AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #121 Del Skrevet 22. mars 2021 Hei dere ♥️ Tenkte å oppdatere litt. Jeg har sluttet med Nisim shampo da jeg plutselig oppdaget at jeg mistet mye hår. Det hjalp i starten men etter en stund så begynte jeg å miste mer hår. Nå bruker jeg Redken All Soft shampoen, mister like mye men.. Har også vært hos lege og tatt blodprøver, viste mangel på Ferritin så jeg har begynt på jerntabletter. Tar også D vitamin og B kompleks. Føler at det ikke hjelper noe på håret men kanskje må det gå litt tid før det hjelper. Jeg er kjempelei meg og håret føles bare pistrete og etter 2 dager er det fett som bare det. Det er blitt tynnere rundt hele og hodebunnen synes. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer og dette tærer på meg noe voldsomt. TS Anonymkode: d8f62...886 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #122 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei dere ♥️ Tenkte å oppdatere litt. Jeg har sluttet med Nisim shampo da jeg plutselig oppdaget at jeg mistet mye hår. Det hjalp i starten men etter en stund så begynte jeg å miste mer hår. Nå bruker jeg Redken All Soft shampoen, mister like mye men.. Har også vært hos lege og tatt blodprøver, viste mangel på Ferritin så jeg har begynt på jerntabletter. Tar også D vitamin og B kompleks. Føler at det ikke hjelper noe på håret men kanskje må det gå litt tid før det hjelper. Jeg er kjempelei meg og håret føles bare pistrete og etter 2 dager er det fett som bare det. Det er blitt tynnere rundt hele og hodebunnen synes. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer og dette tærer på meg noe voldsomt. TS Anonymkode: d8f62...886 Det var synd. Anbefaler Biotin tilskudd. Vanlige B-vitaminer er ikke alltid nok, da det som regel er lite Biotin i B-kompleks. Selv går jeg på 425 mcg Biotin daglig. Dersom det heller ikke funker, har jeg dessverre ikke flere råd, for Nisim og Biotin er mine lifesavere. Har brukt de hver for seg i perioder, så vet at begge fungerer. Anonymkode: 0c8d0...7d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #123 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei dere ♥️ Tenkte å oppdatere litt. Jeg har sluttet med Nisim shampo da jeg plutselig oppdaget at jeg mistet mye hår. Det hjalp i starten men etter en stund så begynte jeg å miste mer hår. Nå bruker jeg Redken All Soft shampoen, mister like mye men.. Har også vært hos lege og tatt blodprøver, viste mangel på Ferritin så jeg har begynt på jerntabletter. Tar også D vitamin og B kompleks. Føler at det ikke hjelper noe på håret men kanskje må det gå litt tid før det hjelper. Jeg er kjempelei meg og håret føles bare pistrete og etter 2 dager er det fett som bare det. Det er blitt tynnere rundt hele og hodebunnen synes. Vet ikke hva jeg skal gjøre mer og dette tærer på meg noe voldsomt. TS Anonymkode: d8f62...886 Hvor lenge har du tatt tilskudd nå da? Det kan jo gå et par måneder før du begynner å se effekt. Anonymkode: 04d30...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #124 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var synd. Anbefaler Biotin tilskudd. Vanlige B-vitaminer er ikke alltid nok, da det som regel er lite Biotin i B-kompleks. Selv går jeg på 425 mcg Biotin daglig. Dersom det heller ikke funker, har jeg dessverre ikke flere råd, for Nisim og Biotin er mine lifesavere. Har brukt de hver for seg i perioder, så vet at begge fungerer. Anonymkode: 0c8d0...7d6 Er det den som du har linket til tidligere i tråden? Har ikke bestilt den enda for jeg liksom har gitt opp😩 Den B kompleks jeg tar er fra Life helsekost og er vegansk, for jeg tåler ikke den fra apoteket. Om jeg da kjøper den du linket til, må jeg da slutte med B kompleks’en? Takk for dine råd og ikke minst din initiativ til å hjelpe meg, setter utrolig stor pris på det.♥️ Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #125 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lenge har du tatt tilskudd nå da? Det kan jo gå et par måneder før du begynner å se effekt. Anonymkode: 04d30...30f Jerntabletter og D vitamin har jeg tatt i ca 1 mnd. B kompleks i 2 uker. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #126 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var synd. Anbefaler Biotin tilskudd. Vanlige B-vitaminer er ikke alltid nok, da det som regel er lite Biotin i B-kompleks. Selv går jeg på 425 mcg Biotin daglig. Dersom det heller ikke funker, har jeg dessverre ikke flere råd, for Nisim og Biotin er mine lifesavere. Har brukt de hver for seg i perioder, så vet at begge fungerer. Anonymkode: 0c8d0...7d6 Er dette et bra tilskudd? https://www.bodystore.no/vitamin-b7-biotin-60-tabletter/A2221-5671.html?gclid=CjwKCAjwgOGCBhAlEiwA7FUXki6B9cKdS1jtFdHiXoq9EkO7zy5n2L1KtPNZ0VFwPtsF6r8lu2jYtRoCzMIQAvD_BwE Anonymkode: 798fa...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #127 Del Skrevet 22. mars 2021 Ja, jeg linket til et tidligere. Hmm, jeg vet ikke om du burde slutte med B-kompleksen eller ikke. Finnes Biotin tilskudd med så mye som 10.000 mcg (! som jeg personlig synes er veldig mye og ikke vil ta selv), så jeg tror ikke det er farlig hvis du tar to Biotin tilskudd, ett på 1000 mcg f.eks og det lille som er i B-kompleksen. Da blir det kanskje maks 1100 mcg daglig og det er ingenting sammenlignet med 10.000 mcg som det er i noen andre, så farlig er det nok ikke Prøv det! Det er jo ikke så dyrt, så er uansett verdt å teste det ut Anonymkode: 0c8d0...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2021 #128 Del Skrevet 22. mars 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er dette et bra tilskudd? https://www.bodystore.no/vitamin-b7-biotin-60-tabletter/A2221-5671.html?gclid=CjwKCAjwgOGCBhAlEiwA7FUXki6B9cKdS1jtFdHiXoq9EkO7zy5n2L1KtPNZ0VFwPtsF6r8lu2jYtRoCzMIQAvD_BwE Anonymkode: 798fa...0a5 Tror det er greit Anonymkode: 0c8d0...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 23. mars 2021 #129 Del Skrevet 23. mars 2021 Tråden er ryddet for reklameinnlegg. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #130 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.49): Jeg er kvinne. Og jeg har alltid hatt langt hår og alltid trivdes med det. Dette året har jeg klippet håret 3 ganger, og ganske godt på lengden, men det har ikke hjulpet noe Håret mitt nå er akkurat over skulderen og jeg klarer ikke å ha kort hår. Klarer det bare ikke. Anonymkode: d8f62...886 Om du sliter så mye som du kegger ut her, da vil du gjøre alt! Også å klippe deg kort! Anonymkode: ba564...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #131 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja, jeg linket til et tidligere. Hmm, jeg vet ikke om du burde slutte med B-kompleksen eller ikke. Finnes Biotin tilskudd med så mye som 10.000 mcg (! som jeg personlig synes er veldig mye og ikke vil ta selv), så jeg tror ikke det er farlig hvis du tar to Biotin tilskudd, ett på 1000 mcg f.eks og det lille som er i B-kompleksen. Da blir det kanskje maks 1100 mcg daglig og det er ingenting sammenlignet med 10.000 mcg som det er i noen andre, så farlig er det nok ikke Prøv det! Det er jo ikke så dyrt, så er uansett verdt å teste det ut Anonymkode: 0c8d0...7d6 Da bestiller jeg den du linket til og prøver. Skader jo ikke akkurat🤞🏽 Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #132 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du sliter så mye som du kegger ut her, da vil du gjøre alt! Også å klippe deg kort! Anonymkode: ba564...56a Jeg har klippet meg kort tre ganger i fjor. Den eneste forskjellen var at det jeg mistet var kortere. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 23. mars 2021 #133 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om du sliter så mye som du kegger ut her, da vil du gjøre alt! Også å klippe deg kort! Anonymkode: ba564...56a Slapp litt av 🧐😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 23. mars 2021 #134 Del Skrevet 23. mars 2021 Har du forsøkt Minoxil? Det er det eneste med bevist effekt på håravfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #135 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 20.12.2020 den 14.47): Kjøp et par luer/caps og begynn å bearbeide denne tenkningen at det er helt katastrofe. Det er mange ting som både kvinner og menn får av ting med kropp, hud og hår som ikke var helt det vi hadde tenkt oss. Det et ikke noe morsomt, men det må vi bare akseptere. Du kommer til å klare deg helt fint! Anonymkode: 1348a...48a Neineineinei! For guds skyld, ikke begynn å bruk luer og caps!!!! Jeg skjønner at du som skrev dette mente det godt, men mye bruk av luer og caps kan gjøre problemet enda verre!! Da kam man begynne miste hår pga slitasje, og det kan skje ALLE som bruker hodeplagg ofte! Det jeg anbefaler deg er å ta godt vare på det håret du har igjen, slik at du ikke mister mer pga slitasje! Noe som har hjulpet meg godt er å bruke silke pute strekk, gir mindre slitasje på håret enn andre stoff. Jeg vet ditt problem ikke er hårtap pga slitasje, men det er vell så viktig å ta godt vare på det man har igjen! Ikke bruk hårføner, ta olje i håret før du grer det, unn deg en god hårkur, og kjøp deg en børste som er egnet til hair extention (de sliter mindre enn vanlige børster) Anonymkode: 8e591...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #136 Del Skrevet 23. mars 2021 Fnuggolina skrev (6 minutter siden): Har du forsøkt Minoxil? Det er det eneste med bevist effekt på håravfall. Den fås ikke kjøpt i norske nettbutikker. Jeg kjøpte recrea forte på apotek som inneholder minoxidil som er virkestoffet også i minoxil. Det var som å sprute ren olje i hodebunnen. Jeg måtte vasket håret hver dag om jeg skulle brukt det. Minoxil tror jeg er mer "vannete" og mye mer anvennelig til bruk hver dag. Jeg vasker håret 2-3 g i uken og tror kanskje ikke den ville virket om jeg bruket den bare hver 2-3 dag. Prøvde å klage på apoteket, de kontaktet leverandør men jeg fikk ikke medhold. Anonymkode: 798fa...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #137 Del Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 22.3.2021 den 19.34): Jerntabletter og D vitamin har jeg tatt i ca 1 mnd. B kompleks i 2 uker. Anonymkode: d8f62...886 Jeg vil anbefale to ting. Den ene er å nå prøve disse tilskuddene i en del måneder for å gi den tid til å bygge opp lagrene og la kroppen produsere det den trenger for å lage hår. Er ikke hår døde celler? Vokser ikke håret saktere i perioder? Det andre jeg anbefaler er kanskje det vanskeligste. Stress ned. Stress, angst, bekymringer og mye styr har aldri vært bra for håret. Og forsøk å vise den samme omsorgen og forståelsen ovenfor deg selv som du ville gjort for en god venninne ❤ Rådene mine er naturligvis ingen quick fix eller enkle, beklager at jeg ikke har råd som er mer håndfaste. Jeg vet at det kan være beinhardt når kroppen endrer seg på områder som er sterkt knyttet til vår identitet. Mange god tanker fra meg❤ Anonymkode: 1b370...931 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #138 Del Skrevet 24. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg vil anbefale to ting. Den ene er å nå prøve disse tilskuddene i en del måneder for å gi den tid til å bygge opp lagrene og la kroppen produsere det den trenger for å lage hår. Er ikke hår døde celler? Vokser ikke håret saktere i perioder? Det andre jeg anbefaler er kanskje det vanskeligste. Stress ned. Stress, angst, bekymringer og mye styr har aldri vært bra for håret. Og forsøk å vise den samme omsorgen og forståelsen ovenfor deg selv som du ville gjort for en god venninne ❤ Rådene mine er naturligvis ingen quick fix eller enkle, beklager at jeg ikke har råd som er mer håndfaste. Jeg vet at det kan være beinhardt når kroppen endrer seg på områder som er sterkt knyttet til vår identitet. Mange god tanker fra meg❤ Anonymkode: 1b370...931 Tusen takk for din tid og støtte 🌸 Det du skriver her er helt riktig men det er bare så vanskelig å gjennomføre. Det er dager hvor jeg føler håret ser ok ut og jeg prøver da å slappe av, men så kommer tunge dager igjen og jeg blir deppa og urolig. Det er ikke bare det at håret faller av, men hele håret har forandret seg, hvert hårstrå er annerledes og det legger seg ikke på samme måte som før, ofte får jeg en brennende følelse inni hodebunnen. Håret er fint den dagen jeg vasker det og allerede på kvelden så føler jeg at det ser fett ut. Og det at etterveksten er så mørk, noe jeg ikke klarer å venne meg til. Jeg har aldri kledd mørkt hår, ansiktet mitt forsvinner, øynene kommer ikke fram ol. Når jeg er lys, da kommer liksom alt fram. Men jeg tør ikke gå til frisør fordi jeg er redd for at de ikke vil farge meg og da blir alt enda verre. Beklager om jeg høres sytete ut, det er ikke meningen. Jeg sliter fra før av med angst og psykiske lidelser, og dette med håret attpåtil er ikke lett. TS Anonymkode: d8f62...886 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #139 Del Skrevet 24. mars 2021 Hva om du kjøper sånn blond hårfarge spray? De er laget for å freshe opp fargen i hår røttene, finnes til både blonde og brunetter. Vaskes ut og ikke permanent. Men kan jo hjelpe føle deg litt freshere før du går ut døra? Noen av de sprayene har også en effekt at det gir håret mer volum Anonymkode: 8e591...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2021 #140 Del Skrevet 24. mars 2021 On 12/20/2020 at 2:24 PM, AnonymBruker said: I over ett år nå så har jeg hatt håravfall og jeg orker snart ikke mer. Det slutter jo aldri å falle av og jeg blir tynnere og tynnere i håret. Dette går så inn på meg, jeg klarer ikke å slappe av og roe meg ned. Før noen nevner vitaminer og lege. Har tatt blodprøve i april for vitaminer, jeg nevnte for legen at jeg mister mye hår så han tok de prøvene som var nødvendige. Mangler ingenting. Har prøvd med hårvitaminer, Priorin, har tatt priorin i snart et halvt år, ingen forskjell. Har prøvd shampo mot håravfall, hjelper ikke, føler jeg. Har vært hos hudlege og han sa at jeg har genetisk håravfall. Jeg ble helt fortapt Jeg har alltid gått rundt å håpet på at han har tatt feil, men jeg tviler nå... Jeg trenger ikke se meg i speilet, jeg føler at jeg har mindre hår. Dette går så inn på meg at jeg finner det slitsomt å leve. Jeg er klar over det at det finnes verre ting i livet, folk som sliter med verre ting, men jeg klarer ikke å se noe positivt, håret tar stor del av livet mitt. Vær så snill ikke kom med spydige komentarer, det trenger jeg ikke. Virkelig! Om noen har noen råd eller hva som helst, hjelp? Anonymkode: d8f62...886 Det er 3ndy med 3 hårstrå på hodet. Ingen har noensinne tenkt på kun 3 hårstrå før! Nytenkende. ❤️ Må se det positive i dette. ❤️ Anonymkode: fd8d8...273 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå