Gå til innhold

Melodi grand Prix 2021

Fremhevede innlegg

Skrevet
AlmaSofie skrev (4 timer siden):

For første gang i min 57-årige historie så jeg en norsk MGP-finale - og stemte fordi jeg fryktet at noen andre enn KEiiNO skulle gå av med seieren. 

Synes rett og slett at vinnerlåten var en pinlig seanse så jeg skal garantert ikke se den internasjonale sendingen i år. 

Han kan jo ikke synge engang. Håper det blir med semifinalen.

Anonymkode: c3570...a6a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg cringer noe sykt av Tix og spesielt sceneshowet hans. Kan ikke skjønne at det er seriøst ment. Men Eurovision er jo til for å få seg en god latter, så han vil bli et godt bidrag inn der😀

Jeg heier på Island. 

Anonymkode: 16f08...d39

• Liker 3
Skrevet

Folkens, dere tar dette alt for seriøst! Det er som Idol for europeiske land, og har ingen virkelig påvirkning på livene deres. Det er fest og moro.

Hadde bare de fleste av dere hatt det samme engasjementet rundt saker som faktisk betyr noe, som f.eks. politikk og økonomi i vårt eget land...

Anonymkode: dcc14...537

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde bare de fleste av dere hatt det samme engasjementet rundt saker som faktisk betyr noe, som f.eks. politikk og økonomi i vårt eget land...

Det ene utelukker ikke det andre... 

Anonymkode: 320dd...681

• Liker 5
Skrevet

Alle sammen burde egentlig DRITE i å stemme innenfor alt dette tullet!! 

Seerne har jo selvfølgelig null og niks "garanti" for at stemmene  egentlig er korrekte. TV-kanalen kan jo selvfølgelig bare finne på antall stemmer, og kåre den personen de liker best som vinner. 

Anonymkode: 86c42...b09

Gjest AlmaSofie
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg etterhvert elsker Tix-sangen, selvom jeg stemte Keiino igår. 

Har hørt Fallen angel flere ganger nå og den vokser virkelig på meg. 

Skrevet

Hvem pokker bryr seg?? 

:filer:

Anonymkode: cf910...0c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det ene utelukker ikke det andre... 

Vel, det er bare å ta seg en tur over i andre kategorier, og ta temperaturen på engasjementet der...til og med tråder om Trump vekker større entusiasme enn saker som direkte påvirker KG-brukeren.

• Liker 1
Skrevet

Tenker HUFF! Men så tenker jeg HUFF! om hele Melodi Grand Prix og har gjort det i mange år.

Overrasket over at folk fortsatt ser på det siden det minner mer og mer om showet i Hunger Games.

Anonymkode: 61854...264

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel, det er bare å ta seg en tur over i andre kategorier, og ta temperaturen på engasjementet der...til og med tråder om Trump vekker større entusiasme enn saker som direkte påvirker KG-brukeren.

Nå er det mgp-finale og Eurovision 1 gang i året. Så at temperaturen i denne tråden er veldig høy akkurat nå, dagen etter finalen, betyr ikke at de som deltar her sitter på hendene og ikke bryr seg om noe annet til vanlig🤷🏻‍♀️ 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tid sin sang minner meg litt om denne 🙈😅

Anonymkode: 28683...873

Jeg syns ikke det, men om du har rett så fikk jo Jostein en 4.plass i ESC da :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Folkens, dere tar dette alt for seriøst! Det er som Idol for europeiske land, og har ingen virkelig påvirkning på livene deres. Det er fest og moro.

Enig! MGP og Eurovision er musikkfest, som representerer et BREDT spekter av musikksjangre fra vår del av verden. Vi bør ta det for det det er, og nyte de artistene vi liker. Musikk er uansett hvordan vi vrir og vender på det subjektivt opplevd, og hvilken musikk og artist vi liker kommer an på våre preferanser og interesser. Ikke minst så er musikk alltid i utvikling og endring, så populær musikk for mine foreldre var noe helt annet enn hva jeg har vokst opp med eller hører på i dag. Dermed er det egentlig helt umulig å konkurrere i musikk, slik det er i sport. 

Dog har MGP og Eurovision et politisk tilsnitt, selv om de aldri så mye prøver fremstå upolitisk. En del land har opp gjennom årene basert sine bidrag på hendelser og situasjoner i sitt område som fortjener å bli belyst for verden, samt at av alle underholdningsunivers er det kanskje ESC som setter størst fokus på menneskerettigheter når det kommer til mangfoldet av seksuell orientering og kjønnsuttrykk. Dette er også aspekter som påvirker hvordan vi berøres av musikken, og hva vi velger å bruke stemmene våre på.

Basert på både kommentarfelt i some og denne tråden her så tenker jeg at vi alle bør reflektere og tenke litt over hvor mye vi tillegger en konkurranse som MGP/ESC, og hvorfor vi reagerer som vi gjør når våre favoritter ikke går videre eller vinner. Jeg hadde andre favoritter enn Tix i går, men klarer likevel å finne en viss verdi i bidraget hans. Jeg er fullt klar over at samtlige favoritter jeg har i MGP/ESC baserer seg på hvor dansbar jeg synes låten er eller hvor berørt jeg blir. Men dette er mine preferanser. Jeg respekterer at andre mennesker har andre preferanser, annen type musikk som gir mening for dem. Og til syvende og sist så er dette bare en musikk konkurranse. Verden går ikke under. Jeg får over en time med underholdning, show, glitter og glam, og steingale sceneshow i alle varianter fra andre land. Vi samles i fellesskap rundt dette universet, og lager egne festligheter rundt det. Har ikke det en verdi i seg selv? Blir låtene dårligere for deg selv om de ikke vinner? Betyr det egentlig så mye at de vinner? Ditt land er jo uansett representert så lenge de deltar i ESC! 

Anonymkode: 81162...abf

• Liker 4
Skrevet

Nå har jeg hørt på Tix sin sang flere ganger i dag, både på norsk og engelsk. Og seriøst, det er et eller annet med den som kryper under huden. Jeg fikk gåsehud flere ganger, så fin synes jeg den er nå. (Og som jeg har skrevet før, syntes jeg ikke noe om den i det hele tatt, de første gangene.) Har også spilt Keiinos, med motsatt opplevelse. Den er ingenting, absolutt ingenting. Tenk så pinlig om vi hadde sendt denne halvveiskopien av spirit in the sky, med de samme sangerne som for bare to år siden. Skikkelig skuffet over Keiino. Heia Tix

Anonymkode: 9603a...841

• Liker 11
Skrevet

Blir resultatene fra MGP/NRK offentliggjort, eller er det bare i Eurovision de blir det?

Anonymkode: 246b9...18d

Skrevet
AlmaSofie skrev (40 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg etterhvert elsker Tix-sangen, selvom jeg stemte Keiino igår. 

Har hørt Fallen angel flere ganger nå og den vokser virkelig på meg. 

Det er en slags rettferdiggjøring du gjør for deg selv, for du ønsker å være på den vinnende siden.

Anonymkode: e28bd...9a6

• Liker 2
Skrevet

Tre like tråder er slått sammen, og ryddet for innlegg med brudd på opphavsrett. 

_popcorn_, mod

Gjest AlmaSofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er en slags rettferdiggjøring du gjør for deg selv, for du ønsker å være på den vinnende siden.

Anonymkode: e28bd...9a6

Jeg er veldig glad for at jeg har evnen til å se at jeg kan ta feil og innrømme det. 

Skrevet

Jeg synes den greia med å stemme 3 ganger er lott teit... hvorfor kan man ikke ha en lengre periode med stemming og så er det vinneren som kåres ut av de stemmene? 
blir så hesblesende med å måtte forte seg å stemme på 3 minutter og så «åja, stemme en gang til?» osv. 

hvis det hadde vært en runde med stemming som varte i 10-12 min hadde kanskje ikke systemer knela heller, hvis ikke alle må stemme på samme sekund. 

• Liker 10
Skrevet

På Eurovision sin Facebook-side er det 1,6k liker på sangen 1,3 K gråtefjes. 567 hjerter og 266 sinte fjes. 

Hvis man skal ta utgangspunkt i dette kan alt skje. 

Anonymkode: d4b03...3b8

Skrevet

En Interessant observasjon etter dette opplegget : skal du vinne mgp i Norge bør du ha noe mer på hjerte enn «å vinne for Norge» Musikk er ikke sport.

Du må ha noe å komme med.

Ser du de fire som kom til semifinalen, ser du tre artister som ønsket å kommunisere noe og som hadde troverdige ambisjoner for seg, og Keiino som kun satset på at de hadde den mest MGP vennlige låten.

Så når valget kom mellom Keiino og TIX, var utfallet klart. En som stemte på Jorn ville være mer komfortabel med å stemme på en som legger følelseslivet sitt på bordet, enn de som ønsker avansere i andre forsøk.

Personlig mener jeg det var bedre kandidater enn de som kom til finalen, men det er mye større sjangse for at jeg følger opp hva som skjer med TIX i ESC, enn Keiino. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...