Gå til innhold

Hjemmelagede dobbeltnavn... STAKKARS unger.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt grusomt! Å så så mange som lager pompøse dobbeltnavn, ikke alltid de navnene er rare hver for seg men sammen blir det bare for mye. 
det siste jeg hørte nå var Millien😅 lurer på Om foreldrene er millionerer😜

Anonymkode: 5fba8...813

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

 Vi har også lille Cillian, Luchas Ànte, Kwist Halvard, Viking Elias, Noa Benoni, Nino Chrisander, Patrich, Gabriel Anthony. 

Anonymkode: a5163...67d

Jeg dør😂

Anonymkode: 5fba8...813

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ler mye av slike navnetråder selv, men akkurat her ble jeg litt truffet 🤣 Min sønn har Margido som mellomnavn, fordi min bestefar også har det! Oppkalling av oldefaren sin altså. Hadde aldri tatt det med hvis det ikke var slik, men så synes vi det var litt kult at vi valgte å ha det med. Margido er et gammelt navn, mannsversjon av Margit som oppsto i Trondheim for ca 150 år siden (jepp, vi er trøndere!). Gutten har forøvrig et alminnelig, stødig fornavn som vi bruker til vanlig! Regner med han kommer til å få noen kommentarer gjennom årene, men slik ble nu det. 

Sånn, følte for å forsvare navnet litt 🤣

Anonymkode: abbc2...6e7

Sorry, men jeg får bare flashbacks til grisen Margido i "våres jul". Jeg vet navnet er gammelt og norsk, men klarer ikke se det for meg på et menneske. 

Anonymkode: 232b9...ca5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xander- August (uttales med S....) Hva f gir du meg? Hvorfor ikke bare kalle ungen Sander da!?!

Anonymkode: c873a...062

  • Liker 33
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sorry, men jeg får bare flashbacks til grisen Margido i "våres jul". Jeg vet navnet er gammelt og norsk, men klarer ikke se det for meg på et menneske. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Vokst opp med Hans Rotmo (kommer fra samme sted) og "Vårres jul", så joda, skjønner koblingen. Koselig sang da, så jeg tenker det kunne vært værre. 

Anonymkode: abbc2...6e7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vokst opp med Hans Rotmo (kommer fra samme sted) og "Vårres jul", så joda, skjønner koblingen. Koselig sang da, så jeg tenker det kunne vært værre. 

Anonymkode: abbc2...6e7

Absolutt, jeg har forøvrig et noe spesielt navn selv og det har blitt folk av meg også, om jeg enn er noe dømmende. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Må være kødd eller?

Eleo, Ullrik Olai, Oskar Amandus, Ravn Angelion, Moa Johan, Kwist Hallvard, Kriss Éndre, Luchas Ánte, Cassander, Ånon Oliviander, Leon Konstantin...

Anonymkode: be3c1...722

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Absolutt, jeg har forøvrig et noe spesielt navn selv og det har blitt folk av meg også, om jeg enn er noe dømmende. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Dømmende er jeg selv, så er i grunn ironisk at jeg gav mitt eget barn et noget spesielt mellomnavn! 

Anonymkode: abbc2...6e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke møtt på så mange LaFawnduh i Norge, men husker det var mange rare dobbeltnavn da jeg voktste opp på Sørlandet på nittitallet, selv i en relativt stor by. Fritt etter minne, helt ekte navn:

  • Roy-Henry
  • Bjørn-Harry
  • Kim-Remi
  • Gerd-Jeanette
  • Ivar-Jon
  • Jørn-Bjørn
  • Alf-Olav

Anonymkode: ec778...3fc

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jimi Henrik 🙈🙈🙈🙈 sto på lista der!! 

Anonymkode: abbc2...6e7

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Xander- August (uttales med S....) Hva f gir du meg? Hvorfor ikke bare kalle ungen Sander da!?!

Anonymkode: c873a...062

Fint skal det værra serru....😝🤣🤣

Anonymkode: 778d8...9f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke møtt på så mange LaFawnduh i Norge, men husker det var mange rare dobbeltnavn da jeg voktste opp på Sørlandet på nittitallet, selv i en relativt stor by. Fritt etter minne, helt ekte navn:

  • Roy-Henry
  • Bjørn-Harry
  • Kim-Remi
  • Gerd-Jeanette
  • Ivar-Jon
  • Jørn-Bjørn
  • Alf-Olav

Anonymkode: ec778...3fc

Dette var nå MYE mer normale navn!!!😊

Anonymkode: 778d8...9f7

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette var nå MYE mer normale navn!!!😊

Anonymkode: 778d8...9f7

Langt styggere navn vil jeg si.

Anonymkode: 7df93...167

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg har et barn med et litt spesielt navn, er at jeg selv hadde et veldig vanlig navn og HATET det. 

Jobber også med barn, og barn er utrolig aksepterende og åpne — men de lærer av voksne når sistnevnte er dømmende og mener at folk burde være mer som alle andre...

Anonymkode: b33e1...35c

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skulle stå Arian. Autocorrect rotet det til. 

Anonymkode: 232b9...ca5

Arian er Balkan navn tror jeg? Jeg har gått på skole med en som het det (helt vanlig navn). Foreldre med slekt fra annet land. 

Anonymkode: 98260...95b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Arian er Balkan navn tror jeg? Jeg har gått på skole med en som het det (helt vanlig navn). Foreldre med slekt fra annet land. 

Anonymkode: 98260...95b

Jeg kjenner også en Arian :) han er helnorsk, og for meg er Arian et helt vanlig navn 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 01999...452

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...