Gå til innhold

Kjæresten min fikser ikke at jeg har hatt en svart kjæresten før ham


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å diskutert rasismeaspektet og noen sikkelig stygge faktiske rasistiske kommentarer det var jeg som var halvt latinamerikaner btw så vill jeg se hva du TS hadde skrevet videre og fokusere på tråden faktisk handlet om.

Jeg tror ikke typen din er rasist TS jeg får ikke det inntrykket men når du forteller ham i detalj om sexen du hadde med en svart mann og så attpåtil sier at sex med ham er ... OK da kan jeg forstå det stikker litt i sjela hans.

Han har nå ett mentalt bilde av dette som kan bli vanskelig å komme over, ikke fordi han er rasist men fordi at han nå tror at han aldri kommer til å måle seg opp og føler seg utilstrekklig, er det barnslig jepp kanskje litt men jeg kan også forstå at han nå tror at han aldri kommer til å være god nok og det er en vond følelse, en følelse jeg kan sympatisere med.

Jeg tror det er der saken faktisk ligger at han er nervøs for at han aldri skal kunne tilfredstille deg uansett hva han gjør og det er nok en følelse mange kjenner på.

 

Anonymkode: c0ec2...0ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jolene skrev (9 timer siden):

Jeg har beskrevet mitt syn flere ganger: JEG HAR PREFERANSER NÅR DET KOMMER TIL VALG AV PARTNER. Hva er det du ikke leser egentlig? Jeg har svart deg gjentatte ganger om at:

  • jeg har preferanser når det kommer til valg av partner
  • jeg bryr meg ikke om at andre velger annerledes enn meg
  • jeg har ikke problemer med at folk kommer fra andre land, etnisitet ol, men at jeg ikke hadde valgt en partner som hadde differensiert fra meg.
  • jeg ser ikke ned på folk fra andre land eller som har en annen etnisitet enn meg selv
  • preferanser vil differensiere fra person til person
  • folk får velge selv hva de selv mener passer en selv
  • jeg har mine preferanser, du har dine. Begge deler er helt ok.
  • jeg ønsker en partner med samme livssyn som meg selv, som deler de samme tingene som meg selv av verdier ol. Det har jeg derimot funnet i mannen min ❤️

Det jeg derimot er lei av, er at folk skal trekke inn rasisme-kortet i enhver sammenheng. At enkelte skal se spøkelser på høylys dag. Det blir latterlig rett og slett. Det er ikke rasistisk å ha preferanser, samt ha preferanser til hvordan man vil at eventuelle barn skal se ut. Enhver person har sine ønsker også når det kommer til barn. Jeg ønsker å se igjen mine trekk i eventuelle barn. Selv er jeg veldig blek, med grønne øyne. Dette er trekk jeg hadde synes vært moro å se igjen i barn. Dette er min arv, som jeg faktisk er stolt av. For vet du hva? Det går an å være stolt av eget opphav.

Valg av partner er sammensatt, men ingen skal tvinges til å være med noen de ikke ønsker å være med. Noe annet blir bare latterlig, og grenser til overgrep dersom man skal tvinges til noe når det kommer til kjærlighet og seksualitet.

Tenker vi kan sette en strek for avsporing her, for det blir bare latterlig å gnage på de samme tingene igjen og igjen. Foretrekker en debatt hvor man faktisk har en debatt, fremfor gnaging.

Ingen sier noe på at du kan velge din partner etter dine preferanser. Det er når du sier du hadde likt dårlig at barna dine datet en mørkhudet at alarmbjellene virkelig ringer og at du ser på en mann som har datet eller hatt sex med ei som er mørk i huden som damaged goods at vi er inne på rasisime. Det er forferdelige holdninger. 

Hva du personlig har av preferanser er en ting, men ikke la disse holdningene gjennomsyre barna dine og nekte de deres fulle rett til å velge partner selv. I min verden høres det helt absurd ut. Det er noe tippoldeforeldrene mine kunne sagt fordi de var redd for fremmede..

Anonymkode: 1016a...39e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanderer skrev (23 timer siden):


Jeg har ikke problemer med noen av disse punktene og det var det heller ingen som sa noe på.

Spørsmålet mitt er hva faen har dine barns utseende og opphav med å gjøre hvis karen du hadde datet som var etnisk Norsk tilfeldigvis hadde hatt ei som var av en annen etnisk opphav som kjæreste.

Svaret på det er ingenting og når du sier stolt over opphav okei jeg er stolt av mine foreldre og svært glade i dem.

Men jeg baserer min stolthet mer på hvilke mennesker de er og at de lærte meg å være en person som behandler mennesker som mennesker.

Det er du som avsporer når du sier at du ikke vil bli tvunget til å date noen som er utenlandsk som ingen her sa at du måtte gjøre den argumentasjonen der er uærlig for ingen sa du  måtte gjøre noe som helst.

Jeg var mer nyskjerrig på hvorfor du ser på en hvit mann som damaged goods og ikke god nok for deg fordi han hadde hatt ei som var av en annen etnisk opprinnelse enn deg som var det opprinnelige spørsmålet.

Så fortsett å grav deg ned for ingen av de punktene du nevnte var det ingen som hadde noe problem med.

Det er du som avsporer her ikke jeg.



 

Jeg anser ikke en mann som har hatt en utenlands kjæreste som kompatibel med meg, og det er min preferanse. Har aldri skrevet at en mann hadde vært ødelagt? Vis meg hvor jeg skriver det? Jeg hadde bare ikke villet date han, da vi hadde vært for forskjellige som personer. Graver meg heller ikke ned, men jeg har mine preferanser, og da går jeg så klart etter menn som oppfyller disse.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ingen sier noe på at du kan velge din partner etter dine preferanser. Det er når du sier du hadde likt dårlig at barna dine datet en mørkhudet at alarmbjellene virkelig ringer og at du ser på en mann som har datet eller hatt sex med ei som er mørk i huden som damaged goods at vi er inne på rasisime. Det er forferdelige holdninger. 

Hva du personlig har av preferanser er en ting, men ikke la disse holdningene gjennomsyre barna dine og nekte de deres fulle rett til å velge partner selv. I min verden høres det helt absurd ut. Det er noe tippoldeforeldrene mine kunne sagt fordi de var redd for fremmede..

Anonymkode: 1016a...39e

Skriver det samme igjen jeg, for det passer like godt til deg :) : Har aldri skrevet at en mann hadde vært ødelagt? Vis meg hvor jeg skriver det? Jeg hadde bare ikke villet date han, da vi hadde vært for forskjellige som personer. På hvilken måte er det rasisme? Jeg tror du fokuserer litt for mye på rasisme jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (På 30.11.2020 den 19.38):

Det er helt greit å ikke skjønne det. Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en som hadde valgt et annet folkeslag enn sitt eget. Har selv aldri blitt forelsket i noen som har vært annet enn hvit feks. Kjenner flere mennesker som har forskjellig opphav, fra ulike steder i verden. Derimot er jeg mer selektiv når det kommer til en partner, fordi like barn leker best. Jeg verdsetter tradisjoner og egen kultur, og da vil jeg ha noen som også deler denne gleden med meg og som har forståelse for det. Har ingenting i mot å lære om andres kulturer, tradisjoner eller annet, men ønsker altså å dele en felles bakgrunn med en partner.

Fordi det er viktig for meg. Heldigvis var det også viktig for min kjære, og det er noe vi begge verdsetter hos hverandre.

Det er jo greit, men fotør et kjedelig sexliv du måtte ha hatt

Anonymkode: 876d6...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart at nissene over skog og hei ble fjernet? Man kan ikke MENE EN DRITT OM MØRKHUDETE uten å bli kalt rasist 🤮

Anonymkode: 3f522...ff2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (På 14.3.2021 den 3.59):

Jeg svarer på det jeg anser som relevant. Min preferanse, er min preferanse. At andre (som jeg ikke skal være sammen med), har andre preferanser er helt greit. Vi er alle forskjellige med hva vi liker. Hvorfor du gnager på det samme flere ganger, det skjønner ikke jeg.

Ja han blir jo litt frastøtende hvis han har vært borti en med annen hudfarge, det er jo det du mener😂 herregud si det som det er da vel, alle skjønner jo hva dette er. Tørr å stå for det du mener uten å pakke det inn

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 9.44):

«Helt fin» til nåværende etter å ha luftet «dyrisk, med BBC før», er vel å sprenge fundamentet i et stabilt og trygt forhold bedre enn en proff kunne gjort det. Mannen din kommer aldri til å føle seg som mer enn «ok» i forholdet deres. Synes du det er greit å la ham leve et liv hvor han bare er «ok»? 

Anonymkode: 6a82c...4e8

Nøyaktig det samme tenker jeg også på. Min kjæreste og jeg snakker av og til om sexlivet vårt, og jeg har spurt hvordan hun føler vi har det seksuelt. Da svarer hun (litt ertende): "Ikke så verst" 😟. Selv om jeg tror hun mener vi har det veldig bra er slike utsagn svært sårende og med på å ødelegge et ellers godt forhold. Jeg har selvsagt tatt dette opp med henne i ettertid og da svarer hun (like selvsagt) at dette svaret bare var på kødd og at hun ikke har hatt det bedre seksuelt enn med meg. Min mening er at man tuller ikke slik med en kjæreste. Det kan knekke selvtilliten helt og spesielt om hun hadde fortalt at hun hadde hatt dyrisk og fantastisk god sex med en som var mye bedre utstyrt før meg. Man skal veie sine ord godt, spesielt når det gjelder sexrelaterte spørsmål. Vi er fortsatt sammen, men tenker ofte på om jeg ikke er god nok for henne.

Anonymkode: c15ca...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jolene Du hadde sluppet mas og gnaging om du klarte å svare JA eller NEI, og kun det, på følgende problemstilling:
Så flott at du har funnet mannen i ditt liv og det unner jeg deg.

Rent hypotetisk; hva om denne mannen som du elsker så høyt og har det så bra sammen med, viser seg å ha hatt en mørkhudet kjæreste en gang for lenge siden, hadde du da dumpet han??? Kun JA eller NEI.
Glem all politisk pjatt om preferanser og slikt, og svar kort og greit ja eller nei!
Du vil helt sikkert skrive at du aldri ville funnet deg en slik mann, men hypotetisk er det mulig.
Normalt er ikke det første man spør om på date om de har hatt en mørkhudet kjæreste noen gang.
Du skriver at du ikke er i politikken, men du vrir og vender på alle svar så du hadde nok passet veldig godt sammen med de andre "slimålene" der 😄 

Endret av 911
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er jo greit, men fotør et kjedelig sexliv du måtte ha hatt

Anonymkode: 876d6...3a2

Absolutt ikke ;)

Enmanelskeråhate skrev (8 timer siden):

Ja han blir jo litt frastøtende hvis han har vært borti en med annen hudfarge, det er jo det du mener😂 herregud si det som det er da vel, alle skjønner jo hva dette er. Tørr å stå for det du mener uten å pakke det inn

Har ikke skrevet at han hadde vært frastøtende? Han hadde bare ikke vært mannen for meg. Igjen, preferanser.

911 skrev (4 timer siden):

@Jolene Du hadde sluppet mas og gnaging om du klarte å svare JA eller NEI, og kun det, på følgende problemstilling:
Så flott at du har funnet mannen i ditt liv og det unner jeg deg.

Rent hypotetisk; hva om denne mannen som du elsker så høyt og har det så bra sammen med, viser seg å ha hatt en mørkhudet kjæreste en gang for lenge siden, hadde du da dumpet han??? Kun JA eller NEI.
Glem all politisk pjatt om preferanser og slikt, og svar kort og greit ja eller nei!
Du vil helt sikkert skrive at du aldri ville funnet deg en slik mann, men hypotetisk er det mulig.
Normalt er ikke det første man spør om på date om de har hatt en mørkhudet kjæreste noen gang.
Du skriver at du ikke er i politikken, men du vrir og vender på alle svar så du hadde nok passet veldig godt sammen med de andre "slimålene" der 😄 

Det har jeg tidligere svart på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (2 timer siden):

Absolutt ikke ;)

Har ikke skrevet at han hadde vært frastøtende? Han hadde bare ikke vært mannen for meg. Igjen, preferanser.

Det har jeg tidligere svart på.

Nei. Det har du ikke. Du har kun sagt at et slikt forhold ikke samsvarer med dine preferanser, og det var ikke det jeg spurte om. Svar på spørsmålet mitt da.. om du tør. Det kan da ikke være så vanskelig å svare ja eller nei?

Endret av 911
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 skrev (52 minutter siden):

Nei. Det har du ikke. Du har kun sagt at et slikt forhold ikke samsvarer med dine preferanser, og det var ikke det jeg spurte om. Svar på spørsmålet mitt da.. om du tør. Det kan da ikke være så vanskelig å svare ja eller nei?

Les mine tidligere svar, hvor jeg har skrevet gjentatte ganger at jeg ikke hadde villet være sammen med en som hadde vært kjæreste med noen som tidligere hadde vært sammen med noen fra Afrika, Asia, Midt-Østen og lignende. Lese er en fin ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanderer skrev (På 16.3.2021 den 0.26):

Jeg var mer nyskjerrig på hvorfor du ser på en hvit mann som damaged goods og ikke god nok for deg fordi han hadde hatt ei som var av en annen etnisk opprinnelse enn deg som var det opprinnelige spørsmålet.

Hun har svart på dette gjentatte ganger. Det er hennes preferanse OG dersom han har hatt en kjæreste av annen etnisk opprinnelse så har de rett og slett ikke samme syn på ting. Ei heller de samme verdiene i livet.

At du ikke skjønner svaret hennes får du ta på egen kappe. Hun kan ikke svare tydeligere.

For øvrig kan du godt slutte å skrive noen innlegg som anonym og noen med brukernavn. Det er veldig irriterende.

Anonymkode: 55ee5...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun har svart på dette gjentatte ganger. Det er hennes preferanse OG dersom han har hatt en kjæreste av annen etnisk opprinnelse så har de rett og slett ikke samme syn på ting. Ei heller de samme verdiene i livet.

At du ikke skjønner svaret hennes får du ta på egen kappe. Hun kan ikke svare tydeligere.

For øvrig kan du godt slutte å skrive noen innlegg som anonym og noen med brukernavn. Det er veldig irriterende.

Anonymkode: 55ee5...0ec

Så preferanse er det nye ordet for rasisme altså, skjønner😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen er blitt unødig satt ppå spissen, er den ikke? Går det ikke an å nyansere/forklare de ulike posisjonene og få dem til å møtes på noen områder? Jeg har lest en del av innleggene og prøvd å forstå.

1. Det er vel ingen (?) i denne tråden som oppriktig mener at dersom man har hatt en mørkhudet kjæreste for lenge siden, så er det slå-opp-grunn for dagens kjæreste dersom man elsker hverandre og mener man er den perfekte partner for hverandre. Man ville kanskje blitt nysgjerrig, litt forbigående usikker fordi dette ikke er "vanlig" for mange, men noen dealbreaker hadde det jo ikke vært.

2. På den annen side: Dersom man blir fortalt at kjæresten har hatt flere kjærester/bekjentskaper med utenlandsk bakgrunn eller mørk hud, eller på annen måte hadde vært en del av et miljø som er annerledes enn det vanlige norske, ville man (dersom man selv ikke hadde samme erfaringer) begynt å lure på om man var for forskjellige på andre måter også. For det er jo sånn (antar jeg) at en mann eller kvinne med den bakgrunnen som jeg beskriver over, ofte vil ha verdisyn, preferanser, interesser og fascinasjoner som er annerledes enn - ja, det for eksempel jeg har. Det betyr ikke at det er galt eller feil eller noe, heller ikke at jeg er rasist. Det betyr bare at vi har en annen erfaringsbakgrunn og en annen måte å tenke oss livet vårt på, og derfor ender opp med å tro at vi bør finne en annen partner enn den vi er blitt kjent med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (På 17.3.2021 den 0.29):

Jeg anser ikke en mann som har hatt en utenlands kjæreste som kompatibel med meg, og det er min preferanse. Har aldri skrevet at en mann hadde vært ødelagt? Vis meg hvor jeg skriver det? Jeg hadde bare ikke villet date han, da vi hadde vært for forskjellige som personer. Graver meg heller ikke ned, men jeg har mine preferanser, og da går jeg så klart etter menn som oppfyller disse.

Skriver det samme igjen jeg, for det passer like godt til deg :) : Har aldri skrevet at en mann hadde vært ødelagt? Vis meg hvor jeg skriver det? Jeg hadde bare ikke villet date han, da vi hadde vært for forskjellige som personer. På hvilken måte er det rasisme? Jeg tror du fokuserer litt for mye på rasisme jeg.

Svaret ditt gir jo ikke mening. På hvilken måte er dere så vidt forskjellige fordi han tidligere i livet hadde hatt sex med ei som er mørkere i huden? Det gir jo ingen  mening. Det er jo deg han skal være sammen med å få barn med. Alle skjønner hva du mener, så ser ikke poenget i å pakke det inn i "preferanser". Men du svarte ikke på det værste pungtet, det du skrev om barna dine at du ikke hadde likt om de datet en mørkhudet. Barn skal ikke ha foreldre som trer nedover hodet på de holdninger som burde vært borte etter 2 verdenskrig. De står fritt til å velge både religion, livssyn og partner uten å bli påpakket din "fremmedfrykt ". 

Anonymkode: 1016a...39e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Svaret ditt gir jo ikke mening. På hvilken måte er dere så vidt forskjellige fordi han tidligere i livet hadde hatt sex med ei som er mørkere i huden? Det gir jo ingen  mening. Det er jo deg han skal være sammen med å få barn med. Alle skjønner hva du mener, så ser ikke poenget i å pakke det inn i "preferanser". Men du svarte ikke på det værste pungtet, det du skrev om barna dine at du ikke hadde likt om de datet en mørkhudet. Barn skal ikke ha foreldre som trer nedover hodet på de holdninger som burde vært borte etter 2 verdenskrig. De står fritt til å velge både religion, livssyn og partner uten å bli påpakket din "fremmedfrykt ". 

Anonymkode: 1016a...39e

Det er ikke vits i å mase, hun kommer aldri til å innrømme at hun har ekstremt rasistiske holdninger. Det at hun tenker at det er helt normalt å "ikke være kompatibel" med noen om de skulle ha en gang vært sammen med en som ikke er 100% norsk før henne, sier sitt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

deedee_ skrev (7 minutter siden):

Det er ikke vits i å mase, hun kommer aldri til å innrømme at hun har ekstremt rasistiske holdninger. Det at hun tenker at det er helt normalt å "ikke være kompatibel" med noen om de skulle ha en gang vært sammen med en som ikke er 100% norsk før henne, sier sitt. 

I KG verden vil enhver mann tidligere gift med thaidame være uønsket. Er norske kvinner egentlig rasister når de mener de ikke er kompatibel eller deler verdier?

Hvis jeg fant ut at dama hadde hatt sex med en afrikaner så ville det ikke nødvendigvis vært noen deal-breaker.

Årsaker til hun var det kunne vært en dumpegrunn.

Var hun sammen med han fordi penis størrelse fetish, eller noe en den gata. Stereotypier om store peniser og dyrisk sex type ting. Da er faktisk hun en rasist. Full av fordommer.

Ville jeg dumpet henne. Helt klart. 

Snu på det da. En mann forteller han bare måtte pule asiatisk en gang fordi de visstnok skal være ekstra trange og underdanige?. Og hvis kjæresten dumper han for dette er HUN rasistisk??

Sånn fungerer KG logikken.

Anonymkode: cbb08...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I KG verden vil enhver mann tidligere gift med thaidame være uønsket. Er norske kvinner egentlig rasister når de mener de ikke er kompatibel eller deler verdier?

Hvis jeg fant ut at dama hadde hatt sex med en afrikaner så ville det ikke nødvendigvis vært noen deal-breaker.

Årsaker til hun var det kunne vært en dumpegrunn.

Var hun sammen med han fordi penis størrelse fetish, eller noe en den gata. Stereotypier om store peniser og dyrisk sex type ting. Da er faktisk hun en rasist. Full av fordommer.

Ville jeg dumpet henne. Helt klart. 

Snu på det da. En mann forteller han bare måtte pule asiatisk en gang fordi de visstnok skal være ekstra trange og underdanige?. Og hvis kjæresten dumper han for dette er HUN rasistisk??

Sånn fungerer KG logikken.

Anonymkode: cbb08...dd0

Enig med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enmanelskeråhate skrev (6 timer siden):

Så preferanse er det nye ordet for rasisme altså, skjønner😉

Nei. Det er ikke rasistisk å ha preferanser.

Anonymkode: 55ee5...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...