Gå til innhold

Prøverør 2021

hjema

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for fine ord, og at dere deler. 
Gynekologen var litt i tvil, men hun anbefalte meg å ikke sette inn i dag, for å være på den sikre siden.Veldig store eggstokker, smerter og noe vannansamling. Så da ble vi enige om  totalfrys, så blir det forhåpentligvis innsett i løpet av juni. 

Anonymkode: 5e5fd...a70

Det samme som meg her. De anbefalte heller ikke innsett nå 🙃. Håper du kommer deg også har du iallefall noe å sette inn i juni ❤️

Endret av Førstegangsprøvene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Førstegangsprøvene skrev (1 time siden):

Det samme som meg her. De anbefalte heller ikke innsett nå 🙃. Håper du kommer deg også har du iallefall noe å sette inn i juni ❤️

Takk, og det samme til deg❤️
Skal du ha styrt eller naturlig syklus? Gynekologen nevnte for meg i dag at de foretrakk naturlig, men jeg fikk ikke med meg hvorfor. Selv hadde jeg håpet på styrt, ettersom jeg har ekstremt uregelmessig syklus. Og hva skjer da hvis innsett-dagen lander på en søndag eller en helligdag? Da blir det vel nok et avbrutt forsøk og enda mer venting.

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skal du ha styrt eller naturlig syklus? Gynekologen nevnte for meg i dag at de foretrakk naturlig, men jeg fikk ikke med meg hvorfor. Selv hadde jeg håpet på styrt, ettersom jeg har ekstremt uregelmessig syklus. Og hva skjer da hvis innsett-dagen lander på en søndag eller en helligdag? Da blir det vel nok et avbrutt forsøk og enda mer venting.

Sukk...

De nevnte for meg at hun trodde det ble naturlig, da jeg har jevn syklus og bra slimhinne. I tillegg så sa hun at sjangsene for spontanabort var mindre med naturlig, og også større sjangse for graviditet ved naturlig. Så tenker jeg tar det de anbefaler 🙂🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sukk...

Det er å foretrekke naturlig - hvis det ikke er en god grunn for styrt. Min lege sier at det er en ørlite større sannsynlighet for SA ved styrt, men lik sannsynlighet for graviditet mellom styrt og naturlig. Hvis syklusen er uregelmessig er det nok mer vanlig å gå for styrt, det er uten tvil en av grunnene for å gå for styrt. Da slipper man også å måtte vente en ekstra syklus fordi el havner på feil dag og man må vente enda en syklus (det kan jo selvsagt skje ved svært regelmessig syklus også). Men det er også kjedelig å vente ukesvis på at noe skal skje ved uregelmessig syklus. Jeg har el mellom CD18-28, derimot var det denne gangen klart for innsett CD15 etter hormoner i styrt. Minus med styrt er selvsagt lengre tid med hormoner, men det tror jeg de fleste klarer å hanskes fint med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter! 
Da har jeg hatt min første UL etter oppstart av Bemfola med høyere dose enn tidligere (300iu). Etter kun 4 sprøyter har jeg svimlende 7(!!!) eggposer på hver eggstokk. Altså 14!! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nesten.. alle var 9mm, så det lover jo bra❤️ Synes det er så sykt at jeg kan få så mange, har tross alt et uttak med 0 egg, ett med 8 egg og det siste med 1.. 

Hadde vært tidenes gave om vi faktisk kunne fått ut ca 14, da kan jeg endelig ha håp om å få fine blastoer til på frys❄️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (54 minutter siden):

Hei Jenter! 
Da har jeg hatt min første UL etter oppstart av Bemfola med høyere dose enn tidligere (300iu). Etter kun 4 sprøyter har jeg svimlende 7(!!!) eggposer på hver eggstokk. Altså 14!! Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg nesten.. alle var 9mm, så det lover jo bra❤️ Synes det er så sykt at jeg kan få så mange, har tross alt et uttak med 0 egg, ett med 8 egg og det siste med 1.. 

Hadde vært tidenes gave om vi faktisk kunne fått ut ca 14, da kan jeg endelig ha håp om å få fine blastoer til på frys❄️

Så herlig. Det viste 8 hos meg dag 5, og jeg fikk ut 21 egg på dag 10 😉. Sist forsøk var det ett egg. Ble avbrutt. Så helt i andre grøfta nå med totalfrys om det er noe egg som overlever til over helga. 13 befruktet til nå 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førstegangsprøvene skrev (59 minutter siden):

Så herlig. Det viste 8 hos meg dag 5, og jeg fikk ut 21 egg på dag 10 😉. Sist forsøk var det ett egg. Ble avbrutt. Så helt i andre grøfta nå med totalfrys om det er noe egg som overlever til over helga. 13 befruktet til nå 🙊

Wow! Helt rått! Da blir det nok noen på frys ❄️❄️
 De hadde ikke troa på at jeg fikk med flere enn de 14 de så, jeg har trossalt 12-16 antrale follikler, så det tørr jeg ikke håpe på😂 De peiler seg innpå å få de 14 store nok, så håper vi det er håp for å få ut 14 egg🤞🏼

hvor store var folliklene dine på dag 5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (9 timer siden):

De hadde ikke troa på at jeg fikk med flere enn de 14 de så, jeg har trossalt 12-16 antrale follikler, så det tørr jeg ikke håpe på😂 De peiler seg innpå å få de 14 store nok, så håper vi det er håp for å få ut 14 egg🤞🏼

Mine var litt forskjellig. 8 som så ut til å være 12 eller over og mange som lå klar til å skyte fart 😅. Dag 8 var det plutselig 30 folikler de mente ville modne seg store nok. Så var det 21 egg i disse 😉

14 er kjempemange! Håper det beste for deg! Vi var i sjokk da de fikk ut 21 her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aishaaa skrev (12 timer siden):

Så fantastisk kjekt !! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne ! Endelig !! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra meg 🙂 Ultralyd i går (styrk syklus) Jeg måtte øke dosen på progynova fra 8 til 10 mg.  Slimhinnen min er så vidt 7 mm, så nå håååper jeg på noen mm til.  Grunnen til jeg har styrt syklus er for å styrke slimhinnen min.  Noen gode tips for å få inn noen mm til blir jeg kjempeglad for.

Dessverre fikk jeg en urinveisinfeksjon, tror jeg har hatt det en stund for å jeg oppdaget det først når jeg så det var blod i urinen og det ble syyykt vondt å tisse. Trodde jeg måtte så mye på do pga medisinene mine. Håper nå om jeg får bort infeksjonen at egget vil feste seg.. Kanskje kroppen har ikke vært helt på lag siden jeg har hatt en betennelse.

Krysser fingrene for alle sammen her, ønsker alle en kjempefin helg 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (44 minutter siden):

Liten update fra meg 🙂 Ultralyd i går (styrk syklus) Jeg måtte øke dosen på progynova fra 8 til 10 mg.  Slimhinnen min er så vidt 7 mm, så nå håååper jeg på noen mm til.  Grunnen til jeg har styrt syklus er for å styrke slimhinnen min.  Noen gode tips for å få inn noen mm til blir jeg kjempeglad for.

Dessverre fikk jeg en urinveisinfeksjon, tror jeg har hatt det en stund for å jeg oppdaget det først når jeg så det var blod i urinen og det ble syyykt vondt å tisse. Trodde jeg måtte så mye på do pga medisinene mine. Håper nå om jeg får bort infeksjonen at egget vil feste seg.. Kanskje kroppen har ikke vært helt på lag siden jeg har hatt en betennelse.

Krysser fingrene for alle sammen her, ønsker alle en kjempefin helg 🙂

Hyggelig med update:) Og så spennende! Hvor mange mm burde slimhinnen være for innsett? 
Det er sikkert ikke utenkelig at kroppen ikke har spilt på lag pga. infeksjon. Håper du blir frisk igjen fort som fy, og at slimhinnen vokser fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (14 timer siden):

Har du fått oppdatering på eggene, @Førstegangsprøvene? Er så spent på dine vegne🤗 Dyrker de til 5-dagers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hyggelig med update:) Og så spennende! Hvor mange mm burde slimhinnen være for innsett? 
Det er sikkert ikke utenkelig at kroppen ikke har spilt på lag pga. infeksjon. Håper du blir frisk igjen fort som fy, og at slimhinnen vokser fint.

Den bør være minst 7 mm når en går til behandlig på st.Olavs. Min ligger på 6,3 men målte 7 mm et annet sted inni der 🙂 Så jeg er akkurat innenfor. Med to egg som ikke har festet seg så håper jeg sånn at det vil få en større sjanse til å feste seg nå som jeg har gått på medisiner for å få slimhinnen tykkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billiegirl skrev (18 minutter siden):

Den bør være minst 7 mm når en går til behandlig på st.Olavs. Min ligger på 6,3 men målte 7 mm et annet sted inni der 🙂 Så jeg er akkurat innenfor. Med to egg som ikke har festet seg så håper jeg sånn at det vil få en større sjanse til å feste seg nå som jeg har gått på medisiner for å få slimhinnen tykkere.

Aha, så du har hatt naturlig de siste to innsettene? Kanskje styrt syklus er nettopp det som skal til for deg, slik at spiren endelig sitter! Det er jo veldig individuelt hva som fungerer best. 

Kan jeg spørre hvilke medisiner du tar, og om du har mye bivirkninger? Jeg skal selv i gang med fryseforsøk, og vil helst ha styrt syklus. Men har fått lite info om fordeler og ulemper ved de ulike metodene, så har masse spørsmål og usikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Har du fått oppdatering på eggene, @Førstegangsprøvene? Er så spent på dine vegne🤗 Dyrker de til 5-dagers?

De dyrket til 5 dagers. Fikk bekreftelse på 13 perfekt befruktet etter et døgn. Nå hører vi ikke noe før tirsdag/onsdag sa de 😬🙃. Så kryss gjerne fingre for at noen overlever ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (19 minutter siden):

De dyrket til 5 dagers. Fikk bekreftelse på 13 perfekt befruktet etter et døgn. Nå hører vi ikke noe før tirsdag/onsdag sa de 😬🙃. Så kryss gjerne fingre for at noen overlever ❤️

Det er jo et helt fantastisk utgangspunkt👏😊 Jeg har virkelig troa på at noen, og kanskje mange, overlever. Krysser alt jeg har! Og du må gjerne oppdatere oss☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, så du har hatt naturlig de siste to innsettene? Kanskje styrt syklus er nettopp det som skal til for deg, slik at spiren endelig sitter! Det er jo veldig individuelt hva som fungerer best. 

Kan jeg spørre hvilke medisiner du tar, og om du har mye bivirkninger? Jeg skal selv i gang med fryseforsøk, og vil helst ha styrt syklus. Men har fått lite info om fordeler og ulemper ved de ulike metodene, så har masse spørsmål og usikkerhet.

Ja, har hatt et fersk og en naturlig syklus.  Krysser det jeg har for at det skal gå denne gangen 🙂 

Jeg tar kun progynova, nå 10 mg. Tror det er en stor dose. Når jeg får dagen for innsettet skal jeg begynne på cyklogest noen dager før. Må fortsette med progynova en stund (tror legen sa 10 uker) dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid.  Jeg merker ikke så mye bivirkninger, men er litt opp og ned i humøret. Skrev ett innlegg her tidligere en dag jeg hadde en skikkelig dårlig dag. Alt er bare trist til tider.  Ettersom jeg går på antibiotika så er jeg skikkelig kvalm, men det kan jo være det bare er antibiotikaen sin "feil".  Ikke sikkert det er medisinene som gjør at jeg er opp og ned i humør heller, bare at jeg er  deppa for jeg vil bli gravid og ikke får det til.

Vet du når du skal begynne ? 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiegirl skrev (13 minutter siden):

Ja, har hatt et fersk og en naturlig syklus.  Krysser det jeg har for at det skal gå denne gangen 🙂 

Jeg tar kun progynova, nå 10 mg. Tror det er en stor dose. Når jeg får dagen for innsettet skal jeg begynne på cyklogest noen dager før. Må fortsette med progynova en stund (tror legen sa 10 uker) dersom jeg skulle være så heldig å bli gravid.  Jeg merker ikke så mye bivirkninger, men er litt opp og ned i humøret. Skrev ett innlegg her tidligere en dag jeg hadde en skikkelig dårlig dag. Alt er bare trist til tider.  Ettersom jeg går på antibiotika så er jeg skikkelig kvalm, men det kan jo være det bare er antibiotikaen sin "feil".  Ikke sikkert det er medisinene som gjør at jeg er opp og ned i humør heller, bare at jeg er  deppa for jeg vil bli gravid og ikke får det til.

Vet du når du skal begynne ? 🙂 

Så tøff du er Billiegirl 👍. Får håpe det er din tur nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsprøvene skrev (13 minutter siden):

Så tøff du er Billiegirl 👍. Får håpe det er din tur nå ❤️

Å så snill du er ! Tusen takk for fine ord ! Er så lettrørt i disse dager !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo et helt fantastisk utgangspunkt👏😊 Jeg har virkelig troa på at noen, og kanskje mange, overlever. Krysser alt jeg har! Og du må gjerne oppdatere oss☺️

Wow ! Det høres helt fantastisk ut !! 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...