Gå til innhold

Hvorfor blir kvinner med mange tilfeldige sexpartnere sett ned på av menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som de aller fleste vet er det flere menn som er ute etter tilfeldig sex enn kbinner. Dette er nok fordi mange menn  bare vil ha sex uten noen forpliktelser. Ikke minst ønsker menn å øke sine seksuelle ferdigheter i tillegg til å unngå å få forpliktelser. Men å få tilfeldig sex som mann er mye mer vanskelig enn for kvinner mest sannsynligvis fordi kvinner er mer kresen i forhold til hvem de har sex med og ikke minst ofte ønsker en dypere tilknytning til personen de går til sengs med. Dette resulterer i at menn som har mye tilfeldig sex blir sett opp til av andre menn fordi dette ikke er noe hvem som helst av menn kan få til. Mens kvinner som har mye tilfeldig sex blir sett ned på av en del menn fordi de anser dette som svært enkelt å få til fordi de fleste menn ikke er så veldig nøye med hvem de har sex med.

De fleste menn kan ikke gå bort til en tilfeldig kvinne på et utested å spørre henne om hun vil bli med hjem for å ha sex (å samtidig vite på forhånd at sannsynligheten for dette blir noe av er veldig høy) slik som kvinner kan. Rette og slett fordi kvinner er mer kresen på hvem de går til seng med. Men hvorfor blir kvinner som har mye tilfeldig sex sett ned på av menn? Dette er nok pga. misunnelse overfor at de kan gjøre noe menn ikke kan gjøre. 

En del menn som er kresne på hvem de har sex med blir også sett ned på av kvinner, fordi en del kvinner tror at hvis ikke en mann har hatt mange sexpartnere så er han ikke populær hos andre kvinner. Det er nok mange kvinner som tenker at så lenge en mann har muligheten til å få sex, så benytter mannen seg av det. De som ikke har sex må jo være lite attraktive menn som ingen damer vil ha? De kan vel ikke være kresen?

Anonymkode: 6091d...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menn synes jevnt over det er uattraktivt med kvinner som har pult mange, kvinner synes det er uattraktivt med menn som har pult få. Slik er verden, du kan synes det er urettferdig, men det forandrer ingenting.

Kvinner som puler rundt gjør det uansett kun med menn som er mer attraktive enn seg selv. Hvorfor skulle menn liksom synes det er positivt?

Anonymkode: 6d7cd...88c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som de aller fleste vet er det flere menn som er ute etter tilfeldig sex enn kbinner. Dette er nok fordi mange menn  bare vil ha sex uten noen forpliktelser. Ikke minst ønsker menn å øke sine seksuelle ferdigheter i tillegg til å unngå å få forpliktelser. Men å få tilfeldig sex som mann er mye mer vanskelig enn for kvinner mest sannsynligvis fordi kvinner er mer kresen i forhold til hvem de har sex med og ikke minst ofte ønsker en dypere tilknytning til personen de går til sengs med. Dette resulterer i at menn som har mye tilfeldig sex blir sett opp til av andre menn fordi dette ikke er noe hvem som helst av menn kan få til. Mens kvinner som har mye tilfeldig sex blir sett ned på av en del menn fordi de anser dette som svært enkelt å få til fordi de fleste menn ikke er så veldig nøye med hvem de har sex med.

De fleste menn kan ikke gå bort til en tilfeldig kvinne på et utested å spørre henne om hun vil bli med hjem for å ha sex (å samtidig vite på forhånd at sannsynligheten for dette blir noe av er veldig høy) slik som kvinner kan. Rette og slett fordi kvinner er mer kresen på hvem de går til seng med. Men hvorfor blir kvinner som har mye tilfeldig sex sett ned på av menn? Dette er nok pga. misunnelse overfor at de kan gjøre noe menn ikke kan gjøre. 

En del menn som er kresne på hvem de har sex med blir også sett ned på av kvinner, fordi en del kvinner tror at hvis ikke en mann har hatt mange sexpartnere så er han ikke populær hos andre kvinner. Det er nok mange kvinner som tenker at så lenge en mann har muligheten til å få sex, så benytter mannen seg av det. De som ikke har sex må jo være lite attraktive menn som ingen damer vil ha? De kan vel ikke være kresen?

Anonymkode: 6091d...a89

Jeg er mann. Jeg ser ikke ned på kvinner som har hatt mange sexpartnere. Tvert imot synes jeg det bare er sexy, Det finnes nok menn som ser ned på kvinner som har hatt mange sexpartnere. Det finnes også kvinner som ser ned på kvinner som har mange sexpartnere. Det finnes også kvinner og menn som ser ned på menn som har hatt mange sexpartnere. Men jeg tror disse er blitt færre. Moderne mennesker er heldigvis mer liberale. De som ser ned på andre mennesker bør slutte med det. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn synes jevnt over det er uattraktivt med kvinner som har pult mange, kvinner synes det er uattraktivt med menn som har pult få. Slik er verden, du kan synes det er urettferdig, men det forandrer ingenting.

Kvinner som puler rundt gjør det uansett kun med menn som er mer attraktive enn seg selv. Hvorfor skulle menn liksom synes det er positivt?

Anonymkode: 6d7cd...88c

Jeg synes det er veldig attraktivt at kvinner har hatt mange sexpartnere. Det er fordi jeg da tenker at de synes sex er deilig, og at de er frie i senga! Slike kvinner liker jeg godt. Så snakk for deg selv og ikke for menn generelt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ned på kvinner som har ført et utsvevende sexliv, men jeg forbeholder meg retten til å ønske meg en annen type kvinne.

Tror «se ned på» kanskje brukes litt tendensiøst i HI?

Anonymkode: a8de6...455

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Menn synes jevnt over det er uattraktivt med kvinner som har pult mange, kvinner synes det er uattraktivt med menn som har pult få. Slik er verden, du kan synes det er urettferdig, men det forandrer ingenting.

Kvinner som puler rundt gjør det uansett kun med menn som er mer attraktive enn seg selv. Hvorfor skulle menn liksom synes det er positivt?

Anonymkode: 6d7cd...88c

De fleste kvinner vil ikke ha et seriøst forhold med en fuckboy. Det betyr at han lett kan være utro. 

Anonymkode: 5d50b...314

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er på en bestemt måte hele tiden, resten av livet. Vi forandrer oss, jeg har selv hatt mye sex (bare fordi jeg har hatt lyst) jeg har også vært utro. 

Men det gikk helt fint å "roe seg ned" da jeg traff mannen min. Han brydde seg heller ikke om antall sex partnere eller at jeg hadde vært utro før.. Han så den personen jeg var da. 

Etter 15 sammen har jeg ikke så mye som flørtet med en annen mann engang, sluttet også å gå ut på byen. Lysten på det gamle livet forsvant med en gang.  

Anonymkode: 8dbf1...0a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som de aller fleste vet er det flere menn som er ute etter tilfeldig sex enn kbinner. Dette er nok fordi mange menn  bare vil ha sex uten noen forpliktelser. Ikke minst ønsker menn å øke sine seksuelle ferdigheter i tillegg til å unngå å få forpliktelser. Men å få tilfeldig sex som mann er mye mer vanskelig enn for kvinner mest sannsynligvis fordi kvinner er mer kresen i forhold til hvem de har sex med og ikke minst ofte ønsker en dypere tilknytning til personen de går til sengs med. Dette resulterer i at menn som har mye tilfeldig sex blir sett opp til av andre menn fordi dette ikke er noe hvem som helst av menn kan få til. Mens kvinner som har mye tilfeldig sex blir sett ned på av en del menn fordi de anser dette som svært enkelt å få til fordi de fleste menn ikke er så veldig nøye med hvem de har sex med.

De fleste menn kan ikke gå bort til en tilfeldig kvinne på et utested å spørre henne om hun vil bli med hjem for å ha sex (å samtidig vite på forhånd at sannsynligheten for dette blir noe av er veldig høy) slik som kvinner kan. Rette og slett fordi kvinner er mer kresen på hvem de går til seng med. Men hvorfor blir kvinner som har mye tilfeldig sex sett ned på av menn? Dette er nok pga. misunnelse overfor at de kan gjøre noe menn ikke kan gjøre. 

En del menn som er kresne på hvem de har sex med blir også sett ned på av kvinner, fordi en del kvinner tror at hvis ikke en mann har hatt mange sexpartnere så er han ikke populær hos andre kvinner. Det er nok mange kvinner som tenker at så lenge en mann har muligheten til å få sex, så benytter mannen seg av det. De som ikke har sex må jo være lite attraktive menn som ingen damer vil ha? De kan vel ikke være kresen?

Anonymkode: 6091d...a89

Jeg syns det er så ironisk at menn klarer over å ikke få seg uforpliktende ex når de samtidig ser ned på kvinner som har uforpliktende sex. Altså legg bånd på kvinner. Da kan de ikke forvente å gå så mye uforpliktende sex som de ønsker. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som de aller fleste vet er det flere menn som er ute etter tilfeldig sex enn kbinner. Dette er nok fordi mange menn  bare vil ha sex uten noen forpliktelser. Ikke minst ønsker menn å øke sine seksuelle ferdigheter i tillegg til å unngå å få forpliktelser. Men å få tilfeldig sex som mann er mye mer vanskelig enn for kvinner mest sannsynligvis fordi kvinner er mer kresen i forhold til hvem de har sex med og ikke minst ofte ønsker en dypere tilknytning til personen de går til sengs med. Dette resulterer i at menn som har mye tilfeldig sex blir sett opp til av andre menn fordi dette ikke er noe hvem som helst av menn kan få til. Mens kvinner som har mye tilfeldig sex blir sett ned på av en del menn fordi de anser dette som svært enkelt å få til fordi de fleste menn ikke er så veldig nøye med hvem de har sex med.

De fleste menn kan ikke gå bort til en tilfeldig kvinne på et utested å spørre henne om hun vil bli med hjem for å ha sex (å samtidig vite på forhånd at sannsynligheten for dette blir noe av er veldig høy) slik som kvinner kan. Rette og slett fordi kvinner er mer kresen på hvem de går til seng med. Men hvorfor blir kvinner som har mye tilfeldig sex sett ned på av menn? Dette er nok pga. misunnelse overfor at de kan gjøre noe menn ikke kan gjøre. 

En del menn som er kresne på hvem de har sex med blir også sett ned på av kvinner, fordi en del kvinner tror at hvis ikke en mann har hatt mange sexpartnere så er han ikke populær hos andre kvinner. Det er nok mange kvinner som tenker at så lenge en mann har muligheten til å få sex, så benytter mannen seg av det. De som ikke har sex må jo være lite attraktive menn som ingen damer vil ha? De kan vel ikke være kresen?

Anonymkode: 6091d...a89

jeg ville blitt veldig skeptisk om han jeg dater har ligget med ett utall sexpartnere. Tror ikke dette gjelder spesifikt kvinner, men menn også. Personlig er dette noe jeg finner frastøtende og ekkelt.

Anonymkode: c64e3...f3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det i stor grad er en kombinasjon av at andres "bruk og kast" i seg selv er lite attraktivt samtidig som veldig utagerende sexliv for kvinner ofte virker å handle lite om at en er glad i sex og mer i at en sliter på andre områder. 

Ellers opplever jeg ikke beskrivelsen som helt riktig; Min erfaring er at menn velger slike kvinner vekk og ikke anser dem som kjæresteemne, men de sinte og fordømmende utsagnene har jeg i hovedsak hørt fra andre kvinner om slike kvinner. På den annen side har jeg ikke sett særlig mye til at menn med mange partnere blir sett opp til av andre menn. Tvert imot er min erfaring at disse ofte blir "klassens klovn" med mange artige historier, men ikke har en livsførsel ansvarlige menn ser opp til. 

Uansett ligger det nok en anerkjennelse i bunn av at mannen med mange partnere skiller seg ut ved å være en attraktiv mann, mens kvinnen skiller seg ut ved å være en kvinne mange får til sengs. Så ulike er forutsetningene, og de tror jeg vi vanskelig kan gjøre så mye med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så rart siden mange sex partnere viser mangel på moralsk grense setting og struktur i livet. Slike folk er ingen drømme partnere for de som ønsker seg ekte kjærlighet og lojale partenre uten for mye grums i bagasjen.

Anonymkode: 90406...42f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor vanlig er det å gå rundt å opplyse om antall sexpartnere til andre?  Det er ikke vanlig. Det er usikkerhet på seg selv, seksuelt, som får kvinner og menn til å stemple andre som løse og horete. 

Anonymkode: 2ace4...367

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig mange generaliseringer og bastante meninger i denne tråden. Jeg tviler på at verden er så svart/hvit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke så rart siden mange sex partnere viser mangel på moralsk grense setting og struktur i livet. Slike folk er ingen drømme partnere for de som ønsker seg ekte kjærlighet og lojale partenre uten for mye grums i bagasjen.

Anonymkode: 90406...42f

F.eks. dette innlegget. Hvilken dekning har du for å påstå at mennesker som har hatt mange sexpartnere ikke har struktur på livet sitt? Det er jo det reneste vrøvl! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ingen liker å ha seg med løse tøser.

Anonymkode: 5344e...79a

Jeg finner en logisk brist her...

til ts: jeg tror grunnen er at kvinner ikke skal ha lyst på sex, med mindre de er i forhold. Da skal de ha lyst å så mye sex, som han mener er nok!
Kvinners sexualitet er dessverre sett ned på av noen. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 minutt siden):

Jeg finner en logisk brist her...

til ts: jeg tror grunnen er at kvinner ikke skal ha lyst på sex, med mindre de er i forhold. Da skal de ha lyst å så mye sex, som han mener er nok!
Kvinners sexualitet er dessverre sett ned på av noen. 

Jeg tror det i dagens moderne samfunn nesten er motsatt. Det har høy status å ha opparbeidet seg erfaring og seksuell kapital. De som har prøvd ut mye seksuelt blir sett opp til. Det er bare å se til visse influensere for å få bekreftet det. Diskusjonen i denne tråden tror jeg er gårsdagens diskusjon. Heldigvis!  Jeg sier ikke at moralister ikke finnes, men at de ikke har definisjonsmakt som tidligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er nevnt tidligere, men forsøker med mine ord:

Kvinner kan stort sett enkelt få så mye sex de måtte ønske.

Menn har vanskelig med å få så mye sex de ønsker.

En mann som klarer å få mye sex (en skjelden ting) betraktes som suksessrik.

En kvinne som deler ut det mange kvinner helst sparer på, blir nok uglesett.

Anonymkode: a8de6...455

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er historisk basert. Før prevensjonens og DNA-testingens tid ville ikke en mann kunne vite om han var faren, når dama ble gravid. Så han risikerte et økonomisk ansvar for en annen manns barn, og for eksempel at slektsgården gikk til noen utenfor slekten. Så har det liksom blitt et faktum at "løse kvinner" er ugunstig.

Anonymkode: 7d6e8...861

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...