Gå til innhold

Han vil ikke gifte seg igjen, jeg føler meg utenfor


miss_li

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, miss_li said:

Når det kommer til økonomi så den vel ikke direkte bedre siden vi flyttet sammen, men skal sies at det er min egen feil at jeg ikke spart opp penger for at kunne kjøpe noe selv 😩

Vi har ikke snakket om det mer nå siden barna er her denne uken og litt ut i neste uke.

Jeg er ikke helt der ennå at jeg vil gå ifra han, så jeg er veldig åpen på at se om vi kan finne løsninger sammen, men er litt usikker på hvilke konkrete punkter jeg skal ta opp, føler jeg må skrive det ned før vi snakker han og meg 😊

Vil gi både han og meg en sjanse og se ting fra flere sider for å se om det er noe vi kan jobbe på sammen.

Så om dere kunne hjulpet meg at finne frem punkter og spørsmål jeg skal ta opp så hadde det vært til stor hjelp ❤️ føler meg litt forvirret opp i alt dette her nå kjenner jeg...

Du må kjenne på hva som er viktig for deg, og ta opp det. Det er ingen nytte i at jeg sier at jeg ville krevd hund, hvis hund egentlig ikke er så viktig for deg. DU må samle DINE tanker, ikke våre tanker. 

Jeg hadde hvertfall som punkt 1 sagt at jeg går ut døra for godt hvis han ikke slutter med retorikk av typen "sånn er jeg, det vet du, jeg kan ikke forandre meg, det er du som må tilpasse deg 100%".

Så du kan jo starte med å spørre hva han er villig til å gjøre NÅ for å øke din trivsel i denne familien. NÅ, ikke om 2 år. NÅ. 

Svarer han ingenting hadde jeg pakket og gått. 

Og jeg hadde gitt tydelig beskjed om at retorikken om at du liksom forlater barna kan han bare drite i. Han er far, han har et ansvar for barna, og det innebærer å ivareta et godt forhold til deg hvis han mener det er viktig. Han kan ikke ha en kjæreste som er der av ren goodwill for barna, det må han da se selv?? Det funker knapt mellom foreldre til barn, det funker IKKE mellom en stemor og far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Albbas skrev (37 minutter siden):

Du må kjenne på hva som er viktig for deg, og ta opp det. Det er ingen nytte i at jeg sier at jeg ville krevd hund, hvis hund egentlig ikke er så viktig for deg. DU må samle DINE tanker, ikke våre tanker. 

Jeg hadde hvertfall som punkt 1 sagt at jeg går ut døra for godt hvis han ikke slutter med retorikk av typen "sånn er jeg, det vet du, jeg kan ikke forandre meg, det er du som må tilpasse deg 100%".

Så du kan jo starte med å spørre hva han er villig til å gjøre NÅ for å øke din trivsel i denne familien. NÅ, ikke om 2 år. NÅ. 

Svarer han ingenting hadde jeg pakket og gått. 

Og jeg hadde gitt tydelig beskjed om at retorikken om at du liksom forlater barna kan han bare drite i. Han er far, han har et ansvar for barna, og det innebærer å ivareta et godt forhold til deg hvis han mener det er viktig. Han kan ikke ha en kjæreste som er der av ren goodwill for barna, det må han da se selv?? Det funker knapt mellom foreldre til barn, det funker IKKE mellom en stemor og far. 

Veldig bra skrevet ❤️ tusen takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Rart resonnement. Trodde du når du giftet deg at du aldri kunne bli skilt?

Anonymkode: e94f4...bd1

Nei men man lover jo til døden skiller, når man ser at det ikke går så ser jeg ikke poenget med å prøve igjen, holder lenge å være kjærester

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (16 minutter siden):

Nei men man lover jo til døden skiller, når man ser at det ikke går så ser jeg ikke poenget med å prøve igjen, holder lenge å være kjærester

Vi lovet aldri «til døden skiller», tror det må være noe folk i kirka gjør. 

Anonymkode: a5f22...de2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er lurt at du skriver ned en punktliste med ting du vil ta opp. Gi gjerne en kopi til ham i starten av møtet som dere bruker som agenda. Så diskuterer dere punkt for punkt, og ser hva dere kan justere/bli enige om. Du kan også gradere dine argumenter som BØR og MÅ slik at du vet hvor viktig det er for deg. En liste vil hjelpe deg når han prøver å snakke deg rundt. "Jeg gjør alt for deg bla bla" "Kanskje det, la oss se på listen så tar vi det derfra".

Listen bør ha alle punktene fra samlivet dere deler.

ØKONOMI

1: Jeg synes jeg betaler uforholdsmessig stor andel av husholdningen. 

Husleie  5000 (lån er X, renter er Y)

Mat.  20000

Strøm.   

Utgift 4

Utgift 5

Sum: du og jeg betaler 50% hver.

Husholdet består av 2 voksne og 3 barn. Du har økonomisk ansvar for barna, jeg har ikke. Hva er en mer korrekt brøk? Min andel bør reduseres.

2: Jeg ønsker å investere i bolig. Jeg er villig til å betale samme sum som idag, hvis X000 går til å kjøpe seg inn i bolig. Dette skal isåfall kontraktfestes. Hvis du ikke vil la meg kjøpe meg inn, vil jeg bruke de fristilte pengene (se pkt 1) til å investere i annen bolig, f.eks for utleie.

(det du skal få igjennom her er at dine ekstra-penger, altså utenom å dekke eget livsopphold, ikke skal brukes på å sponse hans hus eller drift av hans barn)

 

BARNEPASS

1: Jeg gjør X,Y,Z i huset og med barna. Du gjør Æ, Ø, Å. Denne fordelingen er OK/Skjev (begrunn hvorfor - poenget her er hvis du bruker for mye av din tid på husarbeid og barnepass, som egentlig er hans ansvar, tid du ville fått frigjort til hund hvis korrigert)

KJÆLEDYR

1: Jeg vil ha hund nå. Ikke om 3 år. Jeg tar alt ansvar økonomisk, stell og turer for hunden. Hvis du må bidra hvis jeg f.eks er syk eller bortreist, vil det uansett bli mye mindre enn jeg hjelper deg med dine barn. Hunden er mitt barn jeg tar med inn i vår mine/dine/vår-familie.

Anonymkode: 54d51...471

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg tror også det er lurt at du skriver ned en punktliste med ting du vil ta opp. Gi gjerne en kopi til ham i starten av møtet som dere bruker som agenda. Så diskuterer dere punkt for punkt, og ser hva dere kan justere/bli enige om. Du kan også gradere dine argumenter som BØR og MÅ slik at du vet hvor viktig det er for deg. En liste vil hjelpe deg når han prøver å snakke deg rundt. "Jeg gjør alt for deg bla bla" "Kanskje det, la oss se på listen så tar vi det derfra".

Listen bør ha alle punktene fra samlivet dere deler.

ØKONOMI

1: Jeg synes jeg betaler uforholdsmessig stor andel av husholdningen. 

Husleie  5000 (lån er X, renter er Y)

Mat.  20000

Strøm.   

Utgift 4

Utgift 5

Sum: du og jeg betaler 50% hver.

Husholdet består av 2 voksne og 3 barn. Du har økonomisk ansvar for barna, jeg har ikke. Hva er en mer korrekt brøk? Min andel bør reduseres.

2: Jeg ønsker å investere i bolig. Jeg er villig til å betale samme sum som idag, hvis X000 går til å kjøpe seg inn i bolig. Dette skal isåfall kontraktfestes. Hvis du ikke vil la meg kjøpe meg inn, vil jeg bruke de fristilte pengene (se pkt 1) til å investere i annen bolig, f.eks for utleie.

(det du skal få igjennom her er at dine ekstra-penger, altså utenom å dekke eget livsopphold, ikke skal brukes på å sponse hans hus eller drift av hans barn)

 

BARNEPASS

1: Jeg gjør X,Y,Z i huset og med barna. Du gjør Æ, Ø, Å. Denne fordelingen er OK/Skjev (begrunn hvorfor - poenget her er hvis du bruker for mye av din tid på husarbeid og barnepass, som egentlig er hans ansvar, tid du ville fått frigjort til hund hvis korrigert)

KJÆLEDYR

1: Jeg vil ha hund nå. Ikke om 3 år. Jeg tar alt ansvar økonomisk, stell og turer for hunden. Hvis du må bidra hvis jeg f.eks er syk eller bortreist, vil det uansett bli mye mindre enn jeg hjelper deg med dine barn. Hunden er mitt barn jeg tar med inn i vår mine/dine/vår-familie.

Anonymkode: 54d51...471

Denne lista er perfekt ts. Gå igjennom den. Om han nekter å imøtekomme deg da vet du at han er null å samle på

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror også det er lurt at du skriver ned en punktliste med ting du vil ta opp. Gi gjerne en kopi til ham i starten av møtet som dere bruker som agenda. Så diskuterer dere punkt for punkt, og ser hva dere kan justere/bli enige om. Du kan også gradere dine argumenter som BØR og MÅ slik at du vet hvor viktig det er for deg. En liste vil hjelpe deg når han prøver å snakke deg rundt. "Jeg gjør alt for deg bla bla" "Kanskje det, la oss se på listen så tar vi det derfra".

Listen bør ha alle punktene fra samlivet dere deler.

ØKONOMI

1: Jeg synes jeg betaler uforholdsmessig stor andel av husholdningen. 

Husleie  5000 (lån er X, renter er Y)

Mat.  20000

Strøm.   

Utgift 4

Utgift 5

Sum: du og jeg betaler 50% hver.

Husholdet består av 2 voksne og 3 barn. Du har økonomisk ansvar for barna, jeg har ikke. Hva er en mer korrekt brøk? Min andel bør reduseres.

2: Jeg ønsker å investere i bolig. Jeg er villig til å betale samme sum som idag, hvis X000 går til å kjøpe seg inn i bolig. Dette skal isåfall kontraktfestes. Hvis du ikke vil la meg kjøpe meg inn, vil jeg bruke de fristilte pengene (se pkt 1) til å investere i annen bolig, f.eks for utleie.

(det du skal få igjennom her er at dine ekstra-penger, altså utenom å dekke eget livsopphold, ikke skal brukes på å sponse hans hus eller drift av hans barn)

 

BARNEPASS

1: Jeg gjør X,Y,Z i huset og med barna. Du gjør Æ, Ø, Å. Denne fordelingen er OK/Skjev (begrunn hvorfor - poenget her er hvis du bruker for mye av din tid på husarbeid og barnepass, som egentlig er hans ansvar, tid du ville fått frigjort til hund hvis korrigert)

KJÆLEDYR

1: Jeg vil ha hund nå. Ikke om 3 år. Jeg tar alt ansvar økonomisk, stell og turer for hunden. Hvis du må bidra hvis jeg f.eks er syk eller bortreist, vil det uansett bli mye mindre enn jeg hjelper deg med dine barn. Hunden er mitt barn jeg tar med inn i vår mine/dine/vår-familie.

Anonymkode: 54d51...471

Dette!!

Anonymkode: 3274c...4c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg tror også det er lurt at du skriver ned en punktliste med ting du vil ta opp. Gi gjerne en kopi til ham i starten av møtet som dere bruker som agenda. Så diskuterer dere punkt for punkt, og ser hva dere kan justere/bli enige om. Du kan også gradere dine argumenter som BØR og MÅ slik at du vet hvor viktig det er for deg. En liste vil hjelpe deg når han prøver å snakke deg rundt. "Jeg gjør alt for deg bla bla" "Kanskje det, la oss se på listen så tar vi det derfra".

Listen bør ha alle punktene fra samlivet dere deler.

ØKONOMI

1: Jeg synes jeg betaler uforholdsmessig stor andel av husholdningen. 

Husleie  5000 (lån er X, renter er Y)

Mat.  20000

Strøm.   

Utgift 4

Utgift 5

Sum: du og jeg betaler 50% hver.

Husholdet består av 2 voksne og 3 barn. Du har økonomisk ansvar for barna, jeg har ikke. Hva er en mer korrekt brøk? Min andel bør reduseres.

2: Jeg ønsker å investere i bolig. Jeg er villig til å betale samme sum som idag, hvis X000 går til å kjøpe seg inn i bolig. Dette skal isåfall kontraktfestes. Hvis du ikke vil la meg kjøpe meg inn, vil jeg bruke de fristilte pengene (se pkt 1) til å investere i annen bolig, f.eks for utleie.

(det du skal få igjennom her er at dine ekstra-penger, altså utenom å dekke eget livsopphold, ikke skal brukes på å sponse hans hus eller drift av hans barn)

 

BARNEPASS

1: Jeg gjør X,Y,Z i huset og med barna. Du gjør Æ, Ø, Å. Denne fordelingen er OK/Skjev (begrunn hvorfor - poenget her er hvis du bruker for mye av din tid på husarbeid og barnepass, som egentlig er hans ansvar, tid du ville fått frigjort til hund hvis korrigert)

KJÆLEDYR

1: Jeg vil ha hund nå. Ikke om 3 år. Jeg tar alt ansvar økonomisk, stell og turer for hunden. Hvis du må bidra hvis jeg f.eks er syk eller bortreist, vil det uansett bli mye mindre enn jeg hjelper deg med dine barn. Hunden er mitt barn jeg tar med inn i vår mine/dine/vår-familie.

Anonymkode: 54d51...471

❤️ denne var super! tusen takk for hjelpen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (3 minutter siden):

❤️ denne var super! tusen takk for hjelpen

Du må være overbevist om at du har krav på de tingene du skal be om, IKKE la ham vippe deg av pinnen med manipulasjon eller dårlig samvittighet, det kan du si til ham "jeg er veldig glad i barna og dersom vi bestemmer oss for å bli særboere så vil jeg fortsette å være glad i barna, vi mister ikke båndet vårt og jeg vil be deg slutte å bruke det mot meg". Det er IKKE ok det han sier og gjør. 

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (2 timer siden):

Når det kommer til økonomi så den vel ikke direkte bedre siden vi flyttet sammen, men skal sies at det er min egen feil at jeg ikke spart opp penger for at kunne kjøpe noe selv 😩

Vi har ikke snakket om det mer nå siden barna er her denne uken og litt ut i neste uke.

Jeg er ikke helt der ennå at jeg vil gå ifra han, så jeg er veldig åpen på at se om vi kan finne løsninger sammen, men er litt usikker på hvilke konkrete punkter jeg skal ta opp, føler jeg må skrive det ned før vi snakker han og meg 😊

Vil gi både han og meg en sjanse og se ting fra flere sider for å se om det er noe vi kan jobbe på sammen.

Så om dere kunne hjulpet meg at finne frem punkter og spørsmål jeg skal ta opp så hadde det vært til stor hjelp ❤️ føler meg litt forvirret opp i alt dette her nå kjenner jeg...

Nei, akkurat der begynner jeg å slutte å ta deg alvorlig. 

Det er overtydelig at denne mannen vil kun ha deg i hus for å hjelpe seg med regningene, ungene og praktisk arbeid i hus. Du som person betyr nada for ham, alt han sier og gjør har hitil vist deg det. Ager ut fra det du allerede vet. Ikke vær ei sånn "velg meg, velg meg" kjerring som finner seg i alt bare for å ha en kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til TS . Glad for listen du fikk,, du har trua.. Jeg har ikke det,,og er litt lei meg på dine vegne og hva du nå skal gjennom ..Tvilen min er massiv,,, men det er hva du selv gjør det til fremover nå 😅 Alle her på sidelinjen står i parade med røde flagg 😢❤,, men vet jo selv av erfaring hva ens hjerte kan fortelle en.... Men ting må ofte erfares.  Fint du søkte råd på KG , nå er du bedre rustet . 🌷🌷🌷

Anonymkode: 9161c...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (19 minutter siden):

Nei, akkurat der begynner jeg å slutte å ta deg alvorlig. 

Det er overtydelig at denne mannen vil kun ha deg i hus for å hjelpe seg med regningene, ungene og praktisk arbeid i hus. Du som person betyr nada for ham, alt han sier og gjør har hitil vist deg det. Ager ut fra det du allerede vet. Ikke vær ei sånn "velg meg, velg meg" kjerring som finner seg i alt bare for å ha en kar.

Ja, men la oss ikke gi henne flere oppgaver enn hun kan løse, jeg synes det er fint at hun har gått fra å ville desperat gifte seg eller forlove seg til å ta imot råd og forslag til krav. Hun går rette veien, en av dagene vil hun innse at dette ikke fungerer og avslutte fordi hun vet at det er best.  Om hun går fra ham nå og ikke egentlig har overbevisningen så er det fort gjort at han tauer henne inn igjen. Hun trenger litt hjelp og støtte til å gå fra en "velg meg velg meg velg meg" dame til å bli en "her skal du høre hvordan det blir, ellers kan du dra til helvete" dame 👍

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men la oss ikke gi henne flere oppgaver enn hun kan løse, jeg synes det er fint at hun har gått fra å ville desperat gifte seg eller forlove seg til å ta imot råd og forslag til krav. Hun går rette veien, en av dagene vil hun innse at dette ikke fungerer og avslutte fordi hun vet at det er best.  Om hun går fra ham nå og ikke egentlig har overbevisningen så er det fort gjort at han tauer henne inn igjen. Hun trenger litt hjelp og støtte til å gå fra en "velg meg velg meg velg meg" dame til å bli en "her skal du høre hvordan det blir, ellers kan du dra til helvete" dame 👍

Anonymkode: 8c109...514

Ja 🙂,,,enig! Stor kreditt til vedkommende som skrev den listen !! Ååå,gjør vondt langt inn i  sjela,,,fordi TS er fylt av villighet til løsning,,,og ikke har mottatt noe i nærheten selv,til nå... Kunne hun ikke møtt NOEN ANDRE i utgangspunktet 🙈😅❣?!

Anonymkode: 9161c...073

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, men la oss ikke gi henne flere oppgaver enn hun kan løse, jeg synes det er fint at hun har gått fra å ville desperat gifte seg eller forlove seg til å ta imot råd og forslag til krav. Hun går rette veien, en av dagene vil hun innse at dette ikke fungerer og avslutte fordi hun vet at det er best.  Om hun går fra ham nå og ikke egentlig har overbevisningen så er det fort gjort at han tauer henne inn igjen. Hun trenger litt hjelp og støtte til å gå fra en "velg meg velg meg velg meg" dame til å bli en "her skal du høre hvordan det blir, ellers kan du dra til helvete" dame 👍

Anonymkode: 8c109...514

Gode poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du må være overbevist om at du har krav på de tingene du skal be om, IKKE la ham vippe deg av pinnen med manipulasjon eller dårlig samvittighet, det kan du si til ham "jeg er veldig glad i barna og dersom vi bestemmer oss for å bli særboere så vil jeg fortsette å være glad i barna, vi mister ikke båndet vårt og jeg vil be deg slutte å bruke det mot meg". Det er IKKE ok det han sier og gjør. 

Anonymkode: 8c109...514

Ja, angående det med barna, så husk på: Barna er hans barn, og hans ansvar. (Også ansvaret for å ta hensyn til deres følelser er hans.)

Om dere flytter fra hverandre, fordi HAN ikke er en god kjæreste for deg, så er ikke dette barnas skyld. 
Det har du lov til å fortelle barna. Du kan fortelle dem at du fortsatt er glad i dem, og at de fortsatt kan ha kontakt med deg hvis de vil.
Om han er en dust, så har ikke du noe ansvar overfor han for å ikke fortelle barna hans at han er en dust. 
(Du er ikke forelder, du trenger ikke å ha et godt samarbeid med han videre.) 

Det jeg vil frem til, er at om han mener at det at du er der, er barnas beste. Da må HAN gjøre det som skal til for at du ØNSKER å fortsette å være der. (Han bør faktisk forsøke å gjøre alt som står i hans makt!) 

Og når du skriver liste, TS, pass på å minne deg selv på hva som er viktigst både på lista og i livet. 
Om han nå går med på giftemål. Vil det løse de andre problemene? (Som at han utnytter deg og ikke respekterer deg?) 
I mitt hode er det følgende som må til for at dere i det hele tatt skal forsøke å fortsette å ha et forhold: 

  • Han må være villig til å lytte uten å "forsvare seg" (Dvs. forsøke å motsi dine sannheter og følelser)
  • Han må slutte å forsøke å definere hvordan du skal føle. (Du eier dine følelser, og det er faktisk ikke mulig å fortelle noen at de ikke føler det de føler.) (Selv om han mener dine følelser er urimelige, så er de fortsatt dine følelser, som han må forholde seg til.) 
  • Barna holdes utenfor i diskusjoner om deres forhold (og hva du skal bruke penger på.) 
  • Han må være villig til å gjøre forandringer i egen oppførsel. (Genuine forsøk, som du ser, og over lang tid. Ikke bare si at "jeg prøvde, men klarer ikke.") 

Og i tillegg til denne listen, så må den økonomiske skjevfordelingen rettes opp i. Han må, som minimum, ta fullt økonomisk ansvar for sine barn. Og er han virkelig glad i deg, bør han også gjøre endringer som gjør at du får mulighet til å sikre din økonomi også, f.eks. ved å kjøpe en leilighet til utleie, eller i det minste spare opp penger.


 

Anonymkode: bc303...edb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Ja, men la oss ikke gi henne flere oppgaver enn hun kan løse, jeg synes det er fint at hun har gått fra å ville desperat gifte seg eller forlove seg til å ta imot råd og forslag til krav. Hun går rette veien, en av dagene vil hun innse at dette ikke fungerer og avslutte fordi hun vet at det er best.  Om hun går fra ham nå og ikke egentlig har overbevisningen så er det fort gjort at han tauer henne inn igjen. Hun trenger litt hjelp og støtte til å gå fra en "velg meg velg meg velg meg" dame til å bli en "her skal du høre hvordan det blir, ellers kan du dra til helvete" dame 👍

Anonymkode: 8c109...514

Enig! 

Dessuten er det jo et "sunnhetstegn" at hun kjente på at noe var såpass galt at hun gikk inn på siden her for å spørre om råd. 
Det betyr jo at hun innerst inne ikke synes at han skal ha så mye bestemmelsesrett i forholdet som det han har. :)

Hun må bare få lov til å jobbe seg gjennom dette gradvis slik at hun blir trygg på egen magefølelse og egenverdi.

Lykke til TS, dette klarer du! 

Anonymkode: bc303...edb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen ❤️ varmer inn i hjerteroten at folk tar seg tid at hjelpe andre når dem har problemer og gi støtte/råd.

Jeg vet at jeg har problemer med at sette meg først, det har jeg dessverre alltid hatt. Så det er en sak jeg må jobbe med.

Sen er jeg en håpløs romantiker som ser det litt for rosenrødt hver gang jeg er forelsket og finner en som elsker meg tilbake. Det vet jeg og kan va negativt på en måte 😅

Skal ta dette gradvis og gi han en sjanse til at møte meg halvveis. Så får jeg ta det som det kommer. Det jeg trur jeg må begynner gjør allerede nå er i hvert fall at fokusere mer på meg selv. Både når det kommer til at sette av tid og sette litt grenser. Jeg får veldig dårlig samvittighet når jeg sier nei til ting fordi jeg vil at andre skal ha det bra 🙄 så der er og en ting jeg må jobbe med.

Så nå skal jeg fokusere mye mer på egen helse, trening og gjør ting JEG syns er kjekt, leve mitt liv samtidig - ikke sette det på vent som jeg ofte gjør.

Så lenge vi ikke er gifte 😜 eller eier/kjøpt noen bolig sammen så er det enkelt at flytte ut om det nå skulle komme til det.

Jeg holder dere oppdatert etter hvert som det skjer noe ❤️ 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss_li skrev (4 minutter siden):

Tusen takk alle sammen ❤️ varmer inn i hjerteroten at folk tar seg tid at hjelpe andre når dem har problemer og gi støtte/råd.

Jeg vet at jeg har problemer med at sette meg først, det har jeg dessverre alltid hatt. Så det er en sak jeg må jobbe med.

Sen er jeg en håpløs romantiker som ser det litt for rosenrødt hver gang jeg er forelsket og finner en som elsker meg tilbake. Det vet jeg og kan va negativt på en måte 😅

Skal ta dette gradvis og gi han en sjanse til at møte meg halvveis. Så får jeg ta det som det kommer. Det jeg trur jeg må begynner gjør allerede nå er i hvert fall at fokusere mer på meg selv. Både når det kommer til at sette av tid og sette litt grenser. Jeg får veldig dårlig samvittighet når jeg sier nei til ting fordi jeg vil at andre skal ha det bra 🙄 så der er og en ting jeg må jobbe med.

Så nå skal jeg fokusere mye mer på egen helse, trening og gjør ting JEG syns er kjekt, leve mitt liv samtidig - ikke sette det på vent som jeg ofte gjør.

Så lenge vi ikke er gifte 😜 eller eier/kjøpt noen bolig sammen så er det enkelt at flytte ut om det nå skulle komme til det.

Jeg holder dere oppdatert etter hvert som det skjer noe ❤️ 

Jeg synes du har kommet godt på vei allerede, du innser hva dine sårbare punkt er og at det lett kan utnyttes av noen når du får sterke følelser. 

Du har rett og PLIKT faktisk til å sette deg selv først, dvs at du må bygge deg selv og ditt liv, ikke la ditt liv handle om å redde/tjene andre. Du skal finne glede i å gjøre ting for deg, ingen der kommer til å lide av at du setter deg selv først. 

Altså, se slik på det, om huset forfaller og barna ikke blir passet fordi du er ute og lever DITT LIV så be ham ansette både vaskehjelp og barnevakt, han har faen meg råd til å ansette en butler på heltid pga alle pengene du har betalt til ham og husholdningen. Heretter er det fokus på DEG. små steg, kom hit og søk støtte og hjelp, du kan skrive alle tanker og følelser her, som det kanskje ikke er så lett å snakke om.

Klem!!

Anonymkode: 8c109...514

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til gogutta skrev (På 12.1.2021 den 12.43):

Synes du har fått mange gode tips. 
 

Jeg er redd for at du har en dårlig økonomisk avtale, og i praksis taper på samboerskapet dersom dere skulle gå fra hverandre. 
 

Når det gjelder hva som er «riktig» at du betaler i husleie, mener jeg at  du iallefall ikke skal betale mer enn hva du ville betalt i leie for rom i er kollektiv. Begge parter bør «tjene» på at man bor sammen. Oppfatter at du betaler 5000 kr + fellesutgifter, strøm, abo osv.
 

Det er ikke vanlig å betale fellesutgifter ved leie. Du bør også være obs på at han bør betale en større andel av slike kostnader, både fordi han har barn, men også fordi han alene skal betale den andel av kostnadene som knytter seg til utleieleiligheten. (Leies leiligheten ut inkl. strøm og abonnementer?)

Du kommer jo automatisk i en dårlig posisjon dersom du ikke kan kjøpe deg inn, ettersom din betaling da går til leie. Som andre har vært inne på kan det kanskje være en mulighet å kjøpe seg inn i en viss andel av boligen? F.eks. sånn at du kjøper deg inn i 30 % av boligen, og at din andel finansieres ved lån (som da selvsagt tas opp i ditt navn). Ikke sikkert du i praksis bruker/har behov for så mye mer enn 30 % av den delen av huset dere bor i heller (?) sånn at det sånn sett antakelig er rettferdig. Da får du en eierandel i huset som er lånefinansiert, og i steden for å betale leie betaler du ned på ditt lån. Du skal da også ha en tilsvarende andel i leieinntektene fra leiligheten. (Du må jo regne på om du har råd til å ta opp et slikt lån med renter og avdrag). 
 

Jeg tenker at du bør utfordre han litt for å se handling som viser at han faktisk gir noe også, og ikke bare får, slik at du får en bekreftelse på at han satser på deg. Hans reaksjon på at du kjøper deg inn i boligen vil i så måte være interessant. 

Og det at hun kjøper seg inn må tinglyses i hennes navn, slik at hun eier etter loven.

Anonymkode: 70369...356

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...