Gå til innhold

Hvorfor blir kvinner med mange tilfeldige sexpartnere sett ned på av menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

SlemUlv skrev (17 minutter siden):

Penisbilder er ikke sextilbud. 

Er du transexuell eller født dame?

Anonymkode: 7929c...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du transexuell eller født dame?

Anonymkode: 7929c...714

Jeg er cis kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilfeldig sex med mange forskjellige partnere trenger ikke bety at man er spesielt erfaren, sexglad osv. Spesielt kvalitet blir det jo heller ikke om man ikke kjenner den man har sex med (syns jeg da). Jeg kjenner såpass mange som søker bekreftelse når de har seg her og der, uten at det betyr at de faktisk får det. Jeg har endret mening om dette med å være «lett», «løs» osv etterhvert som jeg har blitt eldre. Kvalitet over kvantitet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på noen kvinner, jeg ser faktisk opp til dem som har hatt mange partnere. Såfremt hun har behandlet dem godt... jeg tenker ofte at de er gledespredere som har hjulpet så mange menn, menn som kanskje ellers ikke får sex, Drivkraften er nok en blanding av omsorg og kåthet vil jeg tro, og en god porsjon bekreftelse på at de drar menn opp fra en hatt. Den følelsen gir jo også en viss lykke i tilværelsen, så hva er det som er så galt med det?

Tror nok det er forbundet med en viss misunnelse at noen kan ha det slik, det er nok derfor hun blir kalt løs, hore etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kjæresten min sa «jeg liker tanken på å få være heldig at jeg får være sammen med deg.. og jeg vet ikke helt om jeg ville likt tanken på å gå ut med deg og vite at du mest sannsynlig har vært delt med flere menn på utestedet».

jeg på min side vet at kjæresten min var en one-night-stand-guy lenge etter bruddet med eksen.

jeg synes ikke det er en attraktiv kvalitet han har, men med tanke på hva han gir meg så veier det opp.

Anonymkode: 59a72...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er liksom "løsningen" på dette da, tvinge menn til å bli kjæreste med damer de ikke vil ha?? Det kan dere bare glemme, jeg tar ikke til takke. Det er ingen menneskerett å ha kjæreste

Anonymkode: 6d7cd...88c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Min tanke også. Folk flest kan gjøre akkurat hva de ønsker, men jeg har en god del kriterier på hva slags kvinnfolk jeg ønsker å vie livet mitt til. 

 

Anonymkode: fbe04...577

Hva om du får en kjæreste som ikke vil fortelle så mye om sitt tidligere sexliv. Som mener det hører fortiden til og ikke er et emne man snakker med kjæresten om. 

Anonymkode: 3a188...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Tror mange menn liker jakten, følelsen av å ha "erobret" noen som er vanskelig å få. Hører de om mange sexpartnere knuses den illusjonen, hun er "erobret" mange ganger før.

 

Anonymkode: 44536...bbb

Dette!

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva om du får en kjæreste som ikke vil fortelle så mye om sitt tidligere sexliv. Som mener det hører fortiden til og ikke er et emne man snakker med kjæresten om. 

Anonymkode: 3a188...b5a

Da går man videre til neste.

Anonymkode: 901bc...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det som henger igjen er gamle æresoppfatninger, mannen som jeger og kvinnen som bytte, osv. I tillegg en slags oppfatning av at kvinner egentlig er ute etter et forhold, og det sterkeste kortet er seksualiteten. Så når hun har mange partnere, så betyr det at hun har "gitt bort alt" uten å klare å få noe igjen: "hun klarer ikke å holde på mennene." Denne oppfatninga ser vi nå og da her inne: "hvorfor hører jeg ikke mer fra han?" - "du hadde sex med han for tidlig." 

Når derimot menn har si lang liste med tidligere ofre, så betyr liksom det at de har vært flinke til å skaffe seg det de vil ha, som er gratis tømminger.

Nå er det altså sånn også, blant en del pua-er, at man ikke snakker pent om ofrene sine. Jeg skjønner ikke hvorfor de klarer å påstå at de sjøl er så voldsomt til sjekkere hvis det eneste de klarer å få med seg er gratishorer og felleshøl? Men det er jo litt som en del incels, som later som at den eneste grunnen til at de aldri er med noen, er det at "alle kvinner er bare billige flokser og ikke noe å ha". Så i stedet for å innrømme at de ikke får det de vil ha, både puaene og incelene, så bortforklarer de det hele , og håper at ingne spør: men hva gjør det deg sjøl til?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir dere sett ned på ??  For å snakke av egen erfaring så er jeg så heldig å ha en kone som har hatt mange sexpartnere.  Og heldigvis for det.  Det gjør oss likeverdig og tenker det har styrket forholdet vårt som har vart i mange år og varer enda.  Ærlig talt, trodde vi var ferdige med middelalderen....   

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (På 29.11.2020 den 13.03):

F.eks. dette innlegget. Hvilken dekning har du for å påstå at mennesker som har hatt mange sexpartnere ikke har struktur på livet sitt? Det er jo det reneste vrøvl! 

Mange av dere som hopper fra person til person mangler tilknyttnings evner og er ofte veldig følelsesmessig avstumpede og kyniske. Det er bare sex sier dere helt uten omtanke for følelsene til dem dere "misbruker"for sex.

Anonymkode: 90406...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere menn enn kvinner som er narsissister og psykopater, mangler selvinnsikt og empati. Ganske typisk for mange menn å projisere egne dårlige egenskaper på andre og forakte i andre det de ikke klarer å akseptere ved seg selv. Bruk-og-kast mentalitet hos disse mennene klarer de ikke selv å innse at de har, men projiserer selvforakten over på kvinner som er seksuelt trygge på seg selv og trives med å ha sex på egne premisser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mange av dere som hopper fra person til person mangler tilknyttnings evner og er ofte veldig følelsesmessig avstumpede og kyniske. Det er bare sex sier dere helt uten omtanke for følelsene til dem dere "misbruker"for sex.

Anonymkode: 90406...42f

Jasså! Og dette kan du dokumentere? Eller er dette bare   en svært fordomsfull og anekdotisk dokumentasjon, som denne: Jeg kjenner et vanvittig ryddig og oppgående par. Akademikere. De har vært sammen i 30 år. De er veldig kjærlige og glad i hverandre. Begge har veldige godt betalte jobber. De har barn og barnebarn som de følger opp til punkt og prikke. Selvsagt veldig god økonomi. Men de er altså swingers, og har hatt en haug med sexpartnere. 
 

Dette er altså noen jeg kjenner. Det er derfor ikke et bevis på at ALLE mennesker som har hatt mange sexpartnere er slik som beskrevet her. Mest sannsynlig tror jeg mennesker som har hatt mange sexpartnere er like forskjellige som de som har hatt få sexpartnere. Å hevde noe annet, basert på f.eks. anekdoter, er intet annet enn fordommer. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (29 minutter siden):

Jasså! Og dette kan du dokumentere? Eller er dette bare   en svært fordomsfull og anekdotisk dokumentasjon, som denne: Jeg kjenner et vanvittig ryddig og oppgående par. Akademikere. De har vært sammen i 30 år. De er veldig kjærlige og glad i hverandre. Begge har veldige godt betalte jobber. De har barn og barnebarn som de følger opp til punkt og prikke. Selvsagt veldig god økonomi. Men de er altså swingers, og har hatt en haug med sexpartnere. 
 

Dette er altså noen jeg kjenner. Det er derfor ikke et bevis på at ALLE mennesker som har hatt mange sexpartnere er slik som beskrevet her. Mest sannsynlig tror jeg mennesker som har hatt mange sexpartnere er like forskjellige som de som har hatt få sexpartnere. Å hevde noe annet, basert på f.eks. anekdoter, er intet annet enn fordommer. 

Det kan dokumenteres. Men den der livsstilen med swingers som bevis holder ikke for meg.  Det er ytterst få, ja heller unntak som praktiserer eller ønsker en sånn seksuell løsaktig livsstil.  Du må ha en spesiell personlighet og ikke ha dypere følelser for å klare leve slikt. For meg er det en typisk narsissistisk livsstil. Og folk med slik legning kan nok holde sammen i utallige år for å ha noen å leve ut sine lyster med siden de uansett er i mindretall. 

Anonymkode: 90406...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan dokumenteres. 

Anonymkode: 90406...42f

Så kom med dokumentasjonen da. Venter i spenning. Mitt eksempel var det motsatte - ikke et forsøk på å dokumentere, men en måte å uttrykke hvor ufattelig tåpelig det er å bruke egne erfaringer til å generalisere.
 

La oss gjøre denne generaliseringsøvelsen en gang til:

Jeg mener at alle som er fordomsfulle mot mennesker som har hatt flere partnere - som f.eks kaller slike mennesker løsaktige - egentlig er veldig sjalu personer. De frykter å treffe en partner som har mer sexerfaring enn dem selv. Det gjør så vondt å tenke på at det bygger seg opp er hat inni dem. Et hat mot alle som mestrer å ha et fritt sexliv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri sett ned på dem. Men betrakter dem ikke som potensiell partner.

Anonymkode: ff51d...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dionysos 53 skrev (1 time siden):

Blir dere sett ned på ??  For å snakke av egen erfaring så er jeg så heldig å ha en kone som har hatt mange sexpartnere.  Og heldigvis for det.  Det gjør oss likeverdig og tenker det har styrket forholdet vårt som har vart i mange år og varer enda.  Ærlig talt, trodde vi var ferdige med middelalderen....   

Og middelalderen varte til ca 1990 da. Frem til da kunne folk "styre" seg. Dagens "bruk og kast" kan ikke kalles hensiktsmessig eller normalt.

Anonymkode: 4b71b...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at folk prøver å overbevise menn om hva de skal like og ikke like. Fakta er at menn er jegere fra naturens side og kvinner er omsorgspersoner. Biologien er svært vanskelig å endre på. Vil tippe at 90% av menn liker ei dame med få sexpartnere fordi det handler om stabilitet, ut ifra de jeg har snakket med og hva jeg har hørt. Dette er også biologi.. 

Kvinner skal fra naturens side være mere kritisk hvem de velger å ha sex med, mens menn er jegere av natur. En mann som klarer å få mange damer til sengs er positivt, mens ei kvinne kan få en sexpartner uansett hvor lite attraktiv hun er. 

Hvis dere ikke klarer å se forskjellen kan jeg ikke hjelpe dere.

Anonymkode: 901bc...dee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smiley99

Ser ikke ned på verken kvinner eller menn har flere sexpartnere, men ser ned på de som behandler kvinner og menn som objekter. Kvinner og menn som utnytter andre for sex. Har vært borti menn som har brukt meg og andre for å komme over eksen eller gjøre dama/gutten han holder med på sjalu. Det synes jeg ikke er greit. Behandle sexpartneren din med respekt. 

 

Endret av Smiley99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...