Gå til innhold

Jordskred i Gjerdrum


Snabeltann

Anbefalte innlegg

Ser broren til en savnet mann med kone og baby etterlyser om noen har sett dem, eller vet noe. Skikkelig trasig! 😭

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Snabeltann said:

Ser broren til en savnet mann med kone og baby etterlyser om noen har sett dem, eller vet noe. Skikkelig trasig! 😭

Fy f 💔har ikke ord. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dumt spørsmål, når kan de eventuelt få lett etter savnede i ruinene? Altså med helikopter etc. Er det fremdeles 11 som ikke er gjort rede for? Dette er så grusomt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flovef skrev (4 minutter siden):

Kanskje dumt spørsmål, når kan de eventuelt få lett etter savnede i ruinene? Altså med helikopter etc. Er det fremdeles 11 som ikke er gjort rede for? Dette er så grusomt

De leter med helikopter og senker folk ned fra helikoptre for å hente opp folk (reddet noen slik i dag), men søk til fots inne i området er ikke mulig nå og i en tid fremover regner jeg med. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Louiah skrev (23 minutter siden):

Folk som ikke har fått ringt opp politi enda, som nå kommer gjennom. De har ikke vært hjemme, men på hytta/andre familiemedlemmer.

Så bra, så man kan håpe det er flere som ikke har meldt seg som er ok. Nå har det jo gått litt tid men lov å håpe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist! Mine tanker går til de som fortsatt er savnet, og til deres pårørende. ❤️

Politiet og redningsmannskapene gjør en veldig god jobb.

 

Endret av Ti.09
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Louiah said:

De leter med helikopter og senker folk ned fra helikoptre for å hente opp folk (reddet noen slik i dag), men søk til fots inne i området er ikke mulig nå og i en tid fremover regner jeg med. 

Takk. Så forsvarsløs følelse at man ikke kan lete til fots. Håper så inderlig de savnede er i live og blir funnet 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (19 minutter siden):

Ser broren til en savnet mann med kone og baby etterlyser om noen har sett dem, eller vet noe. Skikkelig trasig! 😭

😭😭😭

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiccy skrev (11 minutter siden):

Er alle disse hundene savnet etter raset? 😟

Ja. Klikk inn på fb link for mer informasjon. Personen helt til høyre på bildet, er savnet sammen med hunden sin. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissFlower
ElectricScum skrev (1 time siden):

Man kan få inntrykk av at det alltid skjer en eller annen større tragedie i romjula. 

 

Satt nettopp å tenkte det samme. Ufattelig tragedie 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troyamin skrev (6 minutter siden):

Ja. Klikk inn på fb link for mer informasjon. Personen helt til høyre på bildet, er savnet sammen med hunden sin. 

Ja skal gjøre det. Det er jo helt forferdelig trist da! 😟

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I huset som gikk først i skredet får de ikke tak i mann, kone og barn. Broren uttaler seg i media om at de har håp, men at de nok er i skredet siden det var første huset  :( 
 
Og folk har, naturlig nok, ringt og ringt dem slik at mobilene er tomme for strøm. Politiet kom ut litt for sent med at pårørende ikke skulle ringe de savnede.

https://www.rb.no/skredet-i-gjerdrum/skred/katastrofe/hans-jorgen-savner-sin-bror-og-hans-familie-etter-skredet-vi-gir-ikke-opp-hapet/s/5-43-1497441

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er så forferdelig trist. Tenker på alle dem som er berørt av dette. ❤️
 

Er det mulig å sikre grunnen slik at ikke raset blir enda større? Er det i det hele tatt mulig å redde de husene som står like ved kanten? Bortsett fra selve redningsaksjonen, hva kan gjøres? Vil man kunne sikre området slik at det etterhvert eventuelt vil bli mulig å hente opp ting fra rasstedet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 skada og 10 savnet tror jeg det er nå? Er det fare for ytterligere ras?

Skal se på direkte kl 23. Etter jeg forsto får vi ikke vite noe om de skadde ennå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaimatadi skrev (5 minutter siden):

10 skada og 10 savnet tror jeg det er nå? Er det fare for ytterligere ras?

Skal se på direkte kl 23. Etter jeg forsto får vi ikke vite noe om de skadde ennå. 

Raset er ikke over. Det kommer alltid etterras. Derfor kan de ikke gå inn i området nå, det er farlig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en rapport fra 2005 får deler av området som nå er tatt av skred høyeste risikoevaluering. I mange år fortsatte likevel boligutbyggingen i Nystulia. Det er lett å være etterpåklok, men her burde man ha tenkt seg om før man igangsatte utbyggingen av området. (TV2

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (2 minutter siden):

I en rapport fra 2005 får deler av området som nå er tatt av skred høyeste risikoevaluering. I mange år fortsatte likevel boligutbyggingen i Nystulia. Det er lett å være etterpåklok, men her burde man ha tenkt seg om før man igangsatte utbyggingen av området. (TV2

Høy risiko, men lav sannsynlighet slik jeg forstod det. Høy risiko kommer jo av at mulige konsekvenser er så alvorlige. Men sannsynligheten for skred har jo kanskje endret seg siden da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...