Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Å da synes du at Keiino er bedre ?

Anonymkode: 9dd57...d63

Definitivt. 

Anonymkode: bf9e4...1fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bunny_94 skrev (30 minutter siden):

Jeg blir bare oppgitt over at folk er helt likegyldig for ESC. Digger at folk engasjerer seg, men håper de også engasjerer seg like mye for ESC og ikke kun for MGP. 

Hvordan kan du si at de er likegyldige? Er mange litt/veldig originale artister som har vunnet ESC med pussige sanger. Selvfølgelig skal TIX få prøve seg. Stemt frem av nordmenn, og vant med høy margin. 

Anonymkode: e3551...4fb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du si at de er likegyldige? Er mange litt/veldig originale artister som har vunnet ESC med pussige sanger. Selvfølgelig skal TIX få prøve seg. Stemt frem av nordmenn, og vant med høy margin. 

Anonymkode: e3551...4fb

Vet du hva, jeg orker ikke sitte og bruke tid på å diskutere. Jeg leste i mange kommentarfelt rundt omkring at mange ikke er engasjert i ESC i det hele tatt, ikke bryr seg hvordan Norge gjør det og så videre. Så kommenterte jeg det i denne tråden for å blåse litt ut og mulig formuleringen ble litt uheldig. 

Jeg er helt enig at Tix får prøve seg, men kan vel ytre at jeg ikke håper folk kun stemte på han fordi han er Tix. Hvis alle som stemte genuint mener at han har en bedre sang enn alle andre og at de tror han kan vinne (noe mange forøvrig ikke tror i følge det de selv har skrevet) så er det helt fair at han vant. Forøvrig veddet Tix selv penger på Keiino, så litt trist at en som ikke en gang syns selv han kom til å vinne stiller i det hele tatt. 

https://newsdol.com/norway/derfor-mistet-tix-penger-ved-a-vinne-melodi-grand-prix/

Jeg skrev også tidligere at jeg håper han overrasker og kommer langt. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (3 timer siden):

Og de som har følgt litt med på ESC de siste årene vet at Keiino hadde faktisk gjort det bedre. Fordi folk i Europa digger nettopp litt særpreg som joik. Tix sin sang er fin, men den mangler det lille ekstra. 

Dersom ikke han kommer seg til finalen så håper jeg alle dere som ikke bryr dere skjønner at dere har snytt oss som liker dette for å kunne heie på vårt eget land og ha et bidrag som vi er stolte av og har troen på kan dra seieren hjem. 

Dette er meget bra sagt. Du satt ord på det mange her føler. 

Og det er vel det jeg også føler på. At TIX vant i Norge snøt oss for en eventuelt seier i ESC. Og det er det dette handler om. Norges deltagelse i ESC, med håp om å vinne. Ikke TIX, budskap om psykisk helse, fansskare i Norge osv. Men våre sjanser i ESC. TIX vant ikke fordi han hadde den beste låten for ESC. TIX vant fordi han var TIX, som hadde et rørende innslag på Lindmo, stemt fram av folk som egentlig ikke ser på ESC, mens den beste ESC-låten vi hadde "tapte" mot dette. 

For å sette det i en fotball-kontrast med et dårlig eksempel: Hvis Norge skal nå til EM så må man spille de beste. Da går det ikke an å vrake Haaland som spiss i mesterskapet til fordel for Leif Nordmann fordi Nordmann har en nasjonal historie og et vakkert budskap om psykiske helse bak. Da taper vi.

TIX sier det jo selv på GMN akkurat . Han innrømmer at han ikke har den beste ESC-låten, men sier at budskapet er det viktigste med låten... Og at han ikke gikk inn i MGP for å vinne, men for å spre dette budskapet ut til folket. Strategien hans har vært klar hele veien. Og så gnåler han om disse terningkastene som han fikk fra enkelte kritikere, samtidig som han sier at terningkastene ikke betyr noe. Litt tvetydighet nå, men okei. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AlmaSofie
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er over 50, og fikk TIX sin sang på hjernen fra første stund 😀. Nå skal det sies at intervjuet på Lindmo i forkant helt sikkert gjorde at mange stemte på ham. Ikke sikkert han hadde vunnet uten. Enig med han lederen for MGP-klubben som sier at TIX er vår nye Jahn Teigen. Spiller ingen rolle hvordan det går i Rotterdam, for han har erobret Norge. 

Anonymkode: e3551...4fb

Kunne ikke vært mer enig. 

Keiino spekulerte også da de la ut flere intervjuer og en video som så ut som om den var tatt rett fra Visit Norway sin reklame. 

Heia Tix - jeg vet om flere som liker sangen. Men om det er utspekulert som noen sier - og det kan redde bare 1 eller 2 unge fra tunge tanker så er det sannelig verdt det. 

Keiino vant ikke sist og jeg tviler sterkt på om de hadde vunnet denne gangen med en langt svakere sang. 

Endret av AlmaSofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anders Grønneberg ba Tix om å gjøre en "Ari Behn", det var direkte stygt og ufint. Greit at det er snakk om å tatovere terningkast 1 på kroppen, men her trekker man paralleller og det er også meningen fra Grønneberg sin side. Kontroversielt for flere klikk... Nei ikke greit en plass

Anonymkode: 9086d...31f

Sa han dette? Det hadde ikke jeg fått med meg, men oi, det burde han aldri sagt. Ikke greit. 

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bunny_94 skrev (2 timer siden):

Da er du en av de som ikke burde engasjert seg i det hele tatt. For noen av oss er ESC en stor happening og vi ser frem til det. Og for oss spiller det faktisk en rolle hvordan vi gjør det.. Han skal ikke erobre Norge, han skal erobre Europa, og det har nok mange ikke skjønt. 

Jeg heiet mest på KEIINO, men er uenig med deg. Jeg elsker ESC, men pleier ikke å stemme på de jeg tror gjør det best. Jeg stemmer på sangen jeg liker best. Jeg synes ikke det er så viktig å erobre Europa, men å ha en sang til å representere oss som vi i Norge er stolt av. 

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (54 minutter siden):

Dette er meget bra sagt. Du satt ord på det mange her føler. 

Og det er vel det jeg også føler på. At TIX vant i Norge snøt oss for en eventuelt seier i ESC. Og det er det dette handler om. Norges deltagelse i ESC, med håp om å vinne. Ikke TIX, budskap om psykisk helse, fansskare i Norge osv. Men våre sjanser i ESC. TIX vant ikke fordi han hadde den beste låten for ESC. TIX vant fordi han var TIX, som hadde et rørende innslag på Lindmo, stemt fram av folk som egentlig ikke ser på ESC, mens den beste ESC-låten vi hadde "tapte" mot dette. 

For å sette det i en fotball-kontrast med et dårlig eksempel: Hvis Norge skal nå til EM så må man spille de beste. Da går det ikke an å vrake Haaland som spiss i mesterskapet til fordel for Leif Nordmann fordi Nordmann har en nasjonal historie og et vakkert budskap om psykiske helse bak. Da taper vi.

TIX sier det jo selv på GMN akkurat . Han innrømmer at han ikke har den beste ESC-låten, men sier at budskapet er det viktigste med låten... Og at han ikke gikk inn i MGP for å vinne, men for å spre dette budskapet ut til folket. Strategien hans har vært klar hele veien. Og så gnåler han om disse terningkastene som han fikk fra enkelte kritikere, samtidig som han sier at terningkastene ikke betyr noe. Litt tvetydighet nå, men okei. 

Fotball og musikk er ikke helt det samme. Når det kommer til musikk har man veldig forskjellig smak, det fins ingen fasit om hva som er best. Norge har stemt fram sin favoritt, og så har kanskje mange i andre land i Europa andre meninger om hva som er bra musikk. Noen stemmer kanskje på hvem de tror vil vinne, men å stemme på hva man liker er ikke feil det heller. Og ja, det er en konkurranse. Men man er ikke nødt til å tenke bare på det. Norge har sin egen smak, som andre land i Europa. :)

Anonymkode: bb144...13f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tix skal delta i "debatten" på NRK i kveld, sammen med anmeldere.

Det skal tilberedes pannebånd, i følge Fredrik 👍😁

Anonymkode: fd0bc...a91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk at Witch woods var best, jeg. Fengende og litt annerledes. At Keiino hadde hatt sjans med en kopi fra forrige gang tror jeg ikke noe på, og Raylee kom heldigvis ikke videre heller, selv om hun vil bli superstjerne (babystemme og glemt buksa hjemme🙈). Tix sier jeg ikke noe om, det er bare flaut.. Men, det er jo en grunn til at man kaller det GP-sirkus🙃

Anonymkode: 48ce5...2ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlmaSofie skrev (22 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig. 

Keiino spekulerte også da de la ut flere intervjuer og en video som så ut som om den var tatt rett fra Visit Norway sin reklame. 

Heia Tix - jeg vet om flere som liker sangen. Men om det er utspekulert som noen sier - og det kan redde bare 1 eller 2 unge fra tunge tanker så er det sannelig verdt det. 

Keiino vant ikke sist og jeg tviler sterkt på om de hadde vunnet denne gangen med en langt svakere sang. 

Er du klar over at Keiino lagde denne videoen helt selv? Kun de 3 og en fotograf. De gikk 7 timer opp en fjelltopp, sminke seg og skifte i minusgrader, gjetet reinsdyr selv. 

Hvis ikke dette er verdig for å representere Norge internasjonalt så vet ikke jeg. De viser gjennom sangen og musikkvideoen at de elsker Norge, og at de er villig til å jobbe for det de elsker. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tix skal delta i "debatten" på NRK i kveld, sammen med anmeldere.

Det skal tilberedes pannebånd, i følge Fredrik 👍😁

Anonymkode: fd0bc...a91

Takk for info, det kan bli spennende 🙂

Anonymkode: bb144...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Anders Grønneberg ba Tix om å gjøre en "Ari Behn", det var direkte stygt og ufint. Greit at det er snakk om å tatovere terningkast 1 på kroppen, men her trekker man paralleller og det er også meningen fra Grønneberg sin side. Kontroversielt for flere klikk... Nei ikke greit en plass

Anonymkode: 9086d...31f

Uff, sa han det? 😟

Den var drøy altså. Hvorfor har Grønneberg fortsatt jobben sin?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (8 minutter siden):

Er du klar over at Keiino lagde denne videoen helt selv? Kun de 3 og en fotograf. De gikk 7 timer opp en fjelltopp, sminke seg og skifte i minusgrader, gjetet reinsdyr selv. 

Hvis ikke dette er verdig for å representere Norge internasjonalt så vet ikke jeg. De viser gjennom sangen og musikkvideoen at de elsker Norge, og at de er villig til å jobbe for det de elsker. 

Denne videoen er laget flere steder i Norge. Jeg bor rett ved det ene stedet (med tårnet), og de gikk så visst ikke opp selv. Reinsdyr er her heller ikke, og mange av de andre toppene er ikke herfra heller. De har vært ved kysten også. Enig i at dette minner mer om Visit Norway, men så er det vel reklame hele gp handler om? 

Anonymkode: 48ce5...2ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne videoen er laget flere steder i Norge. Jeg bor rett ved det ene stedet (med tårnet), og de gikk så visst ikke opp selv. Reinsdyr er her heller ikke, og mange av de andre toppene er ikke herfra heller. De har vært ved kysten også. Enig i at dette minner mer om Visit Norway, men så er det vel reklame hele gp handler om? 

Anonymkode: 48ce5...2ef

Anbefaler deg å se "the making of Monument" på youtube. Kult at du kommenterer uten noe som helst info om hvordan de lagde den. Er vel heller Visit Norge som burde bruke videoen, for den er faktisk helt nydelig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AlmaSofie
bunny_94 skrev (20 minutter siden):

Er du klar over at Keiino lagde denne videoen helt selv? Kun de 3 og en fotograf. De gikk 7 timer opp en fjelltopp, sminke seg og skifte i minusgrader, gjetet reinsdyr selv. 

Hvis ikke dette er verdig for å representere Norge internasjonalt så vet ikke jeg. De viser gjennom sangen og musikkvideoen at de elsker Norge, og at de er villig til å jobbe for det de elsker. 

Jeg har ikke noe imot Keiino, jeg - bare sier at det meste gjøres med mer en enn tanke i bakhodet. 

Sier ikke at det ikke er verdig, sier bare at den er laget med tanke på å tekkes utlandet. Nordmenn er stolt av sin norske natur og elsker å vise den fram. Ikke galt i det. Skrev det for å sammenligne. 

Og om Tix har laget sangen (og gjort promotering) for å sette søkelys på mental helse så er det veldig bra - etter mine begreper. Det kan aldri bli for mye fokus på mental helse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bunny_94 skrev (3 timer siden):

Da er du en av de som ikke burde engasjert seg i det hele tatt. For noen av oss er ESC en stor happening og vi ser frem til det. Og for oss spiller det faktisk en rolle hvordan vi gjør det.. Han skal ikke erobre Norge, han skal erobre Europa, og det har nok mange ikke skjønt. 

Synes dette er så jævlig egoistisk tankegang.

Hva gir deg rett å i diktere hvem som har lov til å engasjere seg i mgp/esc.

Alle har like mye rett til å se programmet og stemme slik som deg.

Synes du er ekstremt høy på deg selv når du mener at andre ikke har rett til å stemme.

Unnskyld meg, men hva faen i helvete! Alle har da like mye rett til å både se på mgp, engasjere seg i mgp, og stemme i mgp. Slutt å tro at esc fans er så jævlige mye viktigere enn andre.

ESC er en musikk konkurranse for alle. Punktum. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlmaSofie skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke noe imot Keiino, jeg - bare sier at det meste gjøres med mer en enn tanke i bakhodet. 

Sier ikke at det ikke er verdig, sier bare at den er laget med tanke på å tekkes utlandet. Nordmenn er stolt av sin norske natur og elsker å vise den fram. Ikke galt i det. Skrev det for å sammenligne. 

Og om Tix har laget sangen (og gjort promotering) for å sette søkelys på mental helse så er det veldig bra - etter mine begreper. Det kan aldri bli for mye fokus på mental helse. 

Vi sier oss enig der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 minutt siden):

Synes dette er så jævlig egoistisk tankegang.

Hva gir deg rett å i diktere hvem som har lov til å engasjere seg i mgp/esc.

Alle har like mye rett til å se programmet og stemme slik som deg.

Synes du er ekstremt høy på deg selv når du mener at andre ikke har rett til å stemme.

Unnskyld meg, men hva faen i helvete! Alle har da like mye rett til å både se på mgp, engasjere seg i mgp, og stemme i mgp. Slutt å tro at esc fans er så jævlige mye viktigere enn andre.

ESC er en musikk konkurranse for alle. Punktum. 

Herregud, om du ser på en av mine tidligere svar så forklarte jeg hvorfor jeg skrev det jeg gjorde  og at det mulig kom ut feil. Og som jeg skrev senere syns jeg det er kult at folk engasjerer seg mer i MGP, men at jeg håper de faktisk engasjerer seg like mye for ESC. Trenger ikke å bli stygg liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...