Gå til innhold

Kjæresten min fikser ikke at jeg har hatt en svart kjæresten før ham


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsomt å se argumentet om at "like barn leker best" knyttet til partner og eventuelt barn. Det er ikke godt å si hva man legger i at like barn leker best, men det er jo i alle fall vitenskapelig fundert at genetisk mangfold fører til bedre kognitive ferdigheter hos avkommet. Når man først beveger seg såpass langt inn i eugenikken at man vil "verne om" slektens skandinaviske herkomst så er det jo greit å påpeke at det ikke nødvendigvis gir det beste resultatet...

 

Anonymkode: 25b54...279

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wanderer
Jolene skrev (På 28.3.2021 den 0.40):

Kan ikke se at jeg skrev noe om at amerikansk og norsk kulturarv var lik?

Jeg definerte ikke en amerikaner som hvit, det er din definisjon. Ikke omskriv det jeg skriver er du snill.

Ok så hvis dette handler om kulturarv hvis din sønn/datterfinner seg en latinamerikansk kjæreste som ble adoptert av Norske foreldre, er kulturelt Norsk på alle mulige måter og har vært i Norge siden de var baby ?

Hadde det vært greit eller hadde det også vært en ting du måtte "prate med unga dine om" ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanderer skrev (49 minutter siden):

Ok så hvis dette handler om kulturarv hvis din sønn/datterfinner seg en latinamerikansk kjæreste som ble adoptert av Norske foreldre, er kulturelt Norsk på alle mulige måter og har vært i Norge siden de var baby ?

Hadde det vært greit eller hadde det også vært en ting du måtte "prate med unga dine om" ?

 

Vedkommende hadde ikke vært født i Norge av norske foreldre, og er dermed ikke norsk. Adoptert ja, norsk nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wanderer
Jolene skrev (1 minutt siden):

Vedkommende hadde ikke vært født i Norge av norske foreldre, og er dermed ikke norsk. Adoptert ja, norsk nei.

Det er mulig å være kulturelt norsk men ikke være etnisk norsk som var det jeg spurte om her.

Herregud flere jævla sider på denne tråden og du kan faen ikke innrømme at dette handler om rase INNRØMM DET FOR FAEN !!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanderer skrev (2 minutter siden):

Det er mulig å være kulturelt norsk men ikke være etnisk norsk som var det jeg spurte om her.

Herregud flere jævla sider på denne tråden og du kan faen ikke innrømme at dette handler om rase INNRØMM DET FOR FAEN !!!!

 

Kulturelt norsk, er også noe annet enn å være genetisk norsk. Hvorfor skal jeg innrømme noe som ikke stemmer? Det er heller ingen grunn til å rope, argumentasjon blir sjeldent bedre av det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wanderer
Jolene skrev (1 minutt siden):

Kulturelt norsk, er også noe annet enn å være genetisk norsk. Hvorfor skal jeg innrømme noe som ikke stemmer? Det er heller ingen grunn til å rope, argumentasjon blir sjeldent bedre av det :)


Det var akkurat det jeg sa prøver du å provosere folk her inne ?

Akkurat det du gjør med at du ikke svarer men driver konstant å unngår premiset av spørsmålet er grunnen til at jeg kjenner at det koker nå.

Jeg skrev at det var en forskjell på kulturelt norsk og etnisk norsk og jeg ba deg innrømme om for deg så handler det kun om det etniske uansett om personen kulturelt sett var Norsk men ikke etnisk Norsk.



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wanderer skrev (12 minutter siden):


Det var akkurat det jeg sa prøver du å provosere folk her inne ?

Akkurat det du gjør med at du ikke svarer men driver konstant å unngår premiset av spørsmålet er grunnen til at jeg kjenner at det koker nå.

Jeg skrev at det var en forskjell på kulturelt norsk og etnisk norsk og jeg ba deg innrømme om for deg så handler det kun om det etniske uansett om personen kulturelt sett var Norsk men ikke etnisk Norsk.



 

Nei, du begynner å blande inn adopsjon i debatten, og da endrer premissene seg. Jeg er på generelt grunnlag motstander av adopsjon fra utlandet. For meg, er det menneskehandel på et finere papir, og menneskehandel er ikke noe jeg støtter på noen som helst måte. Og før det legges ord i munnen på meg; det har ingenting med etnisitet, hudfarge eller annet å gjøre. Jeg synes bare ikke noe om å kjøpe et barn. Dermed anser jeg heller ikke en adoptert person som norsk. Kulturelt ja, norsk nei. Å være norsk, er for meg genetisk, ikke kun at du er statsborger i et land.

Og jeg prøver ikke å provosere noen, men dersom jeg gjør det, er det heller den som blir provosert som bør formulere et tilsvar kontra roping.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wanderer
Jolene skrev (9 minutter siden):

Nei, du begynner å blande inn adopsjon i debatten, og da endrer premissene seg. Jeg er på generelt grunnlag motstander av adopsjon fra utlandet. For meg, er det menneskehandel på et finere papir, og menneskehandel er ikke noe jeg støtter på noen som helst måte. Og før det legges ord i munnen på meg; det har ingenting med etnisitet, hudfarge eller annet å gjøre. Jeg synes bare ikke noe om å kjøpe et barn. Dermed anser jeg heller ikke en adoptert person som norsk. Kulturelt ja, norsk nei. Å være norsk, er for meg genetisk, ikke kun at du er statsborger i et land.

Og jeg prøver ikke å provosere noen, men dersom jeg gjør det, er det heller den som blir provosert som bør formulere et tilsvar kontra roping.


Med andre ord for deg handler det om genetikk eller for å bruke ett annet ord .... rase.

Da veit vi det.

 

Endret av wanderer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wanderer
Jolene skrev (30 minutter siden):

Nei, du begynner å blande inn adopsjon i debatten, og da endrer premissene seg. Jeg er på generelt grunnlag motstander av adopsjon fra utlandet. For meg, er det menneskehandel på et finere papir, og menneskehandel er ikke noe jeg støtter på noen som helst måte. Og før det legges ord i munnen på meg; det har ingenting med etnisitet, hudfarge eller annet å gjøre. Jeg synes bare ikke noe om å kjøpe et barn. Dermed anser jeg heller ikke en adoptert person som norsk. Kulturelt ja, norsk nei. Å være norsk, er for meg genetisk, ikke kun at du er statsborger i et land.

Og jeg prøver ikke å provosere noen, men dersom jeg gjør det, er det heller den som blir provosert som bør formulere et tilsvar kontra roping.

Og helt ærlig Jolene etter den adopsjonskommentaren + alle de andre postene dine her inne, så  høres det mer ut som at du liker bare ikke at folk som ikke er etnisk Norske bor her i landet.

Når du kommer med genetikk kommentaren i tillegg da er det rase det handler om, du er bare for feig til faktisk å innrømme det helt ut og gjemmer deg bak rasjonaliseringer.

Feig er det du er FEIG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå folk bestemme selv hva de ønsker? Selv tenker jeg at helsemessig og utseendemessig er en blandet rase det ultimate, men jeg forventer jo selvsagt ikke at alle skal synes det? Hva er det for noe hersketeknikker som er ute å går her? Hvis du vil gifte deg med en kritthvit nordmann eller bekmørk afrikaner så må du vel gjøre det. Herremingud, det er påske. Kos deg med familie, venner, sexleketøy, sjokalde eller hva annet du ønsker. Ikke tro du har noe som helst mulighet til å endre andres tankegang gjennom et forum 😂

Anonymkode: 27a7e...361

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wanderer skrev (1 time siden):


Med andre ord for deg handler det om genetikk eller for å bruke ett annet ord .... rase.

Da veit vi det.

 

Nei. Jeg er ikke så opptatt av rase egentlig, men det virker det som om det er andre som er?

wanderer skrev (1 time siden):

Og helt ærlig Jolene etter den adopsjonskommentaren + alle de andre postene dine her inne, så  høres det mer ut som at du liker bare ikke at folk som ikke er etnisk Norske bor her i landet.

Når du kommer med genetikk kommentaren i tillegg da er det rase det handler om, du er bare for feig til faktisk å innrømme det helt ut og gjemmer deg bak rasjonaliseringer.

Feig er det du er FEIG

 

Igjen, ikke omskriv det jeg faktisk skriver. Det er bare en billig hersketeknikk.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

La nå folk bestemme selv hva de ønsker? Selv tenker jeg at helsemessig og utseendemessig er en blandet rase det ultimate, men jeg forventer jo selvsagt ikke at alle skal synes det? Hva er det for noe hersketeknikker som er ute å går her? Hvis du vil gifte deg med en kritthvit nordmann eller bekmørk afrikaner så må du vel gjøre det. Herremingud, det er påske. Kos deg med familie, venner, sexleketøy, sjokalde eller hva annet du ønsker. Ikke tro du har noe som helst mulighet til å endre andres tankegang gjennom et forum 😂

Anonymkode: 27a7e...361

Hehe, enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hverken blitt sammen med eller hatt sex med en rasist. 

Anonymkode: 4dae4...1c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men så gå og ha sex med alle antirasister da, din surfis 😂 er du 12?? Det er påske! Ut og finn påskeegget ditt🤸‍♂️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jolene skrev (På 31.12.2020 den 13.33):

Ja, jeg ville ikke blitt sammen med en mann som tidligere hadde vært sammen med en person av en annen etnisitet enn det han selv og meg er. Det går på preferanser når man velger en partner. Og ja, jeg ville snakket med mitt barn om det dersom de valgte en med en annen etnisitet. Hvorfor? Fordi jeg ønsker avkom som bærer trekk av mitt og mannens opphav, som ligner oss begge. Det har ingenting med raisisme å gjøre,

Rasisme er å kategorisere menneskeheten inn i raser og tillegge dem et sett egenskaper, slik du gjør her. Det er selve definisjonen på rasisme - slå det opp. Det at du har dine helt egne definisjoner - at du kaller rasisme for preferanse - endrer jo ikke på det faktum at du er rasist. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 timer siden):

Rasisme er å kategorisere menneskeheten inn i raser og tillegge dem et sett egenskaper, slik du gjør her. Det er selve definisjonen på rasisme - slå det opp. Det at du har dine helt egne definisjoner - at du kaller rasisme for preferanse - endrer jo ikke på det faktum at du er rasist. 

Nei. Jeg har ikke delt opp i raser, hvorfor er enkelte så opptatt av å dele inn i raser?

Les det jeg skriver. Jeg vet godt hva definisjonen av rasisme er ;) Forøvrig er utseendet til noen det første vi legger merke til når det kommer til attraktivitet. Dersom vi ikke finner noen attraktiv, danner det jo heller ikke grunnlaget for noe mer. Jeg finner ikke folk som kommer fra Asia, Afrika og Midt-Østen attraktive, men det betyr jo ikke at jeg anser dem som mindre verdt enn meg selv. Jeg finner folk derfra rett og slett ikke attraktive. Og DET, det er faktisk en preferanse. Bare fordi man vil ilegge noen å være rasist, betyr det faktisk ikke at noen ER rasist. Jeg begynner å bli mektig lei av at enkelte drar rasisme-kortet bare fordi noen differensierer i hva man finner attraktivt og ønsker å danne grunnlaget for et forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (4 minutter siden):

Nei. Jeg har ikke delt opp i raser,

Jo, det er nøyaktig det du gjør. Og ikke bare ut fra hva du selv synes er seksuelt attraktivt, men også hvilke foretrukne kroppslige trekk du ønsker at dine barnebarn skal ha. Det er å dele mennesker inn i raser. Det har ingen ting med etnisitet å gjøre, som handler mer om kultur og språk, men reinspikka raseinndeling som går på det du opplever som kroppslige særtrekk de ulike rasene har. Det er nesten bare du i denne tråden som deler inn menneskene på en slik måte. Du og noen nettroll tilhørende skrothøyre, så du er sannelig i godt selskap. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Jo, det er nøyaktig det du gjør. Og ikke bare ut fra hva du selv synes er seksuelt attraktivt, men også hvilke foretrukne kroppslige trekk du ønsker at dine barnebarn skal ha. Det er å dele mennesker inn i raser. Det har ingen ting med etnisitet å gjøre, som handler mer om kultur og språk, men reinspikka raseinndeling som går på det du opplever som kroppslige særtrekk de ulike rasene har. Det er nesten bare du i denne tråden som deler inn menneskene på en slik måte. Du og noen nettroll tilhørende skrothøyre, så du er sannelig i godt selskap. 

I grunn ikke. Jeg er bare stolt av hvor jeg kommer fra.

  • Ser jeg ned på andre etnisiteter? Nei.
  • Anser jeg andre som ser annerledes ut enn meg som annenrangs? Nei.
  • Anser jeg andre som ser annerledes ut enn meg som dårligere mennesker? Nei.
  • Etc

Derimot tiltrekkes jeg av menn som ser ut som meg, som ser ut som han kommer fra samme område i verden som meg. Det kalles preferanse. Klart jeg ønsker å videreføre disse trekkene, klart jeg ønsker å se det i eventuelle barnebarn. Det kalles gener, og det kalles å være stolt av hvor man kommer fra. Det er merkelig at når en hvit person sier det, kommer pk-eliten med rasisme-kortet, mens dersom en person fra en annen etnisitet gjør det samme, er det ok. Merkelig det der.

Om du ønsker å være sammen med, få barn med etc, er jo det opp til deg. Ingenting galt med det, men det er ikke noe jeg ønsker. Det kalles preferanser. Derimot legger jeg merke til at enkelte i denne tråden som har en fetish for menn med afrikanske trekk på grunn av hva de eventuelt har mellom bena, det stemples ikke som rasisme. Hvilket som også er i gråsonen mot rasismedefinisjonen, da det ilegger et trekk hos noen kun på grunn av personens etnisitet.

Jeg har ingen problemer med å stå for meningene mine, uavhengig hvem som er enig eller ikke enig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jolene skrev (49 minutter siden):

Klart jeg ønsker å videreføre disse trekkene, klart jeg ønsker å se det i eventuelle barnebarn. Det kalles gener, og det kalles å være stolt av hvor man kommer fra.

Ja, du kan godt kalle det det. Like fullt er det rasisme å kategorisere mennesker slik du her gjør. Særlig når du i tillegg understreker så sterkt at du ikke ønsker at dine barnebarns rasemessige trekk skal utvannes. Jeg er enig i at rasismekortet trekkes for lett i det offentlige ordskiftet, men ikke i ditt tilfelle. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At TS holder ut i denne diskusjonen er utrolig. Du må være en utrolig tålmodig person. Håper du får en nydelig påske 👋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Topper og daler said:

Ja, du kan godt kalle det det. Like fullt er det rasisme å kategorisere mennesker slik du her gjør. Særlig når du i tillegg understreker så sterkt at du ikke ønsker at dine barnebarns rasemessige trekk skal utvannes. Jeg er enig i at rasismekortet trekkes for lett i det offentlige ordskiftet, men ikke i ditt tilfelle. 

Helt enig!

Anonymkode: fb4fa...06a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...