Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

En annen ting som jeg synes er teit, er når søskenflokken ikke passer sammen. Milian Nathaniel, Noelle Ariana og Knut Åge. Hva faen skjedde med Knut Åge?! Han må være adoptert eller hatet. Forstår ikke hvordan foreldrene tenker. De jeg kjenner til, så er det den yngste i flokken som har et navn som ikke passer inn. Som om foreldrene er lei av å finne på navn, så de tar bare det første som faller dem inn. 

Anonymkode: 6b0fd...7bb

Det kan være mange ulike årsaker til nettop det. Jeg føler nok meg litt truffet akkurat av dette. Har 4 barn, 3 gutter og ei jente(yngst). Og guttene har vel såkalt "motenavn". De alle 3 har enkelt navn. Og så kom jenta. Vi var langt i fra lei av å finne navn. Allikvel fikk hun et navn som ikke passer inn i rekka. For det første fikk hun dobbelt navn. Og for det andre fikk hun navn i en annen kategori fordi vi ville kalle opp. Navnet hennes betyr utrolig mye for oss. Det hadde nok ikke stått på lista vår, hvis vi bare skulle gått etter navn vi liker rent fonetisk. Men det var dette som føltes riktig. Og hun er et eget individ, så ser ikke nødvendigheten med at det må passe sammen med søsknene.

Anonymkode: c229f...573

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er mange navn jeg ikke liker, men legger meg ikke borti de som gir barna de navnene. Men det er en ting som jeg virkelig hater. navn som ikke passer sammen i det hele tatt. Kanskje de har en "fin flyt" og klang om du sier det med etternavn, men et navn skal ikke være avhengig av etternavnet for å funke mener jeg.

Fra gruppen:
Storm Oliver
Fabian Daniel
Theo Johan 
Robin Leo
Tobias Elliot
Terje Anders
Ailo Oskar
Victor Emil
Sander Emil

Lurer på hvordan de har tenkt seg frem til disse navnene. For de klinger jo ikke bra sammen i det hele tatt. 

En annen ting som jeg synes er teit, er når søskenflokken ikke passer sammen. Milian Nathaniel, Noelle Ariana og Knut Åge. Hva faen skjedde med Knut Åge?! Han må være adoptert eller hatet. Forstår ikke hvordan foreldrene tenker. De jeg kjenner til, så er det den yngste i flokken som har et navn som ikke passer inn. Som om foreldrene er lei av å finne på navn, så de tar bare det første som faller dem inn. 

Anonymkode: 6b0fd...7bb

Victor Emil og Sander Emil klinger jo helt fint?

Anonymkode: 90a96...14c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Victor Emil og Sander Emil klinger jo helt fint?

Anonymkode: 90a96...14c

Synes jeg og, men kanskje fordi jeg ville uttalt Emil med trykk på i-en. Med trykk på E-en i Emil lugger det litt. 

Anonymkode: 10cea...50c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes jeg og, men kanskje fordi jeg ville uttalt Emil med trykk på i-en. Med trykk på E-en i Emil lugger det litt. 

Anonymkode: 10cea...50c

Da, det tok jeg som selvfølge. At det uttales med trykket på ien 🙂

Anonymkode: 90a96...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Synes jeg og, men kanskje fordi jeg ville uttalt Emil med trykk på i-en. Med trykk på E-en i Emil lugger det litt. 

Anonymkode: 10cea...50c

 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Da, det tok jeg som selvfølge. At det uttales med trykket på ien 🙂

Anonymkode: 90a96...14c

Men Emil uttales jo med trykk på E?? Hvor står det at det er trykk på I? Må staves EmIIl da. "Alle" sier jo Eeeemil, værtfall der jeg kommer fra. 

Anonymkode: abbc2...6e7

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til oppførsel til enkelte her inne. Finnes mennesker som kanskje blir såret her inne av at dere latterliggjør. Syns forøvrig at mange av navnene dere ler av er fine og kjenner noen som heter det, som f.eks thalia osv. Hva er galt med det egentlig? 
 

Mitt barn har et noe uvanlig navn, men veldig fint og ingen har reagert rart på det. Det er rett fram da så ingen misforstår hvordan det staves. Og om ikke dere lærer barna å mobbe andre navn som dere gjør her, så blir barn vant med og bryr seg ikke om hva andre heter. Dere lager en mobbekultur her, som ikke hører hjemme noen plass. Ikke rart barn mobber når foreldrene sitter og latterliggjør andres NAVN. 

Anonymkode: b1469...8b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hysjteria skrev (19 timer siden):

Er ikke det tryllestavmakeren i Harry Potter??

 

Nesten, det er Olivander, som jeg også har hørt om en liten norsk gutt som heter. Eller han heter Ollivander da 😬

Anonymkode: 50dc0...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Men Emil uttales jo med trykk på E?? Hvor står det at det er trykk på I? Må staves EmIIl da. "Alle" sier jo Eeeemil, værtfall der jeg kommer fra. 

Anonymkode: abbc2...6e7

Ja, men alle kommer ikke der du kommer fra.

Og det skrives verken Eeemil eller Emiiil, så måten navnet skrives på bestemmer ikke uttalen. 

Anonymkode: 10cea...50c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dere som maser om at det liksom blir et problem i arbeidslivet... Jeg har gjennom årene jobbet med plenty av folk som har utenlandske navn, for eksempel. Av og til må man stave navn for at det skal bli riktig, sånn er det bare. Noen heter Jensen og andre heter Jenssen. Get over it, og la folk være ulike, og ta ulike valg for barna sine.

Anonymkode: b33e1...35c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, men alle kommer ikke der du kommer fra.

Og det skrives verken Eeemil eller Emiiil, så måten navnet skrives på bestemmer ikke uttalen. 

Anonymkode: 10cea...50c

Jeg skrev det for å presisere hvordan det kan uttales, slapp av. 

Anonymkode: abbc2...6e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Shaena Charmella  😮 

Anonymkode: 969e4...ab8

Nettopp.

Ikke meninga å mobbe, men når folk kaller ungene sine noe sånt burde de seriøst bli snakka til. Det er rett og slett dårlig gjort mot ungen og det er DET vi bør fokusere på, ikke foreldrenes eventuelle krenk. Det er ungen som må gå gjennom livet og hete noe sånt. Stakkars unge. Kanskje hun heller kunne tenkt seg og hett Linnea eller Oda hun og.

Anonymkode: cfb33...f3e

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pj diego, hva med han? Hvordan blir livet? Dette handler ikke om man heter Kristian eller Christian, men hva er greia på Pj? Er det engelsk uttale? Norsk? Ot Dominic da? Uttaler man bokstavene for seg? 

Og Odin Wayne. Det henger jo ikke sammen i det hele tatt.

Har lest nesten hele tråden. Var ei som kom med et forsiktig "Lars", men Melion-Marctandér og dess like dominerer tråden noe voldsomt.

Dette handler ikke om.å gjøre narr, men å bevisstgjøre folk. Vil man virkelig kalle ungene sine sånt fjas som knebler dem resten av livet?

Anonymkode: cfb33...f3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Carmen Calin og Ive Carita 🙉 Grøss... 

Anonymkode: 30a64...0f5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og dere som maser om at det liksom blir et problem i arbeidslivet... Jeg har gjennom årene jobbet med plenty av folk som har utenlandske navn, for eksempel. Av og til må man stave navn for at det skal bli riktig, sånn er det bare. Noen heter Jensen og andre heter Jenssen. Get over it, og la folk være ulike, og ta ulike valg for barna sine.

Anonymkode: b33e1...35c

Det er stor forskjell på hete Charindra Malatasalan og komme fra feks India, og det å hete Swandre-Oliverinino Hansen og være bleikhvit nordmann. Det blir det stempel av, om du vil eller ei.

Anonymkode: d7925...86c

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley99

Lurer jeg også på!!! Tror bare noen folk vil være spesielle og "skille" seg ut, men får da være måte på å skal skille seg ut. Dessuten er det stygge navn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Makan til oppførsel til enkelte her inne. Finnes mennesker som kanskje blir såret her inne av at dere latterliggjør. Syns forøvrig at mange av navnene dere ler av er fine og kjenner noen som heter det, som f.eks thalia osv. Hva er galt med det egentlig? 
 

Mitt barn har et noe uvanlig navn, men veldig fint og ingen har reagert rart på det. Det er rett fram da så ingen misforstår hvordan det staves. Og om ikke dere lærer barna å mobbe andre navn som dere gjør her, så blir barn vant med og bryr seg ikke om hva andre heter. Dere lager en mobbekultur her, som ikke hører hjemme noen plass. Ikke rart barn mobber når foreldrene sitter og latterliggjør andres NAVN. 

Anonymkode: b1469...8b5

Tror du de ville sagt det til deg? 

Enkelte navn kan virkelig bli en belastning for bæreren, og det ansvaret bør foreldrene være seg bevisst. 

Anonymkode: f5d09...7b1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/2/2021 at 8:15 PM, AnonymBruker said:

Shawndre, Paella-Mari, Khaleesi, Tindra, Adrian, Nheo og Margido er blant mine favoritter. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Som mor til en Sondre var Shawndre en helt fantastisk variant 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Barnet mitt skal ikke hete Sophie, fordi det er på navnetoppen. Hun skal hete

Zshophyijeh.

 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er mange navn jeg ikke liker, men legger meg ikke borti de som gir barna de navnene. Men det er en ting som jeg virkelig hater. navn som ikke passer sammen i det hele tatt. Kanskje de har en "fin flyt" og klang om du sier det med etternavn, men et navn skal ikke være avhengig av etternavnet for å funke mener jeg.

Fra gruppen:
Storm Oliver
Fabian Daniel
Theo Johan 
Robin Leo
Tobias Elliot
Terje Anders
Ailo Oskar
Victor Emil
Sander Emil

Lurer på hvordan de har tenkt seg frem til disse navnene. For de klinger jo ikke bra sammen i det hele tatt. 

En annen ting som jeg synes er teit, er når søskenflokken ikke passer sammen. Milian Nathaniel, Noelle Ariana og Knut Åge. Hva faen skjedde med Knut Åge?! Han må være adoptert eller hatet. Forstår ikke hvordan foreldrene tenker. De jeg kjenner til, så er det den yngste i flokken som har et navn som ikke passer inn. Som om foreldrene er lei av å finne på navn, så de tar bare det første som faller dem inn. 

Anonymkode: 6b0fd...7bb

Ler😂

Anonymkode: 724d4...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...