Gå til innhold

Skal jeg godta å bli «tvunget» til å bruke p-piller til tross for bivirkninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo rimelig spesielt å heller ville at kjæresten sin skal ha fryktelige bivirkninger av p piller enn å bruke kondom selv fordi nytelsen blir litt mindre. 

Anonymkode: bd699...192

Fordi han ikke bryr seg om henne. Obviously. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spesielt å ønske seg barn med en slik gutt. Han høres veldig umoden ut. Tenk deg godt om TS! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi han ikke bryr seg om henne. Obviously. 

Anonymkode: 59adb...d16

Eller så har han ikke skjønt hvor ille bivirkningene er.

Anonymkode: a4a32...a87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde stå på ditt. Dersom du ikke ønsker å bruke p-piller så står du fritt til det. Ingen kan tvinge deg til det. Akkurat som ingen kan tvinge din samboer til å bruke kondom. Han kan velge selv. 

Du må gi han beskjed om at enten må han bruke kondom eller ikke ha sex med deg. Til slutt vil han sikkert velge å bruke kondom. Spesielt dersom du forteller han at du bare ser på dette som en midlertidig løsning, og forteller hva du vurderer etter denne hormonfrie perioden. Kanskje han tror at du ønsker å bli gravid nå? Forklar han hvorfor du ønsker å være uten hormoner en stund. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør selvfølgelig som du vil! 

Men jeg forstår "frustrasjonen" hans også, jeg (kvinne) syns heller ikke kondom er spesielt godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, tvinger ved å nekte å ha sex med kondom. 

Anonymkode: 59adb...d16

Kan vel ikke akkurat kalle det tvang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller så har han ikke skjønt hvor ille bivirkningene er.

Anonymkode: a4a32...a87

Ja, han ble sikkert født i går og tror at p-piller er som vitaminer...

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuumi skrev (Akkurat nå):

Kan vel ikke akkurat kalle det tvang. 

Og hva er det da? Ren manipulering. Han nekter å ha sex med kondom og håper at TS skal gi etter...

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (33 minutter siden):

Er sant. Er skremmelig hvor mye kvinner selv i 2021 ofrer seg for å glede sin mann. Nei nå er det på tide at de kommer med p piller for menn altså. 

De har det, men den hadde for mye bivirkninger... 

Legger til at bivirkningene var ikke i nærheten av hva de for damer har.. 

Anonymkode: f400e...a03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De har det, men den hadde for mye bivirkninger... 

Legger til at bivirkningene var ikke i nærheten av hva de for damer har.. 

Anonymkode: f400e...a03

Ja er ikke det typisk. Menn blir tydeligvis ansett som mer verdt enn kvinner. Får en kvinne lungeemboli og dør. Ja da så. Så lenge mannen får ha sex uten kondom så er det ikke så farlig.... 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hva er det da? Ren manipulering. Han nekter å ha sex med kondom og håper at TS skal gi etter...

Anonymkode: 59adb...d16

Altså tvang er jo når en ikke har noe valg. Hun kan jo velge å ikke ha sex med han. 
Min første reaksjon var å tenke at han var en drittsekk, og det tenker jeg egentlig fortsatt, men for å sitere TS selv så burde hun 'gro baller' eller som Betty White så pent sa “Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding.”

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne få benytte anledningen til å minne om at til og med hele verdenssamfunnet setter menns helse og velvære fremfor kvinners helse. Det er allerede utviklet p-piller for menn og de har faktisk færre bivirkninger enn hormonprevensjon for kvinner, men de blir ikke lansert på markedet fordi de har for mange bivirkningen til at menn ønsker å ta dem!
Hormonprevensjon for kvinner har bl.a. som bivirkning at de kan gi blodpropp og en lang rekke andre like alvorlige bivirkninger. P-piller for menn har følgende mulige bivirkninger: kviser, hodepine, noe nedsatt sexlyst og mild ereksjonssvikt, lett vektøkning og trøtthet. That’s it! Dette mener altså verdenssamfunnet at er for krevende for menn å leve med! Men dette er bivirkninger som tilnærmet alle kvinner som bruker hormonprevensjon må leve med.
Denne skjevheten opprører meg, og attpåtil må kvinner leve med at menn er for selvopptatte til å gidde å bruke kondom når det kan skåne kvinnen fra en lang rekke ubehagelige og muligens livsfarlige bivirkninger?

Anonymkode: 2969f...709

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yuumi skrev (Akkurat nå):

Altså tvang er jo når en ikke har noe valg. Hun kan jo velge å ikke ha sex med han. 
Min første reaksjon var å tenke at han var en drittsekk, og det tenker jeg egentlig fortsatt, men for å sitere TS selv så burde hun 'gro baller' eller som Betty White så pent sa “Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you wanna be tough, grow a vagina. Those things can take a pounding.”

Velge å ikke ha sex med han? Vel...TS er tydeligvis veldig redd for å miste denne «mannen», og han vet det, så hun kommer ikke til å nekte han sex. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring selv, så jeg sa til min kjæreste at nå gidder jeg ikke p-piller noe mer. Han svarte at det skjønte han godt og siden har vi brukt kondom. 

 

Anonymkode: f400e...a03

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Velge å ikke ha sex med han? Vel...TS er tydeligvis veldig redd for å miste denne «mannen», og han vet det, så hun kommer ikke til å nekte han sex. 

Anonymkode: 59adb...d16

Men det er TS som velger å gjøre som han vil. Han tvinger henne ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Samme erfaring selv, så jeg sa til min kjæreste at nå gidder jeg ikke p-piller noe mer. Han svarte at det skjønte han godt og siden har vi brukt kondom. 

 

Anonymkode: f400e...a03

Fin mann ❤️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vil gjerne få benytte anledningen til å minne om at til og med hele verdenssamfunnet setter menns helse og velvære fremfor kvinners helse. Det er allerede utviklet p-piller for menn og de har faktisk færre bivirkninger enn hormonprevensjon for kvinner, men de blir ikke lansert på markedet fordi de har for mange bivirkningen til at menn ønsker å ta dem!
Hormonprevensjon for kvinner har bl.a. som bivirkning at de kan gi blodpropp og en lang rekke andre like alvorlige bivirkninger. P-piller for menn har følgende mulige bivirkninger: kviser, hodepine, noe nedsatt sexlyst og mild ereksjonssvikt, lett vektøkning og trøtthet. That’s it! Dette mener altså verdenssamfunnet at er for krevende for menn å leve med! Men dette er bivirkninger som tilnærmet alle kvinner som bruker hormonprevensjon må leve med.
Denne skjevheten opprører meg, og attpåtil må kvinner leve med at menn er for selvopptatte til å gidde å bruke kondom når det kan skåne kvinnen fra en lang rekke ubehagelige og muligens livsfarlige bivirkninger?

Anonymkode: 2969f...709

Nei, kvinner MÅ ikke. Bare de kvinnene som aksepterer dette. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yuumi skrev (2 minutter siden):

Men det er TS som velger å gjøre som han vil. Han tvinger henne ikke.

Manipulerer da.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått det er jo TS redd for at forholdet ryker hvis ikke sexen er bra nok. Og sexen ble dårligere (i hvert fall for ham) når kondom ble brukt. 

Umiddelbart tenker jeg at forholdet ikke er sterk nok, hvis det er sexen som skal være bærebjelken. 

Og det er jo bare for en periode også. La det gå et halvt år, og så ser du hva du vil gjøre da :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...