Gå til innhold

Svigermor gir kun oppmersomhet og gaver til sitt barnebarn, ikke til sønnens bonusbarn (mine to barn).


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det blir jo også feil om disse barna får gaver fra 5 besteforeldre og felles barnet får fra 4? Om foreldrene til far ikke er i bildet hadde jeg nok komt med vekkere som:

«x er heldig som har så mange besteforeldre, du er en super bestemor» 

«din sønn er en fantastisk far for alle tre, jeg er så heldig så har funnet en mann som behandler de alle som sine egne. For en fantastisk oppdragelse han må har fått som ikke gjør forskjell»

«Jeg er glad barna mine har fått dere som familie»

Funker det ikke er hadde jeg gitt F. Da bryr hun seg jo ikke og man bør ikke gi ungene inntrykk av at det er et forhold der når alt bare er fake. 
 

jeg har en inngift bestefar, har skjønt i voksen alder at han aldri så på oss som barnebarn. Så kuttet han ut da han nærmet seg 90. Kunne kanskje faket det litt til siden han umulig kan ha lenge igjen, men jeg orket ikke det falske frem og tilbake. Han fant på unnskyldninger for å slippe å komme i bursdager osv..  Lever enda også, flere år senere. Men får ikke nyttet meg av de gode genene engang!🤪

 

Anonymkode: dda6d...fea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo også adoptere de😁 da kan det jo ikke være vanskelig å be mor om å behandle de som sine barnebarn . Han har jo rollen uansett så ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann Mo skrev (På 9.2.2021 den 8.38):

Fikk ikke noe svar på dette fra TS? 

Sikkert fordi det allerede er besvart minst to ganger i tråden. 

Anonymkode: 23c3e...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at voksne folk kan være så blottet for empati. Hun burde absolutt kjøpt julegaver og bursdagsgaver til disse barn. Hun trenger nødvendigvis ikke kjøpe like dyre gaver som til sitt biologiske barnebarn, så kan hun "favorittisere" litt  i skjul heller. 

Enig med AB over. Be heller svigermor bruke pengene fra din gave til å kjøpe til ungene. Si direkte til henne at hun må forstå at dette er sårende for barna. 

Jeg kan ikke fatte at folk kan gjøre sånt!!

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 21.49):

Svigermor er enslig.

Jeg og min mann har vært sammen i mange år. Jeg har to barn fra før av som han elsker og de elsker han. Fantastisk flink bonuspappa og de forguder han. Barna har ikke kontakt med sin egen pappa, så han er deres pappafigur og gjør en strålende jobb.

Barna mine er veldig gode, snille barn. Det virker derimot ikke som om svigermor aksepterer dem helt. Hun er hyggelig mot dem når vi er der, men ikke noe mer enn det. Hun oppsøker dem aldri, 0 interesse. Hun spør aldri etter dem, om man sender snap av dem svarer/responderer hun ikke.

Legger man ut noe på sosiale medier, liker eller kommenterer hun aldri. Selv ikke når sønnen gjør det.

Derimot elsker hun vårt felles barn, naturligvis - det er hennes barnebarn.

Sender man snap av dette barnet svarer hun. Masse fint. Hun spør stadig hvordan det er med dette barnet. Strikker plagg, gir masse gaver og er helt enkelt en super bestemor for dette barnet.

Derimot gjør hun absolutt ingenting for mine barn. Jeg skjønner at jeg ikke kan forvente meg at hun skal elske dem som sitt eget barnebarn. Derimot lurer jeg på om det ikke ville vært normalt/hyggelig om hun i det minste brydde seg LITT om storesøsknene til barnebarnet sitt? Barnebarnet forguder dem jo! Det er helt åpenbart!

Selv jeg, hennes svigerdatter får julegave, bursdagsgaver osv. Samboer får. Barnebarnet får masse gaver!

Mine barn; ingenting.

Jeg klarer ikke se på det mer. Jeg kan ikke forlange noe av henne. Skjønner det. Men jeg klarer ikke lengre sitte å åpne gaver fra henne til alle oss andre, også er mine barn utelatt. Man ser at de på en måte titter etter sine gaver. Det er faktisk fortvilende.

Vurderer å iallfall ikke åpne gaver fra henne foran barna mer.

Samboer ser på mine barn som våre barn. Han reagerer også på dette, men er veldig konfliktsky. 

Det er ekkelt for meg å ta opp med han, for det handler jo ikke om gavene i seg selv, men budskapet/prinsippet.

Samboers søsken gir også mine barn gaver. 

Det hele er sårt og jeg lurer simpelthen på om jeg tenker feil, eller om det faktisk er forståelig at jeg føler som jeg gjør? Vil gjerne høre meninger, både positive og negative.

Det er ikke verdens undergang, men jeg kjenner at det ikke føles helt greit og jeg begynner å slite med mine følelser overfor svigermor nå. 

Anonymkode: b5d1a...e23

Vurderer? Jeg leser alltid på pakkene før de legges under treet. Har skjedd noen er glemt men da har jeg tatt vekk alle pakkene fra den det gjelder, lagt de i kjelleren som om vi aldri fikk de. Har pakker kommet til rette har vi åpnet, men for meg er det viktig at alle barna får gaver i en husstand. Hvis ikke må du og mannen din gjøre en avtale med henne på at dere kjøper gaver og skriver fra henne til bonusbarnebarn men at hun alltid må si i fra før hun gir noe slik at de ikke skal oppleve dette som urettferdig, for det er veldig vondt.

 

Jeg har et tantebarn der moren var utro mot broren min og fikk barn med en annen mann. De skilte seg rundt et år etter men jeg kjøper alltid gaver til søsteren til tantebarnet mitt. Det har jeg gjort i 10 år nå. Ingen plikt men jeg er et medmenneske. 

Anonymkode: ed38a...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.1.2021 den 22.32):

Kommer sikkert til å få hat for det her nå, men er mye mer gromt med biologiske barnebarn enn med bonus. 
 

Du kan ikke mene å presse på henne en rolle som hun kanskje ikke vil ha for de andre barna, fordi hun har biologisk barnebarn og de eldste faktisk har en annen bestemor? 
 

Greit nok at dere har kjent hverandre enn 6 år, men hun blir aldri noen bestemor for dem hvis hun faktisk ikke vil, og det må du faktisk respektere.

Anonymkode: ddb82...8a2

Hun kan vel gi dem gaver på julaften og bursdager selv om hun ikke vil være bestemoren dems? Trenger ikke innta rolle som bestemor for å behandle barn bra. Makan! 

Anonymkode: 0e938...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.1.2021 den 3.51):

Hvor har jeg skrevet at jeg forventet hun skal føle seg som bestemor for mine barn? Hvor har jeg skrevet at bare mine følelser teller? Hvor får du det fra? 

«2 barn jeg har fått for henne fra en fremmed mann?» Skjønner ikke denne setningen? Jeg har ikke fått hverken 1, 2 eller 3 barnet «for» henne!

Mine følelser betyr ingenting! Barnas følelser gjør! Hun skal få ha sine følelser så mye hun bare vil. Har skrevet x antall ganger at jeg klarer å se dette fra flere hold, hva angår følelser. Allikevel mener jeg at voksne mennesker må klare å se forbi sine egne følelser i visse tilfeller i livet.

Jeg er kanskje ikke så veldig begeistret for henne heller mer nå, men jeg klarer da å se forbi det i form av at jeg fremdeles kjøper henne gaver. Eller mener du at jeg skal gjøre som jeg føler og slutte? Om alle skal følge sine følelser her, blir det iallfall ikke bra.

Skulle man ha fulgt alle sine private følelser på alt i livet, hadde det blitt mye man hadde gjort annerledes. Både hva angår kollegaer, bekjente osv osv.

Sånn fungerer ikke verden alltid!

Synes du bør lese hele tråden før du skriver slike ting!

Anonymkode: b5d1a...e23

Jeg hadde sluttet å gi henne gaver tvert. Om det hadde vært moren min eller svigermoren min. Gaver er mest for gleden til barna, voksne har jo alt. 

Anonymkode: ed38a...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette helt. Hvis barnet har to sett med besteforeldre allerede, kan det umulig være verdens undergang at svigermor ikke gir gave? Jeg skjønner selvsagt at det kan føles sårt for den voksne, men tror ikke ungene tenker over det om de allerede får nok med gaver. 

 

Anonymkode: 6848c...d3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2021 at 10:32 PM, AnonymBruker said:

Kommer sikkert til å få hat for det her nå, men er mye mer gromt med biologiske barnebarn enn med bonus. 
 

Du kan ikke mene å presse på henne en rolle som hun kanskje ikke vil ha for de andre barna, fordi hun har biologisk barnebarn og de eldste faktisk har en annen bestemor? 
 

Greit nok at dere har kjent hverandre enn 6 år, men hun blir aldri noen bestemor for dem hvis hun faktisk ikke vil, og det må du faktisk respektere.

Anonymkode: ddb82...8a2

Da regner jeg du mener dette gjelder for alle inngiftede, adopterte og andre i familien som av en eller annen grunn ikke deler blod..? Hva hvis hun ikke vil bli svigermor heller. Skal man respektere det også? 

Anonymkode: 00964...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Da regner jeg du mener dette gjelder for alle inngiftede, adopterte og andre i familien som av en eller annen grunn ikke deler blod..? Hva hvis hun ikke vil bli svigermor heller. Skal man respektere det også? 

Anonymkode: 00964...3bc

Ja, hvorfor ikke? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...