Gå til innhold

Dere som er single i slutten av 30-åra og eldre, føler dere at det ikke er muligheter for et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Smiley99
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje. Samtidig mener jeg at det er stor forskjell på ei dame på 38 med barn og ei på 38 uten barn. 

Anonymkode: 75bdc...b32

På hvordan måte? At de er mer attraktive? Eller at de har med seg mer bagasje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

Som du ser så får alle damer i 30 årene lett partner enda de har barn og kan velge og vrake i kjekke og flotte menn. 
 

Hvorfor?

fordi det oser billig, lett tilgjengelig, ikke så farlig å drite seg ut og få et nei fra en mindre attraktiv 36 åring med slapp fitte. Menn tåler ikke avvisning så godt har jeg lært, holder ting inni seg, tar ting veldig hardt. Da er det bedre å spare selvfølelsen ved å ta til takke med noe annet enn drømmedama bare de har vagina og er stabile i hodet. 

Anonymkode: 69411...ca4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tullball, jeg ble singel som 35/36 og da druknet jeg i tilbud, alt fra kompiser jeg hadde kjent i 10 år til fremmende jeg møtte på gata. Er 39 nå og lykkelig gift med mannen som kapret meg foran alle andre 😄 Har valgt å ikke få barn da, så kanskje det har noe med saken og gjøre.

Anonymkode: 73072...f73

Druknet i tilbud om selskap og oppmerksomhet ja☺️ Menn er ikke alltid så lette å lese når de er ordentlige interessere i ei dame som partner. Menn flest kaster seg over alt som kryper og går for oppmerksomhet og selskap. De kompisene dine var nok bare litt desperate etter selskap og kos. Og det med at du ble sjekket opp på gata er fordi du oser billig og easy. Menn tør ikke å sjekke opp damer de forguder.

Anonymkode: 69411...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Kanskje. Samtidig mener jeg at det er stor forskjell på ei dame på 38 med barn og ei på 38 uten barn. 

Anonymkode: 75bdc...b32

Jeg har til gode å møte en attraktiv, barnløs dame på 38. De mest attraktive av oss har barn i den alderen 🙂 Selvfølgelig er det også mange uattraktive med barn, men de fleste single, barnløse kvinner på 38 er heller ikke attraktive. Hadde de vært attraktive hadde de vært gift med/uten barn 😀

Anonymkode: 7e2ca...f06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som du ser så får alle damer i 30 årene lett partner enda de har barn og kan velge og vrake i kjekke og flotte menn. 
 

Hvorfor?

fordi det oser billig, lett tilgjengelig, ikke så farlig å drite seg ut og få et nei fra en mindre attraktiv 36 åring med slapp fitte. Menn tåler ikke avvisning så godt har jeg lært, holder ting inni seg, tar ting veldig hardt. Da er det bedre å spare selvfølelsen ved å ta til takke med noe annet enn drømmedama bare de har vagina og er stabile i hodet. 

Anonymkode: 69411...ca4

Moren din må være stolt.

Anonymkode: 7e2ca...f06

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Er det ikke en kjentsak at når man er 30 så er det bare å legge på lokket??? 

Fritiden vil fra da av brukes til å finne sunn mat man ikke trenger å tygge, tegne testamente, kjøpe fotformsko og sitte på cafe på kjøpesenteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt inntrykk er at de aller, aller fleste, ønsker seg en kjæreste. Uansett hvor gamle de er. Behovet for å ha en armkrok, gode samtaler, opplevelser, trygghet og føle seg elsket av en helt spesiell person blir ikke mindre med årene.
Det eneste det blir mindre av  er naiviteten man hadde da man var yngre. Følelsen av at verden er foran sine føtter, illusjonen av hva et forhold innebærer. At alt er nytt, godt, spennende. Naive drømmer, forventninger, håp.

Men med årene får man en bagasje. Drømmer og forventninger knuses. Noen blir så brent av kjærligheten at de ikke vet om de tørr å satse igjen.  De vet ikke om det er verdt det. Noen har en drøss med unger og vet ikke hvordan de skal finne tid til å pleie et forhold. Noen har vært igjennom så mye - de vet ikke om de har noe å gi. Mens andre kanskje har blitt enda mer kravstor på hva de ønsker seg. Noen trives kanskje enda bedre i sitt eget selskap enn de hadde trodd.
Livet setter spor. De vil men får ikke til? Eller tør?

Kanskje hadde det vært lettere å finne seg en partner hvis man tok tilbake litt av den mentaliteten man hadde da man var yngre.
Våge å være mer åpen, nysgjerrig, leken, drømmende. Er ikke det ganske attraktivt?

At kvinner og menn forfaller rundt en viss alder mener jeg er bare tull. Eller nei. Vi blir jo eldre så klart. Vi mister hår, får rynker, noen ekstra kilo, en depresjon eller to. Hengepupper og ølmager. Men som mennesker er vi fortsatt like attraktive. At vi ikke vasser i tilbud lengre slik vi var yngre er ikke et tegn på at vi er mindre attraktive - det er bare et resultat av å bli voksen. Fordi hallo, vi sitter ikke lengre våken til 04.00 på msn og chatter/flørter med klassekompiser. Eller drar på studentfester der det myldrer av single mennesker. Vi må arbeide og vi er slitne. Vi må sove! Og sånn går dagene... og det skjer raskt for alle når man runder 30!

Hvis man vil finne seg en kjæreste så må man tørre å bevege seg ut av hverdagstralten. Noen ganger skal det så lite til. Et smil, et hei, et komplimang. Ikke være redd for å vise at man er singel og på leting!

Og ikke vær på Kvinneguiden. For her er det kjønnskrig til tider. I stedenfor å støtte hverandre opp, bruker folk tid på å rakke ned på hverandre og få hverandre til å føle seg mindre attraktive. Spesielt enkelte menn ser ut til å fryde seg enormt mye når de får en kvinne på 35 til å føle seg grusommelig lite verdt. Hva er vitsen med det egentlig? Det faller bare tilbake på dem selv når de også blir singel på 35+.

Anonymkode: d9443...2ac

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

Jeg er mann, så håper at det er greit at jeg også svarer. 

Har dessverre nylig blitt ufør pga redusert fysisk kapasitet, men ellers så tror jeg faktisk at jeg aldri har sett bedre ut enn det jeg gjør nå midt i 30-åra. Har fokusert veldig på kropp og helse siste årene for å kjempe meg tilbake i jobb. Sitter godt i det økonomisk, har utdannelse og har det bra selv om jeg er ufør. Har vært i to lengre forhold, og har aldri hatt problemer rundt dating. Ønsker ikke barn selv, men greit om kvinnen har fra før av (med mindre barna er veldig små/under 4 år).

Men slik situasjonen har blitt så har jeg ingenting å stille opp med ettersom jeg har den yrkesstatusen jeg har. Har ikke nubbsjanse i det hele tatt. Det er ingen som ser forbi uføreknaggen siden jeg er mann når jeg presenterer meg, selv ikke uføre kvinner jeg kommer i kontakt med. Så håpet for god og solid kjærlighet igjen har forsvunnet hen. 

Når det er sagt så gir jeg ikke opp. Jeg skal både tilbake i jobb, og jeg skal gjøre mitt for å finne kjærligheten. Vi alle er jo unge enda, og har knapt levd halve livet. Jeg skal gi opp den dagen jeg blir pensjonist, men før den tid har jeg alle luker og dører åpne. Og det anbefaler jeg alle å ha. Ikke havn bak en følelse om at all håp er ute. Det finnes håp i bøtter og spann, hvis man er tålmodige. Alle får sine sjanser i løpet av et langt liv, og da gjelder det å se dem. Imellomtiden så får man gjøre det beste utav det. Singellivet er jo ikke akkurat forferdelig, selv om det er ensomt. 

Dessuten så er det tull at ikke "middelaldrende" kvinner ser bra ut. Dem har aldri sett bedre ut enn nå. Du vet, 40 er det nye 30. Jeg for min del ser ekstremt mange kvinner på samme alder som meg som holder seg godt både fysisk og psykisk, selv om livet enkelte plasser har satt sine spor. Dere må ikke tro at det eneste dere kan "brukes" til er sex. Det er langt ifra sannheten. Verden av full av menn som vil oppleve kjærligheten med akkurat deg. Slik du er. Det er bare om å gjøre å finne dem. :) 

Anonymkode: 3d29e...e69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er mann, så håper at det er greit at jeg også svarer. 

Har dessverre nylig blitt ufør pga redusert fysisk kapasitet, men ellers så tror jeg faktisk at jeg aldri har sett bedre ut enn det jeg gjør nå midt i 30-åra. Har fokusert veldig på kropp og helse siste årene for å kjempe meg tilbake i jobb. Sitter godt i det økonomisk, har utdannelse og har det bra selv om jeg er ufør. Har vært i to lengre forhold, og har aldri hatt problemer rundt dating. Ønsker ikke barn selv, men greit om kvinnen har fra før av (med mindre barna er veldig små/under 4 år).

Men slik situasjonen har blitt så har jeg ingenting å stille opp med ettersom jeg har den yrkesstatusen jeg har. Har ikke nubbsjanse i det hele tatt. Det er ingen som ser forbi uføreknaggen siden jeg er mann når jeg presenterer meg, selv ikke uføre kvinner jeg kommer i kontakt med. Så håpet for god og solid kjærlighet igjen har forsvunnet hen. 

Når det er sagt så gir jeg ikke opp. Jeg skal både tilbake i jobb, og jeg skal gjøre mitt for å finne kjærligheten. Vi alle er jo unge enda, og har knapt levd halve livet. Jeg skal gi opp den dagen jeg blir pensjonist, men før den tid har jeg alle luker og dører åpne. Og det anbefaler jeg alle å ha. Ikke havn bak en følelse om at all håp er ute. Det finnes håp i bøtter og spann, hvis man er tålmodige. Alle får sine sjanser i løpet av et langt liv, og da gjelder det å se dem. Imellomtiden så får man gjøre det beste utav det. Singellivet er jo ikke akkurat forferdelig, selv om det er ensomt. 

Dessuten så er det tull at ikke "middelaldrende" kvinner ser bra ut. Dem har aldri sett bedre ut enn nå. Du vet, 40 er det nye 30. Jeg for min del ser ekstremt mange kvinner på samme alder som meg som holder seg godt både fysisk og psykisk, selv om livet enkelte plasser har satt sine spor. Dere må ikke tro at det eneste dere kan "brukes" til er sex. Det er langt ifra sannheten. Verden av full av menn som vil oppleve kjærligheten med akkurat deg. Slik du er. Det er bare om å gjøre å finne dem. :) 

Anonymkode: 3d29e...e69

Så synd at du ikke ønsker barn. Hvorfor ikke?
Jeg var i et langvarig forhold med en mann som var ufør. Verdens snilleste, klokeste, søteste mann. Det han ikke hadde av materielle verdier hadde han overflod av i moralske verdier. At han var ufør brydde meg ingenting! Desverre ønsket han ikke barn, og da ble det vanskelig å være sammen.
Barn er så viktig for oss kvinner.

Anonymkode: d9443...2ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så synd at du ikke ønsker barn. Hvorfor ikke?
Jeg var i et langvarig forhold med en mann som var ufør. Verdens snilleste, klokeste, søteste mann. Det han ikke hadde av materielle verdier hadde han overflod av i moralske verdier. At han var ufør brydde meg ingenting! Desverre ønsket han ikke barn, og da ble det vanskelig å være sammen.
Barn er så viktig for oss kvinner.

Anonymkode: d9443...2ac

Jeg ønsker ikke barn fordi jeg ikke kan få barn. Tidligere medisiner tok derven på feriliteten i ung alder. Noe som jeg nå har slått meg til ro med.

Se der ja. Fantastisk. 😊 Godt der er noen der ute som kan se forbi jobbstatusen. Man kan finne gull på den hyllen også, uten at jeg direkte sikter på meg selv. 😆

Anonymkode: 3d29e...e69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kanskje. Samtidig mener jeg at det er stor forskjell på ei dame på 38 med barn og ei på 38 uten barn. 

Anonymkode: 75bdc...b32

Ja, vi som ikke har barn og er i slutten av 30-årene og rundt 40. Det er stor forskjell på om man har barn eller ikke.

Jeg kjenner flere som fant seg ny mann og fikk barn da de var rundt 40. Det gikk helt greit. 

Anonymkode: a6c12...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg helt klart var mest attraktiv da jeg var mellom 30-35, fortsatt veldig pen, fin kropp og ikke minst var jeg veldig trygg på meg selv, og utstrålte det. For mannfolka sto i kø. Og jeg var da alene med 2 barn, og ble sammen med en kjekk flott mann som var 5 år yngre. 

Nå er jeg 43, og singel. Men har da fortsatt stor tro på at jeg skal finne noen. 

Anonymkode: 49e22...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

...

Og ikke vær på Kvinneguiden.

....

Anonymkode: d9443...2ac

Amen. Veldig bra innlegg. Og du har rett. KG er alt annet enn en god plass å være på når man er singel. Plassen er full av stigmatiserende hat på alt og alle.  

Kjønnet mitt, diagnosen min og yrkesstatusen min lages det nye fryktelige tråder om hver dag, og ettersom jeg er alle 3 samtidig så er jeg visst ikke pissvannet verdig her inne. 

Skal følge rådet ditt ovenfor. 

Kos dere med livet. Håper vi ses 😊 

Anonymkode: 3d29e...e69

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg er 32 og kvinne. Ønsker ikke kjæreste, aldri ville hatt. Ønsker gjerne FF/gode venner osv men nesten ingen menn på min egen alder ønsket det samme.

Tinder er stappfull av menn som ser etter "noe seriøst", vil slå seg ned noen, få barn osv.  Så ja, sliter med å finne noen som ønsker samme type forhold som meg, altså et "ikke forhold" 🤷🏼‍♀️

 

Anonymkode: 5d6fe...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

Man skal ikke tro på alt man leser - spesielt ikke på KG. 

En kvinne på 40 er middeladrende men det er også en mann på 40 år - tålig lik alder gir ofte match i både modenhet, utseende og verdier/prioriteringer.

Den ekstremt lille gruppen middelaldrende menn på 40 år som kun gir damer mellom 24-28 år verdi skal du nok bare prise deg lykkelig over at du slipper å forholde deg til.

Det er fullt av flotte 30+ 40+ damer som i tillegg til et flott utseende også er ressursterke med flotte personligheter. Det er nok i stor grad deres egen feil og egne kriterier om de ikke klarer å finne en jevnaldrende mann som er bra nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har til gode å møte en attraktiv, barnløs dame på 38. De mest attraktive av oss har barn i den alderen 🙂 Selvfølgelig er det også mange uattraktive med barn, men de fleste single, barnløse kvinner på 38 er heller ikke attraktive. Hadde de vært attraktive hadde de vært gift med/uten barn 😀

Anonymkode: 7e2ca...f06

I såfall er det fryktelig mange mindre attraktive damer som stjeler barnevogner.

Anonymkode: 02a45...41d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen kvinner og menn kan nok velge og

Smiley99 skrev (6 timer siden):

På hvordan måte? At de er mer attraktive? Eller at de har med seg mer bagasje? 

Hvilken mann er det som ikke bærer bagasjen til kvinnen man elsker? Blir jeg glad i dama blir jeg også glad i barna... Jeg ser mange fordeler med hverandres barn under samme tak... Får voksne match bør også ungene gå godt overens, det er faktisk det lille hinderet som jeg er mest bekymret over... Gjør de det, tenk hvor sterke bånd de får til hverandre og blir bestevenner for alltid, lekekamerater, hjelper hverandre, som turvenner og som vokser sammen i en hærlig familie...

Dette er noe jeg har drømt om en stund, og jeg vet nøyaktig hvordan jeg vil at fremtiden skal bringe... Må bare bli enig med den rette kvinnen som bærer samme syn, det er nok i felleskap vi kan skape vår fremtid😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne på snart 40 og ser etter en mann som vil dele livet med meg. Har ingen barn og har vært singel altfor lenge.

Jeg må jo møte en mann som liker meg for den jeg er og som deler noen av mine interesser. Det er jo fint å få en mann som like å være litt i naturen uten at man må stresse og drive med ekstremsport. 

Om menn på min alder heller vil ha damer under 35 skal ikke jeg stoppe dem. Det finnes jo menn som ikke bryr seg om alder, men heller andre ting. Selv kunne jeg vært sammen med de som både er 10 år yngre og 10 år eldre. Tror jeg ikke kunne vært sammen med noen som var under 30, eller 28. Hadde vært fint å ha en mann som er litt moden. Men jeg kunne sikkert vært sammen med en mann som var mye eldre så lenge vi hadde kjemi og han hadde god helse. 

Anonymkode: a6c12...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da alltid muligheter for forhold. Jeg tror vi må skille mellom at noen tidspunkt og perioder er mer/mindre optimale og at noe ikke lar seg gjøre, og ikke minst hva en ser etter på de ulike stadiene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo mange menn i samme situasjon som deg. Jeg er i 40 årene og har datteren min stort sett boende hos meg. Jeg vet ikke om jeg tør prøve på et nytt forhold fordi jeg tåler ikke et brudd etter å ha hatt en tøff skilsmisse hvor eksmannen var utro og giftet seg på nytt så fort han kunne. Det må gå litt tid før jeg tør det. I mitt nærområde er det en jeg liker veldig godt i samme situasjon som meg. Se deg rundt. Kanskje er han nærmere enn du tror. Men man skal være klar for det. Jeg ønsker ikke å utsette en ny partner for det jeg sliter med etter skilsmissen så akkurat nå må jeg nok være alene med barna. 

Anonymkode: 7ed51...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...