Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykken er mange sine 8 barn har vel veldig spesielle doble navn 😊 

Anonymkode: 2ca3b...772

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine favoritter er Malix-Romeo og Glitra Eufemia 😬

Anonymkode: ff217...199

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliana-Esthelle, Lone-Leandra, Noah-Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel-Amadeus, Melion-Marchelius og Neah-Noelle og minste Melvin Makarios 

Anonymkode: 2ca3b...772

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Shawndre, Paella-Mari, Khaleesi, Tindra, Adrian, Nheo og Margido er blant mine favoritter. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Adrian og Margido er da helt vanlige navn 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, sånne navn blir mer og mer utbredt, så disse holdningene mange har der de holder narr i navn er en uting. Håper ikke de har barn som plukker opp dette, det er sånn man får mobbere. 

 

Anonymkode: e5518...7cc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at jeg har et barn med et litt spesielt navn, er at jeg selv hadde et veldig vanlig navn og HATET det. 

Jobber også med barn, og barn er utrolig aksepterende og åpne — men de lærer av voksne når sistnevnte er dømmende og mener at folk burde være mer som alle andre...

Anonymkode: b33e1...35c

Jeg er helt enig med deg. Det er voksne som lærer barn hva som skal aksepteres eller ikke. Trist at folk ikke kan få velge navn på barna uten at folk skal håne og latterliggjøre. 

Anonymkode: 9b1f1...d84

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ler mye av slike navnetråder selv, men akkurat her ble jeg litt truffet 🤣 Min sønn har Margido som mellomnavn, fordi min bestefar også har det! Oppkalling av oldefaren sin altså. Hadde aldri tatt det med hvis det ikke var slik, men så synes vi det var litt kult at vi valgte å ha det med. Margido er et gammelt navn, mannsversjon av Margit som oppsto i Trondheim for ca 150 år siden (jepp, vi er trøndere!). Gutten har forøvrig et alminnelig, stødig fornavn som vi bruker til vanlig! Regner med han kommer til å få noen kommentarer gjennom årene, men slik ble nu det. 

Sånn, følte for å forsvare navnet litt 🤣

Anonymkode: abbc2...6e7

Margido var jo skikkelig flott navn, jeg likte det veldig godt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vanskelig å skrive navn med f.eks z istedenfor s, noen stumme h’ er innimellom... bindestrek, ikke bindestrek.

Var lettere før når man het f.eks  Jo(h)n med eller uten h. Nå er det med z,x,h og c.... Personen må jo stave hele navnet om noen skal skrive det. 
Men det er vel bare en overgang. Det blir bare vanligere med den type navn. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om disse foreldrene ikke har tenkt på at ungene deres skal ut på arbeidsmarkedet?

  • Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig med deg. Det er voksne som lærer barn hva som skal aksepteres eller ikke. Trist at folk ikke kan få velge navn på barna uten at folk skal håne og latterliggjøre. 

Anonymkode: 9b1f1...d84

Du misser poenget. Det handler ikke om hva andre synes er rart, men at navnet skal følge en hele livet. Hvis en alltid skal måtte vise frem et kort med stavemåte eller presentere seg skriftlig fordi en heter Sander, men skrives Xander fordi det var et innfall foreldrene hadde, streve med å få eposter på jobb fordi den som vil ha tak i deg søker etter deg fonetisk, eller tusen andre små og store problemstillinger som gjør hverdagen slitsom, så synes jeg foreldrene er temmelig hensynsløse i jakten på å være spesiell på barnas bekostning. 

  • Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i slike stunder jeg får lyst til å lage en fake facebookprofil og trolle i Hønehjørnet 🤭 Jeg blir alltid blokkert fra slike grupper 😅

Anonymkode: ab2af...827

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det skulle stå Arian. Autocorrect rotet det til. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Og hva er galt med Arian? Ser ikke helt den. 

Anonymkode: b1469...8b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eliana-Esthelle, Lone-Leandra, Noah-Nathaniel, Milian-Mattheus, Adriel-Amadeus, Melion-Marchelius og Neah-Noelle og minste Melvin Makarios 

Anonymkode: 2ca3b...772

Herlighet. Er dette ekte navn? 

Anonymkode: c058b...99b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 Vi har også lille Cillian, Luchas Ànte, Kwist Halvard, Viking Elias, Noa Benoni, Nino Chrisander, Patrich, Gabriel Anthony. 

Anonymkode: a5163...67d

Kwist Halvard 😂😂

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rucula skrev (9 minutter siden):

Octavia vet jeg en jente som heter... stakkars

Heter søstera Skoda?🙄

Anonymkode: 4e400...1f6

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Taffel skrev (1 time siden):

Hvis en alltid skal måtte vise frem et kort med stavemåte eller presentere seg skriftlig fordi en heter Sander, men skrives Xander 

Vil bare si at akkurat Xander kanskje ikke er det beste eksempelet å bruke i denne diskusjonen. Xander er et ganske vanlig navn i bla. Engelsktalende land og null problem å presentere seg i Norge og bare si "jeg heter Xander, med X", hvis noen skal ha stavemåten. 

Jeg heter Elizabeth, med Z og ikke S, og det har aldri vært vanskelig for meg å si det. Har igrunn ikke tenkt på det som et problem og har heller ikke fått vite av noen at det er rart eller vanskelig for dem.  

Anonymkode: 582c5...b06

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jimi Henrik 🙈🙈🙈🙈 sto på lista der!! 

Anonymkode: abbc2...6e7

Fantastisk! 😄

Anonymkode: 89db3...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viking, omg.. 😂 STAKKARS UNGE! Er det gutt eller jentenavn? 

Anonymkode: 63ce7...671

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kwist Halvard og Viking Elias er det værste jeg har hørt. Men også det mest lættise😝 håper de begynner i samme klasse!

Anonymkode: ff6e1...434

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...