Gå til innhold

Lot broren min flytte inn til meg, det dummeste jeg har gjort. Hva gjør jeg nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har veldig dårlig samvittighet, ovenfor henne. Så jeg bestemte meg for å spandere takeaway på henne i dag, men kun hvis hun lover å oppføre seg resten av kvelden. Bror får ordne sin egen middag. 

Anonymkode: 02910...fe6

Enten er du idiot, ellers er dette en trolletråd.  

Anonymkode: a58e2...8d2

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En liten oppdatering her: 

- Etter råd fra venninne og denne tråden har jeg kun kjøpt inn det billigste brødet, kokt skinke,  havre og ett spann med syltetøy. Dette er det vi har av mat hjemme nå, de har for lengst spist det vi hadde i skap og fryser. Har bedt bror kjøpe inn mat utallige ganger nå, det når ikke frem. 

Niesen min har fått beskjed om å ta seg brødskiver hvis hun er sulten. Hun har selvsagt klaget over at det er kjedelig og at hun vil ha skikkelig middag, men da har jeg gitt henne beskjed om at hun må be pappaen sin handle inn, fordi jeg har ikke råd til å handle nå. Bror kom hjem i går og forventet å komme til dekket bord, da seg klart ifra at jeg ikke har laget middag og at det er tomt i kjøleskapet. Han ble sur, men jeg sa at jeg ikke har penger til å handle inn noe. Han endte opp med å spise brødskiver til middag, og niesen min ble tvunget til deg samme. Hun gråt i telefonen da hun ringte moren sin.

Jeg har veldig dårlig samvittighet, ovenfor henne. Så jeg bestemte meg for å spandere takeaway på henne i dag, men kun hvis hun lover å oppføre seg resten av kvelden. Bror får ordne sin egen middag. 

Men hvorfor betaler han deg ikke? Spurte du om det? Har han ikke penger eller er han bare kjip?

Nå ville jeg bedt han om å finne et annet sted å bo, nå er han bare slem. 

Men det hadde kanskje vært hyggelig å fått et litt bedre forhold til niesen og nevøen din? Du kan invitere dem på besøk innimellom, gå en liten tur, se film ol. 

Anonymkode: dae4b...d3b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner jo å forstå hvorfor det ble slutt mellom din bror og eksen. 

Anonymkode: 8293c...3cf

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bror kommer i hvertfall ikke til å handle inn hvis du spanderer take away på datteren. Da ser han jo at du har råd til det og tror du lyver om at du har dårlig råd.

Ville også sendt meldinger til mødrene til barna og forklart situasjonen slik at de ikke tror at det er du som er den store stygge ulven her. Kanskje mødrene kan legge litt press på broren din?

Anonymkode: bb35c...a88

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansx skrev (16 timer siden):

Ring mødrene til barna. Broren din har ikke omsorgsevne når han ikke engang forsikrer seg om at det er frokost til dem. 

Send vippskrav. Ta gjerne litt ekstra. Betaler han ikke innen to dager, så får han flytte ut. Ellers er du blakk når han flytter ut om noen uker. 

Enig i dette. Si til far at han har kun to valg nå; å punge ut eller flytte umiddelbart. Hvis han blir vrang, kontakter du mødrene, det kan godt hende at de egentlig vil ha barna mer og blir glade for å få konkret bevis fra fars familie om hvor ubrukelig han er. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Din bror kommer i hvertfall ikke til å handle inn hvis du spanderer take away på datteren. Da ser han jo at du har råd til det og tror du lyver om at du har dårlig råd.

Ville også sendt meldinger til mødrene til barna og forklart situasjonen slik at de ikke tror at det er du som er den store stygge ulven her. Kanskje mødrene kan legge litt press på broren din?

Anonymkode: bb35c...a88

Kattugla skrev (29 minutter siden):

Enig i dette. Si til far at han har kun to valg nå; å punge ut eller flytte umiddelbart. Hvis han blir vrang, kontakter du mødrene, det kan godt hende at de egentlig vil ha barna mer og blir glade for å få konkret bevis fra fars familie om hvor ubrukelig han er. 

Pilleville skrev (1 time siden):

Alt bra utenom take away

Dere har rett, jeg ombestemte meg da niesen min gikk inn døra. Hun kastet ryggsekken i veggen, og kalte meg "j***la drittkjerring" fremdeles sur pga brødskiver til middag og lunsj. Hun gikk så inn på soverommet og slengte døra etter seg. Dette resulterte i at ett bilde på veggen falt ned. Jeg ble faktisk sint tilbake, sa at sånn oppfører du deg ikke i mitt hjem. Sa at hun kunne snakke med faren sin om hun ville ha noe annet å spise. Det er han som har ansvaret for å fø henne, ikke meg. Sa også at i mitt hjem gjelder mine regler. 

Nå har jeg fått nok,ungdom eller ikke, kan ikke huske at vi fikk oppføre oss så guffent hjemme hos andre. Har barneoppdragelse forandret seg radikalt siden vi var små på 80- tallet? 

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere har rett, jeg ombestemte meg da niesen min gikk inn døra. Hun kastet ryggsekken i veggen, og kalte meg "j***la drittkjerring" fremdeles sur pga brødskiver til middag og lunsj. Hun gikk så inn på soverommet og slengte døra etter seg. Dette resulterte i at ett bilde på veggen falt ned. Jeg ble faktisk sint tilbake, sa at sånn oppfører du deg ikke i mitt hjem. Sa at hun kunne snakke med faren sin om hun ville ha noe annet å spise. Det er han som har ansvaret for å fø henne, ikke meg. Sa også at i mitt hjem gjelder mine regler. 

Nå har jeg fått nok,ungdom eller ikke, kan ikke huske at vi fikk oppføre oss så guffent hjemme hos andre. Har barneoppdragelse forandret seg radikalt siden vi var små på 80- tallet? 

Ikke prøv å vri deg unna ts! Du oppmuntrer til dårlig oppførsel ved å belønne drittungene og broren din til tross for at de er slemme mot deg. Gro en ryggrad, hvis ikke synes jeg du fortjener å bli behandlet som en dørmatte. 

Anonymkode: 8100e...570

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Bror kom hjem fra jobb for en time siden. Jeg tvang han til å snakke med meg. Sa rett ut: enten betaler du for deg ellers så flytter du ut. Hvis barna skal bo her må de oppføre seg. Jeg finner meg ikke i å bli kalt "drittkjerring" mm. 

Så sa jeg at det ikke er mat hjemme, nå er det heller ikke mer brød og pålegg. Du må finne ut av middag og mat til helga. Jeg skal besøke en venninne og får middag der. 

Well done, TS!  :5:

Anonymkode: a58e2...8d2

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 23.50):

Vi avtalte før han flyttet inn at han måtte dekke mat til seg og ungene selv, han måtte også betale strøm. Det var avtalen. Men han har ikke handlet inn en eneste gang siden han flyttet hit for over 2 uker siden, strømregningen står for tur, tror dessverre jeg må ta den også.

Han vet utmerket godt at jeg lever på ett eksistens minimum. Spinker og sparer for å holde det gående. 

Hvorfor finner du deg i det? Ta en skikkelig alvorsprat med han, og vær tydelig på at om han ikke respekterer deg og dine regler, så må han flytte! Og da innen 2 uker! Han kan med samme slengen også betale halvparten av din husleie, om du ikke eier. Akkurat nå har han det som plommen i egget, billig plass å bo, slipper å betale utgifter på seg selv og barna, slipper å bidra nevneverdig og i tillegg får hjelp med daglige gjøremål mens han har barna. Han kommer ikke til å flytte med det første, så frem du ikke setter klare grenser!

Har han i det hele tatt sett på boliger mens han har bodd hos deg? Må jo kunne finnes noen aktuelle leiligheter å leie eller kjøpe. 

Anonymkode: db379...19b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bror kom hjem fra jobb for en time siden. Jeg tvang han til å snakke med meg. Sa rett ut: enten betaler du for deg ellers så flytter du ut. Hvis barna skal bo her må de oppføre seg. Jeg finner meg ikke i å bli kalt "drittkjerring" mm. 

Så sa jeg at det ikke er mat hjemme, nå er det heller ikke mer brød og pålegg. Du må finne ut av middag og mat til helga. Jeg skal besøke en venninne og får middag der. 

Så bra👏 Leste ikke hele tråden før jeg svarte deg første gangen😃 Hvordan reagerte han?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Nå vet jeg ikke hvor gammel broren din er, men om han er et resultat av barneoppdragelsen han fikk, så kan det tenkes at han gir tilnærmet lik barneoppdragelse til sine barn. For jeg kan ikke si at han oppfører seg noe bedre hos deg.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så bra👏 Leste ikke hele tråden før jeg svarte deg første gangen😃 Hvordan reagerte han?

Han ble litt paff, jeg dro før han rakk å reagerer. Gjenstår å se hva han har funnet for en løsning når jeg kommer hjem. Men nå skal jeg bare kose meg med venninnen  min og en bedre middag.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra jobba TS!! Fortsett sånn! Og ikke noe takeaway på ungene! Det får far kjøpe!

Anonymkode: 18cb2...f89

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dayum. Si i fra hva enda på visa blir! Broren din er frekkere enn flatlusa. Har han alltid vært sånn?

Anonymkode: 8293c...3cf

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde en periode hos min bror. Delte på utgifter til mat og betalte leie. Tok annenhver mnd med strøm. 
Var en selvfølge. Hjalp også til med husarbeid og slikt. 

Du må sette krav til hva han skal bidra med når han bor hos deg. Du er ingen hotell med 24:7 servering. 

men å sette navnelapper på ting i kjøleskapet er litt å ta i. Hvis ungene skal føle seg velkommen i ditt hjem. Ha en ordning hvor dere deler 50/50 på mat. Da blir det ingen krangel og dere kan ta hva dere vil siden dere har betalt likt. 

Anonymkode: 1b140...5f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må føye til at oppførselen til barna er forståelig. Store forandringer i livet deres. Så der må du bare gi masse kjærlighet og tålmodighet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bra at du dro og ikke kjøpte noe. Men gi niesen din litt slack, det er ikke greit å snakke slik til andre, hjemme eller ikke, men hun ER hjemme hos sin far, der hun bor for tiden. Hun ville sikkert oppført seg helt annerledes hvis situasjonen var annerledes, hun hadde det greit hjemme med mor ig far, fikk mat og omsorg av dem ig var på et tre-timers BESØK hos deg. Det blir noe helt annet. Klart hun ikke trives.

Anonymkode: 69163...b71

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg bodde en periode hos min bror. Delte på utgifter til mat og betalte leie. Tok annenhver mnd med strøm. 
Var en selvfølge. Hjalp også til med husarbeid og slikt. 

Du må sette krav til hva han skal bidra med når han bor hos deg. Du er ingen hotell med 24:7 servering. 

men å sette navnelapper på ting i kjøleskapet er litt å ta i. Hvis ungene skal føle seg velkommen i ditt hjem. Ha en ordning hvor dere deler 50/50 på mat. Da blir det ingen krangel og dere kan ta hva dere vil siden dere har betalt likt. 

50/50 på mat? Når broren er en mann og i tillegg har barn? Nei, da er 60/40 eller 70/30 mer rettferdig.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anciol skrev (19 timer siden):

WEB_Image%20Kj%C3%B8leskap-Safe%20med%20Psst! Godt tips ps om du vil kan du supplere med en ekstra hengelås!  (Disse selges på Gamezone for 199 stykket! Bruker en slik selv til å låse inn energidrikk, og annet som jeg vil ha i fred !

Jeg er sjokkert over hvor kalde dere er mot 13-åringen. Stakkars unge- hun får ikke middag (helt uavhengig av skyld), er ikke velkommen hos sin tante, blir fullstendig neglisjert av sin far og dere mener det vil være forferdelig å gi hun takeaway? Og dere kommer med forslag om å la den gode maten stå innelåst i kjøleskapet? Det er et barn! 
Det er jammen meg ikke rart hun utagerer- og for min del så synes jeg tanten er litt drittkjerring jeg altså. Faren er en drittsekk- men jammen får ikke ts prisen som årets tante heller. 
Hadde det vært min niese (som jeg faktisk er glad i) hadde hun fått skyren og avocafoen- så hadde jeg spist havregrøt til middag. Faren hadde jeg kastet ut, men barna hans er uten skyld.

Anonymkode: 1f67d...552

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...