Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får vi vite hvordan den norske folkejuryen stemte, eller er dette noe NRK ikke vil dele med oss? Kunne vært interessant å se om det var stor forskjell på folkejuryen og folk flest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Tamsi said:

Du har sikkert fått med deg at det ikke er den sangen han deltar med? Hva i all verden drar du opp helt andre sanger for?

Det er da helt naturlig å nevne den sangen han slo igjennom med, når noen lurer på om de ikke vet hvem han er. Ingen grunn til å la seg krenke på Tix sine vegne av den grunn. Innlegget du siterte er ikke isolert, men en del av en samtale.

Anonymkode: cfa58...589

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ville at Keiino skulle vinne må vi bare ønske Tix lykke til i Rotterdam!

Anonymkode: e28bd...9a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den! Den går på repeat her. Synes teksten og vokalen er bra, og fengende låt. Og TIX er en fin person, håper han når ut til mange, og kan ha positiv påvirkning på de som føler seg anderledes og alene. 

Håper Europa tar godt i mot han, og at han eventuelt takler motgangen hvis han skulle møte på det. Noen, både media og folk på nettet, kan være veldig krasse og glemme at det faktisk er snakk om et menneske. 

Heia TIX og lykke til!! 

Anonymkode: 137ce...e92

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at TIX vant! (og jeg er 45)

Dere som er så påståelige når det gjelder bunnplassering; når Netta fra Israel vant med sin sang.....?!? 😳😳

Anonymkode: b4b8e...44e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Spicymami said:

Tix vinner bare fordi han har masse fans i Norge, ikke pga selve opptreden eller fordi han var bedre enn de andre

Det er bullshit, og det vet du.

Her var vi 3 voksne (30+) som hadde han som favoritt. Aldri hørt om han før MGP, foruten at jeg så han ble intervjuet hos Skavlan eller Lindmo eller et eller annet en gang. Og det så jeg ikke på en gang.

Jeg tenker grunnen til at Tix vant, og ikke Keiino, hvis jeg skal ta min og mine venners mening som utgangspunkt; var at selv om Keiino sin sang var bra, var det likevel noe som manglet. Noe manglet på scenen, noe manglet i sangen. Den var veldig repeterende. Og selv om det vi hørte var fint,  manglet det det lille ekstra.

Og Eurovision skal ha ekstra, det er nemlig det som gjør Eurovision så moro. Det er ikke bare en sangkonkurranse, man nmå også ha et spennende sceneshow. Noe som er underholdende og litt rart.

Tix sin sang var fin som den var. Men på toppen av det hele var det MASSE ekstra. Den skilte seg ut på måter jeg aldri hadde forestilt meg. En vakker sang, en rar artist, svære vinger og  svarte djeveler som drar i kjettinger, og som hopper rundt om kring... Hele fremførelsen vant, med så mye av det ekstra jeg ser etter i Eurovisionsanger, som overhodet mulig.

Godta at den beste vant. Slutt å sutre så veldig.

Anonymkode: 0c440...367

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg syns Spirit in the sky var mye bedre enn den i går. Husker ikke den i går faktisk... men husker godt Spirit in the sky. Den hadde ihvertfall en linje som satte seg i hodet. 

Anonymkode: a0e8b...685

Ja, og mange er nok enig med deg i det. Poenget var at selvom de fikk lite stemmer av juryen forrige gang så betyr ikke det at det samme hadde skjedd nå. Juryen dømmer jo ut i fra flere kriterier enn bare «å like sangen.» 

Anonymkode: 320dd...681

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at TIX vant! (og jeg er 45) 

Dere som er så påståelige når det gjelder bunnplassering; når Netta fra Israel vant med sin sang?!? 😳 😳 

Anonymkode: 326c0...468

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bullshit, og det vet du.

Her var vi 3 voksne (30+) som hadde han som favoritt. Aldri hørt om han før MGP, foruten at jeg så han ble intervjuet hos Skavlan eller Lindmo eller et eller annet en gang. Og det så jeg ikke på en gang.

Jeg tenker grunnen til at Tix vant, og ikke Keiino, hvis jeg skal ta min og mine venners mening som utgangspunkt; var at selv om Keiino sin sang var bra, var det likevel noe som manglet. Noe manglet på scenen, noe manglet i sangen. Den var veldig repeterende. Og selv om det vi hørte var fint,  manglet det det lille ekstra.

Og Eurovision skal ha ekstra, det er nemlig det som gjør Eurovision så moro. Det er ikke bare en sangkonkurranse, man nmå også ha et spennende sceneshow. Noe som er underholdende og litt rart.

Tix sin sang var fin som den var. Men på toppen av det hele var det MASSE ekstra. Den skilte seg ut på måter jeg aldri hadde forestilt meg. En vakker sang, en rar artist, svære vinger og  svarte djeveler som drar i kjettinger, og som hopper rundt om kring... Hele fremførelsen vant, med så mye av det ekstra jeg ser etter i Eurovisionsanger, som overhodet mulig.

Godta at den beste vant. Slutt å sutre så veldig.

Anonymkode: 0c440...367

Jesus christ.. orker ikke å lese hele bibelen du skrev her. Kan du forklare hvorfor du mener jeg «sutrer»? Har ikke sagt at det var ufortjent eller at han var dårlig. Sier at grunnen til at han vant er fordi han har stort publikum ellers

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere år har det vært argumentert med at det er lettere å vinne som gruppe (feks keino) enn en person pga at de kjenner tre ganger så mange/familie som kan stemme. Men tix vant...

Anonymkode: 5d5ae...440

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror monument hadde gjort det bedre ift jury stemmer enn spirit in the sky. Blant annet fikk de trekk for å ha samme oppbygging i refrenget som Finlands bidrag (monsters) året før. Som nevnt her hadde KEiiNO også noe problemer under generalprøven som var det juryen baserte stemmene på. KEiiNO selv har jo også sagt at de har bygd opp denne låta for å treffe juryene også. Syns heller ikke låtene er så like, selv om de begge er popjoik. Så jeg tror KEiiNO hadde hatt gode muligheter for topp 5 plassering, men det får vi desverre aldri vite

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Elsker at TIX vant! (og jeg er 45) 

Dere som er så påståelige når det gjelder bunnplassering; når Netta fra Israel vant med sin sang?!? 😳 😳 

Anonymkode: 326c0...468

Netta er kul! 😊😍

Anonymkode: 216c6...089

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk flest i Norge har elendig musikksmak. Men det har jeg visst lenge. 

Tix betyr ingenting for meg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodomodo skrev (12 timer siden):

Synes at det er veldig tragisk! Keiino hadde en virkelig sjanse til å vinne hele Eurovision ifølge oddsen. Vi vet at TIX ikke får særlige hode anmeldelser, så hvorfor sende han i en konkurranse med en JURY?!  Jeg fatter det ikke!

Jeg tenker: Lykke til!

Begge sangene var svake etter min mening, men passer til MGP formatet. Ikke sanger man husker og kommer til å nynne til seg selv lenge. Sånn sett har begge vært helt like for min del. Keiinos sang var ganske lik sangen deres fra i fjor også. 

Men TIX hadde bedre oppsett på scenen og mer interessant koreografi enn Keiino. Av erfaring vet vi at sånt selger på Eurovision, så av de to ville jeg heller hatt ham.

Samtidig ønsker jeg IKKE at Norge vinner for jeg synes ikke Norge skal bruke så mye penger på å organisere dette neste år. Pengene trengs andre steder her i landet.

Ellers har jeg ikke favoritt blant årets kandidater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra at vi stemte TIX videre.

👏👏👏

Flott at vi ikke skal bruke mange titalls millioner på internasjonal MGP-finale neste år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er det som får folk til å tro at Tix kommer til finalen egentlig? Han gjør selvfølgelig ikke det, så da slipper han å drite ut hele landet med 0 poeng. Keiino hadde forresten heller ikke vunnet i finalen (de ville sikkert kommet til finalen). Selv om folk jubler over dem i kommentarfeltet på youtube, så har jurien 50 % av stemmene i finalen. Og som vi så sist, så likte de ikke Keiino. 

Anonymkode: bc19c...c55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spicymami skrev (6 minutter siden):

Jesus christ.. orker ikke å lese hele bibelen du skrev her. Kan du forklare hvorfor du mener jeg «sutrer»? Har ikke sagt at det var ufortjent eller at han var dårlig. Sier at grunnen til at han vant er fordi han har stort publikum ellers

Du burde revurdere måten du diskuterer på. 

Anonymkode: a25bd...698

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker TIX alt godt i finalen, og skal heie på han, selv om jeg tror KEiiNO hadde gjort det mye bedre. Syns ikke sceneshowet hans er så nytt (i ESC sammenheng) som flere her skal ha det til. Store englevinger ble brukt senest i 2019 (Roko - Kroatia), og engler og demoner var tema for Aserbajdsjan 2008. Tror (og håper) at han går videre fra semifinalen, men blir overrasket om han kommer topp 10 (noe jeg tror KEiiNO hadde gjort)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Netta er kul! 😊😍

Anonymkode: 216c6...089

Ja, Netta er kjempekul! Men trodde jo aldri den sangen skulle vinne ESC

Anonymkode: 326c0...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...