Gå til innhold

Dere som er single i slutten av 30-åra og eldre, føler dere at det ikke er muligheter for et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte egentlig mest på personlighet. Kvinner med barn er ofte rausere, mer ydmyke og mindre selvopptatte, er min oppfatning. 
På utseende tror jeg ikke det skiller så mye. Men nå bor jeg i Oslo da, mulig kvinner med barn forfaller mer på mindre steder rundt om. Her i Oslo (sentrum/vest) holder kvinner med barn seg utrolig bra.

Anonymkode: 7e2ca...f06

Ikke min oppfatning. Vet om mange damer som har barn som hverken er ydmyke eller mindre selvopptatte. Tvert imot. Jeg bor også i Oslo, kjenner mange bra single damer her.  

Anonymkode: 31aa1...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ikke min oppfatning. Vet om mange damer som har barn som hverken er ydmyke eller mindre selvopptatte. Tvert imot. Jeg bor også i Oslo, kjenner mange bra single damer her.  

Anonymkode: 31aa1...290

Du kjenner mange bra, single damer over 38 som er barnløse? 

Anonymkode: 7e2ca...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vennligst ikke snakk for alle kvinner, barn er langt i fra så enormt viktig for alle oss kvinner, vi er mange mange kvinner som stortrives som barnløse, og som aldri kunne tenkt oss barn. 

Jeg synes det er direkte frekt å si at det er synd i noen, bare fordi dem ikke har samme ønske om avkom som det du personlig har! Jeg ønsker meg ikke barn, og det er IKKE synd på meg av den grunn... 

Anonymkode: d2fba...73f

Bare fordi du har en dårlig dag så trenger du ikke tolke innlegget mitt i aller værste mening.

Jeg sa det var synd at han ikke ønsket barn fordi jeg synes han virket som en kul fyr som jeg godt kunne tenkt meg å bli kjent med. Men det blir vanskelig siden jeg ønsker meg barn. Så det var synd, for min del.

Dessuten ønsker flertallet av kvinner seg barn. Sånn er det bare selv om det selvfølgelig finnes unntak, slik som deg. 5 - 10% av kvinner oppgir at de ikke ønsker seg barn. Resten er åpen eller ønsker seg barn.  Unødvendig å bli så hårsår i en tråd som etterspør personlige opplevelser.

Anonymkode: d9443...2ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du kjenner mange bra, single damer over 38 som er barnløse? 

Anonymkode: 7e2ca...f06

Jepp. Hvorfor er det så rart? Syns du seriøst at man er søppel fordi man ikke har barn? 

Anonymkode: 31aa1...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har til gode å møte en attraktiv, barnløs dame på 38. De mest attraktive av oss har barn i den alderen 🙂 Selvfølgelig er det også mange uattraktive med barn, men de fleste single, barnløse kvinner på 38 er heller ikke attraktive. Hadde de vært attraktive hadde de vært gift med/uten barn 😀

Anonymkode: 7e2ca...f06

Det har ikke slått deg at enkelte damer ikke ønsker å få barn..? 

Anonymkode: a8c03...114

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Line1301
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det har ikke slått deg at enkelte damer ikke ønsker å få barn..? 

Anonymkode: a8c03...114

Og tro det eller ei, ikke alle kvinner drømmer om å bli gift og/ eller få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp. Hvorfor er det så rart? Syns du seriøst at man er søppel fordi man ikke har barn? 

Anonymkode: 31aa1...290

Selvfølgelig ikke. Men det er stort sett ikke «kremen» av 38-årige kvinner som er barnløse.

Anonymkode: 7e2ca...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt mye på det, men det føles mye vanskeligere å date, eller å møte damer nå som man er eldre.

Det var så mye enklere på vidergående og uni når du kunne møte noen nesten hver dag rundt klassene etc.

Blir enda vanskeligere hvis du mistet jobb du trives med pga covid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det motsatt. Nå er jeg 51 år (kvinne) og har mange flere muligheter for dating og forhold enn da jeg var yngre.

Anonymkode: 73e7f...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at det er ganske håpløst. Drar jo på åra, og er ikke akkurat en catch heller. Samtidig vet jeg jo at betydelig grimmere folk enn meg får seg kjæreste, så har vett nok til å ignorere de følelsene så langt det går.

Ting er nok vanskeligere nå enn for ti år siden, men umulig blir det aldri.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 7.09):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

En dame på 34 begynner å bli for gammel for barn. Hun kan fremdeles være attraktiv. Og det burde ikke være noe problem å finne en skilt mann som også har barn fra før. Menn uten barn ville jeg holdt meg unna, med mindre du kunne tenkt deg flere barn selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 7.09):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

For en trist tankegang. Jeg er 40 og har et barn. Jeg er gift, men skulle det bli slutt hadde det da vært null problem å finne en ny partner. Er nok av søkere for å si det sånn. 

Jeg hører også stadig at middelaldrende er uattraktive, men man trenger jo ikke å spise seg kvapsete, klippe seg kort kjerringsveis og oppføre seg som en satt husmor fordi om man passerer 40...

Anonymkode: 968db...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 21.23):

Druknet i tilbud om selskap og oppmerksomhet ja☺️ Menn er ikke alltid så lette å lese når de er ordentlige interessere i ei dame som partner. Menn flest kaster seg over alt som kryper og går for oppmerksomhet og selskap. De kompisene dine var nok bare litt desperate etter selskap og kos. Og det med at du ble sjekket opp på gata er fordi du oser billig og easy. Menn tør ikke å sjekke opp damer de forguder.

Anonymkode: 69411...ca4

Hva er damer de forguder? Selvopptatte dukker med pen fasade? Du vet at det er ikke dette mange menn ønsker? Annet en for å ligge med i senga da. 

Anonymkode: 721d9...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du kjenner mange bra, single damer over 38 som er barnløse? 

Anonymkode: 7e2ca...f06

Ja. Pene, slanke, morsomme kvinner med utdannelse, gode jobber og interessante tidkrevende hobbyer som kvinner med barn ikke har tid eller overskudd til. Kjenner mange slike. De har også mer tid og overskudd til å finne på ting etc. 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Uføre menn må da kunne ha sjans hos uføre kvinner?

Anonymkode: 2d112...5e0

Nei det er jo helt krise! Mange som er uføre trenger mye hvile, og er avhengige av at partneren og evt barn forlater huset så de får fred. En ufør bør ha en partner som er i arbeid, og definitivt ikke med hjemmekontor!

Hr. Aktiv skrev (12 timer siden):

Så du mener at uføre kvinner ser på seg selv som noe dårligere enn de som ikke er det? Nei de jager rikdom de også på lik linje som andre damer. Jo lavere inntekt jo mere kynisk i sin jakt på lettjente penger. 

Det er svært få kvinne som jager rikdom. Tror du burde gjøre noe med omgangskretsen din om det bare er sånne kvinner du kjenner.

Anonymkode: 968db...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i slutten av 30 årene men ikke singel. Hadde det blitt slutt nå etter 10 år her, vet jeg ikke om hadde orket. Jeg er fremdeles fysisk attraktiv minus at jeg ikke har så mye muskler kanskje. Men så har jeg ved dette forholdet tapt mesteparten av venner og bekjentskap. Har aldri hatt stort nettverk, men nå er det på 0 annet en hva dama har. 

 

Hadde fokusert på ungene og sittet i garasjen å spikket om jeg hadde blitt singel. Ikke orket noe leting etter dame eller starte på scratch. Måtte i så fall være et virkelig heldig treff. 

Anonymkode: 721d9...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne i slutten av 30-årene, flere barn, gjennomsnittlig utseende og kropp....får stadig vekk tilbud uten at jeg oppsøker det eller flørter. 

Jeg har mottsatt inntrykk. At 30-årene er absolutt ikke gått ut på dato. Det er jo ikke gammelt? 

Anonymkode: 36b51...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kvinne i slutten av 30-årene, flere barn, gjennomsnittlig utseende og kropp....får stadig vekk tilbud uten at jeg oppsøker det eller flørter. 

Jeg har mottsatt inntrykk. At 30-årene er absolutt ikke gått ut på dato. Det er jo ikke gammelt? 

Anonymkode: 36b51...dda

Tror du misforstår litt, en del ser ut til å gjøre det. 

Vi snakker om å finne en mann for et fast varig og monogamt forhold.

At kvinner uansett alder sjelden  har noe problem med å finne en mann som ønsker å pule en gang eller to, vet de fleste. Men de fleste vet også at av de 100 som ønsker å pule deg/ ta deg på "date", så er det muligens 5 stykk som ønsker noe mer. 

Poenget er ikke at man ønsker stadig kortvarig oppmerksomhet fra FLERE menn, man ønsker EN mann i en langvarig relasjon. To vidt forskjellig ting. 

Anonymkode: ea395...6e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Men det er stort sett ikke «kremen» av 38-årige kvinner som er barnløse.

Anonymkode: 7e2ca...f06

Det var ikke noe hyggelig sagt. Trist at du kun syns kvinner har en verdi hvis de ikke er single, hvorfor mener du det egentlig? Så hvis man er i et dårlig forhold så skal man bare holde ut? Og hvis du hadde en datter som var singel og barnløs så hadde du bare kuttet henne ut? Regner med du er i et religiøst miljø med dine gammeldagse holdninger, evt er du fra et land med dårlig kvinnesyn. 

Anonymkode: 31aa1...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er det par single kvinner og om dem sier stort sett samtlige «det er en grunn til at hun fortsatt er singel». Det handler ikke om utseende først og fremst, men personlighet, krav til fremtidig partner etc. Hun ene er 36 år, 1,50 m høy og drømmer fortsatt, etter 4 år som singel, om en høy, mørk mann på over 1,90 m. Vel, da blir det vanskelig! Det er ofte en grunn til at ting er som de er..!

Anonymkode: efe8b...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det var ikke noe hyggelig sagt. Trist at du kun syns kvinner har en verdi hvis de ikke er single, hvorfor mener du det egentlig? Så hvis man er i et dårlig forhold så skal man bare holde ut? Og hvis du hadde en datter som var singel og barnløs så hadde du bare kuttet henne ut? Regner med du er i et religiøst miljø med dine gammeldagse holdninger, evt er du fra et land med dårlig kvinnesyn. 

Anonymkode: 31aa1...290

Du tillegger meg så mange meninger jeg ikke har at det blir umulig for meg å svare deg.

Anonymkode: 7e2ca...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...