Gå til innhold

Lot broren min flytte inn til meg, det dummeste jeg har gjort. Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 14.13):

En liten oppdatering her: 

- Etter råd fra venninne og denne tråden har jeg kun kjøpt inn det billigste brødet, kokt skinke,  havre og ett spann med syltetøy. Dette er det vi har av mat hjemme nå, de har for lengst spist det vi hadde i skap og fryser. Har bedt bror kjøpe inn mat utallige ganger nå, det når ikke frem. 

Niesen min har fått beskjed om å ta seg brødskiver hvis hun er sulten. Hun har selvsagt klaget over at det er kjedelig og at hun vil ha skikkelig middag, men da har jeg gitt henne beskjed om at hun må be pappaen sin handle inn, fordi jeg har ikke råd til å handle nå. Bror kom hjem i går og forventet å komme til dekket bord, da seg klart ifra at jeg ikke har laget middag og at det er tomt i kjøleskapet. Han ble sur, men jeg sa at jeg ikke har penger til å handle inn noe. Han endte opp med å spise brødskiver til middag, og niesen min ble tvunget til deg samme. Hun gråt i telefonen da hun ringte moren sin.

Jeg har veldig dårlig samvittighet, ovenfor henne. Så jeg bestemte meg for å spandere takeaway på henne i dag, men kun hvis hun lover å oppføre seg resten av kvelden. Bror får ordne sin egen middag. 

Anonymkode: 02910...fe6

Herregud for en offermentalitet så ekstremt mange kvinner her inne har. Ungene til bror din er ikke ditt problem. Det er hans feil om de ikke har mat. Det er ikke rart de ikke respekterer deg når du aldri setter ordentlige grenser. Og jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd her inne når du ikke tar til deg rådene. Denne graven har du laget selv. Håper du ligger godt. 

Anonymkode: fc924...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herregud for en offermentalitet så ekstremt mange kvinner her inne har. Ungene til bror din er ikke ditt problem. Det er hans feil om de ikke har mat. Det er ikke rart de ikke respekterer deg når du aldri setter ordentlige grenser. Og jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd her inne når du ikke tar til deg rådene. Denne graven har du laget selv. Håper du ligger godt. 

Anonymkode: fc924...ca2

På tide å komme seg ut litt? Eller var det feil fot du stod opp med? Lenge siden jeg har lest noe så surt her inne.

Anonymkode: 3c01b...d5c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herregud for en offermentalitet så ekstremt mange kvinner her inne har. Ungene til bror din er ikke ditt problem. Det er hans feil om de ikke har mat. Det er ikke rart de ikke respekterer deg når du aldri setter ordentlige grenser. Og jeg skjønner ikke hvorfor du lager en tråd her inne når du ikke tar til deg rådene. Denne graven har du laget selv. Håper du ligger godt. 

Anonymkode: fc924...ca2

Les hele tråden, så ser du hvor mye du driter deg ut her.

Anonymkode: cc5c0...e13

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan har dette gått? Håper trådstarter har kommet fra dette med helsa i behold og at hun fortsatt er på talefot med broren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herregud så tafatt broren din er! Har det skjedd noe nytt siden du skrev her sist? 

Anonymkode: 9c015...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. I lignende situasjoner har mitt valg vært å ivareta mine tantebarn. Og i perioder hvor foreldrene har hatt personlige problemer og dermed vært dårligere foreldre, har jeg steppet opp som en ekstra omsorgsperson for å kompensere. Man kan fint pleie forholdet til sine tantebarn selv om man ikke har noe nært eller godt forhold til sine søsken. Får helt vondt av disse to som opplever at far og tante åpenlyst krangler om hvem som skal «slippe» å ivareta dem. Og ikke får de hjelp når de rett ut ber både far, tante og mødre om det heller. Stakkars, stakkars barn. Håper inderlig det er en bedre omsorgssituasjon på mødrenes sider. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...