Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

På Eurovision sin Facebook-side er det 1,6k liker på sangen 1,3 K gråtefjes. 567 hjerter og 266 sinte fjes. 
 

Hvis man skal ta utgangspunkt i dette kan alt skje. 

Anonymkode: d4b03...3b8

Du bryr deg altfor mye om hva andre mener....

Anonymkode: 216c6...089

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du bryr deg altfor mye om hva andre mener....

Anonymkode: 216c6...089

Neida. Det var et tilsvar til andre lenger opp som mener at «alle» hater låta. 

Anonymkode: d4b03...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva klager dere på egentlig? Her har vi en typisk eurovision vinner, tåredryppende historie, rare, sære og pompøse effekter og litt platt låt, vinneroppskrift 😁👍

Liker Tix jeg 😊 

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ESC ofte mer enn bare låt/show også, hvis man ser de siste årene så har nok historiene bak vinnerlåtene en påvirkning på resultatet også. Han fra Nederland som vant i 2019 skrev låta til en kompis som døde noen år før, han fra Portugal var hjertesyk og sang en låt skrevet av søstra, hun fra Ukraina skrev om bestemorens historie da de ble innvadert fra Russland.

 

TIX vil nok garantert få en del oppmerksomhet i dagene før ESC. Både fra media som vil snakke med karakteren TIX med pelskåpe og solbriller, men også media som vil snakke med Andreas om hans utfordringer med mental helse.

 

Mental helse, særlig blant gutter og menn er absolutt noe som bør tas tak i, og syns TIX gjør en god jobb med å bruke plattformen sin til å snakke om dette temaet. Håper han får muligheten til å gjøre dette i ESC også, ikke for å sanke sympatistemmer, men for å løfte temaet på banen, og kanskje kunne være et forbilde for andre unge som sliter

Anonymkode: aa27e...950

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet de egentlig at det ikke er stort omfang?

Sitat

– Omfanget har vært svært lite sett opp mot den totale mengden brukere som stemte i går, og har ikke påvirket noen av resultatene i de tre rundene med avstemning.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAG2KX/stemmesjef-etter-mgp-troebbel-forstaar-frustrasjonen

Kan man på noen måte måle hvor mange som ikke fikk stemt/kommet inn på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mynona said:

Hvordan vet de egentlig at det ikke er stort omfang?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAG2KX/stemmesjef-etter-mgp-troebbel-forstaar-frustrasjonen

Kan man på noen måte måle hvor mange som ikke fikk stemt/kommet inn på siden?

Går ut fra at de ser på antall kontoer vs antall stemmer. 

Anonymkode: 5c3d9...be5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Marthe Brenne kommet med noen uttalelse?, eller er hun stille i båten?

Anonymkode: e28bd...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (41 minutter siden):

Hvordan vet de egentlig at det ikke er stort omfang?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pAG2KX/stemmesjef-etter-mgp-troebbel-forstaar-frustrasjonen

Kan man på noen måte måle hvor mange som ikke fikk stemt/kommet inn på siden?

Avhengig av hva problemet var og hvor problemet var, går det fra enkelt til umulig. 
Men en god antydning er som påpekt over forholdet mellom påloggede og stemmer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Går ut fra at de ser på antall kontoer vs antall stemmer. 

Anonymkode: 5c3d9...be5

 

Druid skrev (1 minutt siden):

Avhengig av hva problemet var og hvor problemet var, går det fra enkelt til umulig. 
Men en god antydning er som påpekt over forholdet mellom påloggede og stemmer

OK, takk :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynona skrev (1 minutt siden):

 

OK, takk :)  

Husk og at statistisk sett så vil fordelingen av de som ikke fikk stemt være noen lunde likt som fordelingen av de som fikk stemt. Når Tix vant med 100 000 stemmer er det nok rimelig sikkert at han vant.

Anonymkode: e28bd...9a6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overasket over at Tix vant, hadde fryktet det, men trodde egentlig at Keiino skulle dra det i land. Også overrasket over topp 4, hadde sett for meg Imerika og Raylee fremfor Jorn og Blåsemafiaen. 

Tror dessverre ikke TIx har noen sjanse i semifinalen, sangen skiller seg ikke spesielt ut og blir fort kjedelig. Håper selvsagt at jeg tar feil og at Tix overrasker, men jeg tror nok Keiino hadde hatt mye større sjanser i den internasjonale finalen, nå skal vi være fornøyd bare med å komme til den..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Spotify er «ut av mørket» hørt 2,9mill ganger, og momentum er hørt 1,9mill ganger. 

I tillegg var tix var enda bedre på engelsk.. i mine ører iallfall.. på tide å legge ballen død?

tix var best, og tix vant. 

Anonymkode: 99e55...abd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bunny_94 skrev (På 18.2.2021 den 10.36):

Lets face it. Ingen andre enn Keiino kommer til å ha sjans å nå langt i ESC.. Så please ikke gjør noe dumt nå folkens!

Selv om det er fint at sangen blir likt ut i Europa, skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det er så viktig at den må vinne eller komme langt. Jeg holdt en knapp med KEIINO, men synes TIX sin også var flott. Så jeg er ikke noe sur for at den vant. Den vil kanskje ikke gjøre det like bra i ESC som det andre sanger kunne gjort, men jeg synes faktisk ikke det gjør så mye. Jeg er stolt av bidraget.😊

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes definitivt Witch Woods var klaaart den beste sangen. Rar, men kul og da har den jo selvsagt ingen sjanse... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er ESC ofte mer enn bare låt/show også, hvis man ser de siste årene så har nok historiene bak vinnerlåtene en påvirkning på resultatet også. Han fra Nederland som vant i 2019 skrev låta til en kompis som døde noen år før, han fra Portugal var hjertesyk og sang en låt skrevet av søstra, hun fra Ukraina skrev om bestemorens historie da de ble innvadert fra Russland.

 

TIX vil nok garantert få en del oppmerksomhet i dagene før ESC. Både fra media som vil snakke med karakteren TIX med pelskåpe og solbriller, men også media som vil snakke med Andreas om hans utfordringer med mental helse.

 

Mental helse, særlig blant gutter og menn er absolutt noe som bør tas tak i, og syns TIX gjør en god jobb med å bruke plattformen sin til å snakke om dette temaet. Håper han får muligheten til å gjøre dette i ESC også, ikke for å sanke sympatistemmer, men for å løfte temaet på banen, og kanskje kunne være et forbilde for andre unge som sliter

Anonymkode: aa27e...950

Dette er jeg helt enig i. Det er et viktig budskap, ikke minst nå med korona hvor rekordmange sliter psykisk.

Det som er trist er jo at i disse koronatider er det jo ikke sikkert slike budskap vil komme frem som i normale år. Vi vet jo ikke hvordan esc blir i år, i verste fall er det ikke noen som kommer seg til Rotterdam i det hele tatt, sangene vil bli representert gjennom forhåndsinnspilte videoer feks. Slike esc førfester er det vel lite sannsynlig vil bli noe av, det vil nok gå utover den PRen låtene får i år. Det gjenstår å se, men det er i så fall trist, for budskapet til Tix er bra og viktig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nastine skrev (3 timer siden):

Hva klager dere på egentlig? Her har vi en typisk eurovision vinner, tåredryppende historie, rare, sære og pompøse effekter og litt platt låt, vinneroppskrift 😁👍

Liker Tix jeg 😊 

 

Hater den sangen. Den var ikke særlig bra. Det vi trenger, er en sang som stikker seg ut. Ikke en som ligger i samme lapskausen som de andre bidragene.

Keiino i 2019 var superbra og den stakk seg ut fra det andre.

Anonymkode: de30f...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker at TIX vant! (og jeg er 45) 

Dere som er så påståelige når det gjelder bunnplassering; når Netta fra Israel vant med sin sang?!? 😳 😳 

Anonymkode: 326c0...468

Nettas sang var ikke akkurat god heller.

Anonymkode: de30f...81b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nettas sang var ikke akkurat god heller.

Anonymkode: de30f...81b

Joooooda 

Anonymkode: 216c6...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...