Gå til innhold

Lot broren min flytte inn til meg, det dummeste jeg har gjort. Hva gjør jeg nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars barn oppi alt dette. Vet moren hvordan barna har det?

Anonymkode: 3dcca...263

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.1.2021 den 18.19):

Jeg bodde en periode hos min bror. Delte på utgifter til mat og betalte leie. Tok annenhver mnd med strøm. 
Var en selvfølge. Hjalp også til med husarbeid og slikt. 
 

Du må sette krav til hva han skal bidra med når han bor hos deg. Du er ingen hotell med 24:7 servering. 
 

men å sette navnelapper på ting i kjøleskapet er litt å ta i. Hvis ungene skal føle seg velkommen i ditt hjem. Ha en ordning hvor dere deler 50/50 på mat. Da blir det ingen krangel og dere kan ta hva dere vil siden dere har betalt likt. 

Anonymkode: 1b140...5f3

Hvorfor i all verden skal ts fø på brorens unger? Det er han som har foreldreansvar, ikke hun. 

Anonymkode: a70f5...dd6

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Stakkars barn oppi alt dette. Vet moren hvordan barna har det?

Anonymkode: 3dcca...263

Ja, det er må de da gjøre. Begge barna har ringt og klaget til mødrene sine, dette har jeg overhørt. De har også sagt at de ikke har god mat her, at de har spist toro og at det er kjipt pålegg. Dette har de gjort daglig.

Anonymkode: 02910...fe6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det er må de da gjøre. Begge barna har ringt og klaget til mødrene sine, dette har jeg overhørt. De har også sagt at de ikke har god mat her, at de har spist toro og at det er kjipt pålegg. Dette har de gjort daglig.

Anonymkode: 02910...fe6

Hvorfor ber du ikke han flytte ut? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ny uke, og nå er sønnen til bror her (min nevø til de av dere som insisterer på den betegnelsen). 

Min bror har fremdeles ikke betalt strømmen, har sendt vippskrav, sms og spurt muntlig. Jeg fortsetter å handle inn litt mat til meg selv,bror holder seg selv og sønnen med mat. De rydder ikke opp etter seg og det er mye uro hjemme. Jeg er "heldigvis" borte hver dag denne uka på behandling og legetime, så jeg får litt fri. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

Send nye vippskrav.

Og ta kontakt med mødrene. Faren sine tanker med å ha 50/50 er jo ikke for at han ønsker å ta ansvar for ungene, det er jo pengene det står på.

Anonymkode: 05c20...771

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Herregud, for noen fæle mennesker dere er, både bror og TS! Skikkelig white trash. Stakkars unger, håper barnevernet kommer inn i bildet snart.

Anonymkode: 6a7fb...995

Hva ved TS er white trash?? Dette var da voldsomt til kritiserende! Det er ikke TS som har fått barn hun ikke forsørger! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier han når du konfronterer han ansikt til ansikt?

Anonymkode: 8293c...3cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ny uke, og nå er sønnen til bror her (min nevø til de av dere som insisterer på den betegnelsen). 

Min bror har fremdeles ikke betalt strømmen, har sendt vippskrav, sms og spurt muntlig. Jeg fortsetter å handle inn litt mat til meg selv,bror holder seg selv og sønnen med mat. De rydder ikke opp etter seg og det er mye uro hjemme. Jeg er "heldigvis" borte hver dag denne uka på behandling og legetime, så jeg får litt fri. 

 

Anonymkode: 02910...fe6

De har bodd hos deg hvor lenge? Vi snakker om dager, er det en uke? Og allerede sender du krav om strømregning. Hvordan vet du i det hele tatt hvor mye strøm han skal betale? Du viker jo helt opphengt.

Angående mat er jeg enig med deg, han må kjøpe mat til seg og ungene, og dere bør ha klare regler. Noe dere ikke hadde før han flyttet inn.

Når det kommer til mat i kjøleskapet synes jeg synd på ungene. De bor der men får ikke lov å spise av maten i kjøleskapet med mindre pappan har kjøpt det, HVordan vet de i det hele tatt hvem sin mat det er? 

Jeg har full forståelse for at situasjonen er vanskelig ts, men klem riktige baller her, nemlig broren din. Bli enige om matpenger, og djieses vent nå med strøm til det foreligger en strømregning for tiden de har bodd hos deg. 

 

Anonymkode: 92389...34b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei dere! 

Nå har jeg fått nok! Kom hjem til en svinesti av ett hjem i dag. Oppvasken har nesten mugna, søpla flyter over og ingen av dem  løfter en finger for å rydde etter seg. Jeg har ryddet hver dag etter at de kom, ikke fordi jeg vil, men fordi det går direkte utover hygiene, inventar og møbler å ha det så rotete her. Sønnen til broren min hoppet i senga mi når jeg kom hjem, med en halvspist burger i hånda. Jeg fikk nok. Broren min satt og så på tv i stua,brydde seg ikke om at sengetøyet mitt blir tilgriset av ketsjup, og matrester. 

Strømmen er enda ikke betalt og sønnen til bror tar seg inn på mitt rom og forsyner seg av min mat der. Jeg har sagt ifra til bror mange ganger, men det hjelper ikke. 

Jeg hadde sikkert ekstremt lavt blodsukker og var preget av de dårlige nyhetene jeg hadde fått angående min helse. Jeg skrudde av tven og tok tak i min bror. Ba han sende ut sønnen sin for dette kom til å bli stygt.

Han brydde seg ikke nevneverdig om det jeg sa, før jeg rett og slett gikk inn på rommet hans samlet det jeg fant av tøyet hans i en haug og slengte det på gulvet. Sa rett og slett at han må flytte vekk herfra, på dagen. For nok er nok. Jeg har ikke krefter til å holde ut dette i 2 måneder til. Jeg har det ille nok i utgangspunktet med dårlig helse, mislykket operasjon og nå ny operasjon om noen måneder. Orker ikke enda en belastning, både psykisk og fysisk, for å ikke snakke om økonomisk, med alle de ekstrautgiftene jeg har fått etter at han flytta inn. Dette er ikke verdt det! Jeg hadde håpet på  at broren min i det minstr spurte meg om hvordan det går med helsa mi, men nei. 

Broren min sa at jeg måtte roe meg ned og ta meg sammen, jeg kunne ikke kaste han og sønnen ut på dagen. Og hvert fall ikke snakke sånn med barn tilstede. Jeg sa at det har han rett i, derfor bør han ta med seg ungen å flytte herfra. 

Jeg sa at han kunne sende ungen til moren hans og selv flytte inn til en kompis. Eller hva som helst,  bare vekk herfra. 

Anonymkode: 02910...fe6

Og hva har han gjort? 

Anonymkode: 69163...b71

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra Ts! 🥳🥳 Du burde ta kontakt med moren til gutten og fortelle henne om situasjonen og hvorfor kidden kanskje må tilbake til henne. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren lar en 6-åring hoppe i sengen, på et rom han vet er off-limits for 6-åringen, med mat i hånda, og som resultat tilgriser 6-åringen hele sengen... og broren sitter bare foran TV'en og gir blaffen i det hele. Altså WTF!? Det er jo hinsides enhver fornuft. Den mann (broren) burde ikke ha ansvar for et barn noensinne ever again. TS, du må ringe moren til barnet og fortelle at faren ikke egner seg til å ta vare på barnet alene. Forhåpentlig kan moren ta barnet inn omgående.  

  

Anonymkode: a58e2...8d2

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

«Sønnen til broren min», «ungen», sønnen til bror.... høres ut som en uønsket hund noen har tatt med til deg etter at du har sagt du hater hunder. Men det er altså en uønsket NÆR slektning, som attpå til er barn og bor hos deg. Og som lider under omsorgssvikt og som er midt i foreldrenes skilsmisse. Og har en udugelig far. Stakkars, stakkars barn. Har han virkelig ikke noen andre slektninger som elsker han og kan ta seg av han? Er moren oppegående? Den gutten fortjener et hjem. Kan han bo hos dine foreldre? Hvorfor er han ikke hos moren, har ikke hun beholdt huset? 

Anonymkode: 69163...b71

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren! Hadde kjeppjaget din bror ut derfra og kastet alle tingene hans på dør! Har ikke ord som kan beskrive hva jeg tenker om din bror etter å ha lest din siste oppdatering. Bra du sa ifra! På tide å få ut søpla!

Anonymkode: bb35c...a88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kasta de på dør lenge før deg, og jeg er ikke kronisk syk engang.

Anonymkode: dbd00...e56

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...