp meg når jeg syns det ble litt vel kjipt var å lage meg et pintrest-board for å "manifeste" hvordan ting skal bli (masse fine bilder og ting bare) - det var et lite positivt anker på en måte, når mens kom i PP8 og jeg virkelig følte på det. Ikke sikkert det er noe for alle, men som en veldig visuelt-preget person var det fint her iallefall! :) 

Stemmer, da har vi stått i dette like lenge 🙈 Det er så fint med dette forumet, her møter man mange i samme situasjon. Såklart har jo alle sin historie, men jeg føler andre her inne virkelig forstår eller prøver å forstå åssen dette er.

Samboer leverte også sædprøve som var fin. Noen små avvik, men ikke noe som skulle påvirke sjansene våre. Var en lettelse å høre det, men samtidig så vet jeg nå ikke hvorfor det ikke går måned etter måned. Mest sannsynlig har vi bare hatt uflaks. Blir videre utredning av meg hvis det ikke har gått når vi runder året.

Det var et fint tips! Kanskje jeg skal prøve meg på det samme 😊 Jeg har egentlig veldig lyst til å begynne å hamstre, men jeg tør ikke før jeg vet at dette har gått. Så kanskje pinterest er et fint sted for å samle inn litt inspirasjon til den dagen jeg faktisk kan gå igang med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (12 minutter siden):

Stemmer, da har vi stått i dette like lenge 🙈 Det er så fint med dette forumet, her møter man mange i samme situasjon. Såklart har jo alle sin historie, men jeg føler andre her inne virkelig forstår eller prøver å forstå åssen dette er.

Samboer leverte også sædprøve som var fin. Noen små avvik, men ikke noe som skulle påvirke sjansene våre. Var en lettelse å høre det, men samtidig så vet jeg nå ikke hvorfor det ikke går måned etter måned. Mest sannsynlig har vi bare hatt uflaks. Blir videre utredning av meg hvis det ikke har gått når vi runder året.

Det var et fint tips! Kanskje jeg skal prøve meg på det samme 😊 Jeg har egentlig veldig lyst til å begynne å hamstre, men jeg tør ikke før jeg vet at dette har gått. Så kanskje pinterest er et fint sted for å samle inn litt inspirasjon til den dagen jeg faktisk kan gå igang med det.

Vet du jeg har faktisk kjøpt to små babyplagg - kun fordi de var så absurd søte at jeg ikke klarte dy meg. Samboer bare rista på hodet og flira. Tenker to må vel være innafor 😅

Og det ER altså så mye fint på pintrest!! Krybber og uroer og interiør, klær.. En veldig ufarlig måte å drømme seg bort, hehe. Også har man planene klarer når dagen kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (1 time siden):

Vet du jeg har faktisk kjøpt to små babyplagg - kun fordi de var så absurd søte at jeg ikke klarte dy meg. Samboer bare rista på hodet og flira. Tenker to må vel være innafor 😅

Og det ER altså så mye fint på pintrest!! Krybber og uroer og interiør, klær.. En veldig ufarlig måte å drømme seg bort, hehe. Også har man planene klarer når dagen kommer! 

To er så absolutt innafor 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dette var en kjip nyhet :klem: Men det er jo veldig fint at man VET hva som er problemet. Det man vet kan man gjøre noe med. Satser på at dere får all den hjelpen som nå kan gis!

Det mest riktige blir nok å pause pp-tellingen. Vi teller jo ikke måneder som går så, men prøveperioder. Og er det måneder man ikke får prøvd, så blir det på en måte ikke en prøveperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 1.3.2021 den 8.42):

Skjønner dette var en kjip nyhet :klem: Men det er jo veldig fint at man VET hva som er problemet. Det man vet kan man gjøre noe med. Satser på at dere får all den hjelpen som nå kan gis!

Det mest riktige blir nok å pause pp-tellingen. Vi teller jo ikke måneder som går så, men prøveperioder. Og er det måneder man ikke får prøvd, så blir det på en måte ikke en prøveperiode.

Sant, det jeg og tenker! :)
Mannen har nå fått time privat for utredning (blodprøver og div), samt ny sædprøve i april, så får vi se! 

Håper det klaffer for dere nå snart! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da blir det konisering i starten av Mai på meg! Var ikke bare-bare dette. 

Så da blir det IALLEFALL prøvepause frem til det er overstått!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (På 28.2.2021 den 18.40):

Hei! 

Jeg har lest gjennom dagboken din og kjenner meg mye igjen. 

Jeg skal nå ta prøver når mensen kommer på dag 2. Og begynne på letrozol på dag 3. Vi venter på svar fra sædprøve fra mannen! Nå har vi prøvd et halvt år uten hell så da ville vi sjekke oss noenlunde så vi vet hvis det er en årsak til at det ikke går. 

Trist å lese at sædtesten ikke var så bra.. Men likevel tror jeg dere har store muligher!! ☺️ 

Masse lykke til 🤞❤️

Heihei, takk! Fint å være i samme båt som noen andre, selv om det ikke er den raskeste båten 😅
Har dere fått tatt prøvene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Helne90 skrev (4 timer siden):

Heihei, takk! Fint å være i samme båt som noen andre, selv om det ikke er den raskeste båten 😅
Har dere fått tatt prøvene?

Skal levere sædprøve fra mannen neste uke og jeg har tatt testene, alt såg fint ut ☺️ 

I dag så var jeg å skulle sjekke om egglederne mine var åpne, de skylte veske inni der for å se og det viste seg at den venstre egglederen va ganske tett så den måtte skylles flere ganger så åpnet den seg 😁 så blir spennede å se fremover! 

Hvordan går det hos deg? ☺️ Har dere kommet noe videre? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unicorn27 skrev (20 timer siden):

Skal levere sædprøve fra mannen neste uke og jeg har tatt testene, alt såg fint ut ☺️ 

I dag så var jeg å skulle sjekke om egglederne mine var åpne, de skylte veske inni der for å se og det viste seg at den venstre egglederen va ganske tett så den måtte skylles flere ganger så åpnet den seg 😁 så blir spennede å se fremover! 

Hvordan går det hos deg? ☺️ Har dere kommet noe videre? ❤️

Så greit at de fant ut av egglederen da og fikk fiksa! Det har de ikke sjekka her enda, men nå blir det konisering på meg i mai grunnet celleendringer, så det setter en liten pause på ting. 

Mannen er nå til utreding grunnet sædprøven, så får vi bare se! Han var senest idag, og skal tilbake igjen neste uke for ny sædprøve og svar på blodprøver. Glad i starta prosessen litt før et år hadde gått kjenner jeg nå altså! 

Krysser fingrene for fin prøve for mannen din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På tide med en ny oppdatering!

Mannen min kan dessverre ikke få barn grunnet en genetisk feil med sædproduksjonen. Flere prøver samt pesa/tesa og ingen suksess. 
Vi har vist at det var sannsynlig siden første sædprøve i vinter, så har hatt god tid til å bli vant til tanken. 

Vi vil fortsatt ha barn, så det blir donor på oss!
Det er ganske absurd egentlig, man tenker jo aldri at man skal stå i den situasjonen selv, men her er vi.

På et vis føler jeg vi har håndtert det FOR godt. Det har ikke vært noen håpløse stunder eller vanskelige stunder, vi har bare.. Tatt det på strak arm.
Vi er svært pragmatiske og realistiske begge to, og om dette er eneste løsning er det bare sånn det er.

Det er på et vis også deilig å vite 100%. Nå vet vi ståa og kan se fremover!

Vi har gått privat  frem til nå, men de skal henvise offentlig og om det er svært lang ventetid går vi nok privat i mellomtiden. 
Jeg skal konisere i mai, så ut fra celleprøven som sikkert skal tas rundt august får vi vite når vi kan sette igang. Forhåpentligvis til høsten, så blir det en vår/sommerbaby ❤️ 

Om noen har erfaringer med bruk av donor og inseminasjon har jeg veldig veldig lyst å høre! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 'greit' med et klart svar, så man slipper å prøve ting unødvendig... nå vet dere hva som er problemet, selv om jeg forstår dere ønsker det annerledes. Jeg tenker det høres sunt og fint ut måten dere tar dette på. Slik man bør egentlig :) I dag er det så mange måter å bli foreldre på ❤️ Jeg har ingen personlig erfaring med donor, men kjenner flere. Bl.a i nær familie med to damer i par der hun ene ble gravid med donor (offentlig) på første forsøk. Håper dere slipper så mange runder og at det blir 2022-baby på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (23 minutter siden):

Så 'greit' med et klart svar, så man slipper å prøve ting unødvendig... nå vet dere hva som er problemet, selv om jeg forstår dere ønsker det annerledes. Jeg tenker det høres sunt og fint ut måten dere tar dette på. Slik man bør egentlig :) I dag er det så mange måter å bli foreldre på ❤️ Jeg har ingen personlig erfaring med donor, men kjenner flere. Bl.a i nær familie med to damer i par der hun ene ble gravid med donor (offentlig) på første forsøk. Håper dere slipper så mange runder og at det blir 2022-baby på dere!

Ja sant, nå vet vi! Og da er det bare en ting å gjøre tenker nå jeg - se fremover! 
Så sant det du sier, mange måter ❤️ 
 
Oi heldige de da, første forsøk! Krysser fingrene på at vi er like heldige, men er begge innforstått med at det kan ta flere forsøk såklart. Legen sa det pleide å ta mellom 2 - 5 forsøk for de fleste, men siden vi har vært "uheldige" frem til nå kan vi kanskje være litt heldige med det?😂 

Å vente pga koniseringen er såååå kjedelig nå haha, SÅ utålmodig etter å sette igang, men forhåpentligvis går det opp-i-opp med ventetiden offentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ventetid er ikke enkelt altså. Spesielt når det kommer slike faktorer inn i bildet. Jeg måtte også styre med konisering en gang midt i prøving... hadde ganske nylig mistet i uke 14 også så var jo veldig klar for å bli gravid på nytt. Hersens konsisering... men veldig greit å få det overstått da! Og som du sier, kanskje ventetiden går opp-i-opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Ja ventetid er ikke enkelt altså. Spesielt når det kommer slike faktorer inn i bildet. Jeg måtte også styre med konisering en gang midt i prøving... hadde ganske nylig mistet i uke 14 også så var jo veldig klar for å bli gravid på nytt. Hersens konsisering... men veldig greit å få det overstått da! Og som du sier, kanskje ventetiden går opp-i-opp.

Uff, så kjedelig! Hvor lenge måtte du vente før du fikk klarsignal til å begynne igjen? 

Endret av Helne90
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (5 timer siden):

Uff, så kjedelig! Hvor lenge måtte du vente før du fikk klarsignal til å begynne igjen? 

Jeg ble sterkt anbefalt av legen da celleforandringene ble oppdaget å stoppe opp med prøvingen til koniseringen var gjennomført. Mener det tok 2 måneder fra undersøkelsen til jeg fikk time og det ble gjort, så det var et par veldig lange og tunge måneder. Alt jeg ville var jo å prøve :( Men etter koniseringen var gjort så var det rett tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...