Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er jo det perfekte øyeblikket å gi innsikt i hvorfor dere valgte sånne navn på ungene? Hva tenkte dere på liksom? 😅

Anonymkode: 972b3...f77

Jeg har veldig sjeldne navn til mine barn. Ikke slike som er listet her, heller ikke i samme gate, men ganske sjeldne. Gutten min deler navn med 0,1 eller 2 i dette landet. Datteren vår deler navn med ca.20. Vi valgte navnene fordi de er nydelige og sjeldne. Jeg hater navn som Karoline, Silje, Ida, Liam, Matheo og Emma. De er så vanlige og kjedelige og jeg ville ha noe mer spenstig som ikke mange andre heter. Ikke alle kan hete det samme og det er fint med variasjon :) 

Anonymkode: a3c46...be3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På farssiden i min familie har det vært vanlig at førstefødte guttebarn får fornavnet Ole.

På morssiden i min samboers familie har det vært vanlig at førstefødte guttebarn får Arne som mellomnavn.

Om vi hadde fulgt de familietradisjonene, noe vi ble oppfordret sterkt til fra begge sider, ville sønnen vår hett Ole Arne. Vi droppet de tradisjonene og valgte et helt annet navn.

Anonymkode: 21de5...49f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.57):

Har ikke møtt på så mange LaFawnduh i Norge, men husker det var mange rare dobbeltnavn da jeg voktste opp på Sørlandet på nittitallet, selv i en relativt stor by. Fritt etter minne, helt ekte navn:

  • Roy-Henry
  • Bjørn-Harry
  • Kim-Remi
  • Gerd-Jeanette
  • Ivar-Jon
  • Jørn-Bjørn
  • Alf-Olav

Anonymkode: ec778...3fc

Jørn-Bjørn for realz? Hvorfor ikke Ørn-Jørn-Bjørn? (Og er det ikke generelt på tide å begynne med trippelnavn?🙂

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest det innlegget, men er så heldig å være medlem av 2! Termingrupper. Kan bidra med følgende: zoe diamante, ademia alexandra og mino. Mine 2 har helnorske enkle navn. 

Anonymkode: 61edc...730

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige navn hos oss er Anne og Heidi. Vi ville ikke kalle datteren vår Anne Heidi, så vi valgte et annet navn uten tilknytning til slekten våres.

Anonymkode: e09a1...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 3.1.2021 den 21.56):

Nettopp.

Ikke meninga å mobbe, men når folk kaller ungene sine noe sånt burde de seriøst bli snakka til. Det er rett og slett dårlig gjort mot ungen og det er DET vi bør fokusere på, ikke foreldrenes eventuelle krenk. Det er ungen som må gå gjennom livet og hete noe sånt. Stakkars unge. Kanskje hun heller kunne tenkt seg og hett Linnea eller Oda hun og.

Anonymkode: cfb33...f3e

Hei. 

Jeg er pappaen til denne jenta med dette navnet som dere tydeligvis har så mye imot og så jævla mye trøbbel med. Hva er problemet deres, en av dere må tydligvis kjenne meg eller fruen eller vite hvem vi er, dattra mi e forbanna stolt av navnet sitt og svært gla for at ho har det og er særdeles alene om og ha det. Selv om Linnea og Oda er fine navn så er det sånn at ikke alle vill kalle ungene sine for noe som x anntall andre barn heter.

Men siden dere vet hvem vi er så kom heller til oss og ta det opp med oss hva som er så "rart" eller "feil" med navna på ungene våre i stede for og være så feig at du skjuler deg bak annonymitet her. Men det tør du vell ikke... 

Og til dere som henger dere på og taster ivei og lirer av dere en masse skiit, se dere i speilen og spør dere selv om hvor fornøyd dere egentli er med dere selv, som kan synke til et så lavmål nivå at dere må mobbe barn for navna dems på en offentlig internett side som dette. Dere er faen meg feige, usle små mennesker med et helvettes problem med komplekser, selvbilde og selvinnsikt. Dere tenker ikke over at barn googler seg selv og finner dette.. voksne mennesker som sværter dem for hva de heter.. er bare trist at dere ikke skjønner det selv hva dere gjør..

 

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rucula skrev (På 2.1.2021 den 19.40):

Sånne kreative/merkelig dobbeltnavn og foreldre med lav utdannelse tror jeg hører ganske godt sammen..

Derfor de kalles barnevernsnavn. 

Anonymkode: 19a5d...38d

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler også av disse tåpelige navnene, men synes også det er nitrist når folk velger topp 10-navn. Greit når man er tidlig ute og man ikke helt visste at navnet skulle bli poppis, men å velge Emma etter 15 år med Emma på topp 3 i Norge, det er stusselig det!

Anonymkode: 19a5d...38d

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensine skrev (På 2.3.2021 den 20.14):

Jørn-Bjørn for realz? Hvorfor ikke Ørn-Jørn-Bjørn? (Og er det ikke generelt på tide å begynne med trippelnavn?🙂

Det er vanlig med tre fornavn i Sverige, spesielt på kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.18):

Det trodde jeg og før barnet mitt begynte i barnehage og skole. De "verste" navnene der er det de høyt utdannede som står for. 

Anonymkode: 61546...09e

Åååneida det er meget mange harrytamper som gir barna sine fancy navn også skal jeg si deg! Kan nok være et desperat forsøk på å være som fiffen. Så spesielle navn har nok ikke så veldig mye med utdanning å gjøre, lavt utdannede kan ha mye familie penger og høyt utdannede kan være harrytamper.

Endret av Annoannonym
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Babyface said:

Det er vanlig med tre fornavn i Sverige, spesielt på kvinner. 

Bare opplevd det på menn. 🤷‍♀️

Anonymkode: 01ce5...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik skrev (29 minutter siden):

Hei. 

Jeg er pappaen til denne jenta med dette navnet som dere tydeligvis har så mye imot og så jævla mye trøbbel med. Hva er problemet deres, en av dere må tydligvis kjenne meg eller fruen eller vite hvem vi er, dattra mi e forbanna stolt av navnet sitt og svært gla for at ho har det og er særdeles alene om og ha det. Selv om Linnea og Oda er fine navn så er det sånn at ikke alle vill kalle ungene sine for noe som x anntall andre barn heter.

Men siden dere vet hvem vi er så kom heller til oss og ta det opp med oss hva som er så "rart" eller "feil" med navna på ungene våre i stede for og være så feig at du skjuler deg bak annonymitet her. Men det tør du vell ikke... 

Og til dere som henger dere på og taster ivei og lirer av dere en masse skiit, se dere i speilen og spør dere selv om hvor fornøyd dere egentli er med dere selv, som kan synke til et så lavmål nivå at dere må mobbe barn for navna dems på en offentlig internett side som dette. Dere er faen meg feige, usle små mennesker med et helvettes problem med komplekser, selvbilde og selvinnsikt. Dere tenker ikke over at barn googler seg selv og finner dette.. voksne mennesker som sværter dem for hva de heter.. er bare trist at dere ikke skjønner det selv hva dere gjør..

 

Fascinerende , du drar opp en to år gammel tråd for å slenge dritt🙄

Anonymkode: 11daf...d11

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jan Erik skrev (29 minutter siden):

Hei. 

Jeg er pappaen til denne jenta med dette navnet som dere tydeligvis har så mye imot og så jævla mye trøbbel med. Hva er problemet deres, en av dere må tydligvis kjenne meg eller fruen eller vite hvem vi er, dattra mi e forbanna stolt av navnet sitt og svært gla for at ho har det og er særdeles alene om og ha det. Selv om Linnea og Oda er fine navn så er det sånn at ikke alle vill kalle ungene sine for noe som x anntall andre barn heter.

Men siden dere vet hvem vi er så kom heller til oss og ta det opp med oss hva som er så "rart" eller "feil" med navna på ungene våre i stede for og være så feig at du skjuler deg bak annonymitet her. Men det tør du vell ikke... 

Og til dere som henger dere på og taster ivei og lirer av dere en masse skiit, se dere i speilen og spør dere selv om hvor fornøyd dere egentli er med dere selv, som kan synke til et så lavmål nivå at dere må mobbe barn for navna dems på en offentlig internett side som dette. Dere er faen meg feige, usle små mennesker med et helvettes problem med komplekser, selvbilde og selvinnsikt. Dere tenker ikke over at barn googler seg selv og finner dette.. voksne mennesker som sværter dem for hva de heter.. er bare trist at dere ikke skjønner det selv hva dere gjør..

 

INGEN her sverter barna, de sverter de som gir dem disse grusomme navnene. For det er grusomt altså, dere er to stk som synes det er fint. Bare to. Og du har tydeligvis googlet selv, hvordan fant du tråden ellers??

Anonymkode: b9105...e80

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 20.57):

Har ikke møtt på så mange LaFawnduh i Norge, men husker det var mange rare dobbeltnavn da jeg voktste opp på Sørlandet på nittitallet, selv i en relativt stor by. Fritt etter minne, helt ekte navn:

  • Roy-Henry
  • Bjørn-Harry
  • Kim-Remi
  • Gerd-Jeanette
  • Ivar-Jon
  • Jørn-Bjørn
  • Alf-Olav

Anonymkode: ec778...3fc

Jørn-Bjørn, hva f… Jeg dør 🤣

Anonymkode: fd3d3...ad4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt Grizelda Analia 

Anonymkode: 50f55...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en som skriver navnet sitt slik: Alexsander, og en som skriver slik: Emilijan. Lurer på hvor mange ganger de må si fra at andre har skrevet feil? Hva er vitsen liksom? Gjøre det vanskelig for barna sine?

Anonymkode: cc0de...1e3

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

INGEN her sverter barna, de sverter de som gir dem disse grusomme navnene. For det er grusomt altså, dere er to stk som synes det er fint. Bare to. Og du har tydeligvis googlet selv, hvordan fant du tråden ellers??

Anonymkode: b9105...e80

Han googlet vel navnet til datteren, som jeg måtte gjøre etter denne tråden dukket opp. Samt litt detektivarbeid på hvilket navn innlegget fra 2021 var svar på.

Litt trist at når den jenta blir eldre, så finner hun igjen denne diskusjonen på Kvinneguiden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogstrolle skrev (3 minutter siden):

Han googlet vel navnet til datteren, som jeg måtte gjøre etter denne tråden dukket opp. Samt litt detektivarbeid på hvilket navn innlegget fra 2021 var svar på.

Litt trist at når den jenta blir eldre, så finner hun igjen denne diskusjonen på Kvinneguiden.

Jeg tror at de som har sære navn skjønner at andre synes navnene er sære og ikke blir så lei seg.

Anonymkode: 19a5d...38d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at de som har sære navn skjønner at andre synes navnene er sære og ikke blir så lei seg.

Anonymkode: 19a5d...38d

Dette sårer hvertfall denne familien 😔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg liker godt Grizelda Analia 

Anonymkode: 50f55...b26

Analen blir fint kallenavn. 

Anonymkode: e4bba...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...