Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bunny_94 skrev (1 time siden):

Herregud, om du ser på en av mine tidligere svar så forklarte jeg hvorfor jeg skrev det jeg gjorde  og at det mulig kom ut feil. Og som jeg skrev senere syns jeg det er kult at folk engasjerer seg mer i MGP, men at jeg håper de faktisk engasjerer seg like mye for ESC. Trenger ikke å bli stygg liksom. 

Du var den eneste som ble stygg med å skrive at alle som stemte Tix ikke har stemmerett eller rett til å engasjere seg i mgp, da må du tåle reaksjoner.

Synes det er smålig av deg å tilegne folk motiver som at de ikke bryr seg om esc fordi de stemte Tix. 

Du burde komme over at Keiino ikke vant. Sangen deres var rett og slett ikke bra nok, og dessverre en dårlig kopi av Spirits in the Sky. Derfor tapte den. Riktig sang vant, og det med god margin.

Husk at du sitter ikke med fasiten barr fordi du er en ihugra esc fan, Keiino tapte i 2019, ingen grunn til at det skulle gått noe bedre i år med en dårligere sang.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå):

Du var den eneste som blir stygg, da må du tåle reaksjoner.

Synes det er smålig av deg å tilegne folk motiver som at de ikke bryr seg om esc fordi de stemte Tix. 

Du burde komme over at Keiino ikke vant. Sangen deres var rett og slett ikke bra nok, og dessverre en dårlig kopi av Spirits in the Sky. Derfor tapte den. Riktig sang vant, og det med god margin.

Husk at du sitter ikke med fasiten, Keiino tapte i 2019, ingen grunn til at det skulle gått noe bedre i år med en dårligere sang.

Jeg har aldri sagt at jeg har fasiten. Jeg har bare ytret irritasjon om flere kommentarer der folk direkte har skrevet at de driter i ESC. 

For Norge sin del håper jeg at han gjør det bra og har aldri sagt noe annet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, vi slipper i det minste å bekymre oss for å holde finalen på Norsk jord neste år :fnise:

 

Anonymkode: a54e1...164

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlmaSofie
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jaja, vi slipper i det minste å bekymre oss for å holde finalen på Norsk jord neste år :fnise:

 

Anonymkode: a54e1...164

Det har vi sluppet å bekymre oss for de fleste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, maken til sutring fra Keiino-fans. Jeg likte de blåsegutta, Kim og Tix best. Å sende nok en joikelåt til MGP skjønner jeg ikke vitsen med. Det er vel bare nordmenn som liker joik.  De hadde jo prikk lik låt for to år siden også. 
Ikke har jeg sett på Lindmo, ikke har jeg fått med meg at artisten sliter med helsa (før etterpå når folk her mente det var derfor han hadde vunnet :roll: ), jeg stemte på den sangen som var best av de to som var igjen til slutt,  ikke fordi jeg syntes synd på noen.  Jeg er over 50. 

Heksa og joikeren vant heldigvis ikke.  

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket over at Keiino ikke vant, og syntes låten til Tix omtrent var puteflaut dårlig første gangen jeg hørte den. Men nå har jeg endret synspunkt litt, og innrømmer at den setter seg irriterende fort på hjernen, og kanskje likevel har et potensiale. Jeg synes også Tix har en viss porsjon X-faktor, som kan komme til å gi ekstra stemmer i den europeiske finalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bunny_94 skrev (2 timer siden):

Anbefaler deg å se "the making of Monument" på youtube. Kult at du kommenterer uten noe som helst info om hvordan de lagde den. Er vel heller Visit Norge som burde bruke videoen, for den er faktisk helt nydelig. 

Jeg har vel ikke klagd på videoen? Så klart den er fin. Og VN kan gjerne bruke den for min del. Norgesreklame er jo Norgesreklame uansett. Men at de er så fantastiske og gjør alt selv (fordi de elsker Norge) er jo ikke tilfelle. De får hjelp, de har vært mange steder, og de gjør det for å vinne. Akkurat som andre, de er ikke unike! Sangen er også helt grei og fengende nok, men nesten kopi av forrige. Derfor ingenting å sende videre - i mine øyne. 

Anonymkode: 48ce5...2ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 9.37):

« Etter dette med P3 Gull var det slik at uansett hva jeg gjorde, så var det aldri bra nok for musikkbransjen, for man skulle alltid dra frem de grove russelåtene fra 2015»

https://p3.no/musikk/tix-p3-gull-2020/

 

kanskje dere kan slutte å bruke russesanger fra 2015 som argumenter? Tidligere her i tråden. Gutten har utviklet seg til en mann på disse 6årene, forskjell på å være nyutekssminert russ og nå snart i slutten av 20-årene. Han har blitt voksen, holder seg unna alt av narkotika,  holder seg unna alt av vold, er seriøs og øver øver øver og lager musikk. Han er et godt forbilde og en god representant å sende helt personlig, og musikken fenger. 

Anonymkode: 5d5ae...440

Det er ikke nok. Det er mange artister som holder seg unna rus og vold. Det betyr ikke at de skal vinne i mgp.

Anonymkode: de30f...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tix fikk rundt 30 prosent flere stemmer enn keiino. Det tyder vel på at folk likte sangen. Jeg har vært grand prix-fan i 40 år og stemte på Tix...

Anonymkode: efdf0...c44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg overreagerte litt da Tix vant. Hadde litt mye innabords og var så fiksert på at Keiino skulle vinne at jeg hadde blitt skuffa uansett hvem andre som stakk av med seieren. Tix var tross alt relativt høyt oppe på listen min og overhodet ikke den værste som kunne vunnet. 

Nå som skuffelsen har lagt seg stille jeg meg bak Tix som vår representant og gleder meg til å se ham i Rotterdam.

Anonymkode: 864aa...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AlmaSofie skrev (2 timer siden):

Sjokkert over alt hatet mot Tix som kommer fra tilsynelatende voksne folk. 

Jeg skulle ønske at dette "hat kortet" ikke ble dratt i alle diskusjoner. Jeg vil tro det er minimalt med personer som deltar i denne tråden som hater Tix/ Andreas Haukeland. Hvorfor skulle de det? Det at enkelte uttrykker skuffelse over at deres favoritt ikke vant mgp, eller at de ikke liker vinnerlåten er ikke det samme som hat.

Hva med kommentarene til de som ikke liker Keiino? De som omtaler Monument som "joikelåten". De som omtaler partiene med samisk rap som babbel. Hva med omtalen av Fred Buljo som "joikeren"? Eller sutringen over at det var alt for mye "joikelåter" med i mgp da Mikkel Gaup og Marianne Pentha deltok? Hat dette også? Eller er det kanskje bare noen hoder som koker over i diskusjonen? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke engasjere meg i debatten om Tix som type og fenomen, men for å holde det til låta hans her så synes jeg den er veldig anonym. Har hørt på den 3 gnager siste døgnet, men likevel har jeg ikke sjanse til å forsøke å synge noen deler av den nå. Helt glemt.

Nye låta og pauseinnslaget til Ulrikke derimot husket jeg fortsatt et døgn etter første opptreden med den. Burde sendt henne 😂

Anonymkode: d811f...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Debatten på NRK nå!!!

Anonymkode: fd0bc...a91

Liten tvil om hvem som kom best ut av den diskusjonen!

Anonymkode: fd0bc...a91

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler alle som støtter Grønneberg, eller som mener at Tix utnytter psykisk helse å se debatt med Andreas og Grønnerud på debatten på nrk fra i kveld 21:20.

All heder til Andreas, veldig saklig og veldig voksent formulert. Grønneberg virket som en tuft med null troverdighet og selvinnsikt. Grønneberg har iværtfall ikke musikalsk kompetanse eller profesjonell når han i tidligere annmeldelser kan skrive at noen er et foster som ikke burde vært født, eller at Tone burde vise frem mer av den deilige kroppen sin. Digget når Andreas leste opp disse tidligere annmeldelsenr fra Grønneberg og påpeker at det ikke er greit. Helt enig at de tingene Grønneberg skriver ikke er innenfor, og at alle med sunn fornuft skjønner at Grønneberg ikke er profesjonell eller faglig.

Andreas håndterte dette på en formiddabel måte, og Grønneberg gikk virkelig ut som taper.

Grønneberg får slakt, og jeg synes Grønneberg er et ekstremt dårlig forbilde og påvirkning for unge.

 

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere fikk med dere at journalisten i Nrk gav ham en på terningen, også? 

Anonymkode: 9d164...d7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere fikk med dere at journalisten i Nrk gav ham en på terningen, også? 

Anonymkode: 9d164...d7e

Med en helt annen begrunnelse enn Grønneberg. Han i NRK gikk ikke ut mot person. 

Anonymkode: 9086d...31f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...