Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lo godt at av den tråden. Tydelig at mange der er unge mødre, som ikke tenker veldig over fremtiden til barna sine. Helt sprøe navn, og navn som absolutt ikke passer sammen. For ikke å snakke om engelske navn til skikkelig nordiske etternavn. Typ Hailey Krokstad. Altså😖 Og gjerne merkelige, lange, kompliserte dobbeltnavn med bindestrek - etterfulgt av mor og fars, gjerne lange, etternavn med bindestrek. Stakkars små 

Anonymkode: 54bcd...98d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva, er det feil å hete Maximilian-Knut også, nå?! 

Anonymkode: 54501...8b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lo godt at av den tråden. Tydelig at mange der er unge mødre, som ikke tenker veldig over fremtiden til barna sine. Helt sprøe navn, og navn som absolutt ikke passer sammen. For ikke å snakke om engelske navn til skikkelig nordiske etternavn. Typ Hailey Krokstad. Altså😖 Og gjerne merkelige, lange, kompliserte dobbeltnavn med bindestrek - etterfulgt av mor og fars, gjerne lange, etternavn med bindestrek. Stakkars små 

Anonymkode: 54bcd...98d

Mens mor og far gjerne har nitriste navn som Siv Nilsen og Trond Gundersen.

Anonymkode: d7925...86c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mens mor og far gjerne har nitriste navn som Siv Nilsen og Trond Gundersen.

Anonymkode: d7925...86c

Haha, ja. Man ser hva slags type mennesker de er. Vi har whitetrash i Norge og. Enkle mennesker.

Anonymkode: 54bcd...98d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg syns de kristne og/eller italienske (?) navnene blir så sære i Norge (i ikke-kristne og ikke-italienske familier). Folk kan selvfølgelig kalle barna sine hva de vil, og det er jo fortsatt relativt normale navn sammenliknet med de hjemmesnekra. Men jeg kunne aldri gitt barna mine navn som Matteo, Noah, Massimo, Isak, Adam, Aron, Nathaniel, Gabriel osv. Når kommer Lucrezia, Giorgio, Angelo, Domenico og Mariangela? 

Anonymkode: f7a7a...184

Tippoldemora mi het faktisk Lukretsia! Hun var helnorsk og av fattig bondeslekt, kanskje foreldrene hennes var den tidens svar på harry?

Anonymkode: 1ed8f...d90

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du de ville sagt det til deg? 

Enkelte navn kan virkelig bli en belastning for bæreren, og det ansvaret bør foreldrene være seg bevisst. 

Anonymkode: f5d09...7b1

Ja, det tror jeg da de er veldig ærlige. Og selvom han har et navn ikke maange i Norge har, så er det ikke ekstremt eller overdrevent som mange her inne finner på. Ingen i Norge som heter halvparten av navnene som blir nevnt. Men altså, Thalia? Skal man latterliggjøre såpass greie navn som det absolutt ikke er noe galt med? Vet jo selv at navnet til ungen min ikke er rart, selvom jeg ikke har kalt han Håvard. Her handler det om at min samboer er fra et annet land og noe som også kan uttales på engelsk så hans familie også kan uttale det. Samtidig som det kan uttales på norsk. Nå vet ikke du navnet da, og du hadde sikkert ikke løftet bryn av det heller. Å mobbe barnas navn er uansett en uting og ikke noe andre barn henger seg opp i, er jo dere voksne som lærer deres barn å mobbe når dere holder på sånn selv. 

Anonymkode: b1469...8b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det tror jeg da de er veldig ærlige. Og selvom han har et navn ikke maange i Norge har, så er det ikke ekstremt eller overdrevent som mange her inne finner på. Ingen i Norge som heter halvparten av navnene som blir nevnt. Men altså, Thalia? Skal man latterliggjøre såpass greie navn som det absolutt ikke er noe galt med? Vet jo selv at navnet til ungen min ikke er rart, selvom jeg ikke har kalt han Håvard. Her handler det om at min samboer er fra et annet land og noe som også kan uttales på engelsk så hans familie også kan uttale det. Samtidig som det kan uttales på norsk. Nå vet ikke du navnet da, og du hadde sikkert ikke løftet bryn av det heller. Å mobbe barnas navn er uansett en uting og ikke noe andre barn henger seg opp i, er jo dere voksne som lærer deres barn å mobbe når dere holder på sånn selv. 

Anonymkode: b1469...8b5

Og for å legge til: Tråden handlet om dobbeltnavn som ikke fungerer sammen. Ikke enkle fine navn som blir mobbet og latterliggjort her inne. Lov å tenke litt lenger! 

Anonymkode: b1469...8b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo oftere jeg leser Kwist Hallvard jo penere blir det syns jeg. Umiddelbart reagerte jeg på det, men nå syns jeg faktisk det klinger fint. 

Når jeg var liten ble en venninne av meg storesøster, og jeg husker ennå at jeg reagerte når jeg fikk høre hva lillebroren skulle hete. Den reaksjonen kommer man fort over og glemmer at navnet ikke er vanlig. Jeg reagerer mer på dobbeltnavn som ikke klinger pent og er vanskelige å uttale kun pga sammensettingen. Og jeg syns det er unødvendig å gjøre det vanskeligere enn nødvendig å stave et navn, men meg om det.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden minner meg om den saken i USA.

En kid hadde navnet Ka-a. De var veldig usikre på hvordan det skulle uttales til moren forklarte:

"Kadasha"

Med forklaringen:
"The dash ain't be silent".

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lest hele tråden og er dypt sjokkert. 😱

Anonymkode: dbc8d...5dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om de hiver en haug med navn i en bøtte og trekker to tilfeldige. Veldig stilig med Ola Matheo, Silje Zhahara eller Knut Milliam liksom. Eller Leander Matheo Maximus Milliam Larsen 

Anonymkode: 0705b...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 22.06):

Hva med Carmen Calin og Ive Carita 🙉 Grøss... 

Anonymkode: 30a64...0f5

Håper jeg finner ut hvem du er 😁 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd på disse barna om de treffer slike som deg,ja. Navnet skjemmer ingen, men enkeltes meningene om det kan være skammelige. Er du voksen? Synes det er meget spesielt om voksne mennesker henger seg opp i hva andre kaller barna sine. Barnslig. 

Anonymkode: 4f04c...efc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker at spesielle, hjemmesnekra navn har blitt populært, jeg. Bortsett fra titler. Khaleesi er en tittel, ikke et navn.

 

Anonymkode: b9432...b34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^Sendte inn svar litt tidlig. Dobbeltnavn kan være fint, da kan man velge selv hvilket man vil bruke, for eksempel.

Anonymkode: b9432...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 22.39):

Eliana-Esthelle, Lone-Leandra, Noah-Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel-Amadeus, Melion-Marchelius og Neah-Noelle og minste Melvin Makarios 

Anonymkode: 2ca3b...772

Fulle navnet til nr 2 er Lone- Leandra Miracle. Du kan lese om hvorfor her; https://www.seher.no/kjendis/june-maria-25-er-norges-yngste-seksbarns-mor/68699066 

Anonymkode: 6b0fd...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.12):

Eller hva med Caspher? Casfer..?

Anonymkode: a5163...67d

Jeg tror de staver det sånn på polsk

 

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.24):

 Vi har også lille Cillian, Luchas Ànte, Kwist Halvard, Viking Elias, Noa Benoni, Nino Chrisander, Patrich, Gabriel Anthony. 

Anonymkode: a5163...67d

Kwist? 🧐

Anonymkode: 0f84e...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 22.23):

Arian er Balkan navn tror jeg? Jeg har gått på skole med en som het det (helt vanlig navn). Foreldre med slekt fra annet land. 

Anonymkode: 98260...95b

Vanlig i Midtøsten også. Synes ikke det er et så uvanlig.
 

Misliker mer unødvendige bokstaver og apostrofer over vokaler. Minnéa-Sophie, for å lage et eksempel. 

Anonymkode: 0f84e...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 1.26):

 

Både Arian, Adrian og Margido er da forholdvis vanlige navn, uten sær stavemåte eller noe? Tindra har jeg kun møtt hunder og hester som heter, men det heller passer jo ikke inn i samme batshit-crazy kategorien som Paella-Mari og Shawndre 

 

Anonymkode: d92d0...2a1

Tindra er vanlig i Sverige.. 

Anonymkode: 0f84e...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 14.39):

Jeg syns de kristne og/eller italienske (?) navnene blir så sære i Norge (i ikke-kristne og ikke-italienske familier). Folk kan selvfølgelig kalle barna sine hva de vil, og det er jo fortsatt relativt normale navn sammenliknet med de hjemmesnekra. Men jeg kunne aldri gitt barna mine navn som Matteo, Noah, Massimo, Isak, Adam, Aron, Nathaniel, Gabriel osv. Når kommer Lucrezia, Giorgio, Angelo, Domenico og Mariangela? 

Anonymkode: f7a7a...184

Det er ganske mange navn som kan kalles kristne. Anne er vel det navnet flest kvinner i Norge heter, det kommer fra Hannah som jo er et kristent navn. 
Er det også sært? 

Hva med Per, fra Peter, et gammelt gresk navn? 

Johannes? 

Tror ikke du vet hva du snakker om her. 

Anonymkode: 0f84e...3ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...