Aranciata Skrevet 22. november 2021 #221 Del Skrevet 22. november 2021 Hei TS, det var dumt å høre at det har blitt verre. Kjenner meg absolutt igjen. Send meg gjerne en privat melding om du vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2021 #222 Del Skrevet 22. november 2021 AnonymBruker skrev (På 2.8.2021 den 18.50): Bruker ingen andre produkter enn vanlig shampoo og balsam + leave in produkter (alle fra kerastase) og fungoral. Vasker først med vanlig shampoo, deretter fungoral som masseres godt i hodebunnen og virker i 4-5 min før jeg skyller ut og avslutter med balsam og leave in produkt. har brukt det i snart 4 mnd -vasker 2 ganger i uka og ser betydelig forskjell. Men det er som sagt min erfaring. Det nism produktet (eller hva det heter) for økt hårvekst fra apotek er det verste jeg har brukt. Håret ble knusktørt og knakk av.. Anonymkode: 4b992...9c3 Sikker på at det ikke er Kerastase-produktene håret ditt reagerer negativt på, men at det derfor hjelper at du vasker håret med fungoral etterpå (vasker bort effekten av Kerastase)? Kerastase får jeg bare tørr hodebunn og flass av, og livløst hår. Anonymkode: ca489...968 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #223 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 16.24): Kjenner meg så igjen i det du skriver. Mitt hår føles som ingenting når det er nyvasket og tørt. Må blande to forskjellige paster for å gi det volum og hold nok til å sette en klype i det, er bare fjon. Har lysnet det fra brunt til mellomblondt så nå ser det ihvertfall ikke ut som om jeg er skallet når etterveksten kommer. (er naturlig mørk blond). Men bleking sliter jo på håret. Bruker hårserumet fra The Ordinary og Olaplex + en god kur men vet ikke om det gjør noen forskjell. Anonymkode: 798fa...0a5 Hvordan lysnet du det? Jeg har ikke stripet meg siden oktober i fjor og hater det mørke, det gjør det ikke bedre pluss at håret blir fett fortere. Men jeg har ikke turt å gå til frisør for å lysne det. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #224 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (På 22.11.2021 den 22.57): Sikker på at det ikke er Kerastase-produktene håret ditt reagerer negativt på, men at det derfor hjelper at du vasker håret med fungoral etterpå (vasker bort effekten av Kerastase)? Kerastase får jeg bare tørr hodebunn og flass av, og livløst hår. Anonymkode: ca489...968 Men jeg sliter ikke med håravfall? Men alltid tynt hår som vokser sakte. Nå siste året har det endelig begynt å vokse - så for min del fungerer kerastase + fungoral supert + tar ølgjør tbl hver dag. Har faktisk (endelig) blitt veldig fornøyd - håret er sunt og vokser! Anonymkode: 4b992...9c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 27. november 2021 #225 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men jeg sliter ikke med håravfall? Men alltid tynt hår som vokser sakte. Nå siste året har det endelig begynt å vokse - så for min del fungerer kerastase + fungoral supert + tar ølgjør tbl hver dag. Har faktisk (endelig) blitt veldig fornøyd - håret er sunt og vokser! Anonymkode: 4b992...9c3 Hvorfor skriver du her hvis du ikke har håravfall?🧐 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #226 Del Skrevet 27. november 2021 Sen ve ben skrev (49 minutter siden): Hvorfor skriver du her hvis du ikke har håravfall?🧐 Fordi de produktene og ølgjær hjalp meg å få igang hårvekst. Var da faen meg bare et tips på hva som fungerer for meg ifht å få håret til å vokse (ut) igjen.. Anonymkode: 4b992...9c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #227 Del Skrevet 27. november 2021 Jeg har tidligere mistet mye hår i dusjen og ved børsting. Nå mister jeg ikke like mye hår. Det som hjalp for meg var å sørge for å få i meg et balansert kosthold med nok proteiner. Tar også kosttilskudd: møllers total, jern, folat og b-vitamin. Jern er det eneste jeg har fått påvist at jeg mangler. Dette er sikkert på grunn av heftig menstruasjon samt lite brød og kjøttspising. Av produkter bruker jeg sulfatfri shampo og wellaplex eller en fuktgivende hårkur. Liker Davines produkter: https://www.blivakker.no/product/3024568?gclid=Cj0KCQiAy4eNBhCaARIsAFDVtI0pyX2wWD-1wXuLC25HNJYG2Gp7unq7Y6-YZ4gQiS_tOIzoAY2n1X8aAniSEALw_wcB Jeg kan nevne at jeg var ganske deprimert i perioden jeg mistet mye hår. Når depresjonen slapp taket mistet jeg mindre hår. Jeg vet ikke om det en tilfeldighet eller ikke. Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #228 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi de produktene og ølgjær hjalp meg å få igang hårvekst. Var da faen meg bare et tips på hva som fungerer for meg ifht å få håret til å vokse (ut) igjen.. Anonymkode: 4b992...9c3 Prøvde også ølgjær pulver men det smakte ufyselig at jeg måtte slutte 🤣 Tabletter er sikkert bedre. En venninne bruker det og har nydelig hår. Men i bunn og grunn tror jeg at hvilket hår du har kommer mest an på gener. Begge mine foreldre har tynt hår. Min far har i tillegg krusekrøller. Lucky me….. Anonymkode: 4309a...e91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #229 Del Skrevet 27. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvordan lysnet du det? Jeg har ikke stripet meg siden oktober i fjor og hater det mørke, det gjør det ikke bedre pluss at håret blir fett fortere. Men jeg har ikke turt å gå til frisør for å lysne det. Anonymkode: d8f62...886 Jeg tok det i to omganger hos frisør. Det ble tørrere men kommer til å spare håret for farging hver 3-4 uke. Ser etterveksten er sånn mørklond med litt grått. Vet ikke hva jeg ska gjøre videre. Anonymkode: 798fa...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2021 #230 Del Skrevet 27. november 2021 Hvordan er hodebunnen din? Jeg slet med flass, vond hodebunn og mye diffust håravfall. Gikk til privat hudlege og forlangte en biopsi. Jeg hadde rett, det var noe galt. Jeg har en hudsykdom som heter litchen planus som angriper hårsekken og dreper den. Bruker dermovat i hodebunn og zyrtec faktisk. Det hjelper litt. Anonymkode: c250d...a6c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #231 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg tok det i to omganger hos frisør. Det ble tørrere men kommer til å spare håret for farging hver 3-4 uke. Ser etterveksten er sånn mørklond med litt grått. Vet ikke hva jeg ska gjøre videre. Anonymkode: 798fa...0a5 Åhhh har så lyst å lysne det men vet ikke om jeg tør 😞 Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #232 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvordan er hodebunnen din? Jeg slet med flass, vond hodebunn og mye diffust håravfall. Gikk til privat hudlege og forlangte en biopsi. Jeg hadde rett, det var noe galt. Jeg har en hudsykdom som heter litchen planus som angriper hårsekken og dreper den. Bruker dermovat i hodebunn og zyrtec faktisk. Det hjelper litt. Anonymkode: c250d...a6c Har ikke flass. Klør innimellom men ikke noe voldsomt. Men ofte så får jeg litt sånn brennefølelse i hodebunnen som kommer og går. Det siste året har jeg lagt merke til at jeg har noen «flekker» i nakken, store litt sånn hud/rød farge og veldig ofte klør det i nakken. Vet ikke hva det er eller hva det kan være. Og tror heller ikke det er grunnen til at jeg har håravfall. Har jo vært hos hudlege som sa at jeg har genetisk håravfall. Vet liksom ikke hva mer jeg kan gjøre. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #233 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åhhh har så lyst å lysne det men vet ikke om jeg tør 😞 Anonymkode: d8f62...886 Håret kommer til i brekke av Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #234 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Håret kommer til i brekke av Anonymkode: 4309a...e91 Jeg tenkte på lysfarging ikke bleking da. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #235 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tenkte på lysfarging ikke bleking da. Anonymkode: d8f62...886 Hjemme? Eller hos frisør? Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #236 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hjemme? Eller hos frisør? Anonymkode: 4309a...e91 Jeg lysfarget håret hjemme i mange år og håret ble aldri mer enn skulderlangt. Men jeg har i utgangspunktet veldig tynne hårstrå. Mange og tynne kunne frisøren fortelle meg. Hvis du har tykke hårstrå går det sikkert fint ☺️ Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #237 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg lysfarget håret hjemme i mange år og håret ble aldri mer enn skulderlangt. Men jeg har i utgangspunktet veldig tynne hårstrå. Mange og tynne kunne frisøren fortelle meg. Hvis du har tykke hårstrå går det sikkert fint ☺️ Anonymkode: 4309a...e91 Hos frisør selvfølgelig. Jeg hadde tynne fine hårstrå alltid, men hadde masse og volum. Nå er det tynnere og så mørkt, har lyst å lysne det litt så slipper jeg ihvertfall å se det mørke, men jeg tør ikke engang å dra til frisør i frykt at de sier at det ikke går. Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #238 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hos frisør selvfølgelig. Jeg hadde tynne fine hårstrå alltid, men hadde masse og volum. Nå er det tynnere og så mørkt, har lyst å lysne det litt så slipper jeg ihvertfall å se det mørke, men jeg tør ikke engang å dra til frisør i frykt at de sier at det ikke går. Anonymkode: d8f62...886 Har hørt at hårstråene blir tykkere av å farge fordi fargen gjør at skjellagene åpner seg og ikke ligger flatt. Så hvis du vil ha hår som føles tykkere er det kanskje midt i blinken 😉 Anonymkode: 4309a...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #239 Del Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har hørt at hårstråene blir tykkere av å farge fordi fargen gjør at skjellagene åpner seg og ikke ligger flatt. Så hvis du vil ha hår som føles tykkere er det kanskje midt i blinken 😉 Anonymkode: 4309a...e91 Hm, dette har jeg ikke visst, takk. Kanskje skal jeg tørre å bestille time så får jeg se hva frisøren tenker er best.Jeg tenker på lysfarging og ikke bleking, jeg vet at bleking er altfor hardt for håret. Jeg har naturlig brunt hår så vet ikke om det går ann å lysne med lysfarging.🤔 Anonymkode: d8f62...886 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #240 Del Skrevet 28. november 2021 Hei! Jeg har ikke lest hele tråden, men de siste sidene kun. Jeg opplevde å miste godt over halvparten av håret mitt for et par år siden, og når det startet å falle av varte det ca et år, og så gikk det vel noen år før manken var tilbake til normalt. Jeg var også hos hudspesialist på sykehus og full pakke, uten at de konkluderte sikkert med noe. Jeg har en slags eksemtilstand i hodet, men om det er psoriasis eller atopisk eksem vet jeg ikke. Jeg ble uansett satt på sterke steroider i hodebunnen, Betnovat og Dermovat, sammen med Cosmica Intensive Dry Scalp Treatment. Det stoppet håravfallet og bedret eksemet i en periode. Jeg har alltid slitt med perioder med kløe i hodet og veldig sensitiv hud, men har relativt tykt hår. Det som trigget håravfallet for meg var en ekstremt stresset livssituasjon. Håravfallet kom noen mnd etter situasjonen oppstod og varte lenge etter det verste i livet hadde lagt seg. Det er vanlig å miste hår når man er stresset, bare se på barselkvinner. De fleste mister mye hår noen mnd etter fødsel. Du skriver du har angst, og det er jo ekstremt stressende for både kropp og sinn. Og de røde områdene i hodebunnen og den brennende følelsen, det høres så kjent ut. Hva med å få en second opinion hos en annen lege? For en frisk hodebunn brenner ikke og er ikke rød, og når du mister hår i tillegg syns jeg det høres ut som at du blir avfeid når du får beskjed om genetisk håravfall. Det er vanlig å måtte gå flere ganger til spesialist for å få riktig diagnose. Her syns jeg ikke du skal gi deg. I mens vil jeg råde deg til å prøve La Roche Posay Kerium sjampo fra apoteket, blå flaske. Den er snill mot sensitiv hud og mild mot håret. Det er hodebunnen som er problemet, ikke håret vil jeg tro. Og gjerne en mild balsam i endene så håret ikke tørker ut i kulden. Kerestase fikk jeg skikkelig allergisk reaksjon på og klødde meg fordervet. Beklager lang avhandling😅Kunne skrevet mer.. Håper dette kan være relevant og til hjelp for deg, jeg følte det var lite informasjon når mitt hår plutselig falt av. Anonymkode: 50836...025 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå