Gå til innhold

Dere som er single i slutten av 30-åra og eldre, føler dere at det ikke er muligheter for et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Joda, men siden det er så lett for middelaldrende damer skulle man jo tro det er lett for en dame på 36 og? Eller er det slik at det det er lettere jo eldre en dame blir?

Anonymkode: 10758...aa7

Jeg tror kanskje det er lettere for middelaldrende damer. For de har gjerne barn som er voksne, og de har mer ro og trygghet. Muligens.

Jeg ville ikke hatt en mann som tok meg for utseende, uansett. Men viktig at jeg tar vare på meg selv, holder meg i form, og bryr meg. Det gjelder begge veier. Sier noe om holdning og personlighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TheCatLady

Tja, i følge kg så er det middelaldrende menn som har det lettere. Da kan de alle få seg dame på 20 uansett hvordan de ser ut eller oppfører seg. Damer på 30+ har ingen sjanse fordi de er gamle. Neida, men det er rart å lese her inne. Av og til er det som en alternativ virkelighet. 

Jeg tror det kan være vanskelig og det kan være lett, men det kommer an på person. Selv synes jeg det er vanskelig akkurat nå, men jeg er ikke spesielt sosial og nettdating er jeg ikke så glad i. I tillegg er jeg veldig sjenert så det er ikke så lett. 

Jeg tror allikevel at det er gode muligheter for å treffe noen, men jeg må nok endre på ting for at det skal bli en realitet. 

Folk treffer jo ny partner i alle slags aldre. Folk treffer jo hverandre når de er eldre så hvorfor skulle det ikke gå an selv om man ikke er 20 lenger. Det er lett å tenke at man er for gammel, men man er jo ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble brått og uventet skilt i en alder av 35 med tre barn i småskolen. Så ikke for meg noe nytt da, men har siden «druknet» i tilbud, alt fra nabo, kollega, tilfeldige osv. Jeg er helt gjennomsnittlig dame. 

Anonymkode: e4214...68c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43 og synes ikke det er vanskelig, men nå har jeg voksne barn, tror det har mye å si.

 

Anonymkode: 4bfe5...274

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk seg ny samboer i en alder av 71! Det er aldri for sent.

Men jeg tror det begynner å bli lovlig sent på damer på 40 år som ønsker å stifte familie. Mennene vil sannsynligvis velge en yngre.

Og vil du ha en umoden guttunge som kun liker damer på 22, så begynner det også å bli sent for damer på nærmere 40.

Men for de fra 35 år og opp som ikke skal ha barn eller er ferdige med å få barn, så ligger verden fortsatt åpen!

Anonymkode: cd12d...16a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble singel som 37åring, med ett barn. Hadde ingen problemer med å få ny kjæreste, nesten tvert imot.. Måtte bokstavelig talt velge hvem jeg ville ha.. Nå er jeg 42, og med kjæreste. Men tror ikke jeg hadde vært ute av kampen om en ny, hvis jeg hadde vært singel. Og jeg anser meg overhodet hverken som pen eller slank, så utseendemessig har jeg ingenting å stille opp med. Personlighet og "livserfaring" derimot, har jeg, som mannfolk ser ut til å trekkes mot.. 🙈 Men hadde jo aldri vært interessert i å stifte ny familie med noen, altså nye barn. 

Anonymkode: 4708a...5c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 37, uten barn. Jeg synes det høres lite troverdig ut når enkelte over her skriver at de drukner i tilbud. Jeg har ikke fått et eneste ett, så jeg tror faktisk ikke det er så vanlig å bli nedrent av menn når man har bikket 35. Er det sannsynlig å finne kjærligheten etter 35? Ja. Er det sannsynlig å kunne velge og vrake? Nei. 

Anonymkode: f2b03...961

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...93r9

Føler jo og håper at det ikke blir noe på en stund😂 så deilig å være singel også da😁  Prøver å unngå forhold i det lengste. 

Føler absolutt at det er muligheter hvis man vil. 

Anonymkode: de21c...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 og må vel si at det var flere tilbud da jeg var litt yngre. Men jeg var singel i to måneder for ett år siden og jeg hadde en del sjans da. Altså på tinder var det ikke mye som skjedde, var på én date, så regner med de fleste ble helt avskrekket av alderen. Men ble sjekket opp av flere i andre sosiale settinger. Endte opp med å gå tilbake til eksen. Er glad for det, for selv om jeg riktignok hadde sjans var det ikke like mye bra å velge i som da jeg var yngre. Men... folk går fra hverandre hele tiden og de fleste finner noen nye. Så SLT håp er ikke ute bare fordi man blir førti 😊

Anonymkode: a6725...62d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er 37, uten barn. Jeg synes det høres lite troverdig ut når enkelte over her skriver at de drukner i tilbud. Jeg har ikke fått et eneste ett, så jeg tror faktisk ikke det er så vanlig å bli nedrent av menn når man har bikket 35. Er det sannsynlig å finne kjærligheten etter 35? Ja. Er det sannsynlig å kunne velge og vrake? Nei. 

Anonymkode: f2b03...961

Enig i dette. Men om man er en sosial person og tar vare på kroppen sin og gjør sitt ytterste for å se bra ut, så er det ikke SÅ vanskelig å finne noen.

Anonymkode: a6725...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister ikke nattesøvnen av påstander om at kvinner går ut på dato i alle fall. Det er ingenting som tilsier at menn eldes som hermetikk så... Jeg registrerer og at jeg er for gammel til søkekriteriene til noen menn på min egen alder, men jeg tviler på at det betyr at jeg går glipp av noe bra. Men jeg syns likevel det er vanskelig å være singel og ønske et (godt) forhold som godt voksen. Man har mer bagasje, gjerne mange dårlige erfaringer og er farget av å ha levd en stund. Det er slitsomt å bli kjent med folk, vondt å bli såra og man er gjerne mindre villig til å gi til andre på måfa. Men jeg tror man kan finne noe bra i enhver alder. Kvinner som er søt, omgjengelig, snill og grei og lager lite problemer tror jeg og får lett kjæreste hele livet. 

Anonymkode: 02a45...41d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det for et par år siden, men så møtte jeg den store kjærligheten da jeg var 38. Har aldri vært lykkeligere. 🥰

Anonymkode: b0172...511

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som svar på spørsmålet i overskriften: Ja, jeg føler at det ikke er muligheter for et forhold.

Alderen er kanskje ikke det største hinderet, men heller hva slags person jeg er. Jeg greier ikke å forestille meg at noen skulle passe sammen med meg, jeg er for rar og sær.

Anonymkode: 941e1...4fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel ikke verdens undergang å være singel da ...

Anonymkode: 2d112...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner egentlig ikke hva kvinner som er oppe i årene, og allerede har fått barna de ønsker, trenger en mann for.

Anonymkode: 079b5...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tenker spesielt hvis man er dame på denne alderen. Jeg er i samme alder selv og er skilt, har to barn 50% og skal ikke ha flere barn selvsagt.

Jeg har ikke så mye håp om å finne en ny partner. Leser stadig at vi kvinner ikke er attraktive lenger etter 33/ 34 år. Da er vi middelaldrende sånn jeg har forstått det. Hva tenker dere andre single damer i slutten av 30-årene og eldre. Er de eneste mulighetene man har sex istedet for et forhold? 

Anonymkode: 7c35e...939

Ikke attraktive lenger? Jo med fin oppførsel og er normalt imøtekommende så burde jo dette være planke. 

Du kan gå for bare sex ja, men du kan påregne masse sex og kjærlighet i et forhold. Ihvertfall slik jeg ser det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det så absolutt er mulig å finne kjærligheten når som helst i livet, om man er 40, 50 eller eldre. Jeg ser stadig rundt meg at nye forhold oppstår i godt voksen alder. Personlig føler jeg det er vanskeligere. Jeg er selv midt i 40-årene, og i denne aldersgruppen blir den sosial kretsen mindre og mindre, mange har sine nære venner som man ser en sjelden gang, og mulighetene for å treffe nye mennesker, blir færre og færre. I tillegg er jeg en av de som alltid har syns det har vært vanskelig å finne en partner. Syns det er veldig trist. Jeg savner nærheten, både den fysiske og den emosjonelle, følelsen av å ha sin egen bestevenn. Savner ikke sex for sex’ens skyld, så noe tilfeldig frister ikke.

Anonymkode: 996ab...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Skjønner egentlig ikke hva kvinner som er oppe i årene, og allerede har fått barna de ønsker, trenger en mann for.

Anonymkode: 079b5...e1b

Jeg tror du har rett i at voksne kvinner med barn ikke trenger en mann. Noen ønsker det. Men i og med at man ikke trenger en mann er det jo ingen grunn til å nøye seg med en idiot som strør om seg med utsagn som at "kvinner over 35 mister sin verdi. Hø hø." Da har man det bedre alene. Så alderen kan fungere som et filter, man slipper oppmerksomhet fra menn med dårlig menneskesyn.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er vel ikke verdens undergang å være singel da ...

Anonymkode: 2d112...5e0

Du skjønner sikkert at livene våre, ikke bare ditt og mitt liv, men alles liv, er ulike? Og vi mennesker er ulike. Vi har ulike ønsker og behov. Fint for deg at du ikke syns det er verdens undergang å være singel da😉 Noen av oss får mettet vårt sosiale behov som singel, noen av oss har nære relasjoner på andre måter. Jeg vil ikke kalle det verdens undergang å være singel, jeg heller, men for min del er det en stor sorg. Jeg savner så inderlig den nære relasjonen, den gode partneren som er der i hverdagen, en å dele stort og smått med, en å legge seg inntil, en å klemme på, en å snakke med.. For min del er dette et veldig stort savn.

Anonymkode: 996ab...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du skjønner sikkert at livene våre, ikke bare ditt og mitt liv, men alles liv, er ulike? Og vi mennesker er ulike. Vi har ulike ønsker og behov. Fint for deg at du ikke syns det er verdens undergang å være singel da😉 Noen av oss får mettet vårt sosiale behov som singel, noen av oss har nære relasjoner på andre måter. Jeg vil ikke kalle det verdens undergang å være singel, jeg heller, men for min del er det en stor sorg. Jeg savner så inderlig den nære relasjonen, den gode partneren som er der i hverdagen, en å dele stort og smått med, en å legge seg inntil, en å klemme på, en å snakke med.. For min del er dette et veldig stort savn.

Anonymkode: 996ab...6c6

Mye annet å bruke fritiden på enn å holde en partner med selskap:  Frivillighet, hobbier, trening, besøke venner og familie.

Anonymkode: 2d112...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...