Gå til innhold

Prøver på første

Helne90

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye! 🥳 Når folk begynner å produsere HCG er veldig individuelt og kommer bl.a. på når egget festet seg, så stigningen som har noe å si sånn sett, og da er 100 på første blodprøve absolutt innafor :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rakk akkurat ny blodprøve nå før jul - hcg 312!! Så  over tredoblet stigning ❤️For en julegave. 

Så nå blir det bare å gjemme for resten av familien at det ikke blir noe alkohol til maten eller spekemat i jula, hehe. Vi skal ut å spise på nyttårs med noen venner, og siden det nå faktisk ikke er alkoholservering ute slipper jeg å finne på en "grunn" til å ikke drikke. Ikke det at det er drikkepress hos oss, men det er jo forventet med et glass bobler på nyttårs! Får heldigvis kjøpt alkoholfrie bobler på polet som ser helt ut som en ekte champagneflaske, så det blir null stress tenker jeg!

Håper virkelig at det holder helt ut ❤️  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!! ❤️ For en julegave!! Nesten fordel for dere at det er restriksjoner. Ønsker deg ei fin juletid ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Vi får se om dette går veien altså.. Tidlig ultralyd 7 + 3 og måler bare til 6+2 og 5mm.. Skal tilbake om en uke for å være helt sikker men ble fortalt å være forberedt på en MA. 

Noen andre som har målt bak men som det likevel har gått bra med??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så vanskelig… Håper fosteret har utviklet seg når du kommer dit neste gang. Har du tatt HCG for å se om det stiger som det skal? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (28 minutter siden):

Åå, så vanskelig… Håper fosteret har utviklet seg når du kommer dit neste gang. Har du tatt HCG for å se om det stiger som det skal? 

Ja de tok blodprøve i samme slengen. Vi får se! 
Går det ikke veien må jeg bare prøve å minne megselv på at det var noe feil og dessverre heller ikke er uvanlig. Laber trøst når man først står i det, men det er noe. Har vist det et par dager nå og har kommet over den første angsten. Får ikke gjort noe med det fra eller til uansett, så får ta det som det kommer!

Kjenner det er lite håp her nå, tør liksom ikke klamre meg fast til noe heller når vi først har blitt fortalt at det nok er en MA - fra to leger tilogmed. Skal ikke være lett! Ikke minst når jeg enda er full av symptomer og ingen tegn til blødninger.

Ønsker jo selvfølgelig at det skal ta seg opp med en skikkelig vekstspurt nå den neste uka og krysser fingrene for det, men er innforstått med alternativet. 

Du har også fått positiv test ser jeg?? SÅ spennende, gratulerer!! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smugkikket i dagboken din en god stund (faktisk før jeg selv ble prøver) og ville legge igjen et lite spor nå. Så fælt og vondt for dere! Uvissheten og ventetida før man får et ordentlig svar må være tung å fordøye. ☹️ Håper du oppdaterer oss etterhvert når du får endelig svar. Tenker masse på dere og håper selvfølgelig at den lille plutselig setter opp farta og slutter å skremme dere! ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (6 timer siden):

Ja de tok blodprøve i samme slengen. Vi får se! 
Går det ikke veien må jeg bare prøve å minne megselv på at det var noe feil og dessverre heller ikke er uvanlig. Laber trøst når man først står i det, men det er noe. Har vist det et par dager nå og har kommet over den første angsten. Får ikke gjort noe med det fra eller til uansett, så får ta det som det kommer!

Kjenner det er lite håp her nå, tør liksom ikke klamre meg fast til noe heller når vi først har blitt fortalt at det nok er en MA - fra to leger tilogmed. Skal ikke være lett! Ikke minst når jeg enda er full av symptomer og ingen tegn til blødninger.

Ønsker jo selvfølgelig at det skal ta seg opp med en skikkelig vekstspurt nå den neste uka og krysser fingrene for det, men er innforstått med alternativet. 

Du har også fått positiv test ser jeg?? SÅ spennende, gratulerer!! ❤️

Tenker på dere ❤️ Jeg har selv vært gjennom MA og vet hvor tøft det kan være. Det lille håpet oppi alt er at man hvertfall har fått bekreftet at man kan bli gravid, men er klar over at det er en fattig trøst nå. Ta vare på hverandre ❤️ Ja, det stemmer. Klarer ikke rope høyt hurra enda med tanke på tidligere erfaring, men håper jo at det går 💫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (10 timer siden):

Tenker på dere ❤️ Jeg har selv vært gjennom MA og vet hvor tøft det kan være. Det lille håpet oppi alt er at man hvertfall har fått bekreftet at man kan bli gravid, men er klar over at det er en fattig trøst nå. Ta vare på hverandre ❤️ Ja, det stemmer. Klarer ikke rope høyt hurra enda med tanke på tidligere erfaring, men håper jo at det går 💫

Tusen takk ❤ selv om man selvfølgelig ikke ønsker at noen andre skal trenge oppleve det er det likevel en slags trøst at man ikke er alene i å gå gjennom det. 

Så spennende! 🤩 Ja sant, det føles kanskje ikke helt ekte ut før du passerer punktet du mistet sist? Krysser fingrene for at alt er bra hod dere 🤞🥰

Virker som om man blir veldig forsiktig med entusiasmen når det ikke går så lett. Flere venner som fikk det til med en gang har fortalt alle sååå tidlig, i nesten naiv tro på at dette er verdens enkleste ting og en positiv test betyr garantert baby - tenk å ha den holdningen, sikkert deilig 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (15 timer siden):

Har smugkikket i dagboken din en god stund (faktisk før jeg selv ble prøver) og ville legge igjen et lite spor nå. Så fælt og vondt for dere! Uvissheten og ventetida før man får et ordentlig svar må være tung å fordøye. ☹️ Håper du oppdaterer oss etterhvert når du får endelig svar. Tenker masse på dere og håper selvfølgelig at den lille plutselig setter opp farta og slutter å skremme dere! ❤️❤️

Tusen takk! ❤ ja håper det men tør ikke legge noen forventninger i det.. Har omsider akseptert at jeg dessverre ikke kan kontrollere noe i denne prosessen annet enn min egen holdning. Gir på en måte en ro det og, selv om det er en sliten ro, hehe. 

Hvor er du/dere i prosessen? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (1 time siden):

Tusen takk ❤ selv om man selvfølgelig ikke ønsker at noen andre skal trenge oppleve det er det likevel en slags trøst at man ikke er alene i å gå gjennom det. 

Så spennende! 🤩 Ja sant, det føles kanskje ikke helt ekte ut før du passerer punktet du mistet sist? Krysser fingrene for at alt er bra hod dere 🤞🥰

Virker som om man blir veldig forsiktig med entusiasmen når det ikke går så lett. Flere venner som fikk det til med en gang har fortalt alle sååå tidlig, i nesten naiv tro på at dette er verdens enkleste ting og en positiv test betyr garantert baby - tenk å ha den holdningen, sikkert deilig 😅 

Ja, det er veldig rart hvor forskjellig det er. Våre venner har gjort det samme. Forteller det tidlig og begynner å planlegge permisjon i uke 5-6. Klarer ikke skjønne det etter det jeg opplevde, men samtidig unner jeg jo andre å slippe bekymringene jeg kjenner på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Prøver2021 skrev (25 minutter siden):

Ja, det er veldig rart hvor forskjellig det er. Våre venner har gjort det samme. Forteller det tidlig og begynner å planlegge permisjon i uke 5-6. Klarer ikke skjønne det etter det jeg opplevde, men samtidig unner jeg jo andre å slippe bekymringene jeg kjenner på 😅

Haha ja klart!
Er det idag eller neste fredag du har TUL??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (16 minutter siden):

Haha ja klart!
Er det idag eller neste fredag du har TUL??

Jeg har flyttet den til mandag 24.01 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (3 timer siden):

Det er absolutt sant. Det setter litt perspektiv på hvor vanlig det er. Gikk igjennom MA i fjor jeg også :( Men er nå bare 11 dager unna termin med ny baby, så heldigvis blir de fleste gravide igjen på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Jeg har flyttet den til mandag 24.01 🥰 

Kjempespennende, masse lykke til. Har troa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...