Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 14.39):

Jeg syns de kristne og/eller italienske (?) navnene blir så sære i Norge (i ikke-kristne og ikke-italienske familier). Folk kan selvfølgelig kalle barna sine hva de vil, og det er jo fortsatt relativt normale navn sammenliknet med de hjemmesnekra. Men jeg kunne aldri gitt barna mine navn som Matteo, Noah, Massimo, Isak, Adam, Aron, Nathaniel, Gabriel osv. Når kommer Lucrezia, Giorgio, Angelo, Domenico og Mariangela

Anonymkode: f7a7a...184

Mary Angela😊

En av søstrene til Joey. 

Anonymkode: d5112...01f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et spesielt mellomnavn.. vi er tilflyttet.. i ungdommen var jeg litt rebelsk, litt oppmerksomhetssyk osv....  mye rykter og tull. I dag bruker jeg sjeldent dette mellomnavnet for jeg føler dette assosierer med hvem jeg var før.. det spesielle navnet var min identitet som skilte seg ut som enkelt folk husket og enkelt visste hvem jeg var... så synes det er litt ubehagelig i dag, i tilfelle jeg møter noen som har hørt negative ting 

I dag bruker jeg ikke dette navnet like ofte og synes det er deilig å forsvinne under et navnlig fornavn og etternavn når jeg ønsker. Så veldig glad jeg ikke heter noe spesielt som jeg ikke enkelt kan ta bort når det passer meg 

Anonymkode: 04fec...75b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidvo skrev (På 4.1.2021 den 1.30):

Jo oftere jeg leser Kwist Hallvard jo penere blir det syns jeg. Umiddelbart reagerte jeg på det, men nå syns jeg faktisk det klinger fint. 

Når jeg var liten ble en venninne av meg storesøster, og jeg husker ennå at jeg reagerte når jeg fikk høre hva lillebroren skulle hete. Den reaksjonen kommer man fort over og glemmer at navnet ikke er vanlig. Jeg reagerer mer på dobbeltnavn som ikke klinger pent og er vanskelige å uttale kun pga sammensettingen. Og jeg syns det er unødvendig å gjøre det vanskeligere enn nødvendig å stave et navn, men meg om det.. 

Jeg også likte det bedre jo flere ganger jeg leste det... Heller et dobbelt navn hvor man kan droppe å bruke navnet som skiller seg ut, hvor man har et mer vanlig navn som kan brukes.. enn kun et spesielt fornavn

Anonymkode: 04fec...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.24):

 Vi har også lille Cillian, Luchas Ànte, Kwist Halvard, Viking Elias, Noa Benoni, Nino Chrisander, Patrich, Gabriel Anthony. 

Anonymkode: a5163...67d

Kwist Halvard?! Er det virkelig noen som heter det? 😳😳😳 

Anonymkode: 68931...fa4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Kwist Hallvard, ser ut som om det navnet sjokkerer flest. Synst ikke det var det verste. Høres litt kunstnerisk ut, ikke helt white trash, og han kan i det minste bare bruke Hallvard, i motsetning til feks Sjofelia-Amelynda. 

Man kan fint være adm dir Kwist Hallvard Jensen, men Dr. Sjofelia-Amelynda Svendsen? Høres ut som en kvakksalver. 

Anonymkode: b21d6...e2e

  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 11.39):

Er margido gutte- eller jentenavn? Har aldri hørt det før. 

Anonymkode: 2597c...1b2

Margido er et guttenavn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 11.02):

Man kan da bli ertet for helt vanlige navn også? Datteren min heter Rakel, og i barnehagen var det mange barn som rynket på nesen og lurte på hvorfor hun «hadde guttenavn». Det viste seg at det er så utbredt med myke, vokaltunge navn på jenter nå (Ea, Elea, Olea, Ava, Ada, Ida, Emma, Ella, Oda...) at barna hadde utviklet en slags idé om at jentenavn ikke kunne være skarpe og starte og slutte på konsonantlyder. 
 

Det har faktisk vært noe vi og barnet har støtt på i flere runder 😅

Anonymkode: 9dba3...fb4

Det har vi aldri opplevd på 12 år faktisk. Hvor i landet bor dere? 

Anonymkode: 0ecef...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/28/2021 at 5:21 PM, AnonymBruker said:

Fulle navnet til nr 2 er Lone- Leandra Miracle. Du kan lese om hvorfor her; https://www.seher.no/kjendis/june-maria-25-er-norges-yngste-seksbarns-mor/68699066 

Anonymkode: 6b0fd...7bb

åh nei, omg. Det er jo illustrasjon på "white trash". 😅 Håper de er egentlig mye mer oppegående enn det umiddelbart virker som. 😲 Også Skien da..

Anonymkode: aff81...ce3

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

åh nei, omg. Det er jo illustrasjon på "white trash". 😅 Håper de er egentlig mye mer oppegående enn det umiddelbart virker som. 😲 Også Skien da..

Anonymkode: aff81...ce3

Var gammel artikkel, nå har de 8 barn - https://www.tv2.no/a/11479606/ 

Anonymkode: aff81...ce3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

christoffer odd, vet jeg om en gutt som heter.. Latterlig.. og ja, stakkars barn

Anonymkode: 1d9d3...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nittitallet hadde alle guttene André som andrenavn. Da lo vi veldig av folk fra landet som hadde så rare kombinasjoner. 

Men når jeg ser på hva alle tantene og onklene mine heter så er det mange rare dobbeltnavn. Men de brukte jo de navnene som fungerte til hverdags.

Dere som reagerer så veldig på slike "hjemmelagde" navn burde kanskje ta et kjapt Google søk. Kanskje dere lærer noe.

Anonymkode: 2824f...183

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisander er litt av to navn som er satt sammen til ett. Jeg lurer på hvorfor ingen har funnet ut at de skal lage et navn av de to andre halvpartene? Alexstopher?

Så kan man ta f.eks Nathalie og Johanne. Nathanne og Johalie. Eller Kari og Anne. Da kan man lage Kane, Kanne, Kaan, Rian og Neri.

For ikke å snakke om å kalle opp sønnen etter Toralf og Artur. Alftur? Torart? Tortur!

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misunnelsen lenge leve ser jeg

Anonymkode: 4abce...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Misunnelsen lenge leve ser jeg

Anonymkode: 4abce...9b2

Hvordan kan man være misunnelig på navn? Fordi de selv heter noe mindre sjeldent? Fordi de valgte å gi barna deres mer vanlige navn? Hva er det å være misunnelig på?

Anonymkode: a3c46...be3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Inge Gjendem skrev (På 28.2.2021 den 16.52):

Håper jeg finner ut hvem du er 😁 

Dette er jo det perfekte øyeblikket å gi innsikt i hvorfor dere valgte sånne navn på ungene? Hva tenkte dere på liksom? 😅

Anonymkode: 972b3...f77

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Misunnelsen lenge leve ser jeg

Anonymkode: 4abce...9b2

Navn er gratis og fritt tilgjengelige for alle. Tror neppe det går an å være misunnelige på andre ungers navn - man har vel kalt sine egne det finest man visste, hadde man vært "misunnelig" på navnet Chrisander Maximillius hadde man vel kalt siden egen unge for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (2 timer siden):

Chrisander er litt av to navn som er satt sammen til ett. Jeg lurer på hvorfor ingen har funnet ut at de skal lage et navn av de to andre halvpartene? Alexstopher?

Så kan man ta f.eks Nathalie og Johanne. Nathanne og Johalie. Eller Kari og Anne. Da kan man lage Kane, Kanne, Kaan, Rian og Neri.

For ikke å snakke om å kalle opp sønnen etter Toralf og Artur. Alftur? Torart? Tortur!

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, mange av disse navnene er jo helt forferdelige. 

Jeg kjente en gang en gutt som het Chris-Stian. Og uttales slik. Hva er galt med Christian?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...