Gå til innhold

Da mistet jeg lappen i dag, jaja, da blir det å gå på nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du hjemme hos foreldrene dine siden du regner med å kun få 3000,- i måneden?

Anonymkode: 50c61...0a0

Har en samme folkeregistrerte adresse som sine foreldre så får man faktisk ikke pengehjelp fra nav!

Anonymkode: cf1d2...b54

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Har en samme folkeregistrerte adresse som sine foreldre så får man faktisk ikke pengehjelp fra nav!

Anonymkode: cf1d2...b54

Det varierer nok fra kommune til kommune. Her jeg bor er det egne satser for hjemmeboende ungdom. I tillegg skal det bestandig være en individuell vurdering, så man kan ikke automatisk avslå basert på folkeregistrert adresse.

Anonymkode: 50c61...0a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Fra i dag så er det blitt 18 ukers ventetid for å få dagpenger om man selv er skyld i å miste jobben eller sier opp selv. Så i de 18 ukene så må du leve på sosialstønad, det er særdeles lite penger.

Anonymkode: 56759...521

Jepp, og spesielt om man bor i en kommune der sosialkontoret tar med siste tre måneders inntekt i beregningen for hva man kan få. Da blir det gjerne ekstremt lite penger.

Fram med sykkelen, TS! Husk at slitet bygger styrke og karakter, noe å vokse på. Eller legge seg ned og grine. Ditt valg.

Anonymkode: 78160...b71

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hehe. Hva slags ytelse fra Nav tror du at du får da? For det er som sagt forlenget ventetid på dagpenger om du selv har skyld i at du mistet jobben.

Anonymkode: 50c61...0a0

Får krangle litt slik som våre nye landsmenn.... 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fra i dag så er det blitt 18 ukers ventetid for å få dagpenger om man selv er skyld i å miste jobben eller sier opp selv. Så i de 18 ukene så må du leve på sosialstønad, det er særdeles lite penger.

Anonymkode: 56759...521

Våre nye landsmenn får alt uten så mye som et papir, da skal jeg også har det

moon_child skrev (1 minutt siden):

Du vist at idiotkjøring på parkeringsplass var ulovlig men gjorde det likevel. Var bil leken viktigere enn jobben din? Du høres veldig umoden. Hvor gammel er du ? 

Ikke enig i at det er idiot kjøring, at det var "ulovlig" i pusekattnorge visste jeg ja. Ja absolutt, viktigere å leke i livet enn å slite på et arbeid. 29 år om det er så viktig 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til pass for deg om du hadde drukket. Høres ut som en overreaksjon om du var edru, oppførte deg greit og det var ingen mennesker i nærheten.

Anonymkode: 8a614...126

Ja det er jeg helt enig i, har faktisk brutt vennskap til en som til stadighet kjøre i fylla, da ringte selv jeg politiet og tipset de gangene jeg visste det eller hadde mistanke. 

Politiet kunne brukt skjønn på slike ting som dette, men det gjør de aldri

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (9 minutter siden):

Tja, jeg visste vel det, men kan jo late som jeg ikke visste det. Tar straffen jeg, men må si det er latterlig hele greia, har alltid ristet på hodet til slik uvettig politiarbeid.... 

Går greit for meg, jeg gir faen egentlig, verre for kameraten min som mistet lappen, han tok det utrolig tungt og ble knust 

Du sier noe der, 99% av kg brukerne er guder og aldri gjort noe galt 😂

Nei nav er nok ikke det, men får bare sulte ihjel i såfall, jobbe for 3k i mnd er totalt uaktuelt 

Det artigste av alt er at du må selge bilen før du får sosialhjelp.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, nordlending said:

Du mener det er uvettig av politiet å ikke reagere når de kommer over noen som gjør noe lovlydig? 

jeg tror du kanskje mener "lovstridig".

1 minutt siden, Galdhøpiggen said:

Får krangle litt slik som våre nye landsmenn.... 

Våre nye landsmenn får alt uten så mye som et papir, da skal jeg også har det

Ikke enig i at det er idiot kjøring, at det var "ulovlig" i pusekattnorge visste jeg ja. Ja absolutt, viktigere å leke i livet enn å slite på et arbeid. 29 år om det er så viktig 

Ja det er jeg helt enig i, har faktisk brutt vennskap til en som til stadighet kjøre i fylla, da ringte selv jeg politiet og tipset de gangene jeg visste det eller hadde mistanke. 

Politiet kunne brukt skjønn på slike ting som dette, men det gjør de aldri

Dette blir for teit. Bare hold opp. Gå deg en tur eller noe. Husk du må bygge muskler og kondis til å sykle, start nå!

Anonymkode: 78160...b71

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det varierer nok fra kommune til kommune. Her jeg bor er det egne satser for hjemmeboende ungdom. I tillegg skal det bestandig være en individuell vurdering, så man kan ikke automatisk avslå basert på folkeregistrert adresse.

Anonymkode: 50c61...0a0

Ts må nok belage seg på å selge bilen før han får penger fra sosialen. Ev sparepenger må også brukes først. 

Anonymkode: 58e6a...f78

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (6 minutter siden):

Du mener det er uvettig av politiet å ikke reagere når de kommer over noen som gjør noe lovlydig? 

Ja, slikt som dette ja, men ordentlig kriminalitet gir de faen i

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gi deg! Alle har ikke lekt med bil en eller annen gang i livet! De fleste er heldigvis fornuftige og vet hvordan de skal oppføre seg bak rattet både på veien og parkeringsplasser! Jesus kjørte aldri bil, så du får finne på bedre unnskyldninger ovenfor deg selv altså! Hadde jeg vært din kjørelærer hadde jeg vært ekstremt flau om jeg visste at du mistet lappen pga «lek» på en parkeringsplass, for noe har tydeligvis feilet ekstremt i opplæringen du fikk...

Du skriver at du er i slutten av tyveårene, da burde du ha blitt voksen, noe du tydeligvis ikke er blitt, så kanskje dette kan være en oppvekker for deg!

Og du, det er mye å finne på når du er på Beitostølen, de har til og med kjelketrekk som kanskje kan tilfredsstille litt av fartsidioten i deg! Og så kan du jo ta turen innom BHSS og se om du treffer noen som har vært i en trafikkulykke, da kan du få se hva idioti bak rattet kan føre med seg, og det selvom føreren bare mener det er uskyldig «lek»!

Anonymkode: cf1d2...b54

Ingen har kjørt i mange år uten å ha kjørt for fort, lekt, brutt vikeplikt eller annet som tilsvarer førerkortbeslag

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bor du hjemme hos foreldrene dine siden du regner med å kun få 3000,- i måneden?

Anonymkode: 50c61...0a0

Nei, men sosialt får man det, det gjorde hvertfall en kamerat som gikk på det for noen år siden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriwin80
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mistet lappen på Beitostølen i dag da jeg "lekte" litt på en parkeringsplass totalt uten folk og biler bortsett fra oss som var sammen. Uheldigvis kom en politibil forbi og oppdaget oss, jeg og en kamerat mistet førerkortet av den grunn. 

Er det ikke lov å ha det litt gøy for seg selv?? Å gå på gata i Oslo og gjøre skadeverk og kriminalitet er tydeligvis mer lovlig enn litt uskyldig moro med kamerater på en øde parkering.... 

Hvorfor i helvete nekte folk dette når det på ingen måte er farlig for menneskeliv og ingen andre til stede enn de som er med??? Nei fy faen, politiet har litt for lite å gjøre for tiden virker det som...... 

Ja jeg vet det ikke er lov, men det må da faen være lov å gjøre noe i dette pusekattlandet Norge. 

Jeg tar ikke bot i tillegg, da tar jeg fengsel og lever herrens glade dager  på statens regning et par uker..... 

 

Looooool, bra start på 2021........ 

Anonymkode: 7f16c...61f

Du skal leve herrens glade dager...i fengsel.... og mener det burde være lov å gjøre ting som ikke er lov.

Akkurat🤣 Kos deg som fotgjenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (2 minutter siden):

Får krangle litt slik som våre nye landsmenn.... 

Våre nye landsmenn får alt uten så mye som et papir, da skal jeg også har det

Ikke enig i at det er idiot kjøring, at det var "ulovlig" i pusekattnorge visste jeg ja. Ja absolutt, viktigere å leke i livet enn å slite på et arbeid. 29 år om det er så viktig 

Ja det er jeg helt enig i, har faktisk brutt vennskap til en som til stadighet kjøre i fylla, da ringte selv jeg politiet og tipset de gangene jeg visste det eller hadde mistanke. 

Politiet kunne brukt skjønn på slike ting som dette, men det gjør de aldri

Det er en grunn til at enkelte med flyktningstatus får bistand. Det er mange som synes det er helt greit. Det er derimot nesten ingen som er villige til å betale for en som er skyld i manglende inntekt selv.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS fremstår ikke som spesielt sympatisk i denne tråden, men generelt sett synes jeg det høres veldig rart og overdrevent ut at man mister lappen for å leke-kjøre på en tom parkeringsplass. En advarsel og beskjed om å slutte burde holde lenge.

Anonymkode: 35ad1...72a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (31 minutter siden):

Om Norge vil sulte meg ihjel så får de gjerne gjøre det.... 

Offerrollen er på plass, ser jeg😆

Anonymkode: d599a...99d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (25 minutter siden):

Hvorfor er å "leke" litt på en øde parkering uten andre folk enn de som er med ulovlig?? Oppfører meg bra i trafikken, men å "leke" litt på en parkering uten folk bør være lovlig, pusekattnorge 

Er ikke idiot kjøring, det er "lek" uskyldig lek 

Jeg skal fortelle deg hvorfor det å «leke» litt med et kjøretøy på halvannet tonn på en øde parkering uten andre folk er ulovlig.

Jo, fordi mens du ligger der bredt, har det driiit moro, slædder sidelengs i 40km/t, så kommer det plutselig en unge på ski eller akebrett inn på parkeringsplassen. Du vet, når du slædder sidelengs i 40km/t, så har du kanskje en viss kontroll på hvor bilen fortsetter videre, men ikke samme kontrollen om ungen dukker opp der du er på vei.

Så plutselig moser du ungen ned, med halvannet tonn bil, i 40km/t. Og ungen dæver på stedet fordi du skulle «leke».

Derfor mister du lappen blir du tatt for å slædde på en parkeringsplass.

Og, kom igjen, den kan ikke ha vært så øde. Da hadde ikke snute-faen dukket opp.

Misforstå meg rett. Jeg elsket å kjøre gris selv, savner mine manuell- bmw’er, skru av dtc og slædde rundt på både parkeringsplass og vei. Full gass og dra kløtsjen ut. Wrom wrom wrooooom. Men, blir man tatt for dette er det selvfølgelig bai-bai til lappen.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jepp, og spesielt om man bor i en kommune der sosialkontoret tar med siste tre måneders inntekt i beregningen for hva man kan få. Da blir det gjerne ekstremt lite penger.

Fram med sykkelen, TS! Husk at slitet bygger styrke og karakter, noe å vokse på. Eller legge seg ned og grine. Ditt valg.

Anonymkode: 78160...b71

Sykle gidder jeg ikke uansett hva. Griner ikke, men å sykle er ting folk gjør i Oslo, ikke her oppe

Brunello skrev (3 minutter siden):

Det artigste av alt er at du må selge bilen før du får sosialhjelp.

Selger den for vrakpanten til en kamerat og kjøper den igjen når jeg har lappen, enkelt og greit i dette systemet... 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg tror du kanskje mener "lovstridig".

Dette blir for teit. Bare hold opp. Gå deg en tur eller noe. Husk du må bygge muskler og kondis til å sykle, start nå!

Anonymkode: 78160...b71

Sykle er uaktuelt 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts må nok belage seg på å selge bilen før han får penger fra sosialen. Ev sparepenger må også brukes først. 

Anonymkode: 58e6a...f78

Selger den for 3k "vrakpanten" til en kamerat isåfall, da er jeg kvitt bilen og jeg kjøper den tilbake 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg tror du kanskje mener "lovstridig"

Ja, skrev litt kjapt! 

Galdhøpiggen skrev (3 minutter siden):

Ja, slikt som dette ja, men ordentlig kriminalitet gir de faen i

Hvorvidt de får gjort noe med øvrig kriminalitet gjør det ikke greit å gjøre som man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde egentlig leke litt mer med bilen på øde, store parkeringsplasser. Når jeg er ute og kjører med barna mune i bilen på dårlig, glatt føre vil jeg mye heller møte medbilister som vet hvordan bilen oppfører seg og hvis kan skal gjøre om man fått en skrens, enn de som knapt vet hvordan man kjører manuelt med bakhjulstrekk. 

Husker også en artikkel for noen år siden hvor politiet(?) gikk ut og oppfordret  til det samme. 

 

J - 33

Anonymkode: 7bf46...cda

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts må nok belage seg på å selge bilen før han får penger fra sosialen. Ev sparepenger må også brukes først. 

Anonymkode: 58e6a...f78

Så klart. :) (Jobber på Nav selv.)

1 minutt siden, Galdhøpiggen said:

 

Nei, men sosialt får man det, det gjorde hvertfall en kamerat som gikk på det for noen år siden

Veiledende sats til livsopphold for en enslig person er 6250,- i måneden, i tillegg til at man kan få dekket utgifter til husleie og strøm. Så er det opp til den enkelte kommune om de følger denne satsen eller har egne satser. Uansett må du regne med at saksbehandler setter vilkår om aktivitet for tildeling av økonomisk stønad. Som sagt av andre tidligere må du selvfølgelig bruke av oppsparte midler samt prøve å selge bilen først.

Anonymkode: 50c61...0a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil er ikke et leketøy og billappen kommer med et ansvar. Voks opp og ta konsekvensene av dine tåpelige påfunn. 

Anonymkode: 49daa...a80

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (9 minutter siden):

 

Ikke enig i at det er idiot kjøring, at det var "ulovlig" i pusekattnorge visste jeg ja. Ja absolutt, viktigere å leke i livet enn å slite på et arbeid. 29 år om det er så viktig 

 

Du er for gamle for klovnerollen🤨. Ta deg sammen og gjør noe meningsfullt med livet ditt. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kriwin80 skrev (4 minutter siden):

Du skal leve herrens glade dager...i fengsel.... og mener det burde være lov å gjøre ting som ikke er lov.

Akkurat🤣 Kos deg som fotgjenger.

Ja, hvorfor ikke? 

Brunello skrev (5 minutter siden):

Det er en grunn til at enkelte med flyktningstatus får bistand. Det er mange som synes det er helt greit. Det er derimot nesten ingen som er villige til å betale for en som er skyld i manglende inntekt selv.

Nei, ingen grunn til det... 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS fremstår ikke som spesielt sympatisk i denne tråden, men generelt sett synes jeg det høres veldig rart og overdrevent ut at man mister lappen for å leke-kjøre på en tom parkeringsplass. En advarsel og beskjed om å slutte burde holde lenge.

Anonymkode: 35ad1...72a

Er enig i det, politiet er overkill om dette

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Offerrollen er på plass, ser jeg😆

Anonymkode: d599a...99d

Nei

AllahBallah skrev (4 minutter siden):

Jeg skal fortelle deg hvorfor det å «leke» litt med et kjøretøy på halvannet tonn på en øde parkering uten andre folk er ulovlig.

Jo, fordi mens du ligger der bredt, har det driiit moro, slædder sidelengs i 40km/t, så kommer det plutselig en unge på ski eller akebrett inn på parkeringsplassen. Du vet, når du slædder sidelengs i 40km/t, så har du kanskje en viss kontroll på hvor bilen fortsetter videre, men ikke samme kontrollen om ungen dukker opp der du er på vei.

Så plutselig moser du ungen ned, med halvannet tonn bil, i 40km/t. Og ungen dæver på stedet fordi du skulle «leke».

Derfor mister du lappen blir du tatt for å slædde på en parkeringsplass.

Og, kom igjen, den kan ikke ha vært så øde. Da hadde ikke snute-faen dukket opp.

Misforstå meg rett. Jeg elsket å kjøre gris selv, savner mine manuell- bmw’er, skru av dtc og slædde rundt på både parkeringsplass og vei. Full gass og dra kløtsjen ut. Wrom wrom wrooooom. Men, blir man tatt for dette er det selvfølgelig bai-bai til lappen.

Var flere personer som var tilstede som også passet litt på, men dessverre ingen som spionere på veien lenger ute... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...