Gå til innhold

Skal jeg godta å bli «tvunget» til å bruke p-piller til tross for bivirkninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si at hormonprevensjon gjør deg dårlig og at det er uaktuelt.

Hvis han har noen bedre alternativer enn hormonprevensjon og kondom, får han komme med forslag. Det er ikke din jobb å bruke masse krefter og energi på det bare fordi han synes det er stress med kondom.

Har dere satt en tidshorisont på når dere skal få barn?

Går det an å tenke alternativt - at han fryser ned sperm og så steriliserer seg f.eks?

Anonymkode: a4a32...a87

Ikke bare barn...Hva med evt.utroskap og kjønnssykdommer? Man vet jo aldri. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Håper det kommer p-piller for menn snart ja. Jeg burde jo stå opp for meg selv, der er tross alt min kropp det er snakk om... 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

Og det tror du han kommer til å begynne med?:laugh:

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal du bruke det? 

Anonymkode: 59adb...d16

Spiral eller kondom? Ettersom han ikke ønsker barn så må vi jo bruke en form for beskyttelse. Men jeg burde nok ha grodd meg noen baller og faktisk gjøre hva jeg vil, i stedet for hva han ønsker. 
 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Og det tror du han kommer til å begynne med?:laugh:

Nei😂 men man kan jo drømme.

 

-ts.

Anonymkode: 0bb07...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiral eller kondom? Ettersom han ikke ønsker barn så må vi jo bruke en form for beskyttelse. Men jeg burde nok ha grodd meg noen baller og faktisk gjøre hva jeg vil, i stedet for hva han ønsker. 
 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

Ettersom HAN ikke ønsker barn må HAN bruke en form for beskyttelse, dvs. kondom.

Anonymkode: a4a32...a87

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (3 minutter siden):

Og det tror du han kommer til å begynne med?:laugh:

Tipper at det i så fall plutselig ikke ville være så ille med kondom allikevel 🤣

Anonymkode: a4a32...a87

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spiral eller kondom? Ettersom han ikke ønsker barn så må vi jo bruke en form for beskyttelse. Men jeg burde nok ha grodd meg noen baller og faktisk gjøre hva jeg vil, i stedet for hva han ønsker. 
 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

Men det er jo ganske klart at du ikke kommer til å gjøre det. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forresten, jeg slutter aldri å bli overrasket over menn som synes sexen blir dårligere med kondom, men hvis det sprekker, så merker de ingenting til det ...

Anonymkode: a4a32...a87

Må være mye i verden du blir "overasket over", om du ikke klarer å pønske ut den selv...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil kun ligge med ham med kondom. Han vil kun ligge med deg med pillen. Hvis ingen føyer seg er det takk og farvel.

Anonymkode: 309f6...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Si at hormonprevensjon gjør deg dårlig og at det er uaktuelt.

Hvis han har noen bedre alternativer enn hormonprevensjon og kondom, får han komme med forslag. Det er ikke din jobb å bruke masse krefter og energi på det bare fordi han synes det er stress med kondom.

Har dere satt en tidshorisont på når dere skal få barn?

Går det an å tenke alternativt - at han fryser ned sperm og så steriliserer seg f.eks?

Anonymkode: a4a32...a87

Du har så rett i det. Jeg kan jo ikke for at jeg blir dårlig. Jeg føler nesten at han tror jeg prøver å lure ham til å ha sex uten kondom fordi jeg vil bli gravid, hvis jeg påstår at jeg ikke kan bruke prevensjon. 
 

Nei, akkurat sånn som det er nå så ønsker han ikke barn, og det er derfor han synes jeg burde gå på prevensjon. Jeg kunne tenke meg barn nå, men vi er ikke på samme sted i livet akkurat på den fronten, desverre. 
 

Ja, kanskje jeg skal foreslå det. Kan jo være verdt et forsøk. Så får han ihvertfall sett alternativene jeg har. 
 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kobberspiral (den er hormon fri og varer i 5år).

Anonymkode: 46f73...4f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med kobberspiral (den er hormon fri og varer i 5år).

Anonymkode: 46f73...4f9

Mange sliter jo med mye blødninger pga kobberspiral

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt, så beklager om jeg er teit.

Du har sluttet på hormon prevensjon, og dermed bruker dere kondom. Dere har hatt mindre sex, fordi han ikke synes sex er like godt med kondom. 

Og det er jo en ærlig sak. Jeg synes ikke sex med kondom er noe særlig jeg heller som kvinne, synes det tar bort litt av spontaniteten og det lidenskapelige. 

Så hvorfor er alle så sinte på han? Har ts skrevet noe sted at han tvinger henne til å gå på prevensjon? Hva er det jeg ikke forstår? 

Anonymkode: 6d303...73c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner meg ikke på kvinner som ofrer helsa si på denne måten.
Hva er du redd for? At han blir misfornøyd og forlater deg? 

Da bør du bli glad hvis han gjør det. Denne greia med kondom er faktisk en god test for hvor mye han bryr seg om deg. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har så rett i det. Jeg kan jo ikke for at jeg blir dårlig. Jeg føler nesten at han tror jeg prøver å lure ham til å ha sex uten kondom fordi jeg vil bli gravid, hvis jeg påstår at jeg ikke kan bruke prevensjon. 
 

Nei, akkurat sånn som det er nå så ønsker han ikke barn, og det er derfor han synes jeg burde gå på prevensjon. Jeg kunne tenke meg barn nå, men vi er ikke på samme sted i livet akkurat på den fronten, desverre. 
 

Ja, kanskje jeg skal foreslå det. Kan jo være verdt et forsøk. Så får han ihvertfall sett alternativene jeg har. 
 

-ts. 

Anonymkode: 0bb07...d2f

For en egofjott. Han er den som ønsker seg barn minst. Da burde det være en selvfølge at prevensjon er hans hovedansvar. Ikke ditt

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har kobberspiral pga hormoner og sånt og at p-piller og minipiller skapte veldig kaos hos meg. Kobberspiralen er hormonfri og varer i 5år. Jeg merker ingenting til den utenom litt hyppigere, kraftigere og lengre mensenperiode.

Anonymkode: 46f73...4f9

Så bra at du ikke har bivirkninger på kobberspiral😊 Det blir nok kobberspiral på meg også, på sikt. 
 

-ts

Anonymkode: 0bb07...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke helt, så beklager om jeg er teit.

Du har sluttet på hormon prevensjon, og dermed bruker dere kondom. Dere har hatt mindre sex, fordi han ikke synes sex er like godt med kondom. 

Og det er jo en ærlig sak. Jeg synes ikke sex med kondom er noe særlig jeg heller som kvinne, synes det tar bort litt av spontaniteten og det lidenskapelige. 

Så hvorfor er alle så sinte på han? Har ts skrevet noe sted at han tvinger henne til å gå på prevensjon? Hva er det jeg ikke forstår? 

Anonymkode: 6d303...73c

Jo, tvinger ved å nekte å ha sex med kondom. 

Anonymkode: 59adb...d16

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt, så beklager om jeg er teit.

Du har sluttet på hormon prevensjon, og dermed bruker dere kondom. Dere har hatt mindre sex, fordi han ikke synes sex er like godt med kondom. 

Og det er jo en ærlig sak. Jeg synes ikke sex med kondom er noe særlig jeg heller som kvinne, synes det tar bort litt av spontaniteten og det lidenskapelige. 

Så hvorfor er alle så sinte på han? Har ts skrevet noe sted at han tvinger henne til å gå på prevensjon? Hva er det jeg ikke forstår? 

Anonymkode: 6d303...73c

Ja hun skriver at han ikke ønsker barn nå, derfor vil han at ts skal begynne påprevensjon slik at han selv skal slippe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har kobberspiral pga hormoner og sånt og at p-piller og minipiller skapte veldig kaos hos meg. Kobberspiralen er hormonfri og varer i 5år. Jeg merker ingenting til den utenom litt hyppigere, kraftigere og lengre mensenperiode.

Anonymkode: 46f73...4f9

Jeg anbefaler også kobberspiral. Bivirkningene er forskjellige, kanskje du er som meg og fikk ingen bivirkninger, mensen var som før. Får du bivirkninger det ikke er til å leve med, er det bare å fjerne den igjen 🤷‍♀️

Anonymkode: cbc42...5d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke helt, så beklager om jeg er teit.

Du har sluttet på hormon prevensjon, og dermed bruker dere kondom. Dere har hatt mindre sex, fordi han ikke synes sex er like godt med kondom. 

Og det er jo en ærlig sak. Jeg synes ikke sex med kondom er noe særlig jeg heller som kvinne, synes det tar bort litt av spontaniteten og det lidenskapelige. 

Så hvorfor er alle så sinte på han? Har ts skrevet noe sted at han tvinger henne til å gå på prevensjon? Hva er det jeg ikke forstår? 

Anonymkode: 6d303...73c

Det er jo rimelig spesielt å heller ville at kjæresten sin skal ha fryktelige bivirkninger av p piller enn å bruke kondom selv fordi nytelsen blir litt mindre. 

Anonymkode: bd699...192

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...