Gå til innhold

Babydrømmen 2021

EXB1987

Anbefalte innlegg

Usj, jeg kjenner til det med masing... ikke gøy. Har vært prøver flere ganger og alle opptil 1 år, så jeg har fått min dose jeg også. Har som oftest klart å le det litt bort, med "vi får se", "kanskje senere" når folk har spurt om når vi skal ha flere barn  - selv om vi har vært midt oppi hard prøving. Men et par ganger har det snappet litt for meg fra enkeltpersoner som bare ikke kunne gi seg. Så en gang da hun maste og jeg akkurat hadde fått mensen sa jeg bare surt "det er faktisk ikke bare å bestille barn". Så da skjønte hun vel ståa, og ble det ikke flere spørsmål. Teit at det må bli sånn ja nemlig.gif.a30e285a645a8f60676a8f258b791494.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@Amatariel Ja, det er forferdelig at det skal være slik. Typen mener vi også burde si noe slik som du gjorde, at det ikke bare er å bestille barn. Men jeg forholder meg stille og avvisende enn så lenge.. 😊

@HannaNO Hvordan går det med deg?! Har dere kommet i gang med IVF? Gratulerer med vel overstått bryllup! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (8 minutter siden):

@Amatariel Ja, det er forferdelig at det skal være slik. Typen mener vi også burde si noe slik som du gjorde, at det ikke bare er å bestille barn. Men jeg forholder meg stille og avvisende enn så lenge.. 😊

@HannaNO Hvordan går det med deg?! Har dere kommet i gang med IVF? Gratulerer med vel overstått bryllup! 

Tusen takk, fine deg ❤️ Her går det litt opp og ned, gitt. Vi har vært gjennom vår første ICSI-behandling og fikk fine, positive tester for noen dager siden. Testene holder seg positive, men jeg er på dag 3 med blødninger, så det er nesten litt for spennende. Hvordan går det med tanker rundt IVF for deres del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (19 minutter siden):

Tusen takk, fine deg ❤️ Her går det litt opp og ned, gitt. Vi har vært gjennom vår første ICSI-behandling og fikk fine, positive tester for noen dager siden. Testene holder seg positive, men jeg er på dag 3 med blødninger, så det er nesten litt for spennende. Hvordan går det med tanker rundt IVF for deres del?

Oi, så spennende!! Nå håper jeg virkelig det går veien for dere! 🤞 Hva går ICSI egentlig ut på?

Vi er absolutt ikke fremmed for at vi prøver IVF. Har vært i kontakt med Spiren i Trheim som gjerne ville hjelpe oss, samt sende henvisning til St. Olavs hvis vi heller ville prøve offentlig. Men så er det dette med å prøve i et helt år først da.. Så månedene snegler seg avgårde. Håper jo selvsagt at vi skal få til dette på egenhånd, alt skal jo ligge til rette for det, men fatter bare ikke hvorfor det tar sånn tid. Har ikke fått antydning til positiv test siden vi startet å prøve. 

Har savnet oppdateringer fra både deg og @Anonymapekatt ❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en oppdatering 😊 Så deilig å være i gang med litt vanlig igjen. Man merker hvor ekstra tungt korona har gjort ventetid og prøvetid (og vinteren.. ) nå som det åpner. Hjelper veldig å ha andre planer å se fram til også, itillegg til sol og vår 🥰

Huff, så slitsomt med masing. Vi var jo tidligere ute enn venner/søsken så slapp nok mye av masingen pga det, men det som har overrasket meg nå i ettertid er hvor mange som forventer å vite at man ønsker barn og kanskje til og med få vite at man prøver.. Vi fikk mange som ble sjokkert over nyheten, ettersom vi ikke hadde delt tanker om prøvingen.. syns det er veldig merkelig, jeg har alltid tenkt at det bør være en privatsak, både fordi man kanskje ikke er komfortabel med at andre vet sånt om privatlivet, men også fordi det legger unødvendig press og innsyn i en situasjon som allerede kan være ganske tøff.. 

Vanskelig å håndtere det da, hvis man ikke er prøver så er det mye enklere å si ifra føler jeg.. blir mest nikk og smil under prøvingen. Ikke lett det der altså.. Kanskje si ifra siden når dere er komfortable med det, bare sånn at hun på et tidspunkt lærer at det kan være vonde spørsmål som man kanskje egentlig ikke bør mase om?

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EXB1987 skrev (18 minutter siden):

Oi, så spennende!! Nå håper jeg virkelig det går veien for dere! 🤞 Hva går ICSI egentlig ut på?

Vi er absolutt ikke fremmed for at vi prøver IVF. Har vært i kontakt med Spiren i Trheim som gjerne ville hjelpe oss, samt sende henvisning til St. Olavs hvis vi heller ville prøve offentlig. Men så er det dette med å prøve i et helt år først da.. Så månedene snegler seg avgårde. Håper jo selvsagt at vi skal få til dette på egenhånd, alt skal jo ligge til rette for det, men fatter bare ikke hvorfor det tar sånn tid. Har ikke fått antydning til positiv test siden vi startet å prøve. 

ICSI er det samme som IVF, den eneste forskjellen skjer på laben. Ved ICSI så blir sædcellene sprøytet inn i egget, ved IVF legges de bare i en skål og befruktningen skjer "naturlig." Ellers er prosessen helt lik. Vi er veldig glade for at vi kom så fort i gang og omtrent akkurat en måned etter vi startet opp sitter vi med positive tester i hånden, så det er fantastisk. Men samtidig så vet jo vi at vi ikke klarer det på egen hånd, så jeg skjønner det er litt vanskeligere for dere å "bare" starte opp med IVF. For det er jo en heavy prosess. Jeg slettet faktisk dagboken min.. Da vi fikk beskjed om at vi trengte hjelp tenkte jeg at det aldri kom til å gå, og at jeg ville være den eneste som ble igjen i forumet, omtrent.. Men har fulgt med på dere andre, da ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HannaNO skrev (1 time siden):

Jeg slettet faktisk dagboken min.. Da vi fikk beskjed om at vi trengte hjelp tenkte jeg at det aldri kom til å gå, og at jeg ville være den eneste som ble igjen i forumet, omtrent.. Men har fulgt med på dere andre, da ❤️ 

Der fikk jeg svaret! Så i termin klubb at du hadde positiv test og leitet febrilsk etter dagboken din uten å finne noe! Vet jeg har fulgt med på deg så sjokk at jeg ikke hadde fått med meg hva som hadde skjedd! 🙈 Men sååå glad på deres vegne! 😄🥰💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@HannaNOÅåå, da skjønner jeg hvorfor jeg ikke har fått opp varsel om at du har oppdatert dagboken din! Jeg tenkte at du sikkert hadde tatt deg en pause 😊 Men igjen, gratulerer så mye med positiv test! Jeg håper som sagt dette går veien og at du får et fint svangerskap videre! Samtidig er det godt å lese at IVF/ICSI også fungerer for de som har behov for det 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Atticmess Ja, det er fryktelig mange som krever å få vite hva man tenker om barn, etc. Og det er jo ikke bare de aller nærmeste som spør, men perifere bekjentskap som man møter på butikken etc. Veldig spesielt! Vi har valgt å holde hemmelig at vi prøver, for jeg ser for meg at dersom vi hadde vært åpne om det så kommer det til å komme jevnlige spørsmål om hvordan det går, om vi har fått positiv test, osv. Og det kjenner jeg at jeg ikke orker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2021 at 9:44 AM, EXB1987 said:

Så koselig å høre at man er savnet, EXB1987 ❤️ Har tenkt mye på dere også! Jeg har vært nødt til å ta avstand fra dagboka fordi jeg føler det er det samme om og om igjen, en berg- og dalbane av håp og skuffelser. PP9 resulterte ikke i noe, så er inne i pp10 nå. Synes alt som handler om barn begynner å bli vanskelig for tiden. Håper ting går rette veien for deg @HannaNO, og at du klarer å holde motet opp EXB1987! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (17 minutter siden):

Så koselig å høre at man er savnet, EXB1987 ❤️ Har tenkt mye på dere også! Jeg har vært nødt til å ta avstand fra dagboka fordi jeg føler det er det samme om og om igjen, en berg- og dalbane av håp og skuffelser. PP9 resulterte ikke i noe, så er inne i pp10 nå. Synes alt som handler om barn begynner å bli vanskelig for tiden. Håper ting går rette veien for deg @HannaNO, og at du klarer å holde motet opp EXB1987! 😄 

Jeg skjønner deg så godt! Du beskriver veldig godt hvordan denne prosessen er; en emosjonell berg- og dalbane! 

Jeg har også følt på at jeg har trengt perioder med avstand fra dagboka. Har følt at jeg bare syter og klager og at det umulig kan være gøy for noen å lese slikt. Men så er jo dette et sted man får luftet tankene også, og du verden så støttende og fine tilbakemeldinger man får på de verste dagene. 

Kjempeleit å lese at det ikke har vært klaff hittil 😔 Spesielt når gyn ikke finner noen spesiell grunn til at det ikke går, og at man rett og slett trenger å treffe på flaksen. Det kan tydeligvis ta tid! 

For min del har det hjulpet å vite at god hjelp finnes, vi har vært i kontakt med Spiren som mente vi hadde gode sjanser for å lykkes der med f.eks IVF. Bare det å vite at man kan sette igang når året med prøving er passert er en stor motivasjon for meg (i mangel av bedre formulering). Da vet jeg at jeg i alle fall har noe å se fram til når høsten kommer, og at månedene fram til da blir en bonus dersom jeg plutselig skulle bli gravid. Sikkert merkelig tankegang, men det holder meg i alle fall gående.. 😉 

Ta vare på deg selv, så håper jeg på oppdateringer her inne når du er klar for det ❤ Tenk så bra det blir når vi kan legge denne langtekkelige prøvingen bak oss! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niny skrev (På 10.6.2021 den 12.05):

Der fikk jeg svaret! Så i termin klubb at du hadde positiv test og leitet febrilsk etter dagboken din uten å finne noe! Vet jeg har fulgt med på deg så sjokk at jeg ikke hadde fått med meg hva som hadde skjedd! 🙈 Men sååå glad på deres vegne! 😄🥰💖

Tusen Takk @Niny Krysser fingrene for at blod skyldes noe helt annet enn Kjemisk/tidlig SA. Takk for det @AnonymapekattKrysser fingrene for deg også og tror virkelig på at det snart må være både din og @EXB1987sin tur. Selv om jeg ikke sitter med det store håpet om at dette lykkes for min del denne gangen så er det godt å vite at man faktisk kan bli gravid. Og jeg vil bare si det at om du @EXB1987har noen spørsmål knyttet til IVF og hvordan det foregår og tanker rundt det så må du bare spørre. Du har lenge snakket om det og at du stadig vurderer det, så ikke vær redd for å spørre om det er noe du lurer på. ❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 DPO - CD 24 - PP8 

Plutselig var 10 DPO her og jeg kom på at jeg skulle teste i ettermiddag. Veldig konsentrert urin. Testen ble dessverre blenda. Følte jeg kunne se en liiiiten strek helt i starten, men så ble testen helt blenda og nå er det ikke antydning til noe som helst. Som forventet. Det er rart dette her, jeg er jo så vant til blenda tester at denne gangen satt jeg ikke med hjertet i halsen og ventet på svaret. Var liksom innstilt på at atter en prøveperiode går uten resultat. Mensen kommer nok onsdag/torsdag. 

Tenk at jeg må i gang med PP9.. Heldigvis er det sommer og mye som skjer hele tiden, hadde ikke holdt ut dette i et nedstengt, mørkt og kaldt vinter-Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine deg, så leit å høre ❤️ Det er ikke noe kjekt når du føler det er en selvfølgelighet at det ikke skal gå.. Alt ligger jo til rette for at dette skal gå og det er nok bare tiden som drøyer, selv om det hjelper deg pent lite å høre nå. Jeg håper en sommer med mange kjekke øyeblikk som kobler av hodet og tanker, vil gjøre ting bedre i tiden fremover. Det blir deres tur ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (22 timer siden):

Fine deg, så leit å høre ❤️ Det er ikke noe kjekt når du føler det er en selvfølgelighet at det ikke skal gå.. Alt ligger jo til rette for at dette skal gå og det er nok bare tiden som drøyer, selv om det hjelper deg pent lite å høre nå. Jeg håper en sommer med mange kjekke øyeblikk som kobler av hodet og tanker, vil gjøre ting bedre i tiden fremover. Det blir deres tur ❤️

Takk for omtanken @HannaNO💕 

Ja, det er nok bare tiden som drøyer. Bare så kjipt at det ikke skal gå.. Nå har det gått både høst, vinter og vår siden vi startet prøvingen. Og nå er vi inne i sommeren.. Hvordan går det med deg!? Noe nytt om blødningene du hadde? Håper alt går bra!❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EXB1987 skrev (17 minutter siden):

Takk for omtanken @HannaNO💕 

Ja, det er nok bare tiden som drøyer. Bare så kjipt at det ikke skal gå.. Nå har det gått både høst, vinter og vår siden vi startet prøvingen. Og nå er vi inne i sommeren.. Hvordan går det med deg!? Noe nytt om blødningene du hadde? Håper alt går bra!❤

Ja.. men kanskje det bare er den siste årstiden dere trenger 🌸💕 Jo takk som spør - blødningene har heldigvis stoppet og blodprøven så fin ut. Så jeg krysser fingrene for at det forblir sånn 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HannaNO skrev (12 minutter siden):

Ja.. men kanskje det bare er den siste årstiden dere trenger 🌸💕 Jo takk som spør - blødningene har heldigvis stoppet og blodprøven så fin ut. Så jeg krysser fingrene for at det forblir sånn 🤞🏼

Så godt å høre! 🥰 Lykke til videre i svangerskapet! Utrolig kjekt at det endelig ble deres tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg fra ei i pp10 som kjenner på mye av det samme. Krysser fingrene for glade sommermåneder ❤️ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymapekatt skrev (8 timer siden):

Klem til deg fra ei i pp10 som kjenner på mye av det samme. Krysser fingrene for glade sommermåneder ❤️ 

Huff 😔 Men ja, det skal bli fine sommermåneder! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...