Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

norw skrev (1 time siden):

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Hvis han gjør det slutt fordi hun sparer samtidig som hun dekker mer enn sin del av felles utgifter, så good riddance.

Anonymkode: a2bf2...3e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper at fokuset ditt har endret seg underveis her ts, at du ikke lenger vil gifte deg, men heller ser at her er mildt sagt rom for forbedringer.. du har levd på veldig lite veldig lenge, jeg vet det vil føles tomt og alene om du går fra ham fordi du er vant til at andre tar så veldig stor plass hos deg. Jeg lover deg at du tar også plass,  det er på tide at du gjør det DU har lyst til ❤

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis han gjør det slutt fordi hun sparer samtidig som hun dekker mer enn sin del av felles utgifter, så good riddance.

Anonymkode: a2bf2...3e1

Kommer an på om hun prøver å skjule dette, om de har felles økonomi osv. I hvert fall vær åpen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (44 minutter siden):

Kommer an på om hun prøver å skjule dette, om de har felles økonomi osv. I hvert fall vær åpen om det. 

Hun betaler husleie for å bo der. De har ikke felles økonomi.

Anonymkode: b2f17...247

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (5 timer siden):

Kommer an på om hun prøver å skjule dette, om de har felles økonomi osv. I hvert fall vær åpen om det. 

Du må lese tråden. Hun betaler som jeg skrev mer enn sin del. Hun har vel ikke rapportplikt for egne penger? Han rapporterer jo åpenbart ikke, hun vet ikke engang nøyaktig hvor mye han betaler på huslånet, som hun betaler deler av.

Anonymkode: a2bf2...3e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må i alle fall slutte å gi han 5000kr i mnd så lenge du betaler halvparten av boutgifter! De pengene går jo til han når du heller kunne spart dem selv eller vært medeier i huset. Det er ren og skjær utnytting og jeg håper du ser det!

Anonymkode: 9c553...98d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slem han er TS 😢 Flytt for deg selv igjen. Siden du ikke ønsker egne barn,så har du nok av tid til å finne en som er et godt menneske.  Som deg ❤ Har vært borti samme ulla.. Men vi kom ikke så langt som samboerskap... da ALT skulle være på hans premisser.... hans hus,,,hans økonomi ,,ingen mulighet til å kjøpe seg inn ,, hans møbler og interiør...hans barn .. ( jeg har også barn )...hans familie,,,hans kamerat ..hans mamma...hans katt...han lurte meg til å bruke tid og penger på rydding og oppussing ( inntil da skulle vi finne løsning som gagnet begge ),,, 🙄 Vi hadde som særboere vært forlovet ,,,men han ville aldri snakke om en dato eller år ifht giftermål.. Glad jeg er kvitt luringen.... 

Anonymkode: 9161c...073

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nøyaktig hva var det han sa, egentlig?

Men uansett har du lov til å ombestemme deg. Det er ikke sånn at det man avtaler i starten av et forhold er sånn det må være resten av livet ... Mennesker utvikler seg hele tiden og dermed gjør forhold det også - eller de tar slutt.

Anonymkode: 8d85f...e72

Ja og han sier jo at du kan trekke deg. Trekk deg du. Du skal iallefall ikke føle deg forpliktet til å bli pga ungene. Det er jo synd om de har knytta seg til deg, men du må tenke på deg selv også oppi her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (18 timer siden):

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Ja og? Er ikke det bra? Da blir hun kvitt dusten 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

Ja og? Er ikke det bra? Da blir hun kvitt dusten 

Da må hun isåfall gjøre det slutt nå. Man gjør ikke noe dumt som han får greie på og så gjør han det slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (22 minutter siden):

Da må hun isåfall gjøre det slutt nå. Man gjør ikke noe dumt som han får greie på og så gjør han det slutt. 

Hvilken planet lever du på, hvor det er «dumt» og uredelig å spare penger for seg selv? 
Jeg og mannen sparer begge på hver vår kant; jeg aner ikke hvor mye eller lite han sparer, og vice versa. Det er faktisk helt vanlig i alle forhold, og ikke noe man har opplysningsplikt om til partneren. Du er helt på jordet. 

Anonymkode: 8407e...f82

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

norw skrev (41 minutter siden):

Da må hun isåfall gjøre det slutt nå. Man gjør ikke noe dumt som han får greie på og så gjør han det slutt. 

Det er jo ikke dumt sånn egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2021 at 12:05 AM, miss_li said:

Han er ikke like romantisk som meg, men det kan man ikke forlange heller 🤭 så jeg er den som gir komplimenter og gaver, han viser det på sin måte da, som at støtte meg i hverdagen, høre på meg når jeg forteller noe. Men har sagt til han flere ganger at jeg trenger høre fine ord i tillegg, fordi sånn er jeg, men da får jeg tilbake at han ikke er sånn og det visste jeg fra før av fordi det har han sagt. Og når jeg da sier at jeg ønsker at han skal prøve fordi jeg er en person som trenger høre det og så får jeg ikke noe svar eller så sier han bare "hva vil du jeg skal si da?" 🙄

Testamente - nei, samboerkontrakt har vi nå, men der deles alt som det gjorde når som før vi flyttet sammen. Jeg betaler "leie" til han på huset og halvparten av alle fellesutgifter å kommunale avg samt halvparten av mat å sånt. Han sier som de fleste andre sier når det kommer til hvor mye leie jeg skal betale - at det er det samme som om jeg sko ha leiet en annen plass ^^ 

At han støtter deg i hverdagen og lytter når du snakket er minimumskrav. Det er ikke å vise at han elsker deg. At han ikke kan møte deg på noen som helst måte bare fordi det ikke er han, viser at han ikke elsker deg, men at han elsker å ha en dame i hus som lan ta seg av barnet og huset for han.

Og om dere går fra hverandre sitter du igjen med nada, mens han har fått spart opp mer penger.

Da jeg og mannen flyttet sammen så flyttet jeg inn til han. Jeg betalte ikke leie, men hjalp til med mat og regninger osv. Da vi ble gift solgte han huset og vi kjøpte nytt hus sammen der vi eier huset sammen likt, selv om han har betalt mer enn meg.

Mannen min setter meg alltid først, tar valg utifra familien vår/oss, ser på oss som en enhet og gjør alt han kan for å møte mine behov. Han er en veldig maskulin mann som ikke er så god med følelser, men at gjør alltid sitt beste for å forstå mine og han elsker å se meg glad.

Slemt å si det ts, men finn deg wn ny mann :(

Anonymkode: 64c4c...a35

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (På 12.1.2021 den 8.16):

Har spurt han og bedt han forklare hvorfor - men han sier bare at for han så har det NULL verdi med papir eller ring på fingeren, det er bare tull å tøys. Han ville ikke sist gang og han har aldri hatt lyst til det...

Har og sagt at vi selvfølgelig skal skrive særeie men det hjelper ikke... men han vil jeg skal kjøpe meg inn i huset etter hvert, jeg har ikke egenkapital akkurat nå 😏

Selvfølgelig så har du ikke egenkapital. Du betaler leie, pluss halvpart av alle fellesutgifter inkl matutgifter(mannen har tre barn) Hvor mye betaler du egentlig i leie og husutgifter? Er dette en god deal for deg+ Og hvis du  er helt ærlig, har du bedre eller dårligere økonomi etter at dere flyttet sammen? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

norw skrev (På 12.1.2021 den 21.21):

Men hvis det blir oppdaget. Det er som sagt risikabelt. Risikerer at han gjør det slutt. 

Du høres jo litt sprø ut. Hvorfor er det risiko å spare penger på en egen konto? I dette tilfellet gjør jo han det også. Og selv om han ikke hadde gjort det, så er det en privatsak og en menneskerett å ha egen sparekonto. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til økonomi så den vel ikke direkte bedre siden vi flyttet sammen, men skal sies at det er min egen feil at jeg ikke spart opp penger for at kunne kjøpe noe selv 😩

Vi har ikke snakket om det mer nå siden barna er her denne uken og litt ut i neste uke.

Jeg er ikke helt der ennå at jeg vil gå ifra han, så jeg er veldig åpen på at se om vi kan finne løsninger sammen, men er litt usikker på hvilke konkrete punkter jeg skal ta opp, føler jeg må skrive det ned før vi snakker han og meg 😊

Vil gi både han og meg en sjanse og se ting fra flere sider for å se om det er noe vi kan jobbe på sammen.

Så om dere kunne hjulpet meg at finne frem punkter og spørsmål jeg skal ta opp så hadde det vært til stor hjelp ❤️ føler meg litt forvirret opp i alt dette her nå kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/12/2021 at 11:22 PM, Kristina S. said:

Han vil vel ikke gifte seg for da kan han ikke fortsette å svindle deg for penger og bruke hersketeknikken "det er mitt hus". At du har fått kjærlighet til gjengjeld for flere tusen i måneden som du har betalt spiller ingen trille. Han stjeler fra deg. Sett opp et regnskap med alle utgiftene du har hatt til dette huset og husholdningen, og levèr det til advokat.

Hun betaler leie. Det er ingenting ulovlig ved det og det er helt åpenbart ikke svindel. Hva i all verden skal hun si til advokat? "Hei, jeg betaler leie der jeg bor, i tillegg til min del av utgiftene, kan du hjelpe meg med å få andel av huset jeg leier?". 

Man kan si mye om denne fyren, men han stjeler IKKE. TS har inngått denne leieavtalen helt frivillig, og betaler frivillig. Hun kan forlate avtalen når som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (På 11.1.2021 den 15.52):

Skjønner han godt, gifte seg gjør man en gang;) (eller jeg i hvert fall) Når det ikke varer hvorfor gjøre det igjen? Skriv samboeravtale/kontrakt

Rart resonnement. Trodde du når du giftet deg at du aldri kunne bli skilt?

Anonymkode: e94f4...bd1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...