Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Keino hadde sin sjanse i 2019. De ville ikke kommet lenger med kopi sangen sin i år. 

Anonymkode: 5d5ae...440

De ville uten tvil gjort det bedre en Tix i det minste. Når det er sagt så tror jeg også flere av de andre bidragene ville gjort det bedre enn Tix, ikke bare Keiino. 

Keiino hadde vunnet i 2019 om det ikke var for juryen. Og juryen kommer garantert ikke til å gi Tix stemmer i år. Da har vi igjen publikumsstemmene og han får nok dessverre ikke mange av de heller. Europa stemmer kun på bidraget, ikke på historien vi fikk høre. Om stygge andunger og svaner. 

 

Anonymkode: 320dd...681

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spicymami skrev (44 minutter siden):

De folka du snakker om har neppe like mange følgere på sosiale medier som TIX. Alle «kjendisvennene» hans har også lagt ut at folk må stemme på TIX. Så jo han er per idag mye mer populær enn de du nevner. 

Sant det, men de kom ikke en gang til finalen, hadde teorien stemt så hadde de «vunnet» over mange av de andre som gikk til finalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De ville uten tvil gjort det bedre en Tix i det minste. Når det er sagt så tror jeg også flere av de andre bidragene ville gjort det bedre enn Tix, ikke bare Keiino. 

Keiino hadde vunnet i 2019 om det ikke var for juryen. Og juryen kommer garantert ikke til å gi Tix stemmer i år. Da har vi igjen publikumsstemmene og han får nok dessverre ikke mange av de heller. Europa stemmer kun på bidraget, ikke på historien vi fikk høre. Om stygge andunger og svaner. 

 

Anonymkode: 320dd...681

Jeg liker sangen uavhengig av historien. Sangen spilles jo på radio nå hele tiden og det er uten bakgrunnshistorie. 

Anonymkode: 5d5ae...440

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (8 timer siden):

Du har sikkert får med deg "i kveld er det lov å være hore" russesangen. Han har bare skifta image litt! 😅

Du har sikkert fått med deg at det ikke er den sangen han deltar med? Hva i all verden drar du opp helt andre sanger for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i etterkant ser jeg helt klart hvordan jeg undervurderte Tix sin popularitet. Bare se på episoden han er med i Sløsesjokket som sendes på NRK.nett.  Tror det er få i Norge som skaper slik reaksjon på en ungdomsskole idag. I går kveld satt nok et godt blandet publikum aldersmessig i norske stuer og stemte digitalt. Bare måten stemmegivningen er med å måtte logge seg inn på NRK til og med utelukker nok minst et par av mine nærmeste for å sidetsånn 😁så mange faktorer her. Jeg trodde aldri han kom til topp 4 engang, men sangen fenget riktignok mer og mer. Ønsker Tix en fantastisk tid, og mye moro fremover. Grand Prix er en fest for alle. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig for tix å rendyrke musikeren tix og få det frem fremover. Ikke bare show. Han synger klokkerent, spiller piano og gitar, kan noter, skriver tekster og melodier. Han må legge til side masken og skryte frem at han har de kvalitetene som han faktisk har. 

Anonymkode: 5d5ae...440

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker sangen uavhengig av historien. Sangen spilles jo på radio nå hele tiden og det er uten bakgrunnshistorie. 

Anonymkode: 5d5ae...440

Jeg likte flere av sangene i finalen (for første gang på lenge.) IMERIKA syns jeg var helt nydelig, men jeg tror allikevel ikke hun hadde vunnet Eurovision. Man må sette bidraget inn i konteksten også. Fallen angel, er som du sier, en grei radiosang. En sang som vokser på folk og setter seg på hjernen. Den har ikke noe i Eurovision å gjøre. 
 

Og selvom du ikke stemte på bakgrunn av historien så gjorde mange det. Er jo utallige kommentarer på det rundt på nettet nå, at dette var så fortjent på grunn av budskapet hans. 

Anonymkode: 320dd...681

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortsatt ikke tro at TIX vant. Sjokket har ikke lagt seg. Han vant ikke på grunn av musikken ihvertfall, og det stinker. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butternut skrev (13 minutter siden):

Jeg synes Keiino hadde den beste sangen. Tror ikke TIX kommer kommer til finalen engang. Å lese kommentarfeltene på youtube sier mye om hva resten av europa ville ha valgt.

Jeg tror egentlig ikke det er sååå viktig for resten av europa at Norge gjør det bra, som så mange skal ha det til her inne. For min del er det iallefall revnende likegyldig hva for eksempel spania sender. Jeg foretrekker jo sånn sett at andre land sender noe middelmådig, da det øker våre sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timeplan

Keiino var kjedelig i år, jeg husker fortsatt ikke hvordan sangen gikk. Eneste som var morsomt med dem var å se hvor mye overtenning han skalla fyren hadde mellom partiene han skulle synge med på.

Tix sin sang er klein, men jeg kan nynne den, så den setter seg på en helt annen måte, og han har et bra sceneshow. Tviler på at han går helt til topps, men det var uansett rørende å se han vinne finalen. Han så veldig ensom og stakkarslig ut der han stod alene på scenene og gråt, med alt det rare stæsjet på seg. Litt av en karakter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leli7 skrev (11 minutter siden):

Sant det, men de kom ikke en gang til finalen, hadde teorien stemt så hadde de «vunnet» over mange av de andre som gikk til finalen. 

Hva mener du med min teori? Tix har mange flere følgere enn dem per idag og derfor får han flere stemmer. Er sikkert en del eldre som heier på de du nevner men som ikke gidder å stemme. Er ingen teori. Han har flest fans og han kan nå ut til størst publikum via sosiale medier og venner og dermed vinner han

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludmilla

Jeg hadde Jorn som favoritt og tix som nummer to. Keiino sin var helt ok, men alt for lik den de deltok med i 19. Det kan nesten virke som har du hørt en har du hørt alle greie. Den var virkelig ikke så fin.

Jeg likte Tix sin låt med en gang, og har mer tro på den og han enn mange viser her inne. Heia Tix, dette går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BunnyChester skrev (1 time siden):

TIX sin sang er så ulik han som man får det. Lagd kun for Eurovision, naturlig nok, men når det ikke blir ekte, og til en så høy grad uekte, blir det ingen vinnersang. 

Sangen er jo ikke så ulik han. Har du hørt noen av låtene hans? Jeg vil ikke leve kom i 2019, Tusen tårer kom i fjor. Begge er følsomme sanger. Det er en stund siden Tix spydde ut disse fæle russelåtene. De siste årene har han laget en del bra musikk. Det er ikke uten grunn at han topper Spotify igjen og igjen og igjen. 

Jeg heier på Tix. Jeg liker både gladsangene og de litt dypere. Jeg tror ikke han kommer til å vinne med denne låta, men jeg håper han klatrer litt opp på lista alikevell. 

Endret av Ryuk
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

De ville uten tvil gjort det bedre en Tix i det minste. Når det er sagt så tror jeg også flere av de andre bidragene ville gjort det bedre enn Tix, ikke bare Keiino. 

Keiino hadde vunnet i 2019 om det ikke var for juryen. Og juryen kommer garantert ikke til å gi Tix stemmer i år. Da har vi igjen publikumsstemmene og han får nok dessverre ikke mange av de heller. Europa stemmer kun på bidraget, ikke på historien vi fikk høre. Om stygge andunger og svaner. 

 

Anonymkode: 320dd...681

Juryen liker åpenbart ikke keiino, hva får dere til å tro at det er så annerledes nå? De har jo allerede ikke vunnet med en bedre sang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (3 minutter siden):

Juryen liker åpenbart ikke keiino, hva får dere til å tro at det er så annerledes nå? De har jo allerede ikke vunnet med en bedre sang. 

Enig. Keiino hylekoret må være dumme.

Hvorfor i helvete skal vi sende keiino som eurovision jurien hater? Det er jo dømt til å feile.

Bra at Tix vant, bedre å sende noe nytt, enn noe vi vet eurovision jurien hater.

 

Anonymkode: f8e08...f1a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tamsi skrev (2 minutter siden):

Juryen liker åpenbart ikke keiino, hva får dere til å tro at det er så annerledes nå? De har jo allerede ikke vunnet med en bedre sang. 

Jeg har kun skrevet «vinnersjanse», ikke at jeg er overbevist om at de ville vinne hele greia. Altså at vi hadde hatt en bedre sjanse med Keiino enn med Tix. 

At juryen ikke likte forrige bidrag er forøvrig ikke ensbetydende med at de ikke liker Keiino i seg selv og at resultatet ville blitt det samme denne gangen. Mange mener årets bidrag er bedre enn «Spirit in the sky» også. 

Anonymkode: 320dd...681

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært flauere å sende keiino med den samme låta som for to år siden (mer eller mindre) enn å sende TIX. Han har et budskap og en historie, og jeg kjenner at jeg litt gladere i Norge som stemte han fram enn å gå for Keiino. Så får det går som det går i finalen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iso1 skrev (19 minutter siden):

Tix vant fordi Jodel unga stemte! 

Jeg er rimelig sikker på at min 60 år gamle mor ikke henger på Jodel. Hun gav alle stemmene sine til Tix 😉

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosendiva

Den blir hørt før semi.  Fans over hele Europa  og litt andre steder. Lytter på sangene.  Min esc fan har nå hørt alle sanger som er i alle finaler i alle land.   Ikke undervurder fan.  

Jeg likte tix sang den har vokst på meg . Engelsk  ble bedre  pga han måtte konsentrere  seg litt mere når han sang.  Vinner vi . Nja men fiormeg ikke viktig.  Jeg elsker esc uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...