Gå til innhold

Lot broren min flytte inn til meg, det dummeste jeg har gjort. Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest byråkrati
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra at du dro og ikke kjøpte noe. Men gi niesen din litt slack, det er ikke greit å snakke slik til andre, hjemme eller ikke, men hun ER hjemme hos sin far, der hun bor for tiden. Hun ville sikkert oppført seg helt annerledes hvis situasjonen var annerledes, hun hadde det greit hjemme med mor ig far, fikk mat og omsorg av dem ig var på et tre-timers BESØK hos deg. Det blir noe helt annet. Klart hun ikke trives.

Anonymkode: 69163...b71

Herregud. Mange tenåringer har det vanskelig uten å være stygg mot andre, uskyldige mennesker. Det er ingen logikk i å plage tanten for at far ikke kjøper mat. 

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er sjokkert over hvor kalde dere er mot 13-åringen. Stakkars unge- hun får ikke middag (helt uavhengig av skyld), er ikke velkommen hos sin tante, blir fullstendig neglisjert av sin far og dere mener det vil være forferdelig å gi hun takeaway? 

Anonymkode: 1f67d...552

Om TS hjelper tenåringen vil ikke problemet løses, det vil kun forlenges. Ts gir mat = alle tror at barna har det bra med far og får mat. Ingen reagerer og problemet vil vedvare når far flytter for seg selv. Tenåringen blir neglisjert av far i mange flere måneder

Ts hjelper ikke = tenåringen får ikke mat på skole, lærere reagerer. Tenåring sier fra til mor som også reagerer. Tiltak blir satt i verk for å lære opp far, evt revurdere om han er i stand til å være far. Enten blir far bedre, eller barna får være 100% med mor som evner å ta seg av dem. Problem løst

Så dette er snakk om langvarig lidelse eller kortvarig lidelse. Ts gjør det riktige ved å ikke blande seg og forverre og forlenge problemet. 

Noen ganger må barn lide kortvarig for at problemet skal løses raskere. Det er bedre at de lider en liten periode, heller enn at problemet dras ut og de lider en lang periode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bror kom hjem fra jobb for en time siden. Jeg tvang han til å snakke med meg. Sa rett ut: enten betaler du for deg ellers så flytter du ut. Hvis barna skal bo her må de oppføre seg. Jeg finner meg ikke i å bli kalt "drittkjerring" mm. 

Så sa jeg at det ikke er mat hjemme, nå er det heller ikke mer brød og pålegg. Du må finne ut av middag og mat til helga. Jeg skal besøke en venninne og får middag der. 

Anonymkode: 02910...fe6

Yes, kanskje han får fingeren ut nå. Selv om jeg har mine tvil

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (På 21.1.2021 den 15.41):

Men TS står i en veldig vanskelig situasjon når hun står opp og ser at barnet ikke har noe å spise til frokost, mens faren til barnet har dratt. Selvfølgelig føler ts da at hun må kjøpe noe å spise til barnet. 

Det er umulig at bror ikke har sett at kjøleskapet er tomt. Når andre er så frekke at de ikke bidrar men i tillegg forventer at andre skal ordne matpakker til barna, så hadde jeg rett og slett ikke latt han komme unna med det. Jeg hadde ringt han og sagt at barna ikke hadde matpakker og at han må ordne det og få det levert på skolen deres. Det er uholdbart å sette både deg og barna i denne situasjonen. TS har ingen økonomisk mulighet til å føde på tre ekstra personer i to mnd og dette var han klar over før han flyttet inn. Jeg syntes synd på barna men TS kan jo ikke ruinere seg selv i denne situasjonen kun pga at bror ikke ønsker å bidra. Og du, hadde jeg vært mor til ett sv disse barna så ville jeg veldig gjerne hatt beskjed fra deg om at barna ikke fikk matpakker osv. Jeg hadde sørget  for at barnet kom tilbake til meg frem til far hadde fått bolig og/eller vipset deg penger og hadde blitt rasende på far og nok ganske sikkert gått inn for at han ikke skulle ha 50/50 med mindre han ordnet opp i dette med en gang. Tante eller ikke, jeg hadde hatt full forståelse for at du ikke kan betale all mat for tre ekstra personer.

Endret av moroklompen
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera restprodukter nok til at hun kan snakkes med. Dette er lov, dette er ikke lov. Kjør streng linje. 
sønnen høres ut som han er for lite ute. Utelek inne er ikke greit. 
vær tydelig. 

Anonymkode: 6c37f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du stopper helt opp med alt som er og tenker litt over hva du selv sier - ditt hus dine regler!

og så henger du opp en lapp på kjøleskapet med regler for å være hos deg.

du snakker så med din bror om at han må finne en passende premie til barna sine hvis de følger reglene.

Og be bror din handle inn mat, gi han en liste og sett på litt ting du synes er ekstra godt å spise og lag litt til alle! Da føler han at han har gjort noe fint for alle i huset og da vil han fortsette med det siden han er en «peoplepleaser».

ros dem hver gang de gjør noe bra, si takk for at det ikke blir hoppet i sofaen. Selv om det burde være selvfølge.

Anonymkode: 36260...9a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller hva med at de flytter ut og lar ts få fred og ro? Synes ikke det hørest ut som et godt sted å bo nå. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

padawan skrev (10 timer siden):

Hvordan går det TS?

Takk for at du spør. 

Jeg overlever. Da jeg kom hjem i går, så jeg at bror hadde ordna med litt middag (posesuppe og brød) så restene på kjøkkenet. Selvsagt ikke ryddet etter seg. Men middag er en begynnelse. Jeg har fremdeles ikke sett noe til pengene jeg skulle ha for strømmen. I dag har jeg vært på mye på rommet mitt. Jeg har vært ute en kort tur kjøpt inn litt takeaway, snacks og brus, koser meg med det nå. Bror og datteren hans har kranglet høylytt. Hun vil gjerne bo hos moren sin, forståelig nok,men bror nekter. 

Han har ordnet med mat selv. Jeg handler kun inn til 1-2 dager om gangen, oppbevarer maten min på rommet mitt. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for at du spør

Skulle bare mangle at jeg spør hvordan du har det. Send meg PM hvis du vil ha noen å taste med. 

Jeg synes du gjør det riktig oppi alt dette kaoset.

Krangler broren din niesen håper jeg hun har sagt det til moren sin og at hun tar affære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt holdt wifien min som gissel fram til jeg fikk betaling for strømregningen TS, enten ved å skifte passord eller ved å koble den ut. 2 måneder er ikke så lang tid om du ser stort på det, du klarer det her fint i perioden fram til broren din flytter ut! Du har ingen grunn til å føle skyldfølelse overfor barna til broren din, du har strukket deg langt ved å la de bo hos deg, men det er ikke ditt ansvar å brødfø hans barn. Og nå når du har plassert ansvaret der det hører hjemme kommer nok broren din raskt til å innse at enten må han skjerpe seg og skaffe ungene det de trenger av mat og oppfølging, eller så må han innse at han ikke er i stand til å ha ungene 50% av tiden og må kompensere for det ved å bli helgepappa og begynne å betale barnebidrag. Du er tante og ikke mor til ungene, og jeg er redd forholdet ditt med dem kommer helt skjevt ut om det her fortsetter som det har gjort til nå. Men jeg tror nok du må se langt etter penger til strøm etter å ha lest hvordan han oppfører seg generelt, så jeg ville definitivt tatt wifien som gissel og satt i gang andre tiltak hjemme for å minke strømutgiftene dine. Om han betaler strømregningen så kan du lette litt på godene om du føler for det😊 Ellers ville jeg prøvd å finne på noe koselig med ungene og fått en relasjon med dem, det er masse gøy man kan gjøre med barn som man kanskje ikke ville gjort ellers😊 Bare det ikke blir så negativt som det høres ut som det er hjemme hos dere nå..  

Anonymkode: 72a4c...218

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 22.07):

Takk for at du spør. 

Jeg overlever. Da jeg kom hjem i går, så jeg at bror hadde ordna med litt middag (posesuppe og brød) så restene på kjøkkenet. Selvsagt ikke ryddet etter seg. Men middag er en begynnelse. Jeg har fremdeles ikke sett noe til pengene jeg skulle ha for strømmen. I dag har jeg vært på mye på rommet mitt. Jeg har vært ute en kort tur kjøpt inn litt takeaway, snacks og brus, koser meg med det nå. Bror og datteren hans har kranglet høylytt. Hun vil gjerne bo hos moren sin, forståelig nok,men bror nekter. 

Han har ordnet med mat selv. Jeg handler kun inn til 1-2 dager om gangen, oppbevarer maten min på rommet mitt. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

Kontakt mora til jenta og fortell hva som foregår, med hensyn til jenta. Jenta er faktisk gammel nok til å kunne velge dette! Broren din er en idiot! Han nekter kun fordi han ikke vil betale bidrag, det har jo du skrevet tidligere også. 
 

Hva skjedde med at skulle sende vippskrav til han? Det er lettest. 

Det er visst gjentakende at han ikke ønsker å betale sin andel.... 

Anonymkode: 05c20...771

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 23.14):

Samvær kan foregå utenfor ditt hjem. Det er jo ikke broren som er problemet.

Anonymkode: 05c20...771

Er vel strengt tatt broren som er problemet hvis han ikke ser sine egne uoppdragne barn!

Anonymkode: 78447...655

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde blitt sur jeg og om jeg måtte flytte omkring slik fra uke til uke som barn og ungdom! 13- åringen ønsker å bo mer med mor men far nekter fordi han ikke vil begynne å betale barnebidrag!!? Fy faen for en idiot!!

Anonymkode: b537a...45d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for noen fæle mennesker dere er, både bror og TS! Skikkelig white trash. Stakkars unger, håper barnevernet kommer inn i bildet snart.

Anonymkode: 6a7fb...995

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Herregud, for noen fæle mennesker dere er, både bror og TS! Skikkelig white trash. Stakkars unger, håper barnevernet kommer inn i bildet snart.

Anonymkode: 6a7fb...995

Jeg lurer veldig på hva ved meg som er White trash? Hvilken egenskaper ved meg eller min bror, nevnt i tråden her, kan kobles til White trash?

 

Anonymkode: 02910...fe6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan går det, TS?

Anonymkode: bb35c...a88

Ny uke, og nå er sønnen til bror her (min nevø til de av dere som insisterer på den betegnelsen). 

Min bror har fremdeles ikke betalt strømmen, har sendt vippskrav, sms og spurt muntlig. Jeg fortsetter å handle inn litt mat til meg selv,bror holder seg selv og sønnen med mat. De rydder ikke opp etter seg og det er mye uro hjemme. Jeg er "heldigvis" borte hver dag denne uka på behandling og legetime, så jeg får litt fri. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ny uke, og nå er sønnen til bror her (min nevø til de av dere som insisterer på den betegnelsen). 

Min bror har fremdeles ikke betalt strømmen, har sendt vippskrav, sms og spurt muntlig. Jeg fortsetter å handle inn litt mat til meg selv,bror holder seg selv og sønnen med mat. De rydder ikke opp etter seg og det er mye uro hjemme. Jeg er "heldigvis" borte hver dag denne uka på behandling og legetime, så jeg får litt fri. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

Hvorfor kaster du dem ikke ut??? «Du betaler ikke for deg - da må du flytte»

Anonymkode: 9978f...0d4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ny uke, og nå er sønnen til bror her (min nevø til de av dere som insisterer på den betegnelsen). 

Min bror har fremdeles ikke betalt strømmen, har sendt vippskrav, sms og spurt muntlig. Jeg fortsetter å handle inn litt mat til meg selv,bror holder seg selv og sønnen med mat. De rydder ikke opp etter seg og det er mye uro hjemme. Jeg er "heldigvis" borte hver dag denne uka på behandling og legetime, så jeg får litt fri. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

Jeg håper at ikke du rydder opp etter dem hellet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...