Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere får si hva dere vil om Grønneberg, men han tok jammen meg et par tugger av det usedvanlige godt brukte pannebåndet til TIX :Knegg: Visstnok innbakt i en herlig pannekake, men! 

Tipper TIX har gnudd seg selv en vissplass før han ga ifra seg det pannebåndet.... :biggrin:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Med en helt annen begrunnelse enn Grønneberg. Han i NRK gikk ikke ut mot person. 

Anonymkode: 9086d...31f

Er faktisk enig at Grønneberg kanskje gikk litt for langt i personkritikk. Men er enig i terningkast en.

Anonymkode: 9d164...d7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er faktisk enig at Grønneberg kanskje gikk litt for langt i personkritikk. Men er enig i terningkast en.

Anonymkode: 9d164...d7e

Ja, men det er ikke selve terningkastet Tix reagerer på, men begrunnelsen. Grønneberg gikk jo rett ut mot Tix som persona istedenfor selve låten 

Anonymkode: 9086d...31f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, men det er ikke selve terningkastet Tix reagerer på, men begrunnelsen. Grønneberg gikk jo rett ut mot Tix som persona istedenfor selve låten 

Anonymkode: 9086d...31f

Nei, ser den. 

Anonymkode: 9d164...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er en mellomting her. Grønneberg er musikkanmelder. En musikkanmeldelse er ment å underholde, skape debatt. Den er også subjektiv. At han kan modere språkbruken sin noe, ja absolutt. Men jeg synes ikke Tix gjorde en veldig god (reflektert) figur i denne debatten heller. Han kunne fint løftet blikket et par hakk. 

Anonymkode: 1c0c7...4d0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (46 minutter siden):

For Grønneberg snakker stort sett aldri om musikken han annmelder, men er jo som oftest personangrep og mobbing. Merker jeg blir så satt ut av at en voksen mann kan oppføre seg slik som Grønneberg.

 

Virker jo som om enkelte av disse såkalte "musikkanmelderne" tror de har en 'licence to kill', der karakterdrap og ren ondskap blir det sentrale i det de lirer av seg. Da står man igjen uten noen troverdighet. Fant en kommentar her som tar opp nettopp dette. Den er verdt å lese.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget her er jo hverken terningkast eller at Grønneberg går på person eller at anmeldelser er subjektive. Det dette handler om er nedlatende språkbruk med hentydninger til at det ikke er greit å være åpen om egne problemer/psykisk helse. Det er en måte å formulerer seg på som er hånete og dømmende. Det er forskjell på hvordan man ytrer meniningene sine. Det er så lavt at Grønneberg at jeg ikke har ord. TIX snakker godt for seg og hva det er han reagerer på!

Anonymkode: 56bdc...88b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt til TIX! Flott at han sto opp for dette. I mange år har han og andre musikerekollegaer av han måtte ta takke med slike usaklige anmeldelser. En ting er at dette kan gå hardt utover artisten/bandet, hva de tenker at andre tenker om seg osv. Flere fikk vel med seg på «Hver gang vi møtes» hvordan de har fått stygg kritikk lignende dette. Men jeg tenker også på all barn og ungdom som får med seg at voksne omtaler andre voksne på en slik måte. Hva har vi 9A-regelen for nå, hvorfor jobber vi for nulltoleranse, om hvem som helst skal kunne lire av seg hva de vil for å få oppmerksomhet og blest rundt egen skikkelse? Må i tillegg si jeg synes det er flaut på vegne av CC Cowboys, at han i hele tatt tør å si han har spilt for dem (selv om folk sikkert allerede vet hvem han er). Han setter seg selv i et fryktelig dårlig lys. Tenker at mannen burde finne seg annet å gjøre, når han tydelig har så lite respekt for andre mennesker.

Anonymkode: 8c7e5...07a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (19 timer siden):

Trodde det var sangen som skulle bedømmes, jeg. Ikke personlivet til den som har laget/fremfører den!

Det er blitt en sekt.

Anonymkode: de30f...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen til Tix husker jeg veldig godt, mens jeg ikke husker Keiino sin sang i det hele tatt. Usikker på om Tix fenger nok når man hører den første gang, men den vokser definitivt på en ❤️

Anonymkode: df1d0...556

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fokus på psykisk helse er utrolig viktig. Enig i det. Men denne låta handler da ikke om det? For meg og sikkert veldig mange andre som hørte den, var det en platt, kjedelig og klisjéfylt sang om kjærlighetssorg.  Som vi har hørt tusen ganger før. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er teit at vi sender samme gjeng som for 2 år siden.. Keiino har fått sin sjanse de burde værtfall vente 5 år før de deltok igjen :( 

Anonymkode: d46de...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns det er teit at vi sender samme gjeng som for 2 år siden.. Keiino har fått sin sjanse de burde værtfall vente 5 år før de deltok igjen :( 

Anonymkode: d46de...cee

Anonymkode: 06139...52b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Anonymkode: 06139...52b

Keino var med for 2 år siden syns det er teit at vi sender de igjen

Anonymkode: d46de...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Keino var med for 2 år siden syns det er teit at vi sender de igjen

Anonymkode: d46de...cee

Imponerende godt gjort å ikke ha fått med seg at det var TIX som vant MGP, ikke Keiino. 

Anonymkode: 06139...52b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil på forhånd gratulere Norge med velfortjent sisteplass i Eurovision 2021! Det eneste som kan redde dette er at korona setter en stopper for hele greia.

Anonymkode: 042fc...040

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.2.2021 den 23.01):

Poenget her er jo hverken terningkast eller at Grønneberg går på person eller at anmeldelser er subjektive. Det dette handler om er nedlatende språkbruk med hentydninger til at det ikke er greit å være åpen om egne problemer/psykisk helse. Det er en måte å formulerer seg på som er hånete og dømmende. Det er forskjell på hvordan man ytrer meniningene sine. Det er så lavt at Grønneberg at jeg ikke har ord. TIX snakker godt for seg og hva det er han reagerer på!

Nå gjør han ikke det da. Men greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (3 timer siden):

Nå gjør han ikke det da. Men greit.

Ikke det? Her er anmeldelsen TIX reagerte på:

Sitat

Ane. Fin er en av mange norske artister som også har ei fortid som deltaker i MGP jr. I 2006 deltok hun med låten «Trodde det var deg». Hun lager også podkasten «Ane. Fin & Folk», der hun hun belyser temaer som mental helse i musikkbransjen. Hva med å grine litt på «Lindmo»?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...