Gå til innhold

Kjæresten min fikser ikke at jeg har hatt en svart kjæresten før ham


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 14.14):

Du burde lese deg opp på rasisme. Det du beskriver er definisjon på rasisme kamufuflert med "preferanser". Trodde man hadde kommet lengre i 2021 snart.. 

Anonymkode: 1016a...39e

Sannsynligvis ikke.

En mann som tidligere har vært sammen med ei dame fra thailand er fullstendig uaktuell for norske damer. Er norske damer rasister, selv om de og omskriver det som referanser, holdninger osv. Dette er norske menn veldig klar over, uten de kaller norske kvinner for rasister.

Ingen norsk dame vil være hun som er med sammen med han som  var gift med thaidame.

Er det værre hvis en norsk mann ikke vil være sammen med dama som sjekker på asylmotaket eller har afrikanske preferanser? Er man hvit og finner ut at ei potensiell dame tidligere har datet flere svarte er det nayurlig å anta at hun har de preferansene. Det er jo rimelig naturlig å anta. En mann som dater små asiatiske damer vil sannynligvis ikke være interresert i ei norsk dame på 178??

Dette går begge veier i aller høyeste grad.

Enten er man fargeblind eller så er man ikke. Det kan virke som kanskje spesielt kvinner langt ute til venstre blir sammen med utenlandske menn med annen kulturbakgrunn for å virkelige markere at de ikke er rasister for å markere skikkelig hvor åpne de er for andre kulturer. Man forventer nesten at SV, Rødt og Miljøparti damer er sammen men en fremmedkulturelle.

Uansett er det en trend at hvite kvinner går for afrikanere og menn fra midtøsten i stor grad og menn går for asiater eller søramerikanere av en aller annen grunn. Veldig sjelden at svarte kvinner eller kvinner fra midtøsten går for hvite menn eller kvinner går for asiatiske menn. Både i Norge og USA.

Anonymkode: cbb08...dd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 20.01):

Hva hadde dere sagt om typen deres hadde hatt sex med prostituerte? Incest? Hatt homoseksuelle erfaringer osv FØR dere ble sammen? Mange kvinner hadde sikkert hatt problemer med det selv om det ikke er ulovlig...

Anonymkode: cc4bd...dd2

Ene eksen min hadde sex med prostituerte som sin første seksuelle erfaring (og eneste sex med prostituerte). Ikke noe jeg likte noe særlig, men er vanlig der han kommer fra.

Jeg har hatt sex med kvinner selv i fortida, så det ville vært litt rart å bli sur fordi typen hadde hatt sex med menn. 

Icest er ei helt egen Pandoras eske. 

Anonymkode: 5c46e...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 7.47):

...vel, eksen var jo selvsagt mye større, og den gangen - jeg var ung - var det spennende å få en afroamerikansk kjæreste litt av den grunn. Jeg hadde vel nesten bestemt meg for at jeg skulle det før jeg dro på utveksling (men akkurat DET har jeg ikke fortalt ham). Og den spøken, det var etter at han, kjæresten min nå, hadde kommet inn på eksen min etter at vi hadde ligget sammen, og så sa jeg visst at han bare skulle slappe av og noe sånt som at "det kan være ganske slitsomt også da, å være jenta, når de er sånn", og det skjønner jeg at jeg ikke skulle ha sagt.

Anonymkode: 3a146...276

Jeg synes jeg ser for meg motsatt at mannen dro til sørøstAsia med formål å få seg mikrofitte og tom tok det opp som tema overfor sin neste, hvite, norske kjæreste at det jo også kan være slitsomt for mannen at asiater er så trange 😄😄😄

Anonymkode: 5c46e...420

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er smått utrolig i 2021. 

Personlighet henger aldri sammen med hudfarge. Størrelse på penis kan være korrelert med farge, men aldri absolutt. Verdens største penis henger på en hvit mann så vidt jeg vet? 

Tror bare du må formidle til han hva du liker i en mann, og at han besitter disse kvalitetene. Og evt hva du ikke likte med din tidligere eks. 
Men så er det hans jobb og ta det til selv og stole på det du sier. Og ikke minst ha tro på seg selv oppmot dine ekser. Det er jo en grunn for at du gikk fra dine ekser og en grunn for at du er sammen med han. 

Alt i alt så ligger hovedansvaret hos din kjæreste på å komme over dette, men du må hjelpe han bare igjennom å gi han positiv feedback på hvorfor du er nettopp med han og ikke en av dine ekser :) 

Lykke til! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor er det galt å ha preferanser?

Rasismebegrepet er så utvannet og misbrukt at det knapt betyr noenting lenger. Det er trist at folk bruker «rasisme» som en retorisk slegge mot nordmenn, det er frastøtende. 

Anonymkode: 08001...3a8

Syns det er bra at folk bedømmer rasisme. Det er virkelig på tide i 2021. Det er ikke preferanser og nekte barna å være kjæreste med noen med mørk hudfarge eller å nekte å bli sammen med noen som tidligere har hatt sex eller forhold med noen med annen hudfarge. Det er rasisme. 

 

Anonymkode: 1016a...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen tiltrekkes av spesifikke utseendemessige kvaliteter er helt ok, men at det blir definerende på andre kvaliteter er det som er helt feil, og seff at man ikke behandler noen negativt basert på en synlig egenskap. Man skal behandles med respekt og menneskeverd uansett fysisk egenskap, og til stor grad også basert på mental egenskap.

La oss si at hun hadde hatt seg med noen med stor nese, også freaker samboeren hennes ut fullstendig ut fordi han har liten nese. Og derav usikkerhet rundt det. Dette er da "ok" så lenge hun forklarer han at hun liker alle slags neser, og det er ikke en kvalitet hun spesielt går etter. 

Problemstillingen blir at man deretter kommer inn på at "jammen alle med store neser stjeler jo all luften i rommet, også er de jo som oftest jøder og de har mer penger enn oss andre med små neser", da snakker vi diskrimminering og motparten har ett problem. 

Vi har en urhjerne som har lyst til å gjøre forenklinger og ta beslutninger på ett veldig tynt grunnlag. Som da veldig ofte fører til gale beslutninger, fordi man forenkler på feil grunnlag. 

Men verden og mennesker er ikke svart/hvit, vi er ikke engang nyanser av grå. Vi er virkelig en regnbue. 

Svart, hvit, stor nese, silikonpupper, vekt eller form i en eks burde ikke gi deg dårligere selvbilde i ditt nåværende forhold med mindre din kjæreste sier at de foretrekker andre kvaliteter enn det du besitter. Men da bør jo man revurdere hele forholdet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, men å ha preferanser på vegne av sin kjære er noe anna. Altså, man vil vel gjerne være inkludert i deres preferanser men :)

Anonymkode: 5c46e...420

Nei, for min del leker like barn best.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

At du vil styre hvem ungen din skal date er jo nettopp rasisme. Det er vi langt forbi egne preferanser for en partner. Da er vi rykka over i klan-tenkning og at du mener du har medbestemmelsesrett i dine barns kjærlighetsliv. Kanskje i likhet med dine pakistanske venner, som muligens også vil styre hvem de voksne ungene får date. 

Anonymkode: 5c46e...420

Se under, for det var et godt svar.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det må være slutt på at det å være stolt av egen avstamning og folk, skal sidestilles med hatefull rasisme. Denne holdningen er selvdestruktiv i det lange løp. Kan man ikke få lov til å bevare egen slekt? Det må være rom for nye generasjoner nordmenn, vi skal ikke viskes ut og blandes opp for å oppfylle et misforstått politisk «ideal».

Anonymkode: 08001...3a8

Enig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (34 minutter siden):

Nei, for min del leker like barn best.

Se under, for det var et godt svar.

Enig.

Takk for at du viser forståelse 😊

Anonymkode: 08001...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns det er bra at folk bedømmer rasisme. Det er virkelig på tide i 2021. Det er ikke preferanser og nekte barna å være kjæreste med noen med mørk hudfarge eller å nekte å bli sammen med noen som tidligere har hatt sex eller forhold med noen med annen hudfarge. Det er rasisme. 

 

Anonymkode: 1016a...39e

Hvorfor er det rasisme å ønske at fremtidige generasjoner vil se lik meg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

someone_here skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er det rasisme å ønske at fremtidige generasjoner vil se lik meg?

Fordi man var ferdig med det tullet der etter 2 verdenskrig. Vi lever i et multikulturelt samfunn der vi skal respektere og ikke behandle mennesker annerledes med tanke på religion, legning, hudfarge osv. Er ikke stuerent i et velutdannet miljø å ha sånne holdninger i 2021. Hadde man sagt noe sånn som dette på jobben i lunsjen hadde folk sett rart på deg. Er ofte folk på 70+ som henger etter på den fronten og noen veldig spessielle utvalgte på høyre flanke. 

Anonymkode: 1016a...39e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi man var ferdig med det tullet der etter 2 verdenskrig. Vi lever i et multikulturelt samfunn der vi skal respektere og ikke behandle mennesker annerledes med tanke på religion, legning, hudfarge osv. Er ikke stuerent i et velutdannet miljø å ha sånne holdninger i 2021. Hadde man sagt noe sånn som dette på jobben i lunsjen hadde folk sett rart på deg. Er ofte folk på 70+ som henger etter på den fronten og noen veldig spessielle utvalgte på høyre flanke. 

Anonymkode: 1016a...39e

Dette handler kun om indoktrinering i en illusorisk «multikulturell» ideologi.

Selvfølgelig er mennesker ulike. Både når det gjelder utdanning, evner, moral, kultur, religion og etnisitet.

Like barn leker best. Det viser forøvrig psykologisk forskning, også på parforhold. Det viktigste er felles verdier og syn på barneoppdragelse. Og da kan spesielt ulikhet i religion og livssyn bety veldig mye.

Anonymkode: 08001...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Når man deretter kommer med at man vil ta en alvorsprat med barn som evt. kommer hjem med en mørkhudet kjæreste er man langt over i rasisme-gjørma etter min mening. 

Anonymkode: 25bca...3f0

«Rasisme»? Hva er det du egentlig mener med det? Det er normalt, sunt og naturlig å ønske at ens eget folk skal bestå, og ikke blandes ut til en grå og identitetsløs masse uten røtter. Hadde jeg hatt et lyst europeisk barn – genetikk som er unik i verdenssammenheng – så ville jeg gjort alt som sto i min makt for at vedkommende skulle velge en partner av samme sort. Dette er til det beste for de kommende generasjoner. Røtter og identitet er viktig – og det gjelder å tenke langsiktig kollektivt som folk.

De fleste mennesker på kloden er «rasister» ved at de trives best med sine egne. Det oppdiktede begrepet «rasist» er et antihvitt skjellsord som brukes til å stenge ned åpen debatt omkring de langsiktige konsekvensene innvandring og raseblanding har på oss europeere. Hvor mange andre folkeslag på kloden er det som må forsvare seg mot skjellsord, hersketeknikker og forfølgelse fra systemet om de åpent – i sine egne hjemland – sier at de vil føre folket sitt videre?

Anonymkode: 38826...64f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi man var ferdig med det tullet der etter 2 verdenskrig. Vi lever i et multikulturelt samfunn der vi skal respektere og ikke behandle mennesker annerledes med tanke på religion, legning, hudfarge osv. Er ikke stuerent i et velutdannet miljø å ha sånne holdninger i 2021. Hadde man sagt noe sånn som dette på jobben i lunsjen hadde folk sett rart på deg. Er ofte folk på 70+ som henger etter på den fronten og noen veldig spessielle utvalgte på høyre flanke. 

Anonymkode: 1016a...39e

Nei, takk. Jeg kan fint være venner med alle slags mennesker fra ulike land, men jeg vil ha barn som skal ligne på meg. Det at noen ikke liker det er helt okei, men det betyr ikke at jeg vil ha barn av blandete farger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

«Rasisme»? Hva er det du egentlig mener med det? Det er normalt, sunt og naturlig å ønske at ens eget folk skal bestå, og ikke blandes ut til en grå og identitetsløs masse uten røtter. Hadde jeg hatt et lyst europeisk barn – genetikk som er unik i verdenssammenheng – så ville jeg gjort alt som sto i min makt for at vedkommende skulle velge en partner av samme sort. Dette er til det beste for de kommende generasjoner. Røtter og identitet er viktig – og det gjelder å tenke langsiktig kollektivt som folk.

De fleste mennesker på kloden er «rasister» ved at de trives best med sine egne. Det oppdiktede begrepet «rasist» er et antihvitt skjellsord som brukes til å stenge ned åpen debatt omkring de langsiktige konsekvensene innvandring og raseblanding har på oss europeere. Hvor mange andre folkeslag på kloden er det som må forsvare seg mot skjellsord, hersketeknikker og forfølgelse fra systemet om de åpent – i sine egne hjemland – sier at de vil føre folket sitt videre?

Anonymkode: 38826...64f

Fullstendig enig med deg. Vi trenger en mer seriøs og behersket diskusjon om dette - sinne og merkelapper som «rasist» hjelper ingenting.

Hva om jeg sier jeg ønsker en høyt intelligent kvinne å få barn med? Er jeg da «elitist»?

Om jeg ønsker en frisk og sunn kjæreste, er jeg da «ableist»? (ja, dette begrepet finnes faktisk i venstreradikale sirkler)

Vi må bruke vår fornuft i samfunnsdebatten, og behandle andre med respekt.

Anonymkode: 08001...3a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olehalv skrev (På 31.12.2020 den 12.36):

Jeg kan prøve å gi deg en manns perspektiv på saken.

Greia er det at svært mange menn finner det ekstremt "turn off" hvis en norsk jente/kvinne har vært sammen med en mørkhudet mann.

De fleste kompisene mine kunne aldri tenke seg å være sammen med en jente som har "datet" en mørkhudet. Man kan si at det er rasistisk osv, men saken er den at hvis man skal bli sammen med en jente så er det ganske mange nyanser som avgjør om man liker jenta osv. Hele prosessen med å få seg en kjæreste er ganske "diskriminerende" i seg selv. Hva man tenner på og hva man liker. Det gjelder personlighet og utseendet er selvfølgelig viktig.

Saken er den at hvis en jente har vært sammen med en mørkhudet mann, så oppfattes hun som litt "skitten". Stygt å si det, men sånn er det. Mange menn vil da tenke at hun kan være god nok for en one night stand, men å bli ordentlig sammen med henne vil svært mange kvie seg for. Det har rett og slett noe å gjøre med at man automatisk tenker at hun mangler litt moral og grenser. Noe som er greit for en kjapp en etter en bytur, men mer seriøst blir verre.

Uff, jeg er så takknemlig for at jeg er en av de skitne uten noen interesse for sånne som deg 🙏 Og er sååå glad for at mannen min har høyere selvrespekt og selvtillit nok til at han aldri har spurt meg hvem eller hvor mange jeg har ligget med! Mange av dere norske menn er så pinglete og usikre på dere selv. Og i følge deg, har mange av dere slike nedverdigende holdninger.🤮 

Men godt vi klarer oss fint uten hverandre i hvert fall 😆

Anonymkode: b0155...dd5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig handler det  ikke om noe så patetisk som penisstørrelse...

Den dama som måtte tro det viser bare hvor ufattelig lite hun forstår. Men sover du bedre om natten ved å tro at det er derfor du blir avvist, så for all del 😂 Keep on beliving 👍

Anonymkode: 4c7ea...099

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

someone_here skrev (4 timer siden):

Hvorfor er det rasisme å ønske at fremtidige generasjoner vil se lik meg?

Framtidige generasjoner vil se ut som en miks av fortidige generasjoner. Er reint slump om de vil ligne på akkurat deg. Ungene mine kan like gjerne ligne pappa, morfar eller tippoldeforeldre langt bak i slekta. Og såklart noen av sine genetiske forfedre og formødre på andre sida. 

Anonymkode: 5c46e...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å ønske at barn og barnebarn ligner på en selv utelukker jo ikke at man respekterer andre mennesker av den grunn.

Anonymkode: 55ee5...0ec

Det er mye man kan ønske. En kan velge partner selv. Ens barn velger som de selv vil. 

Anonymkode: 5c46e...420

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Framtidige generasjoner vil se ut som en miks av fortidige generasjoner. Er reint slump om de vil ligne på akkurat deg. Ungene mine kan like gjerne ligne pappa, morfar eller tippoldeforeldre langt bak i slekta. Og såklart noen av sine genetiske forfedre og formødre på andre sida. 

Anonymkode: 5c46e...420

Like mennesker blir oftere partnere, også når det gjelder utseende. Dette er bekreftet av forskning.

Anonymkode: 08001...3a8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kommentarer til denne diskusjonen:

Det er nesten umulig i dag å diskutere rase, i hvert fall i Europa. I USA har de "rase" som kategori i passet, utrolig nok for oss. Men de klarer altså å kategorisere uten å samtidig rangere. I dagliglivet er det jo en klar identifikasjonsfaktor om en person er av asiatisk, afrikansk eller kaukasisk opprinnelse, og det er slikt som er "rase" - i USA. Så, å kategorisere uten å rangere, hadde vært nyttig i noen sammenhenger, men som vi vet - nazistene ødela mye for rasetenkningen (fritt etter Nazi-Per).

Tråden handlet opprinnelig om en ung norsk jente som dro på utveksling til USA, ble kjæreste med en afroamerikansk mann og var sammen med ham i en periode. Det var spennende og etter hvert fikk vi lese at de gjennom noen måneder hadde mye og heftig sex. Da hun kom hjem fikk hun etter hvert en norsk kjæreste og samboer. Greia var at den nye kjæresten fikk høre om studentkjæresten, og selv om dette er avsluttet og ligger tilbake i tid, er han sjalu og ubekvem med at hun har hatt et seksuelt forhold til en svart mann. Vi har vel forstått at denne mannen var kjekk, viril og velutstyrt, nesten som en klisjé. Det er dette tråden har handlet om, ikke genetikk og formering.

Ellers er det slik at vi i verden forsker mye på genetikk og "forming av mennesker". For få år siden var dette kjempekontroversielt. Nå aksepterer vi i økende grad sene aborter, arvestoffmanipulering osv. I prinsippet handler dette om å rydde unna det som avviker fra idealmennesket, foreløpig i en relativt beskjeden grad - vi er ikke som Mengele. Men prinsippet er brutt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...