Gå til innhold

Hvorfor er det stort sett kvinner som vil skilles?

gladogvanlig

Anbefalte innlegg

Et bedre spørsmål er

Hvorfor gifter kvinner seg når de mener at alle menn er late, udugelige og utakknemlige ?

Anonymkode: 3d2f9...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Et bedre spørsmål er

Hvorfor gifter kvinner seg når de mener at alle menn er late, udugelige og utakknemlige ?

Anonymkode: 3d2f9...f0d

De mener jo ikke det før de gifter seg. Det kommer gjerne etter noen år/etter ungene er kommet. 

Anonymkode: 7b72d...7f5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.1.2021 den 2.20):

Det egentlige problemet er vel seriemisfornøydheten? Det er alltid et høyere trinn i trappa. En mann med bedre utseende, bedre økonomi, høyere sosial status etc. Det blir jo etter hvert jævla få menn som faller innenfor sirkelen av krav. Fordi man ser opp og frem, i stedet for rundt seg. Hvor mange skilte damer kjenner dere som går fra lege til rørlegger, for å sette det på spissen?

Anonymkode: cdb0e...08e

Tja, egentlig flertallet av de som først gikk for karrierevarianten som ikke var av det sunne slaget. Realitycheck som gjorde sirkelen større snarere enn mindre.
Men ja- seriemisfornøydhet er sikkert en viktig faktor, det er vanvittig mye man kan være misfornøyd med om man har for mye tid og ork til å tenke og kjenne etter hele tiden.

Anonymkode: c1074...68b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det argumenteres med at menn i større grad identifiserer seg med rollen sin, slik at når en først er ektemann, har en jobbtittel osv. så utgjør det en større del av identiteten. Terskelen er dermed kanskje høyere for menn for å gå når en først har inntatt rollen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange menn er mer tålmodige i å stå i forholdet selv om det er lunkent. De ser litt mer praktisk på ting, og har ikke hormonsvingninger for å si det litt flåsete. Men ingen kvinner bør holde sammen med en slabbedask som ikke gjør noen ting. Kan ikke ta dama for gitt.

Menn er enklere sammenskrudd, mer primitive. Det skal mindre til for at de er fornøyde, mens konen nesten aldri er fornøyd.

Så dersom mannen gjør sitt arbeide og bidrar skikkelig, og konen gir mannen et minimum av omsorg og sex, så er mannen fornøyd. Selv om ikke hun er det...

Men at kvinner forlater sin man dersom han er lat og ikke gidder noen ting, det skjønner jeg godt. At det kommer som en overraskelse på mannen er svært vanskelig å forstå. 

hilsen Mann 43

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2020 den 19.39):

Egentlig vil jeg si de fleste i min nærmeste omkrets som har forlatt mennene sine er rett og slett fordi de er ekstremt bortskjemte, selv opptatte egoistiske kvinner som tok og tok og forventet alt av mannen, mest etter de fikk barn.  Ble mye mas det første 2 år og da drepte de alle følelser fra mannen slik den begynt å trekke mer og mer bort.  Onde sirkelen vet du. 

Heldigvis har jeg behandlet mannen min som en viktig partner, og her er han fortsatt etter 25 år :) .  Mange av dere som er på sitt andre, tredje eller fjerde mann, med like mange forskjellige barn, burde ha faktisk satt mer pris på mennene deres 😉

Anonymkode: 2e490...a69

Pick me girl. Kan du ikke leke i trafikken et sted? 

Anonymkode: 39ede...c58

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 16.43):

Det morsomste med de som skiller seg er at de blir som regel aldri lykkelig uansett med nye partnere. De som har problemer i forhold etter forhold er oftest selv skyld i det med dårlige kommunikasjon og urealistiske krav. Synes ikke synd på de. 

Anonymkode: f371c...340

Lurer p hvor du har dette fra. Synes alle blir mer fornøyde, fordi det er lettere a velge partner som passer nar man har mer livserfaring og ikke er 20.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 10.16):

Slik denne tråden har utviklet seg virker det å være en sannhet at menn er late, dårlige på kommunikasjon, uansvarlige og ute av stand til å ha følelser.

Motsatsen til dette kan man da like stereotypisk da si at kvinner er sjefete, utakknemlige, masete, blir følelsesmessig opprørt for bagateller og dyrker konflikt.

Når det gjelder husarbeid så bestemmer kvinner nesten alltid standarden. De er ofte kompromissløse og lar mannen bestemme veldig lite. Hun bestemmer hvor man skal på ferie, hvor man skal bo, om man skal ha hytte, hvordan hjemmet skal se ut og innredes. Mannen får ofte ei garasje/hobbyrom hvor de kan pusle med sitt og dit er de ofte regelrett forvist.

Kvinner forventer nok litt for ofte å bestemme, og at mannen skal ta ansvar for hva de har bestemt. Mannen lar de bestemme, men trekker seg unna fordi de for ofte opplever å bare være til bry. Gjør man noe så er det feil også, for man gjorde det på feil måte.

Er det da rart mannen blir overrasket når kona vil gå?  Han lar kona dure på med sitt, unngår å lage noe støy selv om han kanskje er uenig. Blir behandlet som en idiot om han prøver å gjøre enkle ting i huset (for la oss ikke lure oss selv, det er ikke kompliserte oppgaver å rydde, vaske eller å lage mat) så har han ryddet ting på feil plass, han har ikke lager maten slik hun gjør eller han vasket gulvet på feil tidspunkt på dagen.

Hvor mange kan med hånda på hjerte si at de lot sin eksmann løse ting rundt huset slik han valgte å løse det uten kommentarer?

Mange kvinner skaper udugelige menn og selvoppfyllende profeti. Mange menn gjør det samme. Jeg er ikke så sikre på at disse blir så mye mer lykkelige av å forlate partneren. De starter bare prinsessen på nytt også blir de kanskje så gamle underveis at de bare innfinner seg til slutt.

Anonymkode: aafed...4d4

Dette!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi når kvinnen entret arbeidslivet så bør hennes husarbeidsoppgaver knapt redusert. Kvinner jobber 100% og gjør brorparten av arbeidsoppgavene hjemme. Hun  trenger ikke en mann, og menn gir henne mer jobb i form av husarbeid. 

Anonymkode: 323ba...6d6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 10.45):

Kvinnen behandler mannen som et barn.

Kvinnen blir følelsesmessig kald ovenfor «barnet».

Kvinnen bestemmer hvordan familien skal ha det.

Dette gjør kvinner også. Ofte mishandler kvinner partner og barn psykisk mer enn fysisk. Barn ofte fysisk også fra kvinnens side. Menns vold er ofte mer grov, og dermed anses den som mer alvorlig. 

Kvinnen slutter å anerkjenne mannen.

Kvinnen også. Sjeldent kvinner starter med å skulle bestemme alt, kommentere og hakke på mann og barn. Dette kommer ofte senere.

Mannen forsøker å gi kvinnen rom og plass til behovene sine. Hun har kommunisert i mange år at hun vil at mannen holder seg til sitt, at alt han gjør rundt huset er feil i både mengde og utførelse. Kommunikasjonen mellom partene har brutt sammen fordi hun kommuniserer sine behov og mannen møter henne på dem, men ingen har egentlig kommunisert hva de faktisk vil. 

Kvinnen tror det er mindre krevende. Ofte blir hun overrasket over at mannende er både påkledd og ikke sulter i hel, og at han kan få seg ny partner også.

Om de har barn forsøker hun å prøve å fjernstyre mannen, og gjerne ny partner også for alt han eller de gjør når de har barna er selvfølgelig feil i hennes øyner.

Kvinnen går fordi hun har skapt et selvoppfyllende profeti ved å umyndiggjøre partneren sin. Skjer ofte etter at man får barn.

Hun er sur på mannen fordi hun har ambisjoner for hvordan hun vil ha det og forventer at mannen bidrar til hennes visjon. 

Hennes venn trenger en venninne nå som hun er alene og maler på om hvor grønt gresset er på andre siden. 

Haha, fantastisk 🤣👍👍😍😍

helt ærlig, jeg er heller ute med venner enn å være med min eks, som jeg bare får vondt i magen av. Rart ass, hvordan ett menneske jeg engang var så forelsket i, den dag idag bare gjør meg lei og trist.

og allikevel har overhodet ikke hun hele skylda for at ting gikk dritt

Endret av Jean-Jaques
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ltfutt skrev (På 29.12.2020 den 20.21):

Mens kvinner bygger så gode relasjoner at de til slutt går fra hverandre?

ksnskje de stiller høyere og høyere krav til hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m.o skrev (12 timer siden):

Tror mange menn er mer tålmodige i å stå i forholdet selv om det er lunkent. De ser litt mer praktisk på ting, og har ikke hormonsvingninger for å si det litt flåsete. Men ingen kvinner bør holde sammen med en slabbedask som ikke gjør noen ting. Kan ikke ta dama for gitt.

Menn er enklere sammenskrudd, mer primitive. Det skal mindre til for at de er fornøyde, mens konen nesten aldri er fornøyd.

Så dersom mannen gjør sitt arbeide og bidrar skikkelig, og konen gir mannen et minimum av omsorg og sex, så er mannen fornøyd. Selv om ikke hun er det...

Men at kvinner forlater sin man dersom han er lat og ikke gidder noen ting, det skjønner jeg godt. At det kommer som en overraskelse på mannen er svært vanskelig å forstå. 

hilsen Mann 43

Nei. Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 10.16):

... Når det gjelder husarbeid så bestemmer kvinner nesten alltid standarden. De er ofte kompromissløse og lar mannen bestemme veldig lite. Hun bestemmer hvor man skal på ferie, hvor man skal bo, om man skal ha hytte, hvordan hjemmet skal se ut og innredes. Mannen får ofte ei garasje/hobbyrom hvor de kan pusle med sitt og dit er de ofte regelrett forvist.

Kvinner forventer nok litt for ofte å bestemme, og at mannen skal ta ansvar for hva de har bestemt. Mannen lar de bestemme, men trekker seg unna fordi de for ofte opplever å bare være til bry. Gjør man noe så er det feil også, for man gjorde det på feil måte.

Er det da rart mannen blir overrasket når kona vil gå?  Han lar kona dure på med sitt, unngår å lage noe støy selv om han kanskje er uenig. Blir behandlet som en idiot om han prøver å gjøre enkle ting i huset (for la oss ikke lure oss selv, det er ikke kompliserte oppgaver å rydde, vaske eller å lage mat) så har han ryddet ting på feil plass, han har ikke lager maten slik hun gjør eller han vasket gulvet på feil tidspunkt på dagen.

Hvor mange kan med hånda på hjerte si at de lot sin eksmann løse ting rundt huset slik han valgte å løse det uten kommentarer?

Tror faktisk min eksmann dro fra meg fordi jeg IKKE sjefa i hjemmet og fordi jeg lot ham løse ting på egenhånd. Han er nemlig vokst opp med supertradiajonelle kjønnsroller hvor mor omtrent ikke lot andre få en fot innenfor kjøkkenet og det var som om disse rollene "vant" mer hos ham jo lenger vi var sammen. Dialog hjalp ikke. Han klarer jo fint å styre eget hushold men det er noe i ham som lengter etter ei dame som skal fikse alt og styre hverdagen. Og det gidder ikke jeg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (På 1.3.2021 den 20.43):

Tja, egentlig flertallet av de som først gikk for karrierevarianten som ikke var av det sunne slaget. Realitycheck som gjorde sirkelen større snarere enn mindre.
Men ja- seriemisfornøydhet er sikkert en viktig faktor, det er vanvittig mye man kan være misfornøyd med om man har for mye tid og ork til å tenke og kjenne etter hele tiden.

Anonymkode: c1074...68b

Misfornøydhet er ikke et ord. Du/dere mener misnøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 21.22):

Fordi når kvinnen entret arbeidslivet så bør hennes husarbeidsoppgaver knapt redusert. Kvinner jobber 100% og gjør brorparten av arbeidsoppgavene hjemme. Hun  trenger ikke en mann, og menn gir henne mer jobb i form av husarbeid. 

Anonymkode: 323ba...6d6

Men, jeg føler ikke at noen har noen forventninger til meg og min karriere. Det vet jeg folk har til menn. Press og stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kvinner flest  ikkje finner sin egen identitet før de har lagt bak seg flere  forhold.     Kvinner er også  langt mer rastløse etter å finne seg en partner.      Gutta har eit langt mer avslappet forhold til det å finne seg en partner en kvinnfolka.    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skybe skrev (7 minutter siden):

Gutta har eit langt mer avslappet forhold til det å finne seg en partner en kvinnfolka.    

Vi hadde også vært avslappa om vi var fruktbare omtrent fram til dødsdagen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irkan90

Jeg opplever at menn stort sett aldri forlater et forhold med mindre de har noen å gå til, fordi kvinnen er et utrolig viktig emosjonelt ankerpunkt. Kvinner derimot tør i større grad å ta det steget fordi de har et nettverk av venninner å lene seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi dama stiller krav til fyren som han ikke oppfyller..

Anonymkode: 04627...ab1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessic_a skrev (På 29.12.2020 den 14.37):

Kvinner går fra og menn går til, er det noe som heter. Mange menn venter til det står en annen klar 

Haha.. og det gjør ikke kvinner? Hopper fra mann till mann..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...